Να τρέχω γρήγορα ή αργά για να χάσω περισσότερο λίπος;

Του Νίκου Καφετζόπουλου*

Σε προηγούμενο άρθρο είδαμε αν έχει νόημα να τρέχει κάποιος πολύ πρωί και νηστικός για να χάσει περισσότερο λίπος. Σε αυτό το άρθρο θα απαντήσουμε σε ένα άλλο σημαντικό ερώτημα. Ισχύει ότι όταν ασκούμε σε χαμηλή ένταση καίω περισσότερο λίπος;

Είναι το τρέξιμο η αιτία για τους πόνους στην πλάτη;

Μεταβολικές αλήθειες

  • • Κατά τη διάρκεια της αερόβιας άσκησης, όσο αυξάνεται η ένταση, αυξάνεται και η συμμετοχή του γλυκογόνου. Όταν μειώνεται η ένταση, αυξάνεται η συμμετοχή του λίπους.
  •  Σε εργαστηριακό περιβάλλον, με την χρήση ειδικών μηχανημάτων και τον υπολογισμό του αναπνευστικού πηλίκου, μπορούμε με ακρίβεια να υπολογίσουμε τις θερμίδες που «καίει» κάποιος, καθώς επίσης και την αναλογία γλυκογόνου/λίπους που χρησιμοποιεί ο οργανισμός κατά την διάρκεια την άσκησης.

Ας δούμε ένα παράδειγμα

Αν ένας ασκούμενος περπατήσει για 20 λεπτά στον διάδρομο με ταχύτητα 5 χλμ./ώρα θα χρησιμοποιήσει περίπου 70% της ενέργειας προερχόμενη από το λίπος και 30% από υδατάνθρακες.
Θα «κάψει» περίπου 100 θερμίδες, 65-70 προερχόμενες από λίπος και 30-35 θερμίδες από υδατάνθρακες. Μέχρι εδώ όλα καλά. Τι θα γίνει αν αυξήσει την ένταση;

Ο ίδιος ασκούμενος, αν διπλασιάσει την ταχύτητα του, δηλαδή 10 χλμ./ώρα, η αναλογία καυσίμου που θα χρησιμοποιηθεί θα αλλάξει. Έτσι στη νέα ένταση, 55% της ενέργειας θα προέλθει από υδατάνθρακες και το 45% από τα λιπαρά. Όντως συμμετέχει λιγότερο το λίπος, σε σχέση με πριν! Ποια είναι η κρίσιμη διαφορά όμως;

Τι συμβαίνει στο σώμα και το μυαλό σας όταν χάνετε βάρος (vid)

Στη νέα ταχύτητα ο ασκούμενος θα κάψει περίπου 200 θερμίδες στον ίδιο χρόνο, 110 προερχόμενες από τη καύση του γλυκογόνου και 90 θερμίδες από το λίπος.

Συμπέρασμα

Ισχύει όντως ότι σε χαμηλές εντάσεις άσκησης, ο οργανισμός προτιμά το λίπος ως καύσιμο. Αυτό που έχει σημασία όμως δεν είναι το ποσοστό συμμετοχής του λίπους που χρησιμοποιεί ο οργανισμός. Σημασία έχει το συνολικό κόστος ενέργειας, η συνολική δαπάνη δηλαδή που θα επιτύχει κάποιος σε μια συνεδρία άσκησης. Όσο μεγαλύτερη, τόσο καλύτερα.

Άρα αν έχετε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που έχετε για να αθληθείτε, κάντε το στην υψηλότερη ένταση που μπορείτε, είτε αυτό είναι περπάτημα, είτε οποιαδήποτε μορφή άσκησης. Και να θυμάστε ότι, για να καταφέρετε να αδυνατίσετε θα πρέπει να ρυθμίσετε τη διατροφή σας, καθώς απώλεια βάρους χωρίς να «κάψετε» περισσότερες θερμίδες από αυτές που χρειάζεται το σώμα σας, χωρίς ενεργειακό έλλειμμα δηλαδή, δεν μπορεί να επιτευχθεί.

Διαβάστε επίσης: Μπορεί το τρέξιμο να… νικήσει την κακή διατροφή;

* Ο Νίκος Καφετζόπουλος είναι Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος. Έχει γράψει το βιβλίο “Πρακτικός οδηγός Αθλητικής Διατροφής”. Στο www.nutribase.gr μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τη δουλειά του.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Με επιτυχία έγιναν οι αγώνες Run Greece σε Γιάννενα και Ρόδο

Γιάννενα και Ρόδος γιόρτασαν σήμερα με τη διεξαγωγή των αγώνων Run Greece. Δύο πόλεις που έχουν αγκαλιάσει τη συγκεκριμένη διοργάνωση κι έχουν δείξει πολλές φορές στο παρελθόν την αγάπη τους για τον αθλητισμό και τις διοργανώσεις στίβου.

Στα Γιάννενα δύο νέοι αθλητές των μεσαίων αποστάσεων κατέκτησαν την πρώτη θέση στα 5χλμ. Ο Νέστορας Κολλιός στους Άνδρες διένυσε την απόσταση σε 16.26 και ακολούθησαν οι Αλέξανδρος Γεωργίου με 16.38 και Γιώργος Τασιούλας με 16.56. Η Έφη Φλώρου ήταν νικήτρια στις γυναίκες με 19.03 και ακολούθησαν οι Αποστολία Τσιτσάκη με 19.43 και Χρύσα Ανδρούτσου με 19.57.

Στα 10χλ. νικητής αναδείχθηκε ο Θανάσης Μπαρμπαγιάννης με 33.41 και ακολούθησαν οι Αλέξανδρος Τσουμάκας με 34.20 και Βασίλης Τσιρώνης με 35.03. Στις γυναίκες πρώτη πέρασε τη γραμμή τερματισμού η Ερμιόνη Χασκή με 45.00, δεύτερη ήταν η Άννα – Αλκμήνη Αποστολοπούλου με 47.58 και τρίτη η Αγγελική Μαντραβέλη με 48.14.

Στην Ρόδο ο 22χρονος Γιάννης Μπόνερ τερμάτισε πρώτος στα 5χλμ. με 15.59 και άφησε πίσω του τους Θανάση Μπούρο (17.12) και τον έφηβο Ανδρέας Έλληνα (17.42). Στις γυναίκες η Παναγιώτα Καρπαθάκη ήταν νικήτρια με 23.58 και ακολούθησαν οι Δικαία Αθανασάκη (24.32) και Μαρία- Νεφέλη Μιχαλού (25.21).

Στα 10χλμ. Ανδρών ο Μιχάλης Χατζηιωάννου ήταν νικητής με 35.29 και ακολούθησαν οι Στέφανος Λεβέντης (36.23) και Τσαμπίκος Στατής (37.25). Στο αντίστοιχο αγώνισμα των γυναικών η Κωνσταντίνα Κανέλλη ήταν νικήτρια με 48.34, μπροστά από τις Χρυσαφίνα Κοζά (49.40) και Ειρήνη Βογιατζή (51.09).

Στα Ιωάννινα βρέθηκε και ο αντιπρόεδρος του ΣΕΓΑΣ, Κώστας Κεντέρης, ο οποίος είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει από κοντά τις προσπάθειες των αθλητών και αθλητριών που μετείχαν στην διοργάνωση

Με τις διοργανώσεις της Ρόδου και των Ιωαννίνων ολοκληρώθηκαν οι αγώνες της σειράς Run Greece, τους οποίους διοργανώνει ο ΣΕΓΑΣ σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και με μεγάλο χορηγό την ERGO. Η ομοσπονδία τηρώντας τα εγκεκριμένα από την πολιτεία υγειονομικά πρωτόκολλα κατάφερε να επιστρέψει με ασφάλεια στη διεξαγωγή αγώνων σε δημόσιο δρόμο και να δώσει την ευκαιρία σε αθλητές και δρομείς να επιστρέψουν στην αγαπημένη τους συνήθεια. Το επόμενο διάστημα – και αν το επιτρέψουν τα επιδημιολογικά δεδομένα- αναμένεται να ανακοινωθούν ημερομηνίες διεξαγωγής των αγώνων της Καστοριάς και της Λάρισας, που αναβλήθηκαν λόγω του της έξαρσης του ιού covid- 19.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Ολοκληρώνονται οι εγγραφές για τον Αυθεντικό

Νέο βίντεο για τον ΑΜΑ 2018 από τον ΣΕΓΑΣ

Ελάχιστες θέσεις έχουν απομείνει για να ολοκληρωθεί το «παζλ» των συμμετοχών για όλους τους αγώνες (42χλμ στην αυθεντική διαδρομή, και αγώνες 5 & 10χλμ) του Αυθεντικού Μαραθωνίου 2021.

Η επίσημη περίοδος εγγραφών ολοκληρώνεται τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου, οπότε και το σύστημα εγγραφών θα κλείσει αυτόματα.

Ο Αυθεντικός επιστρέφει.. Προλάβετε και εξασφαλίστε την θέση σας στην γραμμή εκκίνησης στις 13-14 Νοεμβρίου.

Δείτε πως ΕΔΩ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend