Δεν μπορείτε να κόψετε το βραδινό; Κάντε στον εαυτό σας 5 ερωτήσεις

Δεν μπορείτε να κόψετε το βραδινό; Κάντε στον εαυτό σας 5 ερωτήσεις

Πάρα πολλοί άνθρωποι προσέχουν με υποδειγματικό τρόπο την διατροφή τους, τρώνε πολύ καλά όλη την ημέρα και μόλις φτάνει το βράδυ τα χαλάνε όλα!

Μόλις η μέρα φτάνει στο τέλος της συμπεριφέρονται σαν να έχουν να φάνε για χρόνια και κάπως έτσι πάει στράφι η προσπάθεια όλης της ημέρας. Αυτό είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο απώλειας βάρους για αρκετό κόσμο και μπορεί να είναι πραγματικά απογοητευτικό.

Για να λυθεί αυτό το πρόβλημα πρέπει να βρεθεί η ρίζα του προβλήματος. Να απαντηθεί δηλαδή με πειστικούς όρους το γιατί το κάνετε αυτό. Και αν ο καθένας είναι ειλικρινής με τον εαυτό του στην προσπάθεια να βρει μια λύση, τότε το πρόβλημα μπορεί να ξεπεραστεί.

Αυτές είναι οι πέντε πιο δύσκολες ερωτήσεις για το φαγητό αργά το βράδυ και πρέπει να τις απαντήσετε με γενναιότητα:

Μήπως ψάχνετε για μια μαγική λύση στο πρόβλημα;

Μην αγχώνεστε, όλοι το κάνουν κατά καιρούς με διάφορα προβλήματά τους. Δεν υπάρχει όμως μαγική λύση. Μην ακούσετε κανέναν από αυτούς που λένε ότι θα παίρνετε -για παράδειγμα- ένα χάπι και θα σας φεύγει η όρεξη το βράδυ. Αντίθετα, η λύση έρχεται με δυσκολίες και επιμονή. Γενικότερα, αν υπήρχε ένας σύντομος προς ένα υγιές σώμα, θα είχε γίνει ήδη πασίγνωστος. Ο δρόμος που έχετε να διανύσετε είναι δύσκολος και γεμάτος δυσφορία. Για την ακρίβεια, η δυσφορία είναι η πυξίδα σας: δείχνει ότι πηγαίνετε προς τη σωστή κατεύθυνση. Αποδεχθείτε το και προχωρήστε.

Γνωρίζετε τη διαφορά μεταξύ φυσικής και συναισθηματικής πείνας;

Μερικές φορές είναι δύσκολο να βρεις τη διαφορά. Μερικές φορές είναι αργά το βράδυ και η πείνα είναι τόσο έντονη που δεν μπορείτε να κρατηθείτε μέχρι το πρωί. Εκείνη τη στιγμή, είναι εύκολο να πιστέψετε τι αισθάνεστε είναι η φυσική πείνα! Στην πραγματικότητα ωστόσο, αν έχετε φάει περίπου τρεις ώρες πριν, δεν είναι φυσική πείνα. Αυτό που βιώνετε είναι συναισθηματικό.

Ρωτήστε λοιπόν τον εαυτό σας:Μήπως τρώω γιατί βαριέμαι, γιατί είμαι θυμωμένος, γιατί είμαι ανήσυχος, γιατί είμαι μόνος;  Μήπως τρώω για να ανταμείψω τον εαυτό μου για κάποιο ζήτημα; Μήπως τρώω γιατί… είναι πιο διασκεδαστικό από να μην φάω;

Γενικά, πρέπει να ξέρετε πως σωματική πείνα έρχεται σταδιακά. Εάν δεν έχετε φάει από χθες το βράδυ, τα κρούσματα θα υπήρχαν όλη την ημέρα. Η συναισθηματική πείνα, από την άλλη πλευρά, είναι στιγμιαία και έχει την αίσθηση του επείγοντος.

Είστε έτοιμοι να αναλάβετε την ευθύνη για το τι τρώτε και πότε;

Εάν είστε από εκείνους που τρώνε αργά το βράδυ, υπάρχει κάτι που πρέπει να γνωρίζετε πέρα από κάθε αμφιβολία: Είναι η επιλογή σας το αν θα φάτε ή όχι. Πρέπει να σταματήσετε να παίζετε αυτό το παιχνίδι και να αναλάβετε την ευθύνη για τις επιλογές που κάνετε. Είτε φάτε είτε όχι, πρόκειται για κάτι που βρίσκεται 100% υπό τον έλεγχό σας. Δεν είναι λάθος του συζύγου σας επειδή έφερε ένα κέικ στο σπίτι, δεν είναι λάθος των παιδιών σας επειδή δεν τους αρέσει το υγιεινό φαγητό, δεν είναι λάθος των φίλων σας που σας πίεσαν να φάτε έξω για βράδυ. Όλα αυτά δεν γίνονται επειδή δεν μπορείτε να ελέγξετε τον εαυτό σας. Αυτά είναι ψέματα που λέτε στον εαυτό σας για να δικαιολογήσετε το γιατί τρώτε. Πείτε στον εαυτό σας: «Το πότε θα τρώω είναι απόφασή μου. Είναι μια επιλογή που κάνω εγώ και κανένας άλλος δεν παίζει ρόλο σε αυτή». Όταν το κάνετε, θα αναλάβετε και τις ευθύνες σας.

Θέλετε όντως να σταματήσετε να τρώτε το βράδυ;

Η πρώτη απάντηση που θα δώσετε στον εαυτό σας είναι: «Ναι, φυσικά και θέλω. Διαφορετικά δεν θα διάβαζα αυτό εδώ το κείμενο». Όμως αυτό δεν είναι απαραίτητα αλήθεια ακόμα και αν το λέτε στον ίδιο σας τον εαυτό. Ίσως, αν απαντήσετε απόλυτα ειλικρινά, να απαντήσετε: «Όχι, δεν θέλω να σταματήσω να τρώω το βράδυ γιατί με βοηθάει να χαλαρώνω και να απαλλάσσομαι από το στρες όλης της ημέρας». Κάντε λοιπόν μια λίστα με τους λόγους για τους οποίους δεν θέλετε να σταματήσετε να τρώτε αργά το βράδυ και να είστε απόλυτα ειλικρινείς με τον εαυτό σας. Και έπειτα κάντε μια λίστα με τους λόγους που θέλετε να σταματήσετε να τρώτε αργά το βράδυ. Βάλτε τις δυο κατηγορίες απαντήσεων σε μια υποθετική ζυγαριά και θα δείτε ποια κατηγορία θα νικήσει τελικά.

Τι θα κάνετε όταν σας καταλάβει ο πανικός;

Δεν υπάρχει μαγική λύση. Ξέρετε ότι όταν αποφασίσετε να περιορίσετε το φαγητό αργά το βράδυ, θα πρέπει να αντιμετωπίσετε τις επιπτώσεις. Διότι το σώμα σας θα χτυπήσει καμπανάκια, θα πανικοβληθεί από την αλλαγή. Χρειάζεστε ένα πραγματικό σχέδιο. Χρειάζεστε υποστήριξη και σοβαρή δουλειά. Πρέπει να πάτε σε έναν διατροφολόγο, διαφορετικά δεν θα μπορέσετε να διαχειριστείτε μόνοι σας αυτή την αλλαγή.

Previous ArticleNext Article

Γιατί η δυσκολία να χωνέψουμε τη μαύρη σοκολάτα μας κάνει καλό;

Είναι γνωστό ότι η μαύρη σοκολάτα βοηθά την καλή καρδιακή λειτουργία. Δεκάδες έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση σοκολάτας με μέτρο περιέχει φλαβονόλες, τις φυσικές ουσίες δηλαδή που μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο της καρδιακής νόσου. Όλα αυτά, όμως, συνδέονται και με το γεγονός ότι η πικρή σοκολάτα είναι δύσπεπτη!

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Λουιζιάνα, κατέληξαν στο συμπέρασμα αυτό μετά την προσομοίωση του ανθρώπινου πεπτικού συστήματος σε γυάλινους σωλήνες που χρησιμοποιούν για τα πειράματα.

6 σοβαροί λόγοι για να βάλετε στη ζωή σας τη μαύρη σοκολάτα

Μαύρη σοκολάτα, στομάχι και έντερο

Ο πρώτος σωλήνας, αντιπροσώπευε το στομάχι και το λεπτό έντερο, με τα πεπτικά τους ένζυμα, ενώ ο δεύτερος αναπαρήγαγε το παχύ έντερο -όπως ακριβώς είναι το περιβάλλον του, με τα μικρόβια που περιέχει το έντερο, τα οποία πήραν από ανθρώπους εθελοντές. Οι επιστήμονες στη συνέχεια πρόσθεσαν σκόνη κακάο στο σωλήνα του στομάχου.

Το «στομάχι» και το «λεπτό έντερο» διέσπασαν και απορρόφησαν μέρος του κακάο. Ενώ όμως, πολλές από τις φλαβονόλες χωνεύτηκαν με αυτόν τον τρόπο, άφθονη ποσότητα κακάο εξακολουθούσε να παραμένει αχώνευτη. Παρόλα αυτά, τα βακτήρια του εντέρου που βρίσκονταν στον τεχνητό σωλήνα, στη συνέχεια διέσπασαν περαιτέρω το κακάο σε μεταβολίτες, σε αρκετά μικρές ποσότητες ώστε να απορροφηθούν από το αίμα και αυτοί οι μεταβολίτες βοηθούν στη μείωση της καρδιαγγειακής φλεγμονής.

Τέλος, η τελευταία αχώνευτη ποσότητα κακάο, που ήταν κυρίως φυτικές ίνες, άρχισε να υφίσταται ζύμωση, απελευθερώνοντας ουσίες που βελτιώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης. Υπήρξε και άλλο ένα θετικό για την υγεία με όλη αυτή τη διαδικασία: τα μικρόβια του εντέρου που βοήθησαν στην πέψη του κακάο εξελίχθηκαν σε επιθυμητά προβιοτικά, όπως οι γαλακτοβάκιλοι. Οι αριθμοί των προβιοτικών αυτών φάνηκε να αυξάνονται μετά την εισαγωγή του κακάο, ενώ παθογόνα μικρόβια όπως ο σταφυλόκοκκος, μειώθηκαν σε αριθμό.

Τα αποτελέσματα δείχνουν, σύμφωνα με τον Andrew Neilson, επικεφαλής της μελέτης, ότι «υπάρχει κάτι που συμβαίνει με το κακάο στο παχύ έντερο» αλλά τι σημαίνει αυτό για τους λάτρεις της σοκολάτας, δεν είναι σαφές.

Ελπίζει ότι μελλοντικά πειράματα θα δώσουν έμφαση στο γιατί κάποιες φλαβανόλες εμποδίζουν την αύξηση του σωματικού βάρους ενώ κάποιες άλλες όχι. Μην ελπίζετε όμως σε ένα διατροφικό χάπι σοκολάτας σύντομα. Οι βιοχημικές επιπτώσεις του κακάο είναι «εξαιρετικά περίπλοκες».

4 λόγοι που η σοκολάτα είναι ευεργετική για τους δρομείς

Δυστυχώς, ο Δρ Neilson επισημαίνει επίσης ότι κακάο δεν είναι μια μπάρα σοκολάτας, της οποίας τα πρόσθετα συστατικά και η επεξεργασία της μειώνουν τον αριθμό και το είδος των φλαβονολών, αυξάνουν τις θερμίδες και ενδεχομένως μπορεί να αλλάζουν την απόκριση των βακτηρίων του εντέρου. «Τα στοιχεία δεν δείχνουν ότι μπορείτε να φάτε μια μπάρα σοκολάτας κάθε μέρα βελτιώνοντας την υγεία σας».

Λίγες κουταλιές της σούπας σκόνη κακάο χωρίς ζάχαρη πάνω σε πλιγούρι βρώμης ή μια χούφτα από κομμάτια κακάο που διατίθενται σε καταστήματα βιολογικών τροφίμων θα ήταν καλύτερα από κάποια κοινή σοκολάτα.

Διαβάστε επίσης: Πόση άσκηση χρειάζεται για να κάψουμε μια σοκολάτα;

Ξεπεράστε την κούραση της ημέρας τρώγοντας σωστά

Δίνετε αγώνα για να αποκτήσετε την κατάλληλη ενέργεια το πρωί; Τα βράδια προσπαθείτε πολύ για να ξεπεράσετε την κούραση της ημέρας;

Είναι προφανές: ο τρόπος που τρώτε μέσα στην ημέρα δεν είναι ο κατάλληλος και ίσως πρέπει να τον αλλάξετε.

Για την ακρίβεια πρέπει να τονώσετε λίγο, μέσω της τροφής σας, τα επίπεδα ενέργειάς σας.

Ακολουθούν μερικές καλές συμβουλές:

Τροφές που μας φέρνουν υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας

Να τρώτε πάντα πρωινό

Πολλοί άνθρωποι δεν τρωνε πρωινό λόγω της βιασύνης τους και της αγωνίας τους να μην αργήσουν στη δουλειά. Μεγάλο λάθος. Το πρωινό δίνει τα απαραίτητα ποσοστά ενέργειας στο σώμα σας ώστε να ξεκινήσει όσο το δυνατόν καλύτερα η μέρα σας και είναι ένα γεύμα που δεν πρέπει ποτέ να χάνετε. Συν τοις άλλοις, μας κρατάει χορτάτους και έτσι αποφεύγουμε τα περιττά γεύματα μέσα στην ημέρα.

Τρώτε πιο συχνά γεύματα αλλά σε μικρές ποσότητες

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το να τρώνε μόνο τρία γεύματα την ημέρα είναι η πιο σοφή μέθοδος. Ακριβώς όμως επειδή τα γεύματα αυτά είναι μεγάλα, ο οργανισμός δύσκολα τα χωνεύει και έτσι αισθανόμαστε ένα βάρος κατά την διάρκεια της ημέρας. Με εξαίρεση το πρωινό, τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας σας πρέπει να είναι ελαφριά και λιτοδίαιτα. Αλλά να είναι περισσότερα από μόλις τρια την ημέρα. Προσθέστε και δεκατιανό ανάμεσα στο πρωινό και το μεσημεριανό καθώς και ένα απογευματικό γεύμα.

Τροφές και ροφήματα που μπορούν να μηδενίσουν την προπόνησή σας!

Να τρώτε φρούτα

Τα καθημερινά σας γεύματα πρέπει να αποτελούνται από όσα περισσότερα φρούτα γίνεται. Τα συστατικά που περιέχονται στα περισσότερα φρούτα δίνουν μια έξτρα ώθηση στην καθημερινότητά σας και πολλές φορές σας βοηθάνε να είστε σε φόρμα παρά το γεγονός ότι μπορεί το σώμα σας να είναι κουρασμένο. Ουσιαστικά τα φρούτα μπορούν να λειτουργήσουν ως φυσικά τονωτικά και η σημασία τους στις καθημερινές διατροφικές μας συνήθειες είναι μεγάλη.

Ενισχύστε τον οργανισμό σας με βιταμίνη B

Η βιταμίνη Β είναι ένα κομβικό στοιχείο που απαγορεύεται να λείπει από τις διατροφικές συνήθειες της καθημερινότητάς μας. Είναι η βιταμίνη που μετατρέπει την τροφή σε ενέργεια και ως εκ τούτου πρέπει να πρέπει να φροντίζετε να παίρνετε την απαιτούμενη ημερήσια ποσότητά της. Φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, ψάρια και κρέας απαιτείται να τα καταναλώνετε συστηματικά.

Διαβάστε επίσης:11 τροφές για όταν χρειάζεσαι άμεσα έξτρα ενέργεια

x

Send this to a friend