Δέκα λόγοι για τους οποίους πρέπει να “κόψετε” τη ζάχαρη!

Δέκα λόγοι για τους οποίους πρέπει να "κόψετε" τη ζάχαρη!

Η απόφαση να κόψει κανείς την ζάχαρη από την διατροφή του δεν είναι κάτι απλό, ωστόσο τα αποτελέσματα για την υγεία είναι πολλαπλά και μπορεί να τα παρατηρήσει κανείς άμεσα, εφόσον απαλλαγεί από αυτή την επιβλαβή διατροφική συνήθεια.

Θα δείξετε πιο νέοι

Η ζάχαρη συνεπάγεται ρυτίδες, υποστηρίζει ο Anthony Youn, πλαστικός χειρουργός με έδρα το Μίγισκαν των ΗΠΑ και συγγραφέας του βιβλίου «The Age Fix». Συγκεκριμένα, η ζάχαρη προκαλεί παραμόρφωση του κολλαγόνου και της ελαστίνης του δέρματος, δύο από τις κυριότερες πρωτεΐνες που δίνουν στην επιδερμίδα νεανική όψη. Παράλληλα η μείωση της ποσότητας της ζάχαρης, δύναται να μειώσει τα επίπεδα της ινσουλίνης και της γλυκόζης στο αίμα, οι οποίες δημιουργούν χρόνιες φλεγμονές που συνδέονται με την γήρανση.

Καλύτερη διάθεση

Μπορεί να θεωρείτε πως ένα cookie θα σας κάνει πιο ευτυχείς, ωστόσο η ζάχαρη έχει συνδεθεί με υψηλότερα ποσοστά κατάθλιψης, σύμφωνα με όσα αναφέρει η Μέγκαν Gilmore, πιστοποιημένη σύμβουλος διατροφής με έδρα το Κάνσας. Αυτό συμβαίνει γιατί η ζάχαρη οδηγεί σε χρόνιες φλεγμονές οι οποίες έχουν αρνητικές επιδράσεις στην λειτουργία του εγκεφάλου.

Ο περιορισμός της κατανάλωσης ζάχαρης, θα οδηγήσει σε βελτίωση της διάθεσής σας μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες από την στιγμή που αλλάξετε την συνήθειά σας, ενώ σύμφωνα με έρευνα που έγινε τα 2015 από το περιοδικό «The American Journal of Clinical Nutrition», γυναίκες που κατανάλωσαν τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, είχαν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη σε σχέση με εκείνες που απείχαν από τέτοιες τροφές.

Χάνετε κιλά

Κατά μέσο όρο καταναλώνουμε 22 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη σε καθημερινή βάση που ισοδυναμεί με 350 θερμίδες. Η μείωση της κατανάλωσης ζάχαρης, μειώνει παράλληλα το αίσθημα λιγούρας και κατά συνέπεια καταναλώνουμε λιγότερες θερμίδες.

Όταν καταναλώνουμε επεξεργασμένη ζάχαρη, τα σώμα δεν λαμβάνει το μήνυμα πως είμαστε πλήρεις, με αποτέλεσμα να τρώμε επιπλέον ποσότητες τροφής και να παίρνουμε περιττές θερμίδες.

Είστε λιγότερο ευαίσθητοι σε κρυώματα

Οι χρόνιες φλεγμονές που προκαλούνται από τη ζάχαρη οδηγούν σε πτώση του ανοσοποιητικού το οποίο προστατεύει από κρυολογήματα και ιώσεις παντός είδους. Λιγότερη ζάχαρη συνεπάγεται μείωση των αλλεργιών και του άσθματος που σας ταλαιπωρούν κατά την διάρκεια του χρόνου.

Μειωμένος κίνδυνος διαβήτη

Με την μείωση της ζάχαρης, το πάγκρεας παράγει λιγότερη ινσουλίνη και το συκώτι επεξεργάζεται με μεγαλύτερη ευκολία τις τοξίνες. Οι διαδικασίες αυτές θέλουν λίγο περισσότερο χρόνο αν είστε ανθεκτικοί στην ινσουλίνη) μια κατάσταση προ-διαβήτη στην οποία το σώμα σας παράγει την ορμόνη ινσουλίνη, αλλά δεν τη χρησιμοποιεί σωστά). Από ένα σημείο και έπειτα θα πάψετε να είστε «σκλάβοι» της επεξεργασμένης ζάχαρης και αυτό θα σημαίνει πως το παραπάνω σύμπτωμα θα έχει εξαλειφθεί.

Μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής

Μετά την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας ζάχαρης, η γλυκόζη αυξάνεται στον οργανισμό και μαζί της ανεβαίνει η ινσουλίνη για να την αντισταθμίσει. Ωστόσο αυτή η διαδικασία επηρεάζει το νευρικό σύστημα, αυξάνει την αρτηριακή πίεση και τους καρδιακούς παλμούς.

Η υψηλή πίεση οδηγεί στην εμφάνιση καρδιακών προβλημάτων, όπως και η παχυσαρκία που είναι αποτέλεσμα της αυξημένης κατανάλωσης ζάχαρης. Η ζάχαρη επίσης αυξάνει τα ανθυγιεινά λίπη του αίματος που ονομάζονται τριγλυκερίδια που συνδέονται με την καρδιακή νόσο και το εγκεφαλικό επεισόδιο.

Βελτιώνετε το χαμόγελο και την στοματική υγιεινή

Η ζάχαρη αλληλεπιδρά με τα βακτήρια του στόματος, σχηματίζοντας οξύ που προκαλεί φθορά στα δόντια. Παράλληλα τα βακτήρια συμβάλουν στην κακοσμία του στόματος. Ο περιορισμός της ζάχαρης θα βοηθήσει να απαλλαγείτε από αυτές τις ενοχλητικές καταστάσεις.

Καλύτερο σεξ

Η αύξηση της ινσουλίνης στον οργανισμό του άνδρα λόγω των τροφών που περιέχουν ζάχαρη, μειώνει τις σεξουαλικές επιδόσεις και την επιθυμία. Παράλληλα η αυξημένη ζάχαρη έχει αρνητική επίδραση συχνά στις γυναικείες ορμόνες, πολλές φορές μάλιστα δημιουργεί ανωμαλία στον κύκλο της περιόδου.

Ευκολότερος ύπνος

Τα σνακ με αυξημένη ποσότητα ζάχαρης μπορούν να σας στερήσουν τον καλό ύπνο. Η κατανάλωση ζάχαρης πριν πέσετε στο κρεβάτι, επηρεάζει τις ορμόνες που σχετίζονται με το στρες και δυσκολεύει τον ύπνο σας.

Προσήλωση στον στόχο

Όταν αποφασίσετε να κόψετε την ζάχαρη, ενδέχεται να αντιμετωπίσετε κάποια συμπτώματα στέρησης όπως το αυξημένο αίσθημα άγχους και του θυμού. Αυτό ισχύει σε περιπτώσεις όπου η εξάρτηση από την ζάχαρη είναι μεγάλη και ενδέχεται να επηρεάσει την προσήλωσή σας στην προπόνηση και την άσκηση. Ωστόσο, κάνοντας υπομονή λίγων εβδομάδων τα πράγματα σίγουρα θα βελτιωθούν. Δοκιμάστε την πεζοπορία η οποία θα βελτιώσει την κυκλοφορία στο αίμα και θα ενισχύσει το ανοσοποιητικό.

Βρείτε κάτι θετικό για να επικεντρωθείτε μέχρι να περάσει το δύσκολο διάστημα και εν συνεχεία θα παρατηρήσετε πως θα είναι πιο εύκολο να αφοσιωθείτε στο πρόγραμμα άσκησης που ακολουθείτε.

Διαβάστε ακόμη: Φρουκτόζη vs ζάχαρη: Τι να επιλέξω και γιατί; 

Previous ArticleNext Article

Ποιες ασκήσεις έχουν αντιγηραντικές ιδιότητες;

Aεροβικές ασκήσεις και αντιγηραντικά οφέλη

Η αεροβική άσκηση αντοχής (τρέξιμο, κολύμπι, ποδήλατο κ.α.) βοηθά κάποιον να είναι πιο υγιής στα γεράματα, ενώ δεν υπάρχει το ίδιο αντιγηραντικό όφελος με την άσκηση αντίστασης, όπως τα βαράκια, σύμφωνα με γερμανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ούρλιχ Λάουφς του Πανεπιστημίου της Λειψίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “European Heart Journal” της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας, μελέτησαν 266 εθελοντές που χωρίσθηκαν τυχαία σε τρεις ομάδες και ακολούθησαν επί έξι μήνες (τρία 45λεπτά την εβδομάδα) διαφορετικά προγράμματα άσκησης.

Η πρώτη ομάδα έκανε ασκήσεις αντοχής, η δεύτερη υψηλής έντασης ασκήσεις με διαλείμματα και η τρίτη ασκήσεις αντίστασης για ενδυνάμωση των μυών. Ακολούθησαν κυτταρικές και άλλες αναλύσεις για να διαπιστωθεί η επίπτωση κάθε διαφορετικού είδους άσκησης στο ανθρώπινο σώμα.

Διαπιστώθηκε ότι οι ασκήσεις αντοχής και, σε μικρότερο βαθμό, οι ασκήσεις υψηλής έντασης με διαλείμματα επιβραδύνουν ή και αναστρέφουν τη διαδικασία της κυτταρικής γήρανσης, ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο με τα βαράκια και τις άλλες ασκήσεις αντίστασης σε μηχανήματα γυμναστηρίου.

«Η νέα μελέτη επιβεβαιώνει τις τρέχουσες συστάσεις της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας ότι η άσκηση αντίστασης πρέπει να λειτουργεί συμπληρωματικά προς την άσκηση αντοχής και να μην την υποκαθιστά», δήλωσε ο ερευνητής δρ Κρίστιαν Βέρνερ του Πανεπιστημίου του Σάαρλαντ.

Σε ξεχωριστό σχόλιο στο ίδιο ιατρικό περιοδικό, δύο ελληνικής καταγωγής καθηγητές του βρετανικού Πανεπιστημίου και του Νοσοκομείου Freeman του Νιούκασλ, οι Κωνσταντίνος Στέλλος και Ιωακείμ Σπυριδόπουλος, επισημαίνουν ότι «τα ευρήματα της νέας μελέτης σαφώς αναδεικνύουν το πλεονέκτημα της αεροβικής άσκησης αντοχής σε σύγκριση με την άσκηση αντίστασης, όσον αφορά την καρδιαγγειακή γήρανση».

ΣΕΓΑΣ: Ζητήματα αθλητισμού, ακούει κανείς;

Συνάντηση ΣΕΓΑΣ -ΕΟΣΛΜΑΥ με αφορμή το νέο αθλητικό Νόμο

Πέντε μήνες πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκυο και λιγότερο από δύο μήνες από τους Πανευρωπαϊκούς Κλειστού Στίβου, ενώ η προολυμπιακή προετοιμασία των Αθλητών είναι σε πλήρη εξέλιξη, ο Ελληνικός Αθλητισμός σπαράσσεται από διχαστικές λογικές, σκάνδαλα και σκανδαλολογία, κομματικοποίηση, αυταρχικές συμπεριφορές και δημιουργία κλίματος απαξίωσης των αθλητικών στελεχών και των Φορέων του Ερασιτεχνικού Αθλητισμού.

Συμφωνούμε απολύτως με τις προσπάθειες νοικοκυρέματος ή εξυγίανσης κάποιων παθογενειών ή ακόμη και θλιβερών καταστάσεων, που υπάρχουν σε συγκεκριμένες περιπτώσεις στον Ελληνικό Αθλητισμό, όπως σε όλους τους τομείς της κοινωνίας.

Και φυσικά λέμε ΝΑΙ στους πάσης φύσεως ελέγχους. Είμαστε, όμως, αντίθετοι σε γενικεύσεις, όπως και σε κάθε απόφαση της ΓΓΑ που δεν στηρίζεται σε τεκμηριωμένα στοιχεία.

Το Υφυπουργείο Αθλητισμού, εδώ και πολλούς μήνες, έχει επιλέξει – δυστυχώς – να δημιουργήσει κλίμα που διαταράσσει την ομαλή λειτουργία του Ελληνικού Αθλητισμού, αγνοώντας την ανάγκη να μην διαταραχθεί ο ετήσιος αθλητικός κύκλος, ιδιαίτερα σε μια προ Ολυμπιακή χρονιά.

Η απροκάλυπτη επιθυμία του Υφυπουργού Αθλητισμού, να εγκαταστήσει δικής του επιλογής πρόσωπα στις διοικήσεις των Αθλητικών Ομοσπονδιών, η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου των εκλογικών διαδικασιών με αμφίβολης συνταγματικότητας διατάξεις και η ανάμειξη του στις εκλογικές διαδικασίες, συνιστούν πολύ κακή πρακτική, που δεν βοηθά τον αθλητισμό και μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα.

Η επιχειρούμενη «μεταρρύθμιση», σε πολλά σημεία της οποίας θα μπορούσε κανείς να συμφωνήσει, έχει προκαλέσει συνεχείς και αποσπασματικές νομοθετικές παρεμβάσεις, ένα πρωτοφανή όγκο γραφειοκρατικών διαδικασιών, σε μια περίοδο που οι αρμόδιες Κρατικές Υπηρεσίες υπολειτουργούν, μόνο και μόνο για να ελεγχθούν οι εκλογικές διαδικασίες των Ομοσπονδιών και φθάσαμε στο σημείο να παρατείνονται συνεχώς οι θητείες των Δ.Σ. χωρίς να είναι σήμερα βέβαιο (παρά τη θέληση των Ομοσπονδιών) ότι οι εκλογές θα μπορέσουν να διεξαχθούν μέχρι το τέλος Μαρτίου, οπότε λήγει η θητεία των εκλεγμένων διοικήσεων.

Την ίδια στιγμή, ο ερασιτεχνικός αθλητισμός βιώνει με ιδιαίτερη ένταση τις αρνητικές συνέπειες από το δεύτερο κύμα της πανδημίας.

Ο ΣΕΓΑΣ, το 2020 υπέστη απώλειες των ιδίων Εσόδων του άνω των 3,5 εκ. ευρώ, την ίδια χρονιά που η Πολιτεία αφ’ ενός περιέκοψε τον προϋπολογισμό του κατά 420 χιλιάδες ευρώ και αφ’ ετέρου δεν προχώρησε στην καταβολή έκτακτης επιχορήγησης – αποζημίωσης, όπως θα έπρεπε, αφού με εντολή της, για την προστασία της δημόσιας υγείας, δεν πραγματοποιήθηκε ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας και οι άλλοι δρομικού Αγώνες. Χωρίς χρηματοδότηση για το 2021 (του οποίου ήδη συμπληρώνεται ο πρώτος μήνας), ο κίνδυνος αδυναμίας να συνεχιστεί απρόσκοπτα το αγωνιστικό πρόγραμμα του Κλειστού Στίβου, η οικονομική υποστήριξη Αθλητών, Προπονητών, Σωματείων είναι υπαρκτός και άμεσος.

Γι’ αυτό, καλούμε την Κυβέρνηση και τον Αρμόδιο Υφυπουργό κ. Αυγενάκη:

1. Να διασφαλίσει την απρόσκοπτη και ομαλή διεξαγωγή των Αρχαιρεσιών των Αθλητικών Ομοσπονδιών χωρίς εξωθεσμικές παρεμβάσεις – εκβιασμούς και πιέσεις πολιτικών στελεχών.

2. Να διασφαλίσει ότι ανεξάρτητα από τις επιδημιολογικές συνθήκες οι εκλογές θα διεξαχθούν με φυσικό τρόπο και τήρηση ειδικών πρωτοκόλλων και,

3. Να προχωρήσει άμεσα η καταβολή της πρώτης δόσης της Κρατικής επιχορήγησης του 2021, για να συνεχιστεί απρόσκοπτα η μισθοδοσία των εργαζομένων (Υπαλλήλων, Προπονητών, Γιατρών, Φυσικοθεραπευτών), η προετοιμασία των Πρωταθλητών μας, το στοιχειώδες αγωνιστικό πρόγραμμα κ.λπ.

4. Να διεκδικήσει ενίσχυση των αθλητικών σωματείων και το 2021, αφού το δεύτερο κύμα της συνεχιζόμενης πανδημίας, έχει αναστείλει το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητας τους.

x
Send this to a friend