Το τρέξιμο αναζωογονεί την καρδιά μέσα σε έξι μήνες!

Photo by Owen Beard on Unsplash

Η προπόνηση για συμμετοχή σε έναν μαραθώνιο δρόμο βελτιώνει σημαντικά την υγεία των αρτηριών της καρδιάς, σύμφωνα με μία νέα μελέτη. Σύμφωνα με αυτή, στην ουσία το συστηματικό τρέξιμο αφαιρεί σχεδόν 4 χρόνια από την γήρανση της καρδιάς.

Τη μελέτη πραγματοποίησαν επιστήμονες από το University College του Λονδίνου (UCL). Οι ερευνητές εξέτασαν 138 νέους δρομείς που συμμετείχαν στον μαραθώνιο του Λονδίνου την περίοδο 2016-2017. Οι δρομείς είχαν ηλικία 21 έως 69 ετών και το 49% ήσαν άνδρες.

Στο πλαίσιο της προπόνησης, οι δρομείς διήνυαν τρέχοντας 9,5 έως 21 χιλιόμετρα την εβδομάδα. Έπειτα από 6 μήνες προετοιμασίας, οι αρτηρίες των μεγαλύτερης ηλικίας εθελοντών είχαν ανακτήσει εν μέρει τη νεανική ελαστικότητά τους. Μάλιστα το όφελος αυτό παρατηρήθηκε στην αορτή, που είναι η κύρια αρτηρία του σώματος.

Επιπλέον, η κεντρική αρτηριακή πίεσή τους είχε ελαττωθεί σχεδόν όσο μειώνεται με τα αντιυπερτασικά φάρμακα.

Τα μεγαλύτερα οφέλη παρατηρήθηκαν στους μεγαλύτερης ηλικίας δρομείς, οι οποίοι είχαν την χειρότερη φυσική κατάσταση πριν αρχίσουν να τρέχουν. Ήσαν επίσης μεγαλύτερα σε όσους είχαν την υψηλότερη αρτηριακή πίεση όταν άρχισαν να προπονούνται.

Η μελέτη δημοσιεύεται στην ιατρική επιθεώρηση Journal of the American College of Cardiology.

Πότε το βραδινό πέφτει… βαρύ στην καρδιά σας;

Μειωμένη ελαστικότητα

Όπως αναφέρουν οι επιστήμονες στο άρθρο τους, αξιολόγησαν την αρτηριακή ηλικία στους εθελοντές τους χρησιμοποιώντας μαγνητικές τομογραφίες και υπερηχογραφήματα.

Οι εξετάσεις έγιναν πριν αρχίσουν την προετοιμασία για τον μαραθώνιο, καθώς και μέσα σε 3 εβδομάδες έπειτα από αυτόν. Επικεντρώθηκαν στην αορτή διότι καθώς μεγαλώνουμε το τοίχωμά της χάνει προοδευτικά την ελαστικότητά του.

Η αρτηριακή δυσκαμψία είναι γνωστή ως αρτηριοσκλήρυνση. Το επακόλουθό της είναι να αυξάνεται ο κίνδυνος για καρδιοπάθεια, καρδιακή ανεπάρκεια και εγκεφαλικό επεισόδιο.

Κανένας από τους εθελοντές της παρούσας μελέτης δεν είχε ιστορικό καρδιοπάθειας όταν άρχισε το τρέξιμο.

Οι αρχάριοι δρομείς της μελέτης τερμάτισαν στον μαραθώνιο του Λονδίνου έπειτα από περίπου 4,5 έως 5,5 ώρες. Τα οφέλη που παρατηρήθηκαν στην ελαστικότητα της αορτής τους είχαν ως αποτέλεσμα μείωση κατά 10% του κινδύνου για εγκεφαλικό, λένε οι ερευνητές.

«Τα ευρήματά μας υπογραμμίζουν τη σημασία των αλλαγών στον τρόπο ζωής για την επιβράδυνση του γήρατος», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Dr Charlotte Manisty, λέκτορας Καρδιολογίας στο UCL. «Επιβεβαιώνουν επίσης πως ποτέ δεν είναι αργά για να αρχίσει κάποιος να κάνει υγιεινές αλλαγές στη ζωή του».

Πως η εξάντληση προκαλεί προβλήματα στην καρδιά

Πώς να αρχίσετε

Η Dr Manisty τονίζει ότι το τρέξιμο είναι μία πολύ ασφαλής άσκηση. Ωστόσο όσοι έχουν διαγνωστεί με καρδιολογικό ή άλλο χρόνιο πρόβλημα υγείας, πρέπει να συμβουλεύονται τον γιατρό τους πριν ασχοληθούν με αυτό. Και όσοι έχουν χρόνια να γυμναστούν, πρέπει πρώτα να κάνουν ένα καλό τσεκάπ.

Αν αποφασίσετε να βάλετε το τρέξιμο στη ζωή σας, πρέπει να αρχίσετε με πολύ αργό ρυθμό. Να αρχίζετε κάθε προπόνηση με μια καλή προθέρμανση και ύστερα να κάνετε βάδην (περπάτημα με γρήγορο βήμα).

Καθώς περνούν οι μέρες, να επιταχύνετε σταδιακά το βήμα σας, ώστε τελικά να αρχίσετε σιγά-σιγά να διανύετε κάποια μέτρα τρέχοντας. Την απόσταση αυτή θα αυξάνετε σταδιακά.

Μην παραλείπετε μετά το τρέξιμο να κάνετε ασκήσεις χαλάρωσης (κυρίως διατάσεις). Απαραίτητο είναι επίσης να τρέχετε μέρα παρά μέρα, ώστε να δίνετε το περιθώριο στους μυς και τις αρθρώσεις σας να αναρρώνουν από την προπόνηση.

Τέλος, να κάνετε ασκήσεις για δύναμη (π.χ. βαράκια) τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα. Αυτό είναι απαραίτητο για να ενισχύετε όλες τις μυϊκές ομάδες του σώματος και να αυξάνετε την αποδοτικότητα του τρεξίματός σας.

Διαβάστε επίσης: Κάθε λεπτό τρεξίματος βοηθά την υγεία της καρδιάς

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

4η Γύρα Μάνης στις 11 Μαρτίου 2023

Στις 11 Μαρτίου 2023 θα διεξαχθεί στην Αρεόπολη Λακωνίας ο αγώνας 80,5 χλμ. «4η Γύρα Μάνης».

Το χρονικό όριο του αγώνα είναι 12 ώρες. Ωρα έναρξης είναι στις 09:00 και λήξης στις 21:00.

Ο αγώνας αποτελεί έναν γύρο στη Μέσα Μάνη και διεξάγεται εξ ολοκλήρου σε ασφάλτινη διαδρομή. Μπορούν να συμμετάσχουν όσοι έχουν κάνει μαραθώνιο ή οποιονδήποτε αγώνα υπεραπόστασης την τελευταία διετία.

Ο αγώνας θα ξεκινήσει μπροστά από το άγαλμα του ιστορικού άρχοντα της Μάνης, Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, με τους δρομείς να ψάλλουν τον Εθνικό Υμνο.

Θα κατευθυνθεί προς τα Σπήλαια Διρού, παίρνοντας την Επαρχιακή Οδό Αρεόπολης – Γερολιμένα. Στο 9,7ο χλμ. εξερχόμαστε της Επαρχιακής Οδού και κατευθυνόμαστε προς τον παράλληλο επάνω δρόμο, με κατεύθυνση τον Φραγκούλια.

Από αυτόν τον δρόμο, διασχίζουμε τα χωριά – οικισμούς Δρύαλος, Παλαιόχωρα, Βαμβακά, Μπρίκι, και αφού περάσουμε τη Μίνα, κατευθυνόμαστε προς τα κάτω προς τη διασταύρωση της Παραλίας Μεζαπού (17,5ο χλμ.) , και ξαναεισερχόμαστε στην Επαρχιακή Οδό, με κατεύθυνση τον Γερολιμένα.

Περνάμε την Κοίτα (21,5ο χλμ.) και εξερχόμαστε της Επαρχιακής Οδού, προκειμένου να περάσουμε μέσα από τον περίφημο Γερολιμένα (25ο χλμ.), τον οποίο και διασχίζουμε. Επειτα, εξερχόμαστε πάλι στην Επαρχιακή Οδό, με κατεύθυνση προς το Πόρτο Κάγιο.

Διασχίζουμε συνεχόμενα τα χωριά Γιαλιά, Αλικα (28,6ο χλμ.), Κυπάρισσος, Κάποι, την περίφημη Βάθεια (34,8ο χλμ.), και αφού πλησιάσουμε το Πόρτο Κάγιο, ουσιαστικά «εξερχόμαστε» της Αποσκιερής Μάνης και εισερχόμαστε στην Προσηλιακή.

Πλέον, ανεβαίνουμε αντίθετα τη Μάνη και περνάμε από τα χωριά Λάγια (46,5ο χλμ.), Κοκκάλα (54ο χλμ.), Νύφι (58ο χλμ.), Αλύπα, Δρυάλι, Ζούδα, Φλομοχώρι (67ο χλμ.), όπου μπαίνουμε στην Επαρχιακή Οδό Αρεόπολης – Κότρωνα, Λουκάδικα, Χιμάρα (72ο χλμ.), Πυρρίχος.

Ουσιαστικά διασχίζουμε κάθετα την Μάνη, προκειμένου να βγούμε στην Αποσκιερή, την οποία αντικρίζουμε πάλι, στο 78,7ο χλμ., όπου εξερχόμαστε στην Επαρχιακή Οδό Αρεόπολης – Γερολιμένα, με κατεύθυνση πλέον την Αρεόπολη, προκειμένου να τερματίσουμε, στο 80,5ο χλμ. της διαδρομής.

Εκδρομή

Θα υπάρξει οργανωμένη αυθημερόν εκδρομή από την Αθήνα. Για να δηλώσετε για την εκδρομή, μπορείτε να κάνετε την αντίστοιχη επιλογή που υπάρχει στην φόρμα εγγραφής. Η εκδρομή θα ξεκινήσει το Σάββατο 11 Μαρτίου 2023 στις 03.30 από την πλατεία Καραϊσκάκη (Μεταξουργείο) – μπροστά από το ξενοδοχείο Stanley.

Θα κάνει ενδεχομένως ενδιάμεσες στάσεις πάνω στην πορεία του, προκειμένου να πάρει και άλλους αθλητές, που τους εξυπηρετεί καλύτερα από το να πάνε στο Μεταξουργείο.

Προκειμένου να σας πάρουν όσοι επιθυμείτε από κάποιο άλλο σημείο πάνω στη διαδρομή που θα ακολουθήσει το πούλμαν, παρακαλώ απευθυνθείτε στη διοργάνωση, την εβδομάδα πριν από τον αγώνα. Η εκδρομή θα επιστρέψει από την Αρεόπολη, την ίδια ημέρα, περίπου στις 22.00, και αφού λήξουν όλες οι εκδηλώσεις του αγώνα.

Κόστος

Το κόστος του αγώνα είναι 50€ για όσους προσέλθουν με δικό τους μεταφορικό μέσο,

Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε το πούλμαν της διοργάνωσης είναι επιπλέον 20€.

Τα εν λόγω ποσά μπορείτε να τα καταβάλλετε, γράφοντας και το ονοματεπώνυμο του αθλητή, μέχρι και τη Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023 στον λογαριασμό της Τράπεζας Πειραιώς: IBAN: GR 0801 7207 3000 5073 0637 98 547, Αριθμός Λογ/μού: 50 7306 3798 547, ονομ/μο δικαιούχου: ΓΟΡΑΝΙΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ, ή να το καταβάλετε στο κατάστημα Αθλητικών Επάθλων OLYMPUS, που βρίσκεται στην Λεωφόρο Αλεξάνδρου Παπαναστασίου 124, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, καθημερινά από τις 09.00 – 17.00.

Το εν λόγω ποσό ΔΕΝ μπορείτε να το δώσετε μετρητοίς την ημέρα του αγώνα.

Δεκτοί στον αγώνα θα γίνουν μόνο όσοι έχουν καταβάλλει το εν λόγω ποσό αντιτίμου, μέχρι και τις 06 Μαρτίου 2023. Σας ευχαριστούμε για την κατανόησή σας, αλλά θα πρέπει να εξασφαλίσουμε το συντομότερο δυνατόν τα πράγματα που θα απαιτούνται για τον αγώνα.

Για εγγραφές πατήστε εδώ

 Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Πρωτιά για τον τεράστιο Φώτη Ζησιμόπουλο στο Ultra Trail Cape Town!

Αλύγιστος και αποφασιστικός ο Φώτης Ζησιμόπουλος, παραμένει σε εξαιρετική κατάσταση και το αποδεικνύει και εκτός συνόρων με την εντυπωσιακή νίκη του στο Ultra Trail Cape Town!

Ο νικητής την τελευταία διετία του Σπάρταθλον ήταν εντυπωσιακός, κρατώντας σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα την πρωτοπορία, σε κάποια σημεία εν μέσω δυνατού αέρα, και δαπανώντας ελάχιστο χρόνο στους σταθμούς ανεφοδιασμού.

Ο 39χρονος υπερμαραθωνοδρόμος ολοκλήρωσε τον αγώνα σε 20:48:17 και έκοψε πρώτος την κορδέλα του τερματισμού.

Τα περάσματα του Φώτη Ζησιμόπουλου:

Σίγκναλ Χιλ (12,2ο χλμ.): 12.0 χλμ./ώρα

Κλουφ Νεκ (20ό χλμ.): 11.4

Πλάτεκλιπ Γκορτζ (24,8ο χλμ.): 9.6

Τέιμπλ Μάουντεν (30,7ο χλμ.): 9.1

Λαντούντο (40,9ο χλμ.): 8.8

Ρόκετ Ρόουντ (47,1ο χλμ.): 8.7

Χάουτ Μπέι (56,1ο χλμ.): 8.5

Σίλβερμαϊν (67,1ο χλμ.): 8.4

Κολκ Μπέι (73,8ο χλμ.): 8.5

Μπλάκχιλ (86ο χλμ.): 8.4

Σάιμονς Τάουν (95.8ο χλμ.): 8.5

Κλάινπλαας Νταμ (101.9ο χλμ.): 8.4

Κόμετγιε (110ο χλμ.): 8.4

Νόορντχοκ (119.6ο χλμ.): 8.5

Κονστάντια Γκλεν (139.3ο χλμ.): 8.0

Αλφεν Τρέιλ (143.7ο χλμ.): 8.0

Νέρσερι Ρέιβιν (148.3ο χλμ.): 8.0

Γιου Σι Τι (155,5ο χλμ.): 7.9

Ντεντ Μανς (162,6ο χλμ.): 7.9

Πρι Φίνις (165ο χλμ.): 7.9

Τερματισμός (165.1ο χλμ.): 7.9

Δείτε όλα τα αποτελέσματα ΕΔΩ

 

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend