Σνακ για να κοιμάστε και να να προπονείστε καλύτερα

To τι τρώτε πριν πέσετε για ύπνο παίζει σημαντικό ρόλο στο πόσο εύκολα θα κοιμηθείτε. Για παράδειγμα, μείνετε μακριά από πικάντικες τροφές καθώς μπορεί να σας δημιουργήσουν δυσπεψία και αίσθημα δυσφορίας.

Πίνετε καφέ, κοιτάζετε το κινητό σας τηλέφωνο ή χαζεύετε στην τηλεόραση κάποια εκπομπή με θέμα που επηρεάζει αρνητικά την ψυχολογία; Όλα τα προηγούμενα μπορεί να δημιουργήσουν πρόβλημα όταν θα ξαπλώσετε στο κρεβάτι.

Ο ύπνος είναι απαραίτητος ώστε ο εγκέφαλος να προετοιμαστεί για την επόμενη ημέρα. Σύμφωνα με  έρευνες, ένας καλός βραδινός ύπνος βελτιώνει την δυνατότητα της μάθησης, συμβάλει στην ανάπλαση των αιμοφόρων αγγείων, μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας, ενισχύει το ανοσοποιητικό και φυσικά σας κάνει να προπονείστε καλύτερα.

Ακολουθεί λίστα με τα σνακ που μπορείτε να καταναλώνετε ώστε να έχετε έναν πιο ευχάριστο ύπνο και καλύτερη απόδοση:

1.Καρύδια

Τα καρύδια είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη και έχει αποδειχθεί πως αποτελούν πηγή σεροτονίνης και μελατονίνης. Η δεύτερη είναι ορμόνη η οποία βοηθά στην ρύθμιση του πρωινού και βραδινού κύκλου σας. Στην ουσία μειώνει τον απαιτούμενο χρόνο που χρειάζεστε για να κοιμηθείτε. Φάτε καρύδια μετά το δείπνο σαν επιδόρπιο ή τρίψτε τα πάνω από μια γευστική σαλάτα

2.Τόνος

Το ψάρι αυτό περιέχει την βιταμίνη Β6 που είναι απαραίτητη για να παράξει ο οργανισμός την μελατονίνη. Ανεπάρκεια της βιταμίνης Β6 έχει  συνδεθεί με κακό ύπνο και χαμηλότερα επίπεδα σεροτονίνης.

3.Αμύγδαλα

Είναι πλούσια σε μαγνήσιο το οποίο βοηθά στην ρύθμιση της συνήθειας του ύπνου. Επίσης το μαγνήσιο συμβάλει στην μείωση του στρες, κάτι που συμβάλει σε έναν ευχάριστο βραδινό ύπνο.  Παράλληλα το μαγνήσιο καταπολεμά την κατάθλιψη και της ημικρανίες.

4.Χαμομήλι

Αν αισθάνεστε εκνευρισμό ή σφιγμένους μύες, απλά πιείτε αυτό το βότανο. Καταπολεμά άγχος και αϋπνίες, βελτιώνει την πέψη, ανακουφίζει από τον πονοκέφαλο.

 5.Γαλοπούλα

Αναρωτηθήκατε γιατί κάποιοι είναι τόσο κουρασμένοι μετά την ημέρα των Ευχαριστιών;  Αυτό συμβαίνει λόγω της γεμιστής γαλοπούλας που καταναλώνουν εκείνη την ημέρα. Η γαλοπούλα ανήκει στα τρόφιμα που περιέχουν άπαχες πρωτεΐνες οι οποίες συμβάλουν σε έναν ήρεμο ύπνο.

7.Ρύζι

Σύμφωνα με μελέτη αμερικανικού περιοδικού κλινικής διατροφής, η κατανάλωση ρυζιού 4 ώρες πριν τον ύπνο μειώνει στο μισό τον χρόνο που θέλετε για να αποκοιμηθείτε.

8.Χυμός κερασιού

Περιέχει υψηλά επίπεδα φυτοχημικών, συμπεριλαμβανομένης της μελατονίνης οι ιδιότητες της οποίας εξηγήθηκαν παραπάνω.

Previous ArticleNext Article

“Αλμυρές” τροφές που περιορίζουν την επιθυμία για ζάχαρη

Η ζάχαρη από μία ηλικία και μετά είναι σίγουρο πως δεν κάνει καλό. Για την υγεία σου, λοιπόν, δες ποιες τροφές θα σε βοηθήσουν να μειώσεις τη ζάχαρη που καταναλώνεις.

Αμύγδαλα

Τυρί

Όταν δεν προσλαμβάνεις επαρκείς θερμίδες ή έχεις μη ισορροπημένα γεύματα είναι πιθανό να παρουσιάσεις έντονη επιθυμία για ζάχαρη, καθώς ο εγκέφαλός σού στέλνει σήματα ότι λαχταρά ενέργεια. Το τυρί έχει υψηλή περιεκτικότητα στο αμινοξύ τυροσίνη, η οποία αποτελεί πρόδρομη ουσία για τον σχηματισμό ντοπαμίνης. Η ντοπαμίνη είναι η ουσία της ανταμοιβής και της ευχαρίστησης, ενώ αποκαλείται και νευροδιαβιβαστής της ευφορίας. Επίσης, το τυρί είναι μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και λίπους που βοηθά στην εξισορρόπηση του σακχάρου στο αίμα και παρέχει μικροθρεπτικά συστατικά, όπως ψευδάργυρο, ασβέστιο και βιταμίνη Β12.

Τροφές χωρίς ζάχαρη που δίνουν ενέργεια και μας κάνουν χαρούμενους

Αυγά

Η πρωτεΐνη και το λίπος στα αυγά σε βοηθούν να μείνεις χορτάτη και παράλληλα σού προσφέρουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως χολίνη, βιταμίνη D και βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Αβοκάντο

Τα καλά λιπαρά στο αβοκάντο μπορούν να επηρεάσουν θετικά το αίσθημα κορεσμού, ενώ παράλληλα βοηθούν στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα σας. Το αβοκάντο είναι επίσης πλούσιο σε φυτικές ίνες, οι οποίες επίσης σας κρατούν χορτάτους για περισσότερη ώρα.

Όσπρια

Τα φασόλια και οι φακές είναι πηγές φυτικής πρωτεΐνης που αξίζουν μια θέση στη διατροφή σου. Ένα φλιτζάνι φασόλια προσφέρει 7-9 γραμμάρια πρωτεΐνης και 6-8 γραμμάρια φυτικών ινών, χορταίνοντάς σε και σταθεροποιώντας το σάκχαρο στο αίμα σου. Τα όσπρια μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πέψη και σου παρέχουν μια σειρά από άλλα θρεπτικά συστατικά, όπως σίδηρο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και κάλιο.

Διαβάστε επίσης: Σημαντικοί λόγοι για τους οποίους πρέπει να “κόψετε” τη ζάχαρη!

Τι δεν πρέπει να πιεις πριν την προπόνηση και γιατί

Το ζητούμενο πριν  από κάθε προπόνηση είναι αρχικά να είναι ο οργανισμός σωστά ενυδατωμένος ώστε να μπορούν οι μύες να έχουν τη μέγιστη δυνατή απόδοση κατά τη διάρκεια των ασκήσεων.

Ωστόσο, υπάρχει ένας μύθος γύρω από το ποια ροφήματα μπορεί κανείς να καταναλώνει πριν κατά τη διάρκεια αλλά και μετά την προπόνηση. Συγκεκριμένα θα παραθέσουμε μία λίστα με τα πέντε απαγορευμένα ροφήματα πριν από κάθε προπόνηση.

Ροφήματα με βάση το γάλα

Θα ήταν προτιμότερο αν θέλετε να καταναλώσετε ένα τέτοιο ποτό να προτιμήσετε να το απολαύσετε μετά την προπόνηση. Ο λόγος είναι ότι οι πρωτείνες που περιέχει το γάλα αργούν να απορροφηθούν απο τον οργανισμό.

Ροφήματα φρουτώδη με ζάχαρη

Ο βασικός λόγος που πρέπει να αποφεύγει κανείς αυτά τα ροφήματα είναι ότι προκαλούν παχυσαρκία και είναι γεμάτα ζάχαρη με κάθε επακόλουθο που έχει η χρήση της.

Αλκοόλ

Ως γνωστόν το αλκοόλ είναι εχθρός του οργανισμού μας καθώς κατά κύριο λόγο τον αφυδατώνει.

Ανθρακούχα ποτά

Ανθρακούχα ποτά όπως η σόδα περιέχουν σόδιο, πράγμα που σημαίνει ότι διώχνει το νερό από το εσωτερικό των κυττάρων και προκαλεί αφυδάτωση.

Ροφήματα που σας βοηθούν να είστε υγιείς και να χάνετε βάρος

Eνεργεικά ποτά με ζάχαρη

Το βασικό πρόβλημα σε αυτά τα ροφήματα είναι για άλλη μία φορά ότι περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης και στην ουσία δεν ενυδατώνουν αλλά αφυδατώνουν τον οργανισμό.

Διαβάστε επίσης: Ενεργειακά ροφήματα: Τα είδη και οι διαφορές τους

x
Send this to a friend