Ξεκούραση και αποκατάσταση μετά το τρέξιμο με τη δύναμη του μυαλού!

Eπειτα από έναν δύσκολο αγώνα ή μια δυνατή προπόνηση, το σώμα σας ενδέχεται να μην βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Η κορτιζόλη, μια ορμόνη που απελευθερώνεται όταν βρισκόμαστε κάτω από πίεση, διαχέεται στον οργανισμό. Και οι φλεγμονώδεις αντιδράσεις που δημιουργούνται στους ταλαιπωρημένους μύες, αποτελούν ένα ενοχλητικό συναίσθημα.

Αν και ακούγεται ως κάτι άβολο, η αντίδραση του σώματος στην πίεση αυτή, το βοηθά να γίνει δυνατότερο αφού χρειαστεί ένα διάστημα προσαρμογής. Ωστόσο αν οι φθαρμένοι μύες δεν αποκατασταθούν γρήγορα υπάρχουν θέματα που σχετίζονται με την μειωμένη απόδοση, τους τραυματισμούς και τις ασθένειες.

Για την γρήγορη αποκατάσταση οι περισσότεροι δρομείς καταφεύγουν σε παραδοσιακές τεχνικές, όπως η τοποθέτηση πάγου, το μασάζ και τα διάφορα σκευάσματα.  Ωστόσο υπάρχουν μελέτες που αναφέρουν πως τα μυαλό παίζει σημαντικό ρόλο στην αποκατάσταση του σώματος. Συχνά οι μέθοδοι αυτές είναι λιγότερο επίπονες και πιο αποτελεσματικές.

10 τροφές που βοηθούν στην αποκατάσταση και γράμμωση των μυών

Ατενίστε την φύση

Τα οφέλη της φύσης υπερβαίνουν την αισθητική. Εχει διαπιστωθεί πως η επαφή με την φύση σχετίζεται με τη  μείωση της ιντερλευκίνης-6 (IL-6), ένα μόριο που συμβάλει στην ανάπτυξη φλεγμονών στο σώμα. Την ημέρα έπειτα από έναν απαιτητικό αγώνα, δοκιμάστε μια βόλτα στο δάσος ή το περπάτημα με φόντο το ηλιοβασίλεμα. Τα ευχάριστα συναισθήματα που δημιουργούνται και η άμεση επαφή με την φύση, καταπολεμούν τις φλεγμονές.

Μέσω του κοινωνικού περιβάλλοντος

Ερευνα που δημοσίευσε το περιοδικό «Physiology & Behavior» υποστηρίζει πως η αναλογία τεστοστερόνης- κορτιζόλης που αποτελεί δείκτη αποκατάστασης (όσο υψηλότερη τόσο καλύτερα), ήταν πιο υψηλή σε αθλητές που παρακολούθησαν βίντεο μετά τον αγώνα παρέα με δικούς τους ανθρώπους σε σύγκριση με εκείνους που τα είδαν μαζί με αγνώστους.

Πώς η σωστή αποκατάσταση ενισχύει το ανοσοποιητικό σου σύστημα

Παράλληλα η κουβέντα και τα αστεία με άλλους αθλητές έχει παρατηρηθεί πως βοηθούν στην ταχύτερη αποκατάσταση έπειτα από έναν δύσκολο αγώνα. «Από όλα όσα έχω δοκιμάσει, η κοινωνική συναναστροφή με έχει βοηθήσει περισσότερο στην φάση της αποκατάστασης έπειτα από έναν αγώνα», υπογραμμίζει ο Steve Magness, συγγραφέας του βιβλίου «The Science of Running» και προπονητής επαγγελματικών αθλητών. Η τεχνική αυτή έχει παρατηρηθεί πως βοηθά καλύτερα τους αθλητές του Magness σε σύγκριση με παραδοσιακές μεθόδους όπως το μασάζ και το μπάνιο με παγωμένο νερό.

Θετικές σκέψεις

Ερευνα από το πανεπιστήμιο του Bangor, έδειξε πως οι αθλητές που επικεντρώνονται στο τι έκαναν καλά μετά από τον αγώνα, έχουν καλύτερη ορμονική αντίδραση σε σύγκριση που κάνουν αρνητικές σκέψεις. Ειδικά στους πρώτους, εκκρίνεται περισσότερη τεστοστερόνη, μια ορμόνη που σχετίζεται με την αποκατάσταση των μυών και των οστών.

«Ακόμη και αν  αγώνας δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα,  βρείτε κάτι θετικό και επικεντρωθείτε σε αυτό και μόνο, υπογραμμίζει ο Magness ο οποίος θεωρεί πως σε αυτό πρέπει να συμβάλουν και οι προπονητές με την στάση τους απέναντι στον αθλητή.

Διαβάστε επίσης: Ζεστά απολαυστικά ροφήματα για αποκατάσταση μετά την άσκηση

Πηγή: runnersworld.com

Previous ArticleNext Article

Η απλή και σίγουρη λύση για τις φουσκάλες στα πόδια όσων τρέχουν!

Λύση για τις φουσκάλες στα πόδια των δρομέων

Το τρέξιμο και το πολύωρο περπάτημα έχουν συχνά μια δυσάρεστη «παρενέργεια» στα πόδια μας, τις επίπονες φουσκάλες. Βρετανοί ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ μελέτησαν ομάδα 128 δρομέων και διαπίστωσαν ότι υπάρχει ένας πολύ απλός και οικονομικός τρόπος να προληφθούν οι ενοχλητικές φουσκάλες στα πόδια.

Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Clinical Journal of Sport Medicine, το μόνο που χρειάζεται για να προστατευθούν τα πόδια είναι η εφαρμογή αυτοκόλλητης χειρουργικής ταινίας στα σημεία που είναι πιο ευαίσθητα και επιρρεπή στην τριβή.

Όλοι οι συμμετέχοντες ήταν δρομείς που επρόκειτο να συμμετάσχουν σε υπερμαραθώνιο 250 χιλιομέτρων. Οι ερευνητές τοποθέτησαν την αυτοκόλλητη ταινία μόνο σε ένα τμήμα του ποδιού των δρομέων, ώστε να καταστεί δυνατό να γίνουν συγκρίσεις με το τμήμα του ποδιού που παρέμεινε εκτεθειμένο.

Μετά την ολοκλήρωση του υπερμαραθωνίου, ο οποίος διήρκησε συνολικά επτά ημέρες, μόλις 30 από τους δρομείς (ποσοστό 24%) εμφάνισαν φουσκάλες στο τμήμα του ποδιού που είχε καλυφθεί με ταινία, ενώ 81 δρομείς (ποσοστό 63%) εμφάνισαν φουσκάλες στα εκτεθειμένα τμήματα του ποδιού.

Σύμφωνα με παρόμοια επισκόπηση που δημοσιεύθηκε το 2013 στην επιθεώρηση Current Sports Medicine Reports, αποτελεσματική μέθοδος πρόληψης για τις φουσκάλες είναι επίσης η εφαρμογή διπλής κάλτσας, με μια χοντρή αθλητική κάλτσα να φοριέται επάνω από μια πιο λεπτή που εφαρμόζει πολύ καλά στο πόδι.

Διαβάστε ακόμα: Γυμναστική και τρέξιμο χωρίς κάλτσες; Ούτε να το σκέφτεστε

Ανοίγουν στις 23/01 οι εγγραφές για τον 17ο Olympus Marathon

Στις 𝟮𝟯 Ιανουαρίου 𝟮𝟬𝟮𝟭 και ώρα 𝟭𝟴.𝟬𝟬 (ανήμερα της εορτής του Αγίου Διονυσίου Εν Ολύμπω) ανοίγουν οι εγγραφές για τον 𝟭𝟳ο 𝗢𝗹𝘆𝗺𝗽𝘂𝘀 𝗠𝗮𝗿𝗮𝘁𝗵𝗼𝗻. 𝗢 𝗢𝗹𝘆𝗺𝗽𝘂𝘀 𝗠𝗮𝗿𝗮𝘁𝗵𝗼𝗻 θα διεξαχθεί (αν όλα πάνε καλά) το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου και συγκεκριμένα η εκκίνηση θα δοθεί Σάββατο 𝟮𝟲 Ιουνίου 𝟮𝟬𝟮𝟭 και ώρα 𝟲.𝟬𝟱.

Αρχικά οι εγγραφές θα ανοίξουν χωρίς ηλεκτρονική πληρωμή για τους ενδιαφερόμενους και στους επόμενους μήνες, ανάλογα με την πορεία της πανδημίας στην Ελλάδα και πολύ περισσότερο στην Πιερία, οι αθλητές θα ενημερώνονται για τα νεότερα που θα προκύπτουν (όριο συμμετοχών, υγειονομικά πρωτόκολλα, ολοκλήρωση εγγραφών κλπ).

Επίσης συνεχίζει να είναι ανοιχτή η φόρμα της μεταφοράς συμμετοχής των αθλητών που ήταν στην λίστα του 𝟮𝟬𝟮𝟬 μέχρι την λήξη των εγγραφών του 𝟮𝟬𝟮𝟭. Σε περίπτωση που η οργανωτική επιτροπή κρίνει ότι θα χρειαστεί να υπάρξει όριο συμμετοχών, οι αθλητές της λίστας του 𝟮𝟬𝟮𝟬 που επέλεξαν να τρέξουν το 𝟮𝟬𝟮𝟭 θα έχουν προτεραιότητα.

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: Στον αγώνα δικαιούνται να συμμετάσχουν άνδρες και γυναίκες με ηλικία μεγαλύτερη των 𝟭𝟴 ετών την ημέρα τέλεσης του αγώνα και έχουν τερματίσει τα τρία τελευταία χρόνια (𝟭/𝟭/𝟮𝟬𝟭𝟴 έως και την λήξη των εγγραφών) σε 𝟮 αγώνες ορεινού τρεξίματος από 𝟮𝟬χλμ με 𝟭𝟬𝟬𝟬 θετικής υψομετρικής και άνω ο καθένας, ή σε 𝟭 αγώνα από 𝟯𝟱 χλμ και 𝟮.𝟮𝟬𝟬 θετικής υψομετρικής και άνω.

Για τους υπόλοιπους αγώνες της καλοκαιρινής διοργάνωσης (𝗢𝗹𝘆𝗺𝗽𝘂𝘀 𝗨𝗹𝘁𝗿𝗮, 𝗢𝗹𝘆𝗺𝗽𝘂𝘀 𝗩𝗲𝗿𝘁𝗶𝗰𝗮𝗹, Κόψη των Αετών και 𝗠𝗲𝗹𝗶𝗻𝗱𝗿𝗮 𝗧𝗿𝗮𝗶𝗹) οι εγγραφές θα ανοίξουν αργότερα.

x
Send this to a friend