Οι κίνδυνοι της καλοκαιρινής προπόνησης και πως αντιμετωπίζονται

Οι κίνδυνοι της καλοκαιρινής προπόνησης και πως αντιμετωπίζονται Μaarten Van Den Heuvel unsplash

Oι υψηλές θερμοκρασίες θέτουν πολλά εμπόδια για έναν δρομέα αναφορικά με την προπόνηση ή την συμμετοχή σε κάποιο αγώνα. Ο συνδυασμός της ζέστης με την υγρασία κάνουν μάλιστα τα πράγματα ακόμη χειρότερα.

Για να ανταπεξέλθει ο αθλητής θα πρέπει να ακολουθήσει συγκεκριμένο πρόγραμμα και να έχει τον κατάλληλο εξοπλισμό αν θέλει να έχει το σωστό αποτέλεσμα τους καλοκαιρινούς μήνες. Η σωστή προετοιμασία το καλοκαίρι θέτει τις βάσεις για μια επιτυχημένη απόδοση το φθινόπωρο.

Γιατί είναι δύσκολο το τρέξιμο το καλοκαίρι;

Η ζέστη, η υγρασία και η έκθεση στον ήλιο είναι κάποιοι παράγοντες που δυσκολεύουν την προπόνηση του δρομέα τους μήνες του καλοκαιριού. Σαφώς το μεγαλύτερο πρόβλημα έχει να κάνει με την θερμότητα.

Η ζέστη αυξάνει την θερμοκρασία του σώματος και καθιστά το τρέξιμο μια δύσκολη υπόθεση. Η υγρασία αποτελεί μια ακόμη πρόκληση. Υψηλά ποσοστά υγρασίας εμποδίζουν τον ιδρώτα να εξατμιστεί από το δέρμα- έναν φυσικό μηχανισμό που δροσίζει το σώμα σας.

Αλλά και τα χαμηλά επίπεδα υγρασίας που συναντά κανείς σε ξηρά κλίματα, οδηγούν σε αφυδάτωση. Αυτό μπορεί να οδηγήσει με την σειρά του σε θέματα με την καρδιακή λειτουργία την ώρα της προπόνησης καθώς η καρδιά χτυπά με ταχύτερους ρυθμούς από το συνηθισμένο.

Προσέξτε τους κινδύνους που συνεπάγεται η καλοκαιρινή προπόνηση

Θερμικές Κράμπες: Η μεγάλη απώλεια ηλεκτρολυτών, ιδιαίτερα του νατρίου (του βασικού χημικού στοιχείου στο αλάτι), εξαιτίας της υπερβολικής εφίδρωσης, πυροδοτεί την έναρξη των μυϊκών θερμικών σπασμών. Όταν εκδηλωθούν οι θερμικές κράμπες, εάν δεν ληφθούν μέτρα για μείωση της εσωτερικής θερμοκρασίας του σώματος και για ενυδάτωση με ηλεκτρολύτες, είναι δυνατόν να επιδεινωθεί η θερμική καταπόνηση του ασθενούς. Υπάρχει τότε κίνδυνος να δημιουργηθούν νέες καταστάσεις, επικίνδυνες για τη ζωή του, όπως η θερμική εξάντληση και η θερμοπληξία.

Αφυδάτωση: Μπορεί να οδηγήσει σε ζάλη, απώλεια προσανατολισμού και έντονη κόπωση. Για να προλάβετε όλα αυτά πίνετε 150-300 ml νερού ή ενεργειακού ποτού ανά ώρα κατά την διάρκεια μεγάλων διαδρομών.

Θερμική Εξάντληση: Είναι συνδυασμός αφυδάτωσης, πονοκεφάλου, ναυτίας και υψηλής θερμοκρασίας σώματος έως και 104 βαθμούς. Αν έχετε τέτοια συμπτώματα, σταματήστε το τρέξιμο και απομακρυνθείτε από τον ήλιο. Ενυδατωθείτε το συντομότερο δυνατό.

Ηλίαση: H θερμοκρασία του σώματος φτάνει ακόμη και τους 105 βαθμούς ενώ μπορεί να αντιμετωπίσετε απώλεια προσανατολισμού, απώλεια ισορροπίας, οξεία σύγχυση και έλλειψη εφίδρωσης. Θα χρειαστείτε άμεσα ιατρική φροντίδα σε μια τέτοια κατάσταση ή ένα πολύ δροσερό μπάνιο.

Πώς θα κάνετε ανεκτή την καλοκαιρινή άσκηση

1. Αρχίστε το τρέξιμο τις πρωινές ώρες που η θερμοκρασία δεν είναι αρκετά υψηλή. Αν δεν μπορείτε, τότε αργά το βράδυ.

2. Επιλέξτε μονοπάτια με άφθονη σκιά και όχι την άσφαλτο που απορροφά ηλιακή ακτινοβολία.

3. Χαμηλώστε τον πήχη των προσδοκιών σας. Μην περιμένετε θεαματικές αποδόσεις με τέτοιο κλίμα.

4. Ντυθείτε κατάλληλα με συνθετικό ύφασμα που δεν απορροφά τον ιδρώτα και προστατευτείτε από τον ήλιο

5. Ενυδατωθείτε κατάλληλα πριν την προπόνηση.

6. Κουβαλάτε πάντοτε κάτι υγρό αν σκοπεύετε να τρέξετε για παραπάνω από 60-90 λεπτά.

Τα πλεονεκτήματα του να τρέχεις το καλοκαίρι

Υπάρχει πάντοτε και η θετική πλευρά. Όταν τρέχετε το καλοκαίρι, όχι μόνο βελτιώνεται η διάχυση της θερμότητας στο σώμα και η διατήρηση ηλεκτρολυτών, αλλά παράλληλα παράγονται περισσότερα ερυθρά αιμοσφαίρια και γίνεται ευκολότερος ο έλεγχος της θερμοκρασίας. Να θυμάστε πάντοτε πως αν τηρείτε συγκεκριμένους κανόνες, το τρέξιμο μπορεί να είναι απολαυστικό ακόμη και σε ζεστό κλίμα.

Διαβάστε ακόμα: 18 έξυπνες συμβουλές για να κάνετε το καλοκαιρινό τρέξιμο διασκέδαση!

Previous ArticleNext Article

Νίκη… κολοκοτρωνέικη για τους “Δρομείς Ελπίδας”

Οι “Δρομείς Ελπίδας” ήταν ανάμεσα στους 100 εκείνους που τους έλαχε ο κλήρος να ξαναβρούν εκείνη την ανυπότακτη κολοκοτρωνέικη τρέλα . Και μιας και η αναφορά περί του Κολοκοτρώνειου Δρόμου στη διαδρομή Λιμποβίσι – Τρίπολη 28 χλμ., θα πρέπει να πούμε πως αυτήν την φορά δεν υπήρχε απλός “πιλότος”, αλλά ο Δημήτρης Γλυκός ήταν “στρατηγός” σαν τον “Γέρο του Μοριά”…

Κι αυτή η νίκη για τους “Δρομείς Ελπίδας” ήταν…κολοκοτρωνέικη, αφού αντιπαρήλθαν απόσταση, προβλήματα, περιορισμούς, τήρησαν για ακόμη μια φορά τα μέτρα ασφαλείας προς αποφυγή μετάδοσης του κορονοϊού και τερμάτισαν όπως πάντα με το χαμόγελο στα χείλη!

Για τους Δρομείς Ελπίδας,

Σοφατζής Γιώργος

cellphone :6942802002

Ακουμιανάκη Αδαμαντία

cellphone :6984352896

email: [email protected]

facebook :The Hope Runners – Δρομείς Ελπίδας – https://www.facebook.com/hoperunnersathens/

instagram : thehoperunners- https://www.instagram.com/thehoperunners/

Website : Hoperunners.gr-https://www.hoperunners.gr/

Αναβολή για τον 6ο Αυθεντικό Φειδιππίδειο Δρόμο

Ο Πρόεδρος και τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής του 6ου Αυθεντικού Φειδιππίδειου Δρόμου είναι στη δυσάρεστη θέση να ανακοινώσουν την αναβολή του Αγώνα Υπεραπόστασης για το επόμενο έτος 2021, λόγω των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας covid 19.

Πιο συγκεκριμένα, σε μια εποχή που η οργανωτική επιτροπή έβαζε τις μηχανές της διοργάνωσης του αγώνα σε πλήρη ισχύ, άλλαξαν, δραματικά, τα επιδημιολογικά δεδομένα, με αποτέλεσμα να εκδοθεί η από 21/9/2020 ανακοίνωση της Υγειονομικής Επιτροπής της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού:  ΕΔΩ

Αυτό, πρακτικά, σημαίνει ότι, όπου εφαρμόζονται έκτακτα περιοριστικά μέτρα (covid 19) όπως στην περιοχή της Αθήνας αλλά και στην Περιφέρεια Αττικής, η διεξαγωγή αθλητικών διοργανώσεων εκτός σταδίου δεν επιτρέπεται.

Παρά τις μεγάλες προσπάθειες που καταβάλαμε και τις επαφές μας με όλους τους αρμόδιους Φορείς, η απόφαση δεν είναι δυνατόν να αλλάξει, αφού και οι προβλέψεις για τους επόμενους μήνες είναι χειρότερες.

Με αυτά τα δεδομένα και με γνώμονα την ασφάλεια των αθλητών αλλά και των εθελοντών, αποφασίσαμε την αναβολή του 6ου ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΥ ΦΕΙΔΙΠΠΙΔΕΙΟΥ ΔΡΟΜΟΥ για τις 19-23 Νοεμβρίου 2021.

Σας περιμένουμε τη νέα ημερομηνία, με τη δέσμευση να καταβάλουμε από σήμερα κάθε δυνατή προσπάθεια για την καλύτερη διοργάνωση του μεγαλύτερου Αγώνα επί ανοικτής οδού στον κόσμο.

Η Οργανωτική Επιτροπή του 6ου ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΥ ΦΕΙΔΙΠΠΙΔΕΙΟΥ ΔΡΟΜΟΥ

x
Send this to a friend