Πώς θα μείνετε σε φόρμα μέσα στις γιορτές χωρίς να πάτε γυμναστήριο

γιορτές προσφέρονται κυρίως για οικογενειακές συγκεντρώσεις, εξόδους και εκλεκτά εδέσματα. Παρόλα αυτά δεν θα πρέπει να παραμελήσετε τον υγιεινό τρόπο ζωής ακόμη και αν αυτό συνεπάγεται πως θα πρέπει να προσπαθήσετε λίγο πιο σκληρά και να αλλάξετε διατροφικές συνήθειες.

Μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι να αποφύγετε τα έξτρα κιλά την εορταστική περίοδο, ενώ για πολλούς φαντάζει σχεδόν αδύνατο να επισκεφθούν το γυμναστήριο.

Ευτυχώς όπως αναφέρει η Carmen Shawn (ειδική σε θέματα διατροφής και εκγύμνασης), υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να διατηρηθείτε σε φόρμα.

Δείτε τις εναλλακτικές που ακολουθούν:

Πεζοπορία ή περπάτημα ακόμα και στο κρύο

Υπάρχουν πολλά μέρη για να περπατήσει κανείς, χιονισμένα ή μη. Ειδικά  το περπάτημα στο κρύο, είτε με χιόνι είτε χωρίς, είναι μια πολύ καλή άσκηση που ενισχύει την καρδιακή λειτουργία κα γυμνάζει αποτελεσματικά τα κάτω άκρα.

Βάλτε στόχους

Μην ξεχνάτε να βάζετε στόχους προκειμένου να μην επαναπαύεστε, άσχετα με το πόσο δύσκολο είναι η πραγματοποίησή τους. Μπορεί να σχετίζονται με μια συνάντηση με φίλους που έχετε χαθεί από καιρό ή το να καταφέρετε να «χωρέσετε» σε ρούχο που πριν λίγο καιρό ήταν υπερβολικά στενό.

Αγοράστε αθλητικά ρούχα

Ένα τέτοιο δώρο εορτών που σχετίζεται με την γυμναστική θα σας υπενθυμίζει πως πρέπει να αποφεύγετε το τσιμπολόγημα και τα πολλά γλυκά που συνηθίζουμε να τρώμε όλοι τέτοιες μέρες.

Μαγειρέψτε υγιεινά

Διαβάστε βιβλία μαγειρικής με συνταγές όπου αποφεύγονται τα ανθυγιεινά συστατικά στο μαγείρεμα των εορταστικών γευμάτων σας.

Φάτε κάτι πριν πάτε σε μια γιορτή

Φάτε κάτι που περιέχει πρωτεΐνες και λίπη πριν πάτε σε μια εκδήλωση. Με τον τρόπο αυτό σταθεροποιείται το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα σας και αυτό σαν δίνει μια αίσθηση πληρότητας. Κατά συνέπεια όταν θα παρευρεθείτε στην γιορτή θα έχετε λιγότερη όρεξη για γλυκά και οτιδήποτε περιέχει αρκετή ποσότητα ζάχαρης.

Μείνετε μακριά από το μπουφέ

Δεν χρειάζεται να βρίσκεστε όλη την ώρα στην κουζίνα η μπροστά από το τραπέζι που είναι γεμάτο εδέσματα. Μόνο έτσι θα αποφύγετε τον πειρασμό τους συνεχούς τσιμπολογήματος.

Αποφύγετε τα ποτά με ζάχαρη

Μείνετε μακριά από μπύρες και ποτά που περιέχουν χυμό φρούτων που συνήθως είναι γεμάτος ζάχαρη. Αν χρειαστεί βρείτε μια καλή δικαιολογία του τύπου «έχω να οδηγήσω μετά», ώστε να μην μπείτε καν στην διαδικασία να καταναλώσετε ένα ποτό πλούσιο σε θερμίδες.

Φάτε σε μικρό πιάτο

Σας δίνει την ψευδαίσθηση πως έχετε μπροστά σας μια μεγάλη μερίδα ενώ στην πραγματικότητα δεν ισχύει. Μην ξεχνάτε να προσθέτετε στο γεύμα σας φρούτα και λαχανικά.

Βόλτα στα μαγαζιά μέχρι… τελικής πτώσης

Ξοδεύοντας ώρες με το να περπατάτε από το ένα μαγαζί στο άλλο, αποτελεί έναν καλό τρόπο άσκησης ενώ παράλληλα μπαίνετε για τα καλά στο εορταστικό πνεύμα των ημερών. Τώρα αν σας έχουν μείνει και χρήματα, ψωνίστε και κάτι.

Γιόγκα στο σπίτι

Ζητήστε από τον προσωπικός σας γυμναστή να σας δώσει ένα πρόγραμμα γιόγκα που μπορείτε να ακολουθήσετε μόνοι σας στο σπίτι. Βρείτε λίγο χρόνο για να χαλαρώσετε, να πάρετε βαθιές ανάσες και να αφιερωθείτε στον εαυτό σας.

Παίξτε παιχνίδια

Δεν αναφερόμαστε στα επιτραπέζια παιχνίδια και τα video games, αλλά σε εκείνα που απαιτούν κάποιου είδους φυσική άσκηση όπως συμβαίνει με το twister. Δοκιμάστε με μόνοι, με τους φίλους ή την οικογένειά σας.

Επιλέξτε να πάτε σε κάποιο μουσικό πάρτι

Σε περίοδο γιορτών οι εκδηλώσεις που σχετίζονται με την μουσική και τον χορό είναι συχνό φαινόμενο. Επιλέξτε να παρευρεθείτε σε ένα τέτοιο event που συνδυάζει την διασκέδαση με την σωματική άσκηση.

Διαβάστε επίσης: Διατροφή την περίοδο των γιορτών; Και όμως γίνεται!

Previous ArticleNext Article

Απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις για τη γυμναστική

Όταν πρόκειται για γυμναστική συχνά ακούτε διάφορες συμβουλές χωρίς να ξέρετε τελικά τί είναι αλήθεια και τί όχι. Για να ξεχωρίσετε το μύθο από την πραγματικότητα και για να σταματήσετε να βασίζεστε στις αβέβαιες γνώσεις των άλλων διαβάστε στη συνέχεια όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη γυμναστική. Συγκεντρώσαμε για εσάς τα πιο συνηθισμένα ερωτήματα και τις απαντήσεις που δίνουν οι ειδικοί σε αυτά.

Ερώτηση 1
Πρέπει να τρώω πριν ή μετά τη γυμναστική;

Πρέπει να τρώτε μετά. Μετά τη γυμναστική είναι σημαντικό να αποκαταστήσετε τους υδατάνθρακες και το γλυκογόνο, δηλαδή τη γλυκόζη που αποθηκεύεται για να χρησιμοποιηθεί σαν ενέργεια, τα οποία έχουν καταναλωθεί από τον οργανισμό σας κατά τη διάρκεια της γυμναστικής. Αν δεν το κάνετε αυτό έχετε μεγαλύτερες πιθανότητες να τραυματιστείτε και να νιώσετε έντονη κόπωση. Όσο πιο γρήγορα φάτε τόσο πιο πιθανό είναι αυτά τα θρεπτικά συστατικά να επιστρέψουν στα μέρη του οργανισμού από όπου καταναλώθηκαν και χρειάζονται περισσότερο. Οι έρευνες αναφέρουν ότι ένα σνακ με αναλογία υδατανθράκων – πρωτεΐνης 4 προς 1 είναι η καλύτερη επιλογή.

Ερώτηση 2
Γιατί πονάει το σώμα 2 μέρες μετά την επίσκεψη στο γυμναστήριο;

Αυτό είναι το φαινόμενο του καθυστερημένου μυϊκού πόνου. Κατά τη διάρκεια της σωματικής άσκησης οι ασκήσεις ενδυνάμωσης αλλοιώνουν ελαφρώς τη δομή των μυών. Αυτός ο πόνος είναι ένα σημάδι ότι το σώμα σας ξαναχτίζει αυτή τη μυϊκή μάζα. Παρόλο που μπορεί να θέλετε να παραμείνετε ξαπλωμένος και να ξεκουραστείτε, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να κινηθείτε. Η σωματική δραστηριότητα αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος στην περιοχή των μυών, μεταφέροντας έτσι τα θρεπτικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για την αποκατάσταση των μυών.

Ερώτηση 3
Μπορώ να σφίξω τους μύες μου χωρίς να σηκώνω βάρη;

Η ενδυνάμωση των μυών δεν επιτυγχάνεται μόνο με τα βάρη. Οποιαδήποτε άσκηση περιλαμβάνει αντίσταση, όπως γιόγκα, pilates, push-ups, ασκήσεις σε στάση σανίδας, λάστιχα γυμναστικής, είναι καλή για την τόνωση των μυών.

Ερώτηση 4
Πρέπει να χάσω κιλά για να αρχίσω ασκήσεις ενδυνάμωσης;

Δεν υπάρχει λόγος να το κάνετε αυτό. Κάποιοι άνθρωποι θέλουν να βλέπουν τα αποτελέσματα πρώτα στη ζυγαριά και μετά στη σωματική γράμμωση γιατί αυτό τους δίνει κίνητρο να συνεχίσουν να γυμνάζονται. Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία ξεκινήστε με αεροβικές ασκήσεις, οι οποίες θα σας επιτρέψουν να χάσετε βάρος γρηγορότερα, και όταν φτάσετε το επιθυμητό σωματικό βάρος επικεντρωθείτε κυρίως σε μυϊκή ενδυνάμωση. Σε αυτό το σημείο δεν θα δείτε τόσο μεγάλη διαφορά στη ζυγαριά, αλλά θα δείτε μεγάλη διαφορά στο σώμα σας και στο μυϊκό σας σύστημα.

Ερώτηση 5
Γιατί οι άνδρες χάνουν βάρος γρηγορότερα από τις γυναίκες;

Οι άνδρες είναι φτιαγμένοι έτσι ώστε να χάνουν περισσότερες θερμίδες από τις γυναίκες. Αυτό συμβαίνει γιατί καταναλώνουν περισσότερο οξυγόνο όταν γυμνάζονται. Όσο περισσότερο οξυγόνο χρησιμοποιεί κανείς όταν γυμνάζεται τότες περισσότερες θερμίδες καίει. Επίσης, οι άνδρες έχουν περισσότεροι καθαρή μυϊκή μάζα από τις γυναίκες, η οποία τους βοηθάει να καίνε θερμίδες ακόμη και όταν δεν βρίσκονται σε κίνηση.

Ερώτηση 6
Πρέπει να γυμνάζομαι κάθε μέρα;

Είναι καλό να κάνετε καρδιαγγειακές ασκήσεις καθημερινά αλλά όχι απαραίτητα ασκήσεις ενδυνάμωσης. Οι μύες χρειάζονται χρόνο για να ανακάμψουν. Η γενική οδηγία είναι ότι είναι καλό μια μέρα της εβδομάδας να μην κάνετε καμία σωματική άσκηση για να ξεκουράζεται το σώμα σας.

Ερώτηση 7
Αν έχω μόνο 30 λεπτά πώς μπορώ να αξιοποιήσω καλύτερα το χρόνο μου για να κάψω τις περισσότερες θερμίδες και λίπος;

Αυτό που μπορεί να κάνει κανείς είναι να κάνει ασκήσεις μεγάλης έντασης, δηλαδή να ανεβάσει πολλούς καρδιακούς παλμούς. Οποιαδήποτε άσκηση μπορεί να το επιτύχει αυτό θα οδηγήσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

Διαβάστε ακόμα: Είναι δυνατόν να σφίξει το λίπος με τη γυμναστική;

Πόσο καλό μας κάνει να περπατάμε ξυπόλυτοι;

Πόσο καλό μας κάνει να περπατάμε ξυπόλυτοι;

Πιθανότατα η ιδέα να αφήνετε τις πατούσες σας εκτεθειμένες στα κάθε είδους μικρόβια που βρίσκονται εντός και εκτός σπιτιού δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστική, ωστόσο οι ειδικοί συνιστούν λιγότερη «εξάρτηση» από τα παπούτσια για καλύτερη υγεία!

Ερευνητές από το Κολλέγιο Ίθακα των ΗΠΑ επισημαίνουν ότι ο ρόλος των μυών του πέλματος είναι αρκετά υποτιμημένος αλλά καθοριστικός όσον αφορά την ισορροπία, τη σωστή στάση σώματος και την πρόληψη τραυματισμών και πτώσεων.

Τα μηνύματα στον εγκέφαλο

Τα πέλματά μας, εξηγούν, λειτουργούν βάσει ενός κύκλου αλληλεπίδρασης. Από τους πιο μικρούς έως τους πιο μεγάλους μύες κατά μήκος ολόκληρου του ποδιού, καθένας αποστέλλει μηνύματα στον εγκέφαλο σχετικά με τις συνθήκες που επικρατούν στο περιβάλλον. Όταν η αποστολή αυτών των μηνυμάτων δεν ολοκληρώνεται επιτυχώς, προκύπτουν τραυματισμοί, επειδή κάποια άλλη μυϊκή ομάδα προσπαθεί να αντισταθμίσει την έλλειψη επικοινωνίας.

Τα παπούτσια συχνά ευθύνονται για τέτοιου είδους εκβάσεις, καθώς, όταν περπατάμε, τρέχουμε, χορεύουμε, κάνουμε άλματα κ.λπ., οι μύες των κάτω άκρων απορροφούν την ισχύ πρόσκρουσης ολόκληρου του σώματος. Εάν οι ελάσσονες μύες των κάτω άκρων δεν αποστείλουν τις αναγκαίες πληροφορίες στον εγκέφαλο, οι μείζονες μύες θα πρέπει να αντισταθμίσουν την έλλειψη αυτή. Έτσι, καταπονούνται υπερβολικά και είναι πιθανό να προκύψει τραυματισμός.

“Υπάρχει ένας χαμένος κρίκος”

«Όταν βάζουμε μια σόλα κάτω από το πέλμα, εξασθενεί η διαδικασία μεταφοράς της πληροφορίας», δηλώνει ο Πάτρικ ΜακΚίον, καθηγητής στο Τμήμα Σωματικής Άσκησης και Επιστημών του Αθλητισμού του Κολλεγίου Ίθακα. «Υπάρχει ένας χαμένος κρίκος ανάμεσα στο περιβάλλον και το σώμα», συμπληρώνει ο καθηγητής, επισημαίνοντας ωστόσο πως «ορισμένα παπούτσια είναι πολύ καλά, από την άποψη ότι παρέχουν υποστήριξη». Συνέπεια βέβαια αυτής της υποστήριξης μπορεί να είναι η απώλεια πληροφοριών και ένας επακόλουθος τραυματισμός από υπερβολική καταπόνηση.

Έτσι, ο ΜακΚίον και οι συνεργάτες του συνιστούν να περπατάμε συχνότερα ξυπόλυτοι, ώστε να «εξασκήσουμε» περισσότερο την αλληλεπίδραση του σώματός μας με το περιβάλλον. «Όσο περισσότερο περπατάμε ξυπόλυτοι, για παράδειγμα στο σπίτι ή στο γραφείο, τόσο το καλύτερο», τονίζει ο καθηγητής.

Διαβάστε ακόμα: Τραυματιζόμαστε γιατί δεν περπατάμε και δεν τρέχουμε ξυπόλυτοι!

Πηγή: Onmed

x
Send this to a friend