Πότε το βραδινό πέφτει… βαρύ στην καρδιά σας;

Μετά από μια κουραστική μέρα στη δουλειά, είναι φυσικό να θέλετε να χαλαρώσετε πηγαίνοντας γυμναστήριο ή τρέχοντας.

Αυτό σημαίνει πως από τη στιγμή που θα κάτσετε να φάτε για βράδυ, ίσως να είναι ήδη 20:00. Δυστυχώς, τα γεύματα τόσο αργά το βράδυ αυξάνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου, σύμφωνα με προκαταρκτικές έρευνες.

Ευρήματα που παρουσιάστηκαν πρόσφατα στη συνάντηση επιστημονικών συνόδων της «American Heart Association» (AHA), οι ερευνητές σημείωσαν ότι οι γυναίκες που καταναλώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό των ημερήσιων θερμίδων τους μετά τις 18:00 ήταν πιο πιθανό να έχουν καρδιαγγειακούς κινδύνους σε σχέση με τις γυναίκες που έτρωγαν νωρίτερα.

Οι ερευνητές εξέτασαν 112 γυναίκες με μέσο όρο ηλικίας 33 ετών και εξέτασαν παράγοντες όπως ο τρόπος ζωής τους, το κάπνισμα, η σωματική δραστηριότητα, ο τύπο φαγητού που καταναλώνουν, καθώς και δείκτες υγείας όπως η χοληστερόλη, η αρτηριακή πίεση και το σάκχαρο του αίματος. Οι συμμετέχουσες στη μελέτη κρατούσαν ηλεκτρονικά ημερολόγια τροφίμων για να παρακολουθήσουν αυτά που έτρωγαν ανά εβδομάδα.

Πότε τρώμε και τι τρώμε

«Αυτό που βρήκαμε είναι ότι το πότε τρώμε είναι εξίσου σημαντικό με το τι τρώμε αλλά και το πόσο τρώμε», δήλωσε η επικεφαλής της έρευνας, Νουρ Μακάρεμ.

Τα αποτελέσματα αυτά βρίσκονται σε απόλυτη συνάφεια με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε πέρυσι από την Μακάρεμ και τους συναδέλφους της, εξετάζοντας εξειδικευμένα το βραδινό φαγητό στον ισπανόφωνο πληθυσμό.

Σε αυτή την έρευνα, αποδείχθηκε πως όσο μεγαλύτερη είναι η αναλογία θερμίδων που καταναλώνονται μετά τις 18:00, τόσο υψηλότερη η γλυκόζη και η ινσουλίνη, γεγονός που μπορεί να είναι προπομπός διαβήτη και υψηλής αρτηριακής πίεσης.

Αν και η πρόσφατη μελέτη που παρουσιάστηκε στη συνεδρίαση των Επιστημονικών Συνόδων της AHA επικεντρώθηκε στην καρδιαγγειακή υγεία των γυναικών, η Μακάρεμ είπε ότι τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες που τρώνε αργά το βράδυ, αυξάνουν τις πιθανότητές τους για όλα αυτά.

«Τα όργανά μας, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που συμμετέχουν στην πέψη και το μεταβολισμό, έχουν τα δικά τους «ρολόγια» που αυτορυθμίζουν τη λειτουργία τους. Τα σώματά μας δεν έχουν σχεδιαστεί για να καταναλώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό των θερμίδων το βράδυ. Όταν τα φορτώνουμε τη νύχτα, τα «ρολόγια» στα όργανά μας δεν είναι ευθυγραμμισμένα με το κύριο ρολόι στον εγκέφαλο. Αυτό δημιουργεί μια κατάσταση μεταβολικής δυσλειτουργίας και αυτό μπορεί να σας προδιαθέσει σε καρδιακές παθήσεις», τονίζει.

Τι συμβαίνει όμως αν εργάζεστε αργά και τείνετε να γευματίζετε τα βράδια; Οι ερευνητές προτείνουν να έχετε φάει για όλη την ημέρα πριν δύσει ο ήλιος.

Εναλλακτικά, σύμφωνα με την Μακάρεμ, μπορείτε να προσλάβετε την πλειοψηφία των θερμίδων σας νωρίτερα μέσα στην ημέρα και να επιλέξετε ένα ελαφρύ, εύπεπτο δείπνο για βράδυ.

Διαβάστε περισσότερα: Η βραδινή προπόνηση κόβει την όρεξη, αλλά όχι τον ύπνο

Previous ArticleNext Article

Γιατί χάνεις κιλά τρώγοντας όσπρια;

Τα όσπρια βοηθούν στο αδυνάτισμα και μειώνουν τη χοληστερόλη!
Η διατροφή με φασόλια, φακές, ρεβίθια, αρακά και άλλα όσπρια βοηθά στην απώλεια βάρους.
Σύμφωνα με την μελέτη, τα όσπρια κάνουν κάποιον να νιώθει χορτασμένος, με συνέπεια να του κόβουν την όρεξη να φάει άλλο, πράγμα που βοηθά στην προσπάθειά του να αδυνατίσει.

Τα όσπρια κερδίζουν τη… μάχη κατά του λίπους!

Γιατί χάνεις κιλά με τα όσπρια

Οι ερευνητές του Νοσοκομείου «Άγιος Μιχαήλ» του Τορόντο, με επικεφαλής τον δρα Ράσελ ντε Σούζα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό κλινικής διατροφολογίας “American Journal of ClinicalNutrition”, αξιολόγησαν (μετα-ανάλυση) τα ευρήματα 21 κλινικών δοκιμών πάνω στα όσπρια.

Όπως διαπιστώθηκε, η κατανάλωση μιας μερίδας οσπρίων τη μέρα (γύρω στα 130 γραμμάρια) οδηγεί σε απώλεια περίπου 0,34 κιλών σε διάστημα έξι εβδομάδων. Αν και το όφελος δεν φαίνεται μεγάλο, οι ερευνητές επεσήμαναν ότι τα χαμένα αυτά κιλά δύσκολα επανέρχονται, πράγμα πιο σημαντικό.

Τα όσπρια μας “χορταίνουν” για περισσότερες ώρες από το κρέας

Τα όσπρια περιέχουν βιταμίνες, πρωτεϊνες, ίνες και μέταλλα, ενώ έχουν χαμηλό «γλυκαιμικό δείκτη». Εκτός από το βάρος, μειώνουν και τη χοληστερόλη, ιδίως την «κακή» (LDL).

Σύνδεσμός: Για την πρωτότυπη επιστημονική εργασία στη διεύθυνση:  http://ajcn.nutrition.org/content/early/2016/03/30/ajcn.115.124677.abstract

Πώς η σόγια μπορεί να μας ανεβάσει τη διάθεση;

Η κατανάλωση προϊόντων σόγιας, (υποκατάστατα κρέατος, γάλακτος, τυριού, κακάο, βουτύρου, σάλτσες, αναψυκτικά διαίτης, ζυμαρικά, ξηρές τροφές, μπισκότα κ.α.) όπως δείχνουν νέα δεδομένα, οδηγεί στην αύξηση της απόδοσης των πνευματικών λειτουργιών, στη βελτίωση της διάθεσης, ενώ είναι αδιαμφισβήτητη η δράση της στην επίτευξη και τη διατήρηση του ιδανικού σωματικού βάρους.

Σύμφωνα με νέες μελέτες και πιο συγκεκριμένα από το Πανεπιστήμιο του Missouri στο St Louis των ΗΠΑ, η σόγια έχει μεγάλη επίδραση στη διάθεση μας , με αποτέλεσμα η συστηματική κατανάλωσή της να οδηγεί σε μείωση του άγχους της καθημερινότητάς μας.

Μάλιστα, πέρα από την ελάττωση της ανησυχίας, της αμηχανίας και της νευρικότητας, παρατηρείται και αύξηση του αισθήματος της ευεξίας και της ενεργητικότητας με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζονται οι δυσκολίες της ζωής με έναν πιο αισιόδοξο τρόπο.

Μείωση βάρους 

Εκτός των ανωτέρω, κανείς δεν μπορεί πλέον να αμφισβητήσει την ευνοϊκή συμβολή της σόγιας στη μείωση του σωματικού βάρους και στη βελτίωση της ποιότητας της διατροφής. Η σόγια χαρακτηρίζεται από υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, αντικαθιστώντας τροφές πλούσιες σε λίπη και υδατάνθρακες.

Για τους παραπάνω λόγους η σόγια θεωρείται πλέον από πολλούς ως  ένα πολλά υποσχόμενο τρόφιμο και όχι ως μια εποχική μόδα που θα φύγει σύντομα από το προσκήνιο.

Διαβάστε επίσης: Τα όσπρια μας “χορταίνουν” για περισσότερες ώρες από το κρέας

 

Με πληροφορίες από άρθρο της Άννας-Λουΐζας Χαλιάσου, Ιατρού, Διαβητολογικού Κέντρου Πανεπιστημίου Αθηνών και του Παναγιώτη Χαλβατσιώτη, Επίκουρου Καθηγητή, Διαβητολογικού Κέντρου Πανεπιστημίου Αθηνών, που δημοσιεύθηκε στο ygeiaonline.

x
Send this to a friend