5 βασικές συμβουλές για όσους θέλουν να δοκιμάσουν ορεινό τρέξιμο

5 βασικές συμβουλές για όσους θέλουν να δοκιμάσουν ορεινό τρέξιμο

Για πολλούς δρομείς δεν υπάρχει καλύτερο μοντέλο προπόνησης από το να τρέχουν σε βουνά και μονοπάτια κοιτώντας φυσικά τοπία. Αφενός διότι μια τέτοια προπόνηση σου επιτρέπει να έχεις ωραία θέα όσο την πραγματοποιείς, αφετέρου γιατί διεξάγεται στις πιο δύσκολες συνθήκες και αν συνηθίσεις να την φέρνει εις πέρας τότε κάθε άλλη διαδρομή θα φαίνεται και πιο εύκολη.

Πολλοί νέοι δρομείς αποφεύγουν να εισάγουν μια τέτοια διαδρομή στην προπόνησή τους διότι θεωρούν πως είναι δύσκολη και πως πρέπει να έχουν περισσότερη εμπειρία για να ανταποκριθούν. Όπως όμως διαβεβαιώνουν και πιο έμπειροι γυμναστές, το να τρέξει κανείς σε έναν λόφο ή ένα μονοπάτι είναι κάτι που μπορεί να το δοκιμάσει ακόμα και ένας δρομέας στο ξεκίνημά του, αρκεί να ακολουθήσει ορισμένες βασικές αρχές.

Φυσικά, μια τέτοια προπόνηση εμπεριέχει ορισμένα «μυστικά» που τα μαθαίνεις σιγά-σιγά και εμπειρικά και μετά τα εισάγεις στην διαδρομή σου. Αλλά αν δεν… κρατιέσαι και θες να τα μάθεις από τώρα, να μερικά από αυτά:

Ρίξε τον ρυθμό και κάνε κοφτά και μικρά βήματα

Όσο πιο αργά τα βήματά σας τόσο μεγαλύτερη η σταθερότητά σας και άρα τόσο πιο μειωμένες οι πιθανότητες να πέσετε ενώ τρέχετε. Το να επιβραδύνεται στα μονοπάτια είναι σοφό: απολαύστε τη θέα με το πάσο σας και μείνετε και ασφαλείς από τραυματισμούς.

Μην διστάσετε να περπατήσετε στους λόφους

Ακόμα και οι καλύτεροι και γρηγορότεροι δρομείς περπατούν μερικές φορές κατά τη διάρκεια της προπόνησής του. Άλλωστε υπάρχουν διαδρομές τόσο ανηφορικές και τόσο απότομες που το περπάτημα μπορεί να είναι και γρηγορότερο σε σχέση με το τρέξιμο. Επιπλέον, έτσι μπορείτε να κάνετε «οικονομία» στις αναπνοές σας, να εξοικονομήσετε ενέργεια και να ανασυγκροτήσετε τις δυνάμεις σας.

Να «στοχεύεις» με βλέμμα σου όσο πιο μπροστά γίνεται

Κρατώντας το βλέμμα σας διαρκώς μπροστά σας, μπορείτε να περιηγηθείτε με ασφάλεια και να κοιτάζετε το σημείο όπου θέλετε τα πόδια σας να πατάνε. Αυτό απαιτεί σίγουρα κάποια εστίαση και συγκέντρωση, οπότε βεβαιωθείτε ότι αναπνέετε όσο καλύτερα γίνεται. Σε ευκολότερα τμήματα του μονοπατιού, μπορείτε να κοιτάξετε ακόμα πιο μπροστά έτσι ώστε να προνοήσετε για πιθανά εμπόδια. Επωφεληθείτε από αυτά τα τμήματα του μονοπατιού, ανοίγοντας το βήμα σας και παίρνοντας το καλύτερο δυνατό ρυθμό.

Κρατάτε τις αποστάσεις

Ας το παραδεχτούμε. Σε κανέναν δεν αρέσει να νιώθει την ανάσα κάποιου άλλου δρομέα στην πλάτη του ή να τρέχει εν μέσω μιας πολυκοσμίας από άλλους δρομείς που προπονούνται. Διατηρείστε μια σεβαστή απόσταση από άλλους δρομείς και προσπαθήστε να μην τους γίνεστε εμπόδιο κατά τον ίδιο τρόπο που δεν θέλετε να σας εμποδίζουν εκείνοι. Ειδικά σε δύσκολες διαδρομές όπου η συγκέντρωση παίζει μεγάλο ρόλο, αυτή η προϋπόθεση είναι πολύ σημαντική.

Προσέξτε το ολισθηρό έδαφος και τις πέτρες

Ποτέ μην υποτιμάτε την υφή του εδάφους. Ειδικά όταν έχει μόλις βρέξει, είναι κομβικής σημασίας ζήτημα να δίνετε όσο μεγαλύτερη βάση γίνεται στο πόσο γλιστερό είναι το έδαφος. Κάντε κάθε βήμα προσεκτικά τόσο όταν όταν πρόκειται για ολισθηρό έδαφος όσο και όταν έχετε να κάνετε με έδαφος γεμάτο πέτρες που μπορεί να είναι ασταθείς. Και στις δυο περιπτώσεις μειώστε όσο μπορείτε την ταχύτητά σας.

Δοκιμάστε το βουνό και σίγουρα δεν θα χάσετε. Συμβουλευτείτε έμπειρους δρομείς και τρέξτε σε ομάδες. Επίσης προσέξτε τα παπούτσια σας. Χρειάζεστε διαφορετικά παπούτσια από αυτά που τρέχετε στην άσφαλτο.

Δοκιμάστε πιο εύκολες διαδρομές στην αρχή για να μην χρειαστεί να ξοδέψετε άμεσα χρήματα, ωστόσο, αν δείτε ότι σας αρέσει, τότε θα πρέπει σίγουρα να αποκτήσετε το πρώτο σας ζευγάρι για ορεινό τρέξιμο.

Καλή επιτυχία.

Διαβάστε ακόμα: Το τρέξιμο στο βουνό αποκαλύπτει τις αδυναμίες σας

Με πληροφορίες από το: www.xterraeurope.com

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

SKYROS RUN 2024: Fitness Day την Κυριακή 16 Ιουνίου

Η ομάδα του Skyros Run, όπως κάθε χρονιά έτσι και το 2024, εκτός από μια δρομική συνάντηση, φιλοδοξεί να δώσει στους δρομείς και τους συνοδούς τους ένα χορταστικό τριήμερο γεμάτο με παράλληλες εκδηλώσεις με έμφαση στις αθλητικές αλλά και τις πολιτιστικές δράσεις.

Το Skyros Run σε συνεργασία με το γυμναστήριο DOMUS HEALTH AND FITNESS BOUTIQUE στην Γλυφάδα, διοργανώνουν το FITNESS DAY.

Την Κυριακή 16 Ιουνίου θα αφεθούμε στα χέρια των έμπειρων γυμναστών του DOMUS HEALTH AND FITNESS BOUTIQUE, θα γυμναστούμε, θα διασκεδάσουμε,θα χαλαρώσουμε, θα γίνουμε μια παρέα και θα χαρούμε τις ομορφιές της μοναδικής παραλίας Μαγαζιά της Σκύρου.

Το πρόγραμμα είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στις ανάγκες όλων όσων θα τρέξουν στο SKYROS RUN αλλά και στους συνοδούς τους με στόχο στιγμές, αποθεραπείας, διασκέδασης και χαλάρωσης στο μοναδικό αμμουδερό τερέν της Σκύρου.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

– Αποθεραπεία με PILATES, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας φυσικής αγωγής Έρης
Βαβουράκη.

– BOOTCAMP CHALLENGE, παιχνίδια στην άμμο, η απόλυτη ομαδική fitness εμπειρία, υπό την
καθοδήγηση των καθηγητών φυσικής αγωγής, Σπύρο Αναστασίου και Έρης Βαβουράκη.

– FUN BEACH VOLLEY, μίνι τουρνουά beach volley για όλους, υπό την καθοδήγηση του
επαγγελματία αθλητή βολλευ και καθηγητή φυσικής αγωγής, Σπύρο Αναστασίου.

Δήλωσε τώρα συμμετοχή στο Skyros Run και λάβε μέρος εσύ και οι φίλοι σου στο fitness day. Μείνετε συντονισμένοι!

#Be1ofUs
www.skyrosrun.com
www.instagram.skyrosrun
www.facebook.com/skyrosrun
www.youtube.com/@skyrosrun9349

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Ο Παναγιώτης Καραΐσκος στο Διεθνή Μαραθώνιο Ρόδου!

Ο κορυφαίος Έλληνας Μαραθωνοδρόμος, ο Παναγιώτης Καραΐσκος που τον περασμένο Νοέμβριο θριάμβευσε στον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, θα τρέξει στον 9ο Διεθνή Μαραθώνιο της Ρόδου που θα διεξαχθεί στις 21 Απριλίου 2024.

Είναι η πρώτη φορά που ο Παναγιώτης Καραΐσκος θα συμμετάσχει στο Μαραθώνιο του «Σμαραγδένιου Νησιού» και ο ίδιος δηλώνει ανυπόμονος να βιώσει την εμπειρία: «Είναι η πρώτη φορά που θα τρέξω στο Μαραθώνιο της Ρόδου και η χαρά μου είναι μεγάλη. Έχω ακούσει από φίλους δρομείς για τα καλύτερα για τη διοργάνωση, αλλά και τη διαδρομή που συνδυάζει τρέξιμο δίπλα στη θάλασσα αλλά και στη Μεσαιωνική Πόλης της Ρόδου. Σας περιμένω όλους στη Ρόδο στις 21 Απριλίου για να χαρούμε μαζί τον αθλητισμό και τον αγώνα», δήλωσε ο Καραΐσκος που ήταν νικητής και στον Ημιμαραθώνιο της Αθήνας το 2023.

Η Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής Μαριέτα Παπαβασιλείου εξέφρασε την ικανοποίηση της για τη συμμετοχή του Παναγιώτη Καραΐσκου στον 9ο Μαραθώνιο Ρόδου, σημειώνοντας ότι ο αγώνας συνεχίζει την παράδοση της φιλοξενίας των νικητών του Μαραθωνίου Αθηνών. Αναλυτικότερα, ανέφερε τα εξής: «Με μεγάλη χαρά καλωσορίζουμε τον Παναγιώτη Καραΐσκο στη μεγάλη οικογένεια του Μαραθωνίου της Ρόδου και αποτελεί για μας μεγάλη τιμή η συμμετοχή του. Ο Παναγιώτης αποτελεί λαμπρό παράδειγμα και ανυπομονούμε να τον υποδεχθούμε στον Αγώνα μας. Με την παρουσία του, ο Διεθνής Μαραθώνιος της Ρόδου συνεχίζει την παράδοση να φιλοξενεί τους νικητές του Μαραθωνίου της Αθήνας, όπως κάναμε και πέρσι με τους σπουδαίους Χαράλαμπο Πιτσώλη και Βασιλική Κωνσταντινοπούλου».

Οι εγγραφές για τον 9ο Μαραθώνιο της Ρόδου συνεχίζονται για τα αγωνίσματα του Μαραθωνίου, του Ημιμαραθωνίου, των 5 και των 10 χλμ, στην ηλεκτρονική σελίδα του αγώνα https://www.rhodesmarathon.gr/ και είναι ευκαιρία για τους ενδιαφερόμενους να επωφεληθούν από προνομιακές τιμές σε εισιτήρια και διαμονή.

Συνδιοργανωτές του αγώνα είναι, η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΡΟΔΟΥ, η ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Δωδεκανήσου, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και ο Δήμος Ρόδου-ΔΟΠΑΡ. Επίσης, ο αγώνας υποστηρίζεται από το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, την Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου και το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου, ενώ τελεί υπό την αιγίδα του ΕΟΤ. Διεξάγεται με την πιστοποίηση του ΣΕΓΑΣ και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Μαραθωνίων Δρόμων AIMS, σε μια εξαιρετική παραθαλάσσια διαδρομή που «διατρέχει» τα σημαντικότερα αξιοθέατα της Ρόδου.

Για περισσότερες πληροφορίες:

https://www.rhodesmarathon.gr/

https://www.facebook.com/roads2rhodes/

https://www.instagram.com/roadstorhodes/

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend