Οδηγός για τις σκόνες πρωτεΐνης που χρησιμοποιούν οι δρομείς

Τα συμπληρώματα πρωτεΐνης δεν είναι ενδεδειγμένα μόνο για αυτούς που σηκώνουν βάρη. Μπορεί να αποδειχθούν αρκετά χρήσιμα για τους δρομείς, εφόσον γίνει η κατάλληλη επιλογή. Όσοι, λοιπόν, αποφασίζουν να χρησιμοποιήσουν, πρέπει να το κάνουν σωστά.

Οι ειδικοί λένε πως η πρωτεΐνη βοηθά τους δρομείς να ανακάμψουν έπειτα από επίπονους αγώνες, ωστόσο πολλές φορές δεν παίρνουν τις κατάλληλες ποσότητες καθώς τρέχουν μεταξύ δουλειάς και γυμναστηρίου. Οι σκόνες πρωτεΐνης αποτελούν μια καλή επιλογή, ενώ κυκλοφορούν διαφορετικές εκδοχές τους με βελτιωμένη γεύση και πιο εύπεπτες σε σχέση με το παρελθόν.

Θα πρέπει ωστόσο να σκεφτείτε τα παρακάτω πριν αποφασίσετε ποια από όλες ταιριάζει σε εσάς:

Πόση πρωτεΐνη χρειάζομαι;

Oσοι αθλούνται από χόμπι, χρειάζονται περίπου 0,8 με 1 γραμμάριο πρωτεΐνης για κάθε κιλό σωματικού βάρους ημερησίως για να διατηρήσουν την μυϊκή μάζα.  Ωστόσο αν τρέχετε πιο σοβαρά ή γυμνάζεστε εντατικά για περισσότερες από 10 ώρες την εβδομάδα, χρειάζεστε λίγο παραπάνω για να αποκαταστήσετε τους μύες σας. (1,2 με 2 γραμμάρια).

Οι περισσότερες σκόνες περιέχουν 20-25 γραμμάρια ανά δόση, ωστόσο όπως τονίζουν οι ειδικοί το σώμα μπορεί να απορροφήσει μόνο 25-30 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά γεύμα. Συνεπώς, πριν επιλέξετε μια σκόνη, προσέξτε διπλά αναφορικά με τις αναλογίες πρωτεΐνης ανά δόση, ώστε να σιγουρευτείτε πως δεν καταναλώνετε ποσότητα που το σώμα δεν δύναται να απορροφήσει.

Ποιες είναι οι καλύτερες πηγές;

Aφού μάθετε πόση ποσότητα χρειάζεστε έπειτα πρέπει να ψάξετε από πού θα την πάρετε. Ολες οι πρωτεΐνες προέρχονται από αμινοξέα, εκ των οποίων κάποια είναι απαραίτητα και κάποια όχι, ωστόσο οι ομοιότητες σταματούν εκεί.

Στις σκόνες πρωτεΐνης συνήθως υπερισχύει ένα από τα δύο παράγωγα γάλακτος: O ορός γάλακτος και η καζεΐνη. Η μπορεί να χρησιμοποιούν πηγή φυτική προέλευσης όπως τα φιστίκια. Διαφορετικές αναλογίες αμινοξέων επηρεάζουν το σώμα με διαφορετικό τρόπο. Οπότε, αν θέλετε απλά ένα γρήγορο ποτό αποκατάστασης ή να χτίσετε τους μύες που βοηθούν στο τρέξιμο, ελέγξτε τα συστατικά για να δείτε αν ταιριάζουν σε αυτό που ζητάτε.

Ποια είναι η καλύτερη για ταχεία αποκατάσταση;

O ορός γάλακτος είναι εύπεπτος και απορροφάται σύντομα από το σώμα σας. Αποτελεί ένα υπό-προϊόν της παραγωγής τυριού και με τα αμινοξέα που περιέχει, οδηγεί σε γρήγορη αποκατάσταση των μυών. Περιέχει επίσης υψηλό ποσοστό λευκίνης, το αμινοξύ που θεωρείται το σημαντικότερο στην διαδικασία της αποκατάστασης.

Πότε χρησιμοποιώ τις πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης;

Κάποιες περιέχουν άφθονα αμινοξέα και βοηθούν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού. Η πρωτεΐνη σόγιας είναι κατά 99% μια πλήρης πρωτεΐνη και αποτελεί μια καλή εναλλακτική. Ενισχύει τους μύες σχεδόν το ίδιο με εκείνες που έχουν σαν βάση τα παράγωγα του γάλακτος. Για όσους έχουν δυσανεξία στην σόγια, υπάρχει η επιλογή της πρωτεΐνης μπιζελιού που έχει όλο και περισσότερους υποστηρικτές. Αυτό που θα πρέπει να προσέχετε γενικά στις φυτικές πρωτεΐνες, είναι οι πρόσθετες γλυκαντικές ουσίες.

Τέλος, να έχετε πάντα κατά νου πως το βασικό στοιχείο που πρέπει να ελέγχετε είναι η ασφάλεια. Πολλές μάρκες περιέχουν παράνομες ουσίες, γι αυτό καλό θα είναι να προσέχετε από πού προέρχονται και τι αναγράφεται στην συσκευασία.

ΠΗΓΗ: RUNNERSWORLD.COM

Previous ArticleNext Article

Νίκη… κολοκοτρωνέικη για τους “Δρομείς Ελπίδας”

Οι “Δρομείς Ελπίδας” ήταν ανάμεσα στους 100 εκείνους που τους έλαχε ο κλήρος να ξαναβρούν εκείνη την ανυπότακτη κολοκοτρωνέικη τρέλα . Και μιας και η αναφορά περί του Κολοκοτρώνειου Δρόμου στη διαδρομή Λιμποβίσι – Τρίπολη 28 χλμ., θα πρέπει να πούμε πως αυτήν την φορά δεν υπήρχε απλός “πιλότος”, αλλά ο Δημήτρης Γλυκός ήταν “στρατηγός” σαν τον “Γέρο του Μοριά”…

Κι αυτή η νίκη για τους “Δρομείς Ελπίδας” ήταν…κολοκοτρωνέικη, αφού αντιπαρήλθαν απόσταση, προβλήματα, περιορισμούς, τήρησαν για ακόμη μια φορά τα μέτρα ασφαλείας προς αποφυγή μετάδοσης του κορονοϊού και τερμάτισαν όπως πάντα με το χαμόγελο στα χείλη!

Για τους Δρομείς Ελπίδας,

Σοφατζής Γιώργος

cellphone :6942802002

Ακουμιανάκη Αδαμαντία

cellphone :6984352896

email: [email protected]

facebook :The Hope Runners – Δρομείς Ελπίδας – https://www.facebook.com/hoperunnersathens/

instagram : thehoperunners- https://www.instagram.com/thehoperunners/

Website : Hoperunners.gr-https://www.hoperunners.gr/

Αναβολή για τον 6ο Αυθεντικό Φειδιππίδειο Δρόμο

Ο Πρόεδρος και τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής του 6ου Αυθεντικού Φειδιππίδειου Δρόμου είναι στη δυσάρεστη θέση να ανακοινώσουν την αναβολή του Αγώνα Υπεραπόστασης για το επόμενο έτος 2021, λόγω των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας covid 19.

Πιο συγκεκριμένα, σε μια εποχή που η οργανωτική επιτροπή έβαζε τις μηχανές της διοργάνωσης του αγώνα σε πλήρη ισχύ, άλλαξαν, δραματικά, τα επιδημιολογικά δεδομένα, με αποτέλεσμα να εκδοθεί η από 21/9/2020 ανακοίνωση της Υγειονομικής Επιτροπής της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού:  ΕΔΩ

Αυτό, πρακτικά, σημαίνει ότι, όπου εφαρμόζονται έκτακτα περιοριστικά μέτρα (covid 19) όπως στην περιοχή της Αθήνας αλλά και στην Περιφέρεια Αττικής, η διεξαγωγή αθλητικών διοργανώσεων εκτός σταδίου δεν επιτρέπεται.

Παρά τις μεγάλες προσπάθειες που καταβάλαμε και τις επαφές μας με όλους τους αρμόδιους Φορείς, η απόφαση δεν είναι δυνατόν να αλλάξει, αφού και οι προβλέψεις για τους επόμενους μήνες είναι χειρότερες.

Με αυτά τα δεδομένα και με γνώμονα την ασφάλεια των αθλητών αλλά και των εθελοντών, αποφασίσαμε την αναβολή του 6ου ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΥ ΦΕΙΔΙΠΠΙΔΕΙΟΥ ΔΡΟΜΟΥ για τις 19-23 Νοεμβρίου 2021.

Σας περιμένουμε τη νέα ημερομηνία, με τη δέσμευση να καταβάλουμε από σήμερα κάθε δυνατή προσπάθεια για την καλύτερη διοργάνωση του μεγαλύτερου Αγώνα επί ανοικτής οδού στον κόσμο.

Η Οργανωτική Επιτροπή του 6ου ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΥ ΦΕΙΔΙΠΠΙΔΕΙΟΥ ΔΡΟΜΟΥ

x
Send this to a friend