Κοιμάστε καλά, αλλά νιώθετε κόπωση. Τι συμβαίνει;

H κόπωση είναι διαφορετικό πράγμα από την υπνηλία σύμφωνα με το  Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας. Η πρώτη συνδέεται με την έλλειψη ενέργειας και κινήτρων ενώ η δεύτερη έχει να κάνει συνήθως με το αίσθημα ανάγκης για ύπνο.

Η συνεχόμενη κούραση μπορεί να οφείλεται σε χρόνιες διαταραχές ύπνου, άγχος, ορμονικά θέματα αλλά και προβλήματα υγείας.

Ακολουθούν λόγοι που μπορεί να αισθάνεστε διαρκώς κουρασμένοι ενώ δεν έχετε θέμα ύπνου:

Πρόβλημα με τον θυρεοειδή

H κόπωση είναι συχνά σημάδι πως υπάρχει υπερθυρεοειδισμός. Δεδομένου ότι ο υπερθυρεοειδισμός αυξάνει το μεταβολισμό σας, πολλά άτομα έχουν αρχικά πολλή ενέργεια, σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Κλινικής Ενδοκρινολογίας Ωστόσο, καθώς ο υπερθυρεοειδισμός συνεχίζεται, το σώμα τείνει να καταρρεύσει και η κόπωση κάνει την εμφάνισή της.

Δεν ασκείστε αρκετά

H έλλειψη άσκησης οδηγεί σε παχυσαρκία και αίσθημα κούρασης. Ερευνες έχουν δείξει πως η ελαφριά άσκηση μειώνει το αίσθημα της κόπωσης κατά 65% και παράλληλα αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας κατά 20%.

Καταναλώνετε λάθος τροφές

To σώμα μας χρειάζεται υγιεινές τροφές που είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά ώστε να λειτουργήσει σωστά. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα, η επεξεργασμένη ζάχαρη και οι σύνθετοι υδατάνθρακες οδηγούν σε αίσθημα κόπωσης και έχουν αρνητικά αποτελέσματα για την υγεία σας.

Έλλειψη ενυδάτωσης

Τα χαμηλά επίπεδα ενυδάτωσης κάνουν πιο αργές όλες τις λειτουργίες του σώματος. Το αίσθημα της κούρασης και της υπνηλίας είναι πιο έντονο όσο δεν καταναλώνετε υγρά. Ο καλύτερος δείκτης της ενυδάτωσης σας είναι τα ούρα σας. Κάποιος που είναι καλά ενυδατωμένος θα παράγει ανοιχτόχρωμα ούρα.  Αντίθετα τα σκουρόχρωμα ούρα είναι ένα σημάδι της αφυδάτωσης.

Πάσχετε από κατάθλιψη

Η έλλειψη ενέργειας είναι σύνηθες σύμπτωμα της κατάθλιψης και δεν πρέπει να αγνοηθεί σε καμία περίπτωση. Ένα άλλο σύμπτωμα που μπορεί να σας βάλει σε υποψίες έχει να κάνει με την απώλεια όρεξης. Επίσης θα πρέπει να προσέξετε τις παρενέργειες των φαρμάκων που παίρνετε όσοι αντιμετωπίζετε κάποιο ψυχολογικό πρόβλημα και συχνά επηρεάζουν τα επίπεδα ενέργειας.

Το σπίτι είναι ακατάστατο

Bάλτε σε τάξη την ντουλάπα που είχατε να καθαρίσετε καιρό, τακτοποιείστε την κουζίνα και το μπάνιο σας. Αλλαξτε την εικόνα του χώρου στον οποίο ζείτε προκειμένου να αφαιρέσετε ένα «βάρος» από πάνω σας.

Αρθρίτιδα

Η κόπωση έρχεται συχνά λόγω των ενοχλήσεων που σας προκαλεί η αρθρίτιδα. Σε μια τέτοια περίπτωση απελευθερώνονται στον οργανισμό οι φλεγμονώδεις κυτοκίνες (πρωτεΐνες στο αίμα) οι οποίες είναι ίδιες με εκείνες που απελευθερώνονται όταν έχετε κάποιο κρύωμα η γρίπη.

Η περίπτωση εγκυμοσύνης

Η κούραση σε συνδυασμό με  την συχνή ενούρηση είναι πολλές φορές σημάδι πρώιμης εγκυμοσύνης. Το σώμα εργάζεται πιο σκληρά ώστε να μεταφέρει θρεπτικές ουσίες στο έμβρυο  και αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερη κόπωση.

Κατανάλωση αλκοόλ σε μεγάλο βαθμό

To σώμα εργάζεται πιο σκληρά για να αποθηκεύσει το αλκοόλ σε σχέση με τους υδατάνθρακες και τα λίπη. Ετσι το αίσθημα κούρασης είναι πιο έντονο. Τα άτομα που έχουν καταναλώσει μεγάλες ποσότητες αλκοόλ κοιμούνται πιο εύκολα ωστόσο ξυπνούν πιο κουρασμένα.

Πίνετε μεγάλες ποσότητες καφέ

Oσοι πίνουν 3-4 κούπες καφέ ημερησίως είναι αρκετά πιθανό να αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Ο πόνος στο στήθος και η αρρυθμία είναι τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα για όσους το παρακάνουν.

Εχετε δυσανεξία σε κάποιες τροφές

Eνδεχόμενη αλλεργία σε γαλακτοκομικά προϊόντα, σοκολάτα ή δημητριακά δημιουργεί ένα μικρό σοκ στο σώμα σας κάθε φορά που τα καταναλώνετε. Το ανοσοποιητικό εργάζεται σκληρά ώστε να τα βγάλει πέρα και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αισθανθείτε αυξημένη κόπωση.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Α.Π.Σ. Δρομέων Πιερίας «ΖΕΥΣ»: Μιχάλη σ’ ευχαριστούμε για όλα, δεν θα σε ξεχάσουμε ποτέ!

Το Δ.Σ. του Α.Π.Σ. Δρομέων Πιερίας «ΖΕΥΣ» με αφορμή το θάνατο του Μιχάλη Σιαμάτρα του Δημητρίου, καλού φίλου, συναθλητή και ενεργού μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου (κατείχε τη θέση του Ταμία), συνεδρίασε εκτάκτως το Σάββατο 15 Ιανουαρίου 2022 και αποφάσισε τα εξής:

  1. Να κηρύξει τριήμερο πένθος για το Σύλλογο.
  2. Να κυματίζουν μεσίστιες οι σημαίες στα γραφεία του Συλλόγου στην Κατερίνη.
  3. Να κατατεθεί χρηματικό ποσό στην Διασωστική Ομάδα Ν. Πιερίας, που τόσο αγάπησε και υπηρέτησε.
  4. Να παραμείνουν τα γραφεία του Συλλόγου κλειστά την Δευτέρα 17 Ιανουαρίου 2022 σε ένδειξη πένθους.
  5. Να τιμηθεί η μνήμη του σε κάποια από τις αθλητικές ή πολιτιστικές εκδηλώσεις του Συλλόγου όταν και εφόσον επιτραπούν.
  6. Να εκφράσει τα βαθιά και ειλικρινή του συλλυπητήρια στην οικογένεια.
  7. Να παραστεί σύσσωμο το υπόλοιπο Διοικητικό Συμβούλιο στην εξόδιο ακολουθία.
  8. Να δημοσιεύσει το παρόν ψήφισμα στην επίσημη ιστοσελίδα του συλλόγου και στα υπόλοιπα ΜΜΕ και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Μιχάλη σ’ ευχαριστούμε για όλα, δεν θα σε ξεχάσουμε ποτέ!

Καλό Παράδεισο!!!!

Από το Δ.Σ. του Α.Π.Σ. Δρομέων Ν. Πιερίας «ΖΕΥΣ»

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Γιατί νιώθετε διαρκώς κουρασμένοι; Πέντε αιτίες που θα σας κάνουν να εκπλαγείτε

Bruno Aguirre on Unsplash

Νιώθετε πως είστε κουρασμένοι όλη την ώρα; Καταρχάς χαλαρώστε: δεν είστε οι μόνοι. Σύμφωνα με μια μελέτη του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων των ΗΠΑ, δυο στους πέντε πολίτες αισθάνονται κουρασμένοι το μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας τους ενώ, σύμφωνα με μια παρόμοια έρευνα, ένας στους τρεις ενήλικες αποτυγχάνει να κοιμηθεί αρκετά.

Όταν κάνεις μια ζωή που περιλαμβάνει εκγύμναση, εργασία, οικογενειακές υποχρεώσεις και ένα σωρό άλλες δεσμεύσεις, το πιο εύκολο είναι να κατηγορείς τους έντονους ρυθμούς της καθημερινότητας για τη συνεχή κόπωση που σε διακατέχει.

Μην αποφεύγεις ωστόσο να απαντήσεις σοβαρά την ερώτηση αναφορικά με το γιατί είσαι κουρασμένος όλη την ώρα και αντί να δίνεις απλοϊκές απαντήσεις προσπάθησε να το αντιμετωπίσεις. Κόψε για περίπου δύο με τρεις εβδομάδες μερικές βλαβερές συνήθειες της καθημερινότητάς σου: για παράδειγμα προσπάθησε να κοιμηθείς περισσότερο.

«Αν εξακολουθείτε να αισθάνεστε τα συμπτώματα κόπωσης μετά από αυτές τις αλλαγές, τότε χρειάζεστε επαγγελματική βοήθεια», λέει η γιατρός Σάντρα Άνταμσον Φριχόφερ. Η υπερβολική εξάντληση μπορεί να είναι το σημάδι μιας πιο σοβαρής ιατρικής πάθησης. Ορισμένοι λόγοι πάντως για την συνεχή σας κούραση που έχουν να κάνουν με τον τρόπο ζωής σας και όχι με κάποια πιο σημαντική πάθηση είναι οι εξής:

Κοιμάστε σε ένα παλιό στρώμα ή μαξιλάρι

Δεν είναι τυχαίο που το Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου των ΗΠΑ συνιστά αντικατάσταση του στρώματος σας κάθε εννέα με δέκα χρόνια και μαξιλαριού μία φορά το χρόνο. Οτιδήποτε άλλο προκαλεί έντονη κόπωση.

Η κρεβατοκάμαρά σας είναι πολύ ζεστή

Μια ζεστή κρεβατοκάμαρα σε δυσκολεύει να κοιμηθείς και άρα δεν σου επιτρέπει την ξεκούραση. Οι ειδικοί ωστόσο σημειώνουν έναν μαγικό αριθμό (και καλό είναι να τον σημειώσετε και εσείς) που προωθεί την τέλεια ανάπαυση: οι 18 βαθμοί Κελσίου.

Ξοδεύετε πολύ χρόνο στο smartphone σας

Όταν εκθέτεις τα μάτια σου στο φως κατά τη διάρκεια της νύχτας, το σώμα σου σταματά να παράγει μελατονίνη, δηλαδή την ορμόνη ύπνου, σύμφωνα με μια έκθεση της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ. Για όσο καλύτερο ύπνο γίνεται λοιπόν, αδειάστε την κρεβατοκάμαρά σας από κάθε ίχνος τηλεφώνου.

Πίνετε αλκοόλ για να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε

Σίγουρα, ένα ποτήρι κρασί μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε πιο εύκολα. Το πρόβλημα όμως είναι ότι το αλκοόλ μειώνει την ποιότητα του ύπνου. Πιείτε ένα ποτήρι γάλα ή κάποιο ρόφημα χωρίς αλκοόλ και θα έχετε τα ίδια αποτελέσματα αλλά με καλύτερο ύπνο.

Δεν πίνετε αρκετό νερό

Έχετε παρατηρήσει ποτέ ότι πολλές φορές όταν αισθάνεστε κουρασμένοι, τυχαίνει να μην έχετε πιει για αρκετή ώρα ένα ποτήρι νερό; Αυτό δεν είναι σύμπτωση: η αφυδάτωση μπορεί να έχει πολύ κομβική επίδραση στα επίπεδα της διάθεσης και της ενέργειας σας. Και δεν χρειάζεται να είστε σοβαρά αφυδατωμένοι για να βιώσετε αυτά τα συμπτώματα της κούρασης.

Για την ακρίβεια, μπορεί να αισθάνεστε υποτονικά ακόμη και αν είστε μετρίως αφυδατωμένοι. Η ήπια έως μέτρια αφυδάτωση είναι πολύ εύκολο να αντιμετωπιστεί: απλά να πίνετε περισσότερο νερό.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί νιώθετε κουρασμένοι ενώ κοιμάστε καλά;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend