Νιώθεις κουρασμένος; Ιδού 10 τρόποι να γεμίσεις ενέργεια

Νιώθεις κουρασμένος; Ιδού 10 τρόποι να γεμίσεις ενέργεια Photo by Hutomo Abrianto on Unsplash

Ζούμε σε μια καθημερινότητα γεμάτη άγχη για τα προσωπικά, τα εργασιακά και μέσα σε όλα αυτά προσπαθούμε να είμαστε υγιείς. Πολλές φορές παλεύουμε με την κούραση και μας είναι δύσκολο ακόμη και να κρατηθούμε ξύπνιοι.

Κάποιες ημέρες μοιάζουν ατελείωτες. Εσείς τι κάνετε στις περιπτώσεις εκείνες που έχετε καταναλώσει τα αποθέματα ενέργειας; Πίνετε μια κούπα καφέ; Ίσως προτιμήσετε ένα σνακ πλούσιο σε πρωτεΐνη. Άλλωστε και τα δύο θα σας βοηθήσουν σίγουρα να αναπληρώσετε ενέργεια.

Ωστόσο η αλήθεια είναι πως ο καφές και τα διάφορα ενεργειακά ροφήματα έχουν συχνά θερμίδες που είναι περιττές για το σώμα σας. Τι θα λέγατε αν τα αντικαθιστούσατε με τον διαλογισμό και το να ακούσετε μουσική;

Το μυστικό για να είστε γεμάτοι ενέργεια όλη την ημέρα είναι αρκετά απλό τελικά. Αυτό που χρειάζεται είναι δύναμη της θέλησης και επιμονή. Όταν θα βρείτε τον τρόπο που ταιριάζει καλύτερα σε εσάς, πείτε «αντίο» στην κόπωση και την έλλειψη ύπνου.

20-30 λεπτά ύπνου βοηθούν

Μόλις νιώσετε υποτονικοί και κουρασμένοι πάρτε έναν ύπνο. Σύμφωνα με έρευνες ο ύπνος που διαρκεί 20-30 λεπτά βοηθά σημαντικά ώστε να βελτιώσετε τα επίπεδα εγρήγορσης και αποδοτικότητας.

Μείνετε ενυδατωμένοι

Η αφυδάτωση είναι μια κατάσταση κατά την οποία το σώμα αδειάζει από ζωτικά υγρά που το βοηθούν να λειτουργεί σωστά. Μπορεί να προκαλέσει ξηροστομία, μεγάλη δίψα, απώλεια της όρεξης και πονοκεφάλους. Σιγουρέψτε πως είστε ενυδατωμένοι μέσα στην ημέρα ώστε να αποφύγετε την κόπωση. Φάτε σωστά και μην ξεχνάτε να πίνετε νερό.

Αυξήστε τις ποσότητες μαγνησίου

Το μαγνήσιο παίζει σημαντικό ρόλο στις βιοχημικές αντιδράσεις σε όλο το σώμα. Με την αύξηση των ποσοστών μαγνησίου καταπολεμάτε την αϋπνία. Παράλληλα το μαγνήσιο καταπολεμά το άγχος  και κατά συνέπεια έχετε έναν πιο ευχάριστο βραδινό ύπνο.

Κάντε διαλογισμό

Ο διαλογισμός έχει αποδειχθεί πως βοηθά στο να έχετε έναν καλύτερο ύπνο. Κατά την διάρκεια του διαλογισμού εστιάζετε στις αναπνοές και δεν σκέφτεστε τίποτε για παρόν και το μέλλον. Στο μυαλό σας βρίσκεται μόνο το παρόν. Μόλις καταφέρετε να χαλαρώσετε αυτόματα έχετε έναν πιο εύκολο βραδινό ύπνο.

Ακούστε μουσική

Ακούστε την αγαπημένη σας μουσική ανεβάζοντας την ένταση. Με τον τρόπο αυτό προσλαμβάνετε ενέργεια δίχως να το καταλάβετε. Συμβουλή: Προτιμήστε να ακούσετε κάτι διαφορετικό από τα κομμάτια που σας αρέσουν. Ακούγοντας συνεχώς τις ίδιες μελωδίες από ένα σημείο και μετά καταντά ρουτίνα και δεν ξεκουράζει το μυαλό. Επίσης δοκιμάστε να τραγουδάτε παράλληλα.

Μασήστε τσίχλα

Νιώθετε βαριεστημένοι και άδειοι από ενέργεια; Απλά μασήστε μια τσίχλα. Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται η ροή του αίματος προς το κεφάλι και αυτό με την σειρά του σταματά το χασμουρητό.

Περπάτημα/άσκηση εκτός σπιτιού

Σύμφωνα με έρευνες ακόμη και ένας απλός περίπατος εκτός σπιτιού μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της ενέργειας. Την επόμενη φορά που θα νιώσετε κόπωση, δοκιμάστε να περπατήσετε ή να κάνετε κάποια άσκηση εκτός σπιτιού.

Κάντε ηλιοθεραπεία

Το φως του ήλιου αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης η οποία με την σειρά της βοηθά στην βελτίωση της διάθεσης. Με το να «ανέβετε» ψυχολογικά αποκτάτε παράλληλα περισσότερη ενέργεια. Καλό είναι να εκτίθεστε στις ακτίνες του ήλιου τουλάχιστον για λίγα λεπτά ημερησίως.

Καφεΐνη

«Η καφεΐνη μπορεί να επηρεάσει κάποιους νευροδιαβιβαστές που κρατούν συνήθως τα αιμοφόρα αγγεία ελαφρώς κλειστά. Αυτό επιτρέπει στις αρτηρίες να είναι πιο ανοικτές με αποτέλεσμα το αίμα να κυλά ευκολότερα μέσα από αυτές. Ετσι ο εγκέφαλος οξυγονώνεται περισσότερο και η διαδικασία αυτή σας κρατά σε εγρήγορση.

Μακριά από τη ζάχαρη

Αμέσως μετά την κατανάλωση τροφίμων και ποτών που περιέχουν ζάχαρη μπορεί να νιώθετε περισσότεροι ενεργοί. Ωστόσο η αλήθεια είναι πως το αίσθημα αυτό θα σταματήσει να υφίσταται μόλις η επήρεια της ζάχαρης πάψει να έχει επίδραση στον οργανισμό σας και στην συνέχεια θα νιώσετε ακόμη πιο κουρασμένοι από πριν.

Διαβάστε ακόμα: Τροφές για μέγιστη ενέργεια, αντοχή και αποκατάσταση

Previous ArticleNext Article

Ποιες ασκήσεις έχουν αντιγηραντικές ιδιότητες;

Aεροβικές ασκήσεις και αντιγηραντικά οφέλη

Η αεροβική άσκηση αντοχής (τρέξιμο, κολύμπι, ποδήλατο κ.α.) βοηθά κάποιον να είναι πιο υγιής στα γεράματα, ενώ δεν υπάρχει το ίδιο αντιγηραντικό όφελος με την άσκηση αντίστασης, όπως τα βαράκια, σύμφωνα με γερμανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ούρλιχ Λάουφς του Πανεπιστημίου της Λειψίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “European Heart Journal” της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας, μελέτησαν 266 εθελοντές που χωρίσθηκαν τυχαία σε τρεις ομάδες και ακολούθησαν επί έξι μήνες (τρία 45λεπτά την εβδομάδα) διαφορετικά προγράμματα άσκησης.

Η πρώτη ομάδα έκανε ασκήσεις αντοχής, η δεύτερη υψηλής έντασης ασκήσεις με διαλείμματα και η τρίτη ασκήσεις αντίστασης για ενδυνάμωση των μυών. Ακολούθησαν κυτταρικές και άλλες αναλύσεις για να διαπιστωθεί η επίπτωση κάθε διαφορετικού είδους άσκησης στο ανθρώπινο σώμα.

Διαπιστώθηκε ότι οι ασκήσεις αντοχής και, σε μικρότερο βαθμό, οι ασκήσεις υψηλής έντασης με διαλείμματα επιβραδύνουν ή και αναστρέφουν τη διαδικασία της κυτταρικής γήρανσης, ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο με τα βαράκια και τις άλλες ασκήσεις αντίστασης σε μηχανήματα γυμναστηρίου.

«Η νέα μελέτη επιβεβαιώνει τις τρέχουσες συστάσεις της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας ότι η άσκηση αντίστασης πρέπει να λειτουργεί συμπληρωματικά προς την άσκηση αντοχής και να μην την υποκαθιστά», δήλωσε ο ερευνητής δρ Κρίστιαν Βέρνερ του Πανεπιστημίου του Σάαρλαντ.

Σε ξεχωριστό σχόλιο στο ίδιο ιατρικό περιοδικό, δύο ελληνικής καταγωγής καθηγητές του βρετανικού Πανεπιστημίου και του Νοσοκομείου Freeman του Νιούκασλ, οι Κωνσταντίνος Στέλλος και Ιωακείμ Σπυριδόπουλος, επισημαίνουν ότι «τα ευρήματα της νέας μελέτης σαφώς αναδεικνύουν το πλεονέκτημα της αεροβικής άσκησης αντοχής σε σύγκριση με την άσκηση αντίστασης, όσον αφορά την καρδιαγγειακή γήρανση».

ΣΕΓΑΣ: Ζητήματα αθλητισμού, ακούει κανείς;

Συνάντηση ΣΕΓΑΣ -ΕΟΣΛΜΑΥ με αφορμή το νέο αθλητικό Νόμο

Πέντε μήνες πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκυο και λιγότερο από δύο μήνες από τους Πανευρωπαϊκούς Κλειστού Στίβου, ενώ η προολυμπιακή προετοιμασία των Αθλητών είναι σε πλήρη εξέλιξη, ο Ελληνικός Αθλητισμός σπαράσσεται από διχαστικές λογικές, σκάνδαλα και σκανδαλολογία, κομματικοποίηση, αυταρχικές συμπεριφορές και δημιουργία κλίματος απαξίωσης των αθλητικών στελεχών και των Φορέων του Ερασιτεχνικού Αθλητισμού.

Συμφωνούμε απολύτως με τις προσπάθειες νοικοκυρέματος ή εξυγίανσης κάποιων παθογενειών ή ακόμη και θλιβερών καταστάσεων, που υπάρχουν σε συγκεκριμένες περιπτώσεις στον Ελληνικό Αθλητισμό, όπως σε όλους τους τομείς της κοινωνίας.

Και φυσικά λέμε ΝΑΙ στους πάσης φύσεως ελέγχους. Είμαστε, όμως, αντίθετοι σε γενικεύσεις, όπως και σε κάθε απόφαση της ΓΓΑ που δεν στηρίζεται σε τεκμηριωμένα στοιχεία.

Το Υφυπουργείο Αθλητισμού, εδώ και πολλούς μήνες, έχει επιλέξει – δυστυχώς – να δημιουργήσει κλίμα που διαταράσσει την ομαλή λειτουργία του Ελληνικού Αθλητισμού, αγνοώντας την ανάγκη να μην διαταραχθεί ο ετήσιος αθλητικός κύκλος, ιδιαίτερα σε μια προ Ολυμπιακή χρονιά.

Η απροκάλυπτη επιθυμία του Υφυπουργού Αθλητισμού, να εγκαταστήσει δικής του επιλογής πρόσωπα στις διοικήσεις των Αθλητικών Ομοσπονδιών, η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου των εκλογικών διαδικασιών με αμφίβολης συνταγματικότητας διατάξεις και η ανάμειξη του στις εκλογικές διαδικασίες, συνιστούν πολύ κακή πρακτική, που δεν βοηθά τον αθλητισμό και μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα.

Η επιχειρούμενη «μεταρρύθμιση», σε πολλά σημεία της οποίας θα μπορούσε κανείς να συμφωνήσει, έχει προκαλέσει συνεχείς και αποσπασματικές νομοθετικές παρεμβάσεις, ένα πρωτοφανή όγκο γραφειοκρατικών διαδικασιών, σε μια περίοδο που οι αρμόδιες Κρατικές Υπηρεσίες υπολειτουργούν, μόνο και μόνο για να ελεγχθούν οι εκλογικές διαδικασίες των Ομοσπονδιών και φθάσαμε στο σημείο να παρατείνονται συνεχώς οι θητείες των Δ.Σ. χωρίς να είναι σήμερα βέβαιο (παρά τη θέληση των Ομοσπονδιών) ότι οι εκλογές θα μπορέσουν να διεξαχθούν μέχρι το τέλος Μαρτίου, οπότε λήγει η θητεία των εκλεγμένων διοικήσεων.

Την ίδια στιγμή, ο ερασιτεχνικός αθλητισμός βιώνει με ιδιαίτερη ένταση τις αρνητικές συνέπειες από το δεύτερο κύμα της πανδημίας.

Ο ΣΕΓΑΣ, το 2020 υπέστη απώλειες των ιδίων Εσόδων του άνω των 3,5 εκ. ευρώ, την ίδια χρονιά που η Πολιτεία αφ’ ενός περιέκοψε τον προϋπολογισμό του κατά 420 χιλιάδες ευρώ και αφ’ ετέρου δεν προχώρησε στην καταβολή έκτακτης επιχορήγησης – αποζημίωσης, όπως θα έπρεπε, αφού με εντολή της, για την προστασία της δημόσιας υγείας, δεν πραγματοποιήθηκε ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας και οι άλλοι δρομικού Αγώνες. Χωρίς χρηματοδότηση για το 2021 (του οποίου ήδη συμπληρώνεται ο πρώτος μήνας), ο κίνδυνος αδυναμίας να συνεχιστεί απρόσκοπτα το αγωνιστικό πρόγραμμα του Κλειστού Στίβου, η οικονομική υποστήριξη Αθλητών, Προπονητών, Σωματείων είναι υπαρκτός και άμεσος.

Γι’ αυτό, καλούμε την Κυβέρνηση και τον Αρμόδιο Υφυπουργό κ. Αυγενάκη:

1. Να διασφαλίσει την απρόσκοπτη και ομαλή διεξαγωγή των Αρχαιρεσιών των Αθλητικών Ομοσπονδιών χωρίς εξωθεσμικές παρεμβάσεις – εκβιασμούς και πιέσεις πολιτικών στελεχών.

2. Να διασφαλίσει ότι ανεξάρτητα από τις επιδημιολογικές συνθήκες οι εκλογές θα διεξαχθούν με φυσικό τρόπο και τήρηση ειδικών πρωτοκόλλων και,

3. Να προχωρήσει άμεσα η καταβολή της πρώτης δόσης της Κρατικής επιχορήγησης του 2021, για να συνεχιστεί απρόσκοπτα η μισθοδοσία των εργαζομένων (Υπαλλήλων, Προπονητών, Γιατρών, Φυσικοθεραπευτών), η προετοιμασία των Πρωταθλητών μας, το στοιχειώδες αγωνιστικό πρόγραμμα κ.λπ.

4. Να διεκδικήσει ενίσχυση των αθλητικών σωματείων και το 2021, αφού το δεύτερο κύμα της συνεχιζόμενης πανδημίας, έχει αναστείλει το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητας τους.

x
Send this to a friend