Επτά τρόποι για να κοιμάστε καλά και να τρέχετε καλύτερα!

Επτά τρόποι για να κοιμάστε καλά και να τρέχετε καλύτερα!

Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι μόλις ένα βράδυ κακού ύπνου μπορεί να σταθεί ικανό να επηρεάσει αρνητικά τις επιδόσεις σου στο τρέξιμο. Ακόμα και μια λιγότερη ώρα ύπνου σε σχέση με το κανονικό μπορεί να επηρρεάσει καθοριστικά την υγεία σου. Όπως τονίζει χαρακτηριστικά ο προπονητής δρομέων, Joe English: «Ο ύπνος είναι εξίσου σημαντικός με τις προπονήσεις. Η ποιότητα της εκπαίδευσης καταρρέει όταν χάνετε ύπνο για να προσθέσετε οτιδήποτε άλλο».

Οι συνεχόμενες νύχτες με ελλειπή ύπνο πυροδοτούν μια σειρά ορμονικών αλλαγών με με επιβλαβείς βιολογικές επιδράσεις. Για την ακρίβεια, όσο λιγότερο κοιμάστε τόσο μειώνεται η ποιότητα ζωής σας και τοσο περισσότερο αυξάνονται οι πιθανότητες τραυματισμών κατά το τρέξιμο.

Το ζήτημα φυσικά είναι με ποιά μέθοδο θα μπορέσετε να εξασφαλίσετε μια καλή ποιότητα ύπνου ώστε να σας βοηθάει στο να διατηρείτε τις επιδόσεις σας στο τρέξιμο σε υψηλό επίπεδο. Οι εφτά συμβουλές που ακολουθούν είναι η απάντηση.

Να είστε πειθαρχημένοι

Εδραίωσε ένα συγκεκριμένο ωράριο ύπνου και προσπάθησε να το τηρείς με πειθαρχία. Δημιούργησε ένα τελετουργικό που να περιλαμβάνει ασκήσεις γιόγκα ή χαλαρή μουσική ώστε να κοιμάσαι πιο εύκολα. «Μια ρουτίνα του ύπνου θα προτρέψει το σώμα σας να κοιμάται εύκολα», επιβεβαιώνει η ερευνητής του ύπνου, Cheri Mah.

Δημιουργήστε το κατάλληλο περιβάλλον

«Διαμορφώστε το δωμάτιό σας ώστε να μοιάζει με μια σπηλιά. Να είναι δηλαδή σκοτεινό, ήσυχο και δροσερό», λέει η Mah. Επενδύστε σε κουρτίνες συσκότισης, σε έναν χαλαρό ήχο  και σε μικρά φωτάκια. Αποφύγεται τον ανεμιστήρα.

Κλείστε το ρεύμα

Απενεργοποιήστε τηλεοράσεις, φορητούς υπολογιστές και ταμπλέτες μία ώρα πριν τον ύπνο. «Όσο αυτές οι συσκευές φωτίζουν μπλοκάρεται η παραγωγή της μελατονίνης, της βασικής ορμόνης του ύπνου», λέει ο Shelby Harris, διευθυντής του Προγράμματος Συμπεριφορικής Ιατρικής Ύπνου της Νέας Υόρκης.

Μην πίνετε πολύ

Αποφύγετε την κατανάλωση νερού πριν κοιμηθείτε για να μην είστε αναγκασμένοι να σηκώνεστε διαρκώς για να πάτε στην τουαλέτα και έτσι να διακόπτεται ο ύπνος σας. Επίσης, προφανώς, μειώστε το αλκοόλ. Μια μπύρα ή ένα κρασί μπορεί να σας βοηθάει να κοιμηθείτε αλλά στα βαθύτερα στάδια του ύπνου το αλκοόλ διαταράσσει την λειτουργία του οργανισμού σας.

Κόψτε την καφεΐνη

Η καφεΐνη μπορεί να μείνει στον οργανισμό σας για περισσότερες από έξι ώρες και να μην σας αφήνει να κοιμηθείτε. Ειδικά μετά τις 17:00, αντικαταστήστε τον καφέ με ντεκαφεϊνέ ή με πράσινο τσάι.

Αποφύγετε τα παυσίπονα

Αν πονάτε για τον οποιονδήποτε λόγο, προσπαθήστε να μειώσετε τον πόνο με φυσικό τρόπο αντί να παίρνετε παυσίπονα. Ένα παυσίπονο μπορεί να σε οδηγήσει σε σκληρές αϋπνίες. Μην τα παίρνετε για κανέναν λόγο πριν κοιμηθείτε και αντί αυτών δοκιμάστε φυσικές λύσεις όπως το ιχθυέλαιο.

Να είστε υπομονετικοί

Aν υποφέρετε από αϋπνίες, ένα συνεπές πρόγραμμα θα σας βοηθήσει αλλά όχι αμέσως. Οι ασκήσεις μέχρι να βρείτε τον κατάλληλο ύπνο μπορεί να διαρκέσουν και τέσσερις μήνες. Πριν από αυτό το χρονικό διάστημα δύσκολα θα υπάρχουν αποτελέσματα σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal της Ιατρικής Κλινικής Ύπνου.

Διαβάστε ακόμα: Τι μπορείς να κάνεις αν δεν σε παίρνει ο ύπνος το βράδυ πριν τον αγώνα;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Τρέξιμο: Πως θα… ξορκίσετε την κατάρα με τα μαύρα νύχια

Με έναν περίεργο τρόπο το μαύρισμα του δέρματος κάτω από το νύχι είναι για τους δρομείς τόσο ένας μεγάλος μπελάς όσο και ένα… παράσημο. Με εντελώς… ουδέτερους όρους φυσικά είναι ένα αιμάτωμα κάτω από το νύχι.

Και όπως εξηγεί ο Τζόρνταν Μετζλ, αθλητικός γιατρός στο Νοσοκομείο Ειδικής Χειρουργικής στη Νέα Υόρκη, αυτό μπορεί να προκύψει είτε από έναν απότομο είτε από έναν χρόνιο τραυματισμό.

Το αν πρόκειται για έναν ήπιο ή έναν σοβαρό τραυματισμό μπορείτε να το διαπιστώσετε από το μέγεθος και το χρώμα του τραύματος. «Όταν έχει μικρό μέγεθος και το χρώμα του κινείται ανάμεσα στο μπλε και το μαύρο, το τραύμα είναι ήπιο. Όταν έχουμε να κάνουμε με φουσκάλες που φαίνεται να έχουν αίμα στο εσωτερικό τους, ο τραυματισμός είναι σοβαρός», προσθέτει η ποδίατρος και χειρούργος Ζακλίν Σουτέρα.

Ακολουθούν μερικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για να εντοπίσετε τα σημάδια ότι σύντομα θα μαυρίσει κάποιο νύχι σας, πώς να αποτρέψετε αυτό το ενδεχόμενο και πως θα αντιμετωπίσετε το πρόβλημα όταν εν τέλει προκύψει.

Αιτίες μαύρων νυχιών

Η πιο συνηθισμένη αιτία για τα μαύρα νύχια είναι το επιβαρυμένο τραύμα, το οποίο μπορεί να προκύψει είτε από το τρέξιμο ή είτε από τη χρήση ενός ακατάλληλου παπουτσιού. Αν ένα μαύρο σημάδι εμφανιστεί λίγο μετά από μια προπόνηση ή έπειτα από μια μέρα που την περάσατε φορώντας πολύ σφιχτά ή πολύ χαλαρά παπούτσια, αυτές είναι πιθανότατα οι αιτίες. Μια άλλη πιθανή αιτία είναι η πτώση στο πόδι σας ενός βαριού αντικειμένου, που μπορεί να κάνει τα αιμοφόρα αγγεία κάτω από το νύχι σας να σκάσουν και έτσι να προκληθεί συγκέντρωση αίματος.

Δεν είναι όμως μόνο οι τραυματισμοί, που μπορούν να προκαλέσουν μαύρα νύχια. «Οι μυκητιασικές λοιμώξεις, φαινόμενο πολύ συνηθισμένο στα πόδια των αθλητών, μπορούν να εξαπλωθούν στα νύχια των ποδιών σας και να μετατραπούν σε αποχρώσεις του κίτρινου, του μπλε, του πράσινου, του καφέ, του μοβ και του μαύρου», εξηγεί η Σουτέρα.

Αν πιστεύετε ότι μπορεί να έχετε μυκητιασική λοίμωξη, απευθυνθείτε στο γιατρό σας και αυτός θα υποβάλει σε βιοψία ένας μέρος του νυχιού σας για να επιβεβαιώσει τη διάγνωση. Οι επιλογές θεραπείας ποικίλλουν ανάλογα με τη σοβαρότητα της λοίμωξης. Τα ήπια περιστατικά αντιμετωπίζονται συχνά με αλοιφές, οι πιο επιθετικοί μύκητες απαιτούν φαρμακευτική αγωγή ή ακόμη και θεραπεία με λέιζερ.

«Το υπογλώσσιο μελάνωμα, δηλαδή η πιο σοβαρή μορφή καρκίνου του δέρματος, μπορεί επίσης να αναπτυχθεί κάτω από τα νύχια σας και να προκαλέσει υπερχρωματισμό του δέρματος», εξηγεί η Σουτέρα. Είναι μια αργή και ανώδυνη ανάπτυξη, γεγονός που καθιστά ιδιαίτερα δύσκολο να καταλάβεις το πρόβλημα.

«Ένα πολύ αρνητικό σημάδι είναι το μαύρο χρώμα να εκτείνεται πέρα ​​από το νύχι και πάνω στο δέρμα», λέει η αθλητική ποδίατρος Λόρι Γουίνσφελντ. «Αν δεν έχετε τραυματιστεί αλλά παρ’ όλα αυτά το νύχι σας αλλάζει χρώμα πρέπει να πάτε άμεσα στον γιατρό σας. Και ειδικά αν αυτό επεκτείνεται στο δέρμα», προσθέτει.

Ο οδυνηρός τραυματισμός των θηλών των δρομέων!

Πώς να αποτρέψετε τα μαύρα νύχια

Τα μαύρα νύχια είναι πολύ πιο συνηθισμένα στους δρομείς που τρέχουν είτε μεγάλες αποστάσεις είτε σε υψηλή ένταση σε σχέση με εκείνους που είναι αρχάριοι. Αν ανήκετε ακόμα στην πρώτη κατηγορία, τώρα είναι η ώρα να μάθετε τακτικές για να αποτρέψετε τα μαύρα νύχια, πριν αρχίσετε να αυξάνετε ρυθμούς και αποστάσεις.

Μια συνηθισμένη αιτία λοιπόν για μαύρα νύχια είναι το επιβαρυμένο τραύμα, που προκαλείται από την κίνηση του τρεξίματος και επιδεινώνεται από τα ακατάλληλα παπούτσια, που πιέζουν τα νύχια σας.

«Συνεπώς, φροντίστε να διατηρείτε τα νύχια σας κοντά, ψαλιδίζοντάς τα τακτικά και βεβαιωθείτε ότι υπάρχει απόσταση ανάμεσα στην άκρη του νυχιού του μεγαλύτερου δακτύλου σας και το τέλος του παπουτσιού σας», εξηγεί ο Κουίντον Γελντέλ, ιδρυτής της εταιρείας Southern Hospitality. Στη συνέχεια, αναζητήστε παπούτσια που να είναι αρκετά φαρδιά ώστε το μπροστινό σας δάχτυλο να τοποθετείται άνετα μέσα στο παπούτσι χωρίς να βρίσκει σε καμία πλευρά του. Αν κάνετε αυτά τα βασικά, η ταλαιπωρία των μαύρων νυχιών δεν θα σας επισκεφθεί ποτέ.

Διαβάστε επίσης: Η απλή και σίγουρη λύση για τις φουσκάλες στα πόδια όσων τρέχουν!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Στις 18-19 Σεπτεμβρίου έρχεται το Ioannina Lake Run

Σπάει όλα τα ρεκόρ ο 13ος Γύρος Λίμνης Ιωαννίνων!

Την ημερομηνία διεξαγωγής του Γύρου της Λίμνης Ιωαννίνων ανακοίνωσε διαδικτυακά η οργανωτική επιτροπή.

Ο αγαπημένος αγώνας των δρομέων θα γίνει στις 18-19 Σεπτεμβρίου και θα είναι όπως κάθε χρόνο το καλύτερο τέστ για τους δρομείς πριν από τον Μαραθώνιο της Αθήνας.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend