5 βασικές συμβουλές για όσους θέλουν να δοκιμάσουν ορεινό τρέξιμο

5 βασικές συμβουλές για όσους θέλουν να δοκιμάσουν ορεινό τρέξιμο

Για πολλούς δρομείς δεν υπάρχει καλύτερο μοντέλο προπόνησης από το να τρέχουν σε βουνά και μονοπάτια κοιτώντας φυσικά τοπία. Αφενός διότι μια τέτοια προπόνηση σου επιτρέπει να έχεις ωραία θέα όσο την πραγματοποιείς, αφετέρου γιατί διεξάγεται στις πιο δύσκολες συνθήκες και αν συνηθίσεις να την φέρνει εις πέρας τότε κάθε άλλη διαδρομή θα φαίνεται και πιο εύκολη.

Πολλοί νέοι δρομείς αποφεύγουν να εισάγουν μια τέτοια διαδρομή στην προπόνησή τους διότι θεωρούν πως είναι δύσκολη και πως πρέπει να έχουν περισσότερη εμπειρία για να ανταποκριθούν. Όπως όμως διαβεβαιώνουν και πιο έμπειροι γυμναστές, το να τρέξει κανείς σε έναν λόφο ή ένα μονοπάτι είναι κάτι που μπορεί να το δοκιμάσει ακόμα και ένας δρομέας στο ξεκίνημά του, αρκεί να ακολουθήσει ορισμένες βασικές αρχές.

Φυσικά, μια τέτοια προπόνηση εμπεριέχει ορισμένα «μυστικά» που τα μαθαίνεις σιγά-σιγά και εμπειρικά και μετά τα εισάγεις στην διαδρομή σου. Αλλά αν δεν… κρατιέσαι και θες να τα μάθεις από τώρα, να μερικά από αυτά:

Ρίξε τον ρυθμό και κάνε κοφτά και μικρά βήματα

Όσο πιο αργά τα βήματά σας τόσο μεγαλύτερη η σταθερότητά σας και άρα τόσο πιο μειωμένες οι πιθανότητες να πέσετε ενώ τρέχετε. Το να επιβραδύνεται στα μονοπάτια είναι σοφό: απολαύστε τη θέα με το πάσο σας και μείνετε και ασφαλείς από τραυματισμούς.

Μην διστάσετε να περπατήσετε στους λόφους

Ακόμα και οι καλύτεροι και γρηγορότεροι δρομείς περπατούν μερικές φορές κατά τη διάρκεια της προπόνησής του. Άλλωστε υπάρχουν διαδρομές τόσο ανηφορικές και τόσο απότομες που το περπάτημα μπορεί να είναι και γρηγορότερο σε σχέση με το τρέξιμο. Επιπλέον, έτσι μπορείτε να κάνετε «οικονομία» στις αναπνοές σας, να εξοικονομήσετε ενέργεια και να ανασυγκροτήσετε τις δυνάμεις σας.

Να «στοχεύεις» με βλέμμα σου όσο πιο μπροστά γίνεται

Κρατώντας το βλέμμα σας διαρκώς μπροστά σας, μπορείτε να περιηγηθείτε με ασφάλεια και να κοιτάζετε το σημείο όπου θέλετε τα πόδια σας να πατάνε. Αυτό απαιτεί σίγουρα κάποια εστίαση και συγκέντρωση, οπότε βεβαιωθείτε ότι αναπνέετε όσο καλύτερα γίνεται. Σε ευκολότερα τμήματα του μονοπατιού, μπορείτε να κοιτάξετε ακόμα πιο μπροστά έτσι ώστε να προνοήσετε για πιθανά εμπόδια. Επωφεληθείτε από αυτά τα τμήματα του μονοπατιού, ανοίγοντας το βήμα σας και παίρνοντας το καλύτερο δυνατό ρυθμό.

Κρατάτε τις αποστάσεις

Ας το παραδεχτούμε. Σε κανέναν δεν αρέσει να νιώθει την ανάσα κάποιου άλλου δρομέα στην πλάτη του ή να τρέχει εν μέσω μιας πολυκοσμίας από άλλους δρομείς που προπονούνται. Διατηρείστε μια σεβαστή απόσταση από άλλους δρομείς και προσπαθήστε να μην τους γίνεστε εμπόδιο κατά τον ίδιο τρόπο που δεν θέλετε να σας εμποδίζουν εκείνοι. Ειδικά σε δύσκολες διαδρομές όπου η συγκέντρωση παίζει μεγάλο ρόλο, αυτή η προϋπόθεση είναι πολύ σημαντική.

Προσέξτε το ολισθηρό έδαφος και τις πέτρες

Ποτέ μην υποτιμάτε την υφή του εδάφους. Ειδικά όταν έχει μόλις βρέξει, είναι κομβικής σημασίας ζήτημα να δίνετε όσο μεγαλύτερη βάση γίνεται στο πόσο γλιστερό είναι το έδαφος. Κάντε κάθε βήμα προσεκτικά τόσο όταν όταν πρόκειται για ολισθηρό έδαφος όσο και όταν έχετε να κάνετε με έδαφος γεμάτο πέτρες που μπορεί να είναι ασταθείς. Και στις δυο περιπτώσεις μειώστε όσο μπορείτε την ταχύτητά σας.

Δοκιμάστε το βουνό και σίγουρα δεν θα χάσετε. Συμβουλευτείτε έμπειρους δρομείς και τρέξτε σε ομάδες. Επίσης προσέξτε τα παπούτσια σας. Χρειάζεστε διαφορετικά παπούτσια από αυτά που τρέχετε στην άσφαλτο.

Δοκιμάστε πιο εύκολες διαδρομές στην αρχή για να μην χρειαστεί να ξοδέψετε άμεσα χρήματα, ωστόσο, αν δείτε ότι σας αρέσει, τότε θα πρέπει σίγουρα να αποκτήσετε το πρώτο σας ζευγάρι για ορεινό τρέξιμο.

Καλή επιτυχία.

Διαβάστε ακόμα: Το τρέξιμο στο βουνό αποκαλύπτει τις αδυναμίες σας

Με πληροφορίες από το: www.xterraeurope.com

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Τρεις ύπουλοι τραυματισμοί στη γάμπα για όσους τρέχουν  

Δεν υπάρχει πιο συνηθισμένη περιοχή για τραυματισμούς για έναν δρομέα από την γάμπα.

Πρόκειται άλλωστε για το σημείο ανάμεσα στο γόνατο και τον αστράγαλο και συνεπώς επιρρεπή για πόνους και τραυματισμούς.

Ακολουθούν ορισμένες από τις πιο κοινές αιτίες πόνου της γάμπας και οι κατάλληλοι τρόποι για να τους αποτρέψετε:

Σύνδρομο διαταραχής των νεύρων

Κατά τη διάρκεια της άσκησης, οι μύες μας διογκώνονται αυξάνοντας τον όγκο τους κατά 20%. Εάν η περιτονία που περιβάλλει τους μύες ας είναι πολύ σφιχτή για να επιτρέψει τη διόγκωση, η ροή του αίματος περιορίζεται και ασκεί πίεση στο νεύρο. Αυτό προκαλεί πόνο και πιθανό μούδιασμα στη γάμπα.

Τα συμπτώματα μπορούν σταματήσουν να εκδηλώνονται ακριβώς μετά το τέλος μιας προπόνησης καθώς το πρήξιμο περνάει και εξαιτίας αυτού, το πόδι συνήθως φαίνεται κανονικό κατά την εξέταση από γιατρό. Η θεραπεία έρχεται με χειρουργική επέμβαση, μετά την οποία οι περισσότεροι αθλητές μπορούν να επιστρέψουν στις πλήρεις δραστηριότητές τους.

Τενοντίτιδα

Πολύ συνηθισμένο πρόβλημα για τη γάμπα. Οι τενόντες συνδέουν το μυ με τα οστά. Η φλεγμονή του τένοντα προκαλεί πόνο όταν ο μυς τεντώνεται ή συστέλλεται και όταν ο τένοντος πρήζεται, μειώνεται τόσο η δύναμη όσο και η ευκαμψία. Προκαλείται συνήθως εξαιτίας της απότομης αύξησης των προπονήσεων και της ταχύτητάς τους.

Βάλτε πάγο στην περιοχή για 15 με 20 λεπτά και τρεις με τέσσερις φορές την ημέρα. Οι επίμονες περιπτώσεις μπορεί να αντιμετωπιστούν με μασάζ, ενώ η χειρουργική επέμβαση είναι η τελευταία λύση.

Φλεγμονή

Οι μεγάλοι μύες μπορεί να πάθουν φλεγμονή εξαιτίας ενός ξαφνικού τραυματισμού. Όταν συμβεί αυτό, το τρέξιμό σας θα γίνει εξαιρετικά οδυνηρό, θα υπάρξει ένα ήπιο οίδημα και ίσως κάποιος μώλωπας στο πόδι.

Η θεραπεία περιλαμβάνει τη χρήση πατερίτσων και ο πάγος πρέπει να χρησιμοποιείται συχνά. Καθώς ο πόνος υποχωρεί, πρέπει να εκτελούνται ασκήσεις δύναμης και ευελιξίας. Όταν ο δρομέας είναι σε θέση να πατάει χωρίς πόνο, ανυψωτικά φτέρνας πρέπει να προστεθούν στα παπούτσια.

Διαβάστε επίσης: Το γόνατο του δρομέα: Τραυματισμοί, αιτίες και λύσεις

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Skyros Run 2021: Χρονιά καθιέρωσης και υπόσχεση για το μέλλον

Με επιτυχία διεξηχθη το 3ο Skyros Run το Σάββατο 28 Αυγούστου και ξεπέρασε κάθε προσδοκία επιβεβαιώνοντας ότι πια έχει καθιερωθεί στην συνείδηση του δρομικού κινήματος.

Μέσα στις δύσκολες συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία, ο Ημιμαραθώνιος Σκύρου και οι παράλληλοι αγώνες αποτέλεσαν μια δρομική όαση. Ένας αγώνας με «χαρακτήρα» που τίμησε για άλλη μια φορά το νησί και τις παραδόσεις του και παράλληλα έκανε ένα βήμα μπροστά κοιτώντας προς το μέλλον.

Στον αγώνα που πια έχει καθιερωθεί στο δρομικό καλεντάρι συμμετείχαν φέτος και σπουδαίοι αθλητές όπως ο Μάριος Αναγνώστου, η Ελίζα Δήμου, ο Γιώργος Ρουκλιώτης, η Οκσάνα Κορένεβα καθώς και δρομείς από το εξωτερικό.

Οι συμμετέχοντες απόλαυσαν τόσο τις διαδρομές όσο και τη φιλοξενία του νησιού και επέστρεψαν τη βάση του με μια γλυκιά προσμονή για την επόμενη διοργάνωση, που σίγουρα θα είναι καλύτερη και ακόμα πιο ανταποδοτική για όσους επιλέξουν να ταξιδέψουν στη Σκύρο.

Οι διοργανωτές εκτός από τους αγώνες κατάφεραν και έδωσαν ένα γιορτινό κλίμα, παρά τις δύσκολές συνθήκες και προσέφεραν ένα χορταστικό τριήμερο με πολλές παράλληλες εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους, όπως το pasta party, πολιτιστικές εκδηλώσεις και fitness events, δίνοντας ταυτόχρονα την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να γνωρίσουν το πανέμορφο νησί των Σποράδων.

Τα τελικά αποτελέσματα του αγώνα μπορείτε να τα δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο.

www.skyrosrun.com/αποτελέσματα-2

Ο Δήμος Σκύρου και προσωπικά ο δήμαρχος κύριος Νίκος Μαυρίκος καθώς και ο πρόεδρος του ΠΕΑΠ Δήμου Σκύρου ως κύριοι υποστηρικτές της διοργάνωσης καλωσόρισε και υποδέχτηκε τους δρομείς και υποσχέθηκε ότι το ενδιαφέρον για το δρομικό κίνημα θα κρατηθεί ενεργό και το 2022.

Η οργανωτική επιτροπή του Skyros Run αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει τόσο τον Δήμο, όσο και τους χορηγούς που στάθηκαν στο πλευρό της διοργάνωσης σε μια τόσο δύσκολη οικονομική συγκυρία. Ειδικά δε, τους τοπικούς χορηγούς που δοκιμάστηκαν ιδιαίτερα την περασμένη καλοκαιρινή περίοδο και οι οποίοι αποτελούν την «καρδιά» του αγώνα.

Ένα ακόμα μεγάλο ευχαριστώ πρέπει να ακουστεί και για τους δεκάδες εθελοντές, την “ψυχή» του Skyros Run, γιατί χωρίς την πολύτιμη συνεισφορά τους, ο αγώνας δεν θα ήταν ίδιος.

Ραντεβού το 2022. Μέχρι τότε, μείνετε συντονισμένοι…

#Be1ofUs

website: http://www.skyrosrun.com/

facebook: https://www.facebook.com/skyrosrun/

instagram: https://www.instagram.com/skyrosrun/

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend