Ξεκούραση και αποκατάσταση μετά το τρέξιμο με τη δύναμη του μυαλού!

Eπειτα από έναν δύσκολο αγώνα ή μια δυνατή προπόνηση, το σώμα σας ενδέχεται να μην βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Η κορτιζόλη, μια ορμόνη που απελευθερώνεται όταν βρισκόμαστε κάτω από πίεση, διαχέεται στον οργανισμό. Και οι φλεγμονώδεις αντιδράσεις που δημιουργούνται στους ταλαιπωρημένους μύες, αποτελούν ένα ενοχλητικό συναίσθημα.

Αν και ακούγεται ως κάτι άβολο, η αντίδραση του σώματος στην πίεση αυτή, το βοηθά να γίνει δυνατότερο αφού χρειαστεί ένα διάστημα προσαρμογής. Ωστόσο αν οι φθαρμένοι μύες δεν αποκατασταθούν γρήγορα υπάρχουν θέματα που σχετίζονται με την μειωμένη απόδοση, τους τραυματισμούς και τις ασθένειες.

Για την γρήγορη αποκατάσταση οι περισσότεροι δρομείς καταφεύγουν σε παραδοσιακές τεχνικές, όπως η τοποθέτηση πάγου, το μασάζ και τα διάφορα σκευάσματα.  Ωστόσο υπάρχουν μελέτες που αναφέρουν πως τα μυαλό παίζει σημαντικό ρόλο στην αποκατάσταση του σώματος. Συχνά οι μέθοδοι αυτές είναι λιγότερο επίπονες και πιο αποτελεσματικές.

10 τροφές που βοηθούν στην αποκατάσταση και γράμμωση των μυών

Ατενίστε την φύση

Τα οφέλη της φύσης υπερβαίνουν την αισθητική. Εχει διαπιστωθεί πως η επαφή με την φύση σχετίζεται με τη  μείωση της ιντερλευκίνης-6 (IL-6), ένα μόριο που συμβάλει στην ανάπτυξη φλεγμονών στο σώμα. Την ημέρα έπειτα από έναν απαιτητικό αγώνα, δοκιμάστε μια βόλτα στο δάσος ή το περπάτημα με φόντο το ηλιοβασίλεμα. Τα ευχάριστα συναισθήματα που δημιουργούνται και η άμεση επαφή με την φύση, καταπολεμούν τις φλεγμονές.

Μέσω του κοινωνικού περιβάλλοντος

Ερευνα που δημοσίευσε το περιοδικό «Physiology & Behavior» υποστηρίζει πως η αναλογία τεστοστερόνης- κορτιζόλης που αποτελεί δείκτη αποκατάστασης (όσο υψηλότερη τόσο καλύτερα), ήταν πιο υψηλή σε αθλητές που παρακολούθησαν βίντεο μετά τον αγώνα παρέα με δικούς τους ανθρώπους σε σύγκριση με εκείνους που τα είδαν μαζί με αγνώστους.

Πώς η σωστή αποκατάσταση ενισχύει το ανοσοποιητικό σου σύστημα

Παράλληλα η κουβέντα και τα αστεία με άλλους αθλητές έχει παρατηρηθεί πως βοηθούν στην ταχύτερη αποκατάσταση έπειτα από έναν δύσκολο αγώνα. «Από όλα όσα έχω δοκιμάσει, η κοινωνική συναναστροφή με έχει βοηθήσει περισσότερο στην φάση της αποκατάστασης έπειτα από έναν αγώνα», υπογραμμίζει ο Steve Magness, συγγραφέας του βιβλίου «The Science of Running» και προπονητής επαγγελματικών αθλητών. Η τεχνική αυτή έχει παρατηρηθεί πως βοηθά καλύτερα τους αθλητές του Magness σε σύγκριση με παραδοσιακές μεθόδους όπως το μασάζ και το μπάνιο με παγωμένο νερό.

Θετικές σκέψεις

Ερευνα από το πανεπιστήμιο του Bangor, έδειξε πως οι αθλητές που επικεντρώνονται στο τι έκαναν καλά μετά από τον αγώνα, έχουν καλύτερη ορμονική αντίδραση σε σύγκριση που κάνουν αρνητικές σκέψεις. Ειδικά στους πρώτους, εκκρίνεται περισσότερη τεστοστερόνη, μια ορμόνη που σχετίζεται με την αποκατάσταση των μυών και των οστών.

«Ακόμη και αν  αγώνας δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα,  βρείτε κάτι θετικό και επικεντρωθείτε σε αυτό και μόνο, υπογραμμίζει ο Magness ο οποίος θεωρεί πως σε αυτό πρέπει να συμβάλουν και οι προπονητές με την στάση τους απέναντι στον αθλητή.

Διαβάστε επίσης: Ζεστά απολαυστικά ροφήματα για αποκατάσταση μετά την άσκηση

Πηγή: runnersworld.com

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Φώτης Ζησιμόπουλος και Saucony έτοιμοι για το ταξίδι των ρεκόρ στη Βαρκελώνη

Φώτης Ζησιμόπουλος και Saucony ενώνουν τις δυνάμεις τους με στόχο το Παγκόσμιο ρεκόρ που θα κυνηγήσει ο Φώτης  στον 24ωρο αγώνα του σταδίου της Βαρκελώνης στις 26-27 Φεβρουάριου.

Το ρεκόρ σήμερα είναι τα 309 χιλιόμετρα κάτι που θα προσπαθήσει να καταρρίψει ο Φώτης Ζησιμόπουλος και να πετύχει νέο Παγκόσμιο ρεκόρ. Συνοδοιπόρος στο ταξίδι του η εταιρεία αθλητικών ειδών Saucony που θα τον εξοπλίσει με όλα τα κατάλληλα προϊόντα (παπούτσια ρούχα και αξεσουάρ) που θα τον βοηθήσουν στην προετοιμασία και τον αγώνα του.

Η Saucony η πρώτη εταιρεία στο κόσμο για τρέξιμο με έτος ίδρυσης το 1898 ειδικεύεται αποκλειστικά στο τρέξιμο και παρέχει μία ευρεία γκάμα προϊόντων για όλους τους τύπους δρομέων.

Στην Ελλάδα Αντιπρόσωπος της Saucony είναι η εταιρεία ΒΕΤΟ.

fb: Saucony.Greece
instagram: sauconygreece
website: saucony.veto.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Ανοίγουν οι εγγραφές για τον Ημιμαραθώνιο Αθήνας 2022

Ημιμαραθώνιος Αθήνας στις 23 Μαΐου 2021

O ΣΕΓΑΣ και ο Δήμος Αθηναίων/ΟΠΑΝΔΑ ανακοινώνουν, το άνοιγμα των εγγραφών του Ημιμαραθωνίου της Αθήνας ο οποίος θα διεξαχθεί στις 20 Μαρτίου 2022, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και Μεγάλο Χορηγό την ERGO Ασφαλιστική.

Στη διοργάνωση του Ημιμαραθωνίου Αθήνας 2022, θα εφαρμοστούν οι κανόνες και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ, τηρώντας το Υγειονομικό Πρωτόκολλο Διεξαγωγής Αγώνων Δρόμου εκτός Σταδίου του ΣΕΓΑΣ σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Στο πλαίσιο υλοποίησης των κανόνων και του Πρωτοκόλλου διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας, μπορούν να εγγραφούν και να συμμετέχουν στη διοργάνωση του Ημιμαραθωνίου Αθήνας 2022, οι δρομείς που θα έχουν σε ισχύ, έγκυρο πιστοποιητικό εμβολιασμού και οι έχοντες έγκυρο πιστοποιητικό ανάρρωσης COVID-19 έως και την ημέρα του αγώνα.

Για τις διαθέσιμες θέσεις, οι εγγραφές θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 28 Ιανουαρίου και ώρα 14.00 και οι οποίες θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά και μόνο μέσω της ιστοσελίδας της διοργάνωσης (www.athinahalfmarathon.gr). Για την καλύτερη δυνατή ενημέρωση όλων των δρομέων, σας ενθαρρύνουμε να συμβουλευτείτε την Πολιτική Ακυρώσεων της Διοργάνωσης.

Τηρώντας απαρέγκλιτα τις υγειονομικές οδηγίες και τους κανόνες για μια ασφαλή αθλητική, δρομική, κανονικότητα, εναρμονιζόμαστε με τις αυστηρότερες συστάσεις του ΕΟΔΥ και προχωράμεστην έναρξη των εγγραφών για την διοργάνωση του ΗΜΙΜΑΡΑΘΩΝΙΟΥ 2022.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

Κάντε την εγγραφή σας ΕΔΩ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend