Αυτός είναι ο πιο απλός τρόπος για να χάσεις βάρος

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να αλλάξετε την δίαιτά σας προκειμένου να χάσετε κιλά.

Οι επιλογές περιλαμβάνουν την κατανάλωση λιγότερων υδατανθράκων ή λιπαρών, το να τρώτε περισσότερη πρωτεΐνη, το να τρώτε πιο συχνά, να καταναλώνετε μικρότερες μερίδες, να τρώτε περισσότερες φυτικές ίνες, να γίνετε χορτοφάγος, να περάσετε από τα επεξεργασμένα δημητριακά σε εκείνα της ολικής άλεσης και άλλες πολλές.

Ωστόσο από όλες τις διαθέσιμες επιλογές, ποια είναι η περισσότερο αποδοτική; Με άλλα λόγια αν είχατε μόνο το δικαίωμα για μια αλλαγή, ποια θα ήταν αυτή;

Πριν απαντήσουμε στο ερώτημα αυτό, ας ορίσουμε πρώτα το τι σημαίνει «αποδοτική». Προφανώς μια αλλαγή στην δίαιτα θα πρέπει πάνω από όλα να οδηγήσει σε απώλεια βάρους όταν εκτελείται με τον σωστό τρόπο.

Ωστόσο  αυτό δεν επαρκεί. Η οποιαδήποτε αλλαγή θα πρέπει να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες ενός ατόμου και όχι να είναι ιδανική για απώλεια κιλών μοναχά στην θεωρία.

Υπάρχουν αρκετές αλλαγές στην διατροφή μας που οδηγούν στην απώλεια κιλών μοναχά σε θεωρητικό επίπεδο. Το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η δίαιτα που είναι χαμηλή σε θερμίδες (VLCD). Αν μειώσετε την ημερήσια πρόσληψη θερμίδων στο ελάχιστο δυνατό επίπεδο (800 θερμίδες ημερησίως για ένα  μέσο άτομο), θα χάσετε αρκετά κιλά. Ωστόσο θα λιμοκτονήσετε όλη την διάρκεια της ημέρας. Λίγο άνθρωποι μπορούν ψυχολογικά να αντέξουν μια τέτοια δίαιτα. Μπορεί να είναι αποτελεσματική στην θεωρία, ωστόσο στην πράξη τα πράγματα είναι αλλιώς.

Κάποιες διατροφικές αλλαγές που στοχεύουν στην απώλεια βάρους είναι αναποτελεσματικές στην πράξη, καθώς απαιτούν μια υπέρμετρη δύναμη της θέλησης. Άλλες δεν έχουν αποτέλεσμα γιατί είναι αρκετά πολύπλοκες ή πολύ ιδιόμορφες ώστε να καταφέρουν οι περισσότερο άνθρωποι να τις πραγματοποιήσουν με τον σωστό τρόπο. Οι δίαιτες των γλυκαιμικών δεικτών αποτελούν παράδειγμα περιπλοκότητας. Σίγουρα υπάρχουν άτομα που έχουν αποτέλεσμα με τέτοιου είδους δίαιτες, ωστόσο δεν βρίσκουν εφαρμογή στην πλειοψηφία.

Ο πιο απλός τρόπος

Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να χάσει κανείς βάρος είναι να «κόψει» το πρόχειρο φαγητό. Αυτό ισχύει για δύο λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με το γεγονός πως αυτού του είδους το φαγητό είναι πραγματικά η αιτία που προσθέτουμε περιττά κιλά. Είναι δύσκολο να το αποδεχτούμε, ωστόσο είναι η πεζή πραγματικότητα.

Η επιστήμη και το εμπόριο έχουν συμβάλει στην δημιουργία μιας νοοτροπίας που θέλει να παρουσιάζει την αιτία των περιττών κιλών ως μια «σημαντική ανακάλυψη» και μας κάνει να θεωρούμε πως η λύση σε αυτό θα μπορούσε να εμπεριέχεται μέσα σε ένα χάπι. Ωστόσο η αντίληψη αυτή μας αποσπά από την πραγματικότητα σύμφωνα με την οποία δεν μπορούμε να έχουμε το ιδανικό βάρος επειδή καταναλώνουμε τηγανιτά φαγητά, διάφορα σνακ, αναψυκτικά και διάφορα γλυκίσματα

Ο δεύτερος λόγος που καθιστά την εξάλειψη του πρόχειρου φαγητού ως τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο  για την απώλεια κιλών, είναι τόσο απλός που φτάνει στα όρια του παραλογισμού. Αν κάποιος ξέρει μόνο ένα πράγμα για την διατροφή, αυτό πιθανότατα να είναι τα συστατικά από τα οποία αποτελείται το πρόχειρο φαγητό.

Ακόμη και ένα μικρό παιδί ξέρει να ξεχωρίζει το κανονικό φαγητό από το πρόχειρο. Μελέτες έχουν δείξει πως όσο πιο σύνθετα θεωρούν τα άτομα πως  είναι τα προγράμματα διατροφής, τόσο πιο σύντομα τα εγκαταλείπουν συνήθως.

O βασικός λόγος που καταφεύγουμε στο πρόχειρο φαγητό έχει να κάνει με το γεγονός ότι είναι δελεαστικό και νόστιμο. Μια δίαιτα χωρίς αυτού του είδους το φαγητό είναι περισσότερο ρεαλιστική από οποιαδήποτε άλλη; Ας είμαστε ξεκάθαροι. Καμία δίαιτα που οδηγεί σε σημαντική απώλεια κιλών, δεν είναι εύκολο να διατηρηθεί. Ωστόσο το να «κόψει» κανείς το fast food είναι πιο ευκολότερο καθώς απαιτεί μια και μόνο αλλαγή. Υπάρχουν άλλωστε πολλές εναλλακτικές για το πρόχειρο φαγητό.

Με το να βάζουμε μια ταμπέλα με την ένδειξη «απαγορεύεται» για κάποια φαγητά, απλά τα κάνει περισσότερο ελκυστικά, ωστόσο η θεωρία αυτή μάλλον δεν βρίσκει πάντοτε εφαρμογή. Αλλωστε για τους περισσότερους είναι πιο εύκολο να αποφύγουν τέτοιο είδους γεύματα από το να μειώσουν τις ποσότητες φαγητού που καταναλώνουν.

Αν η διατροφή σας βασίζεται εξ ολοκλήρου στο πρόχειρο φαγητό, το να του γυρίσετε την πλάτη δεν αποτελεί για εσάς βεβαίως μια μικρή αλλαγή. Με το να μειώσετε απλά τις ποσότητες αυτού του είδους των γευμάτων που καταναλώνετε, οι περισσότεροι από εσάς θα χάσετε το βάρος που επιθυμείτε, έχοντας παράλληλα την ικανοποίηση πως δεν βγάλατε τελείως από την ζωή σας μικρές απολαύσεις όπως αυτές που σχετίζονται με το fast food.

Για παράδειγμα αν πίνετε τρία αναψυκτικά την ημέρα, μπορείτε να τα μειώσετε σε ένα ημερησίως. Αν τρώτε πρόχειρο φαγητό μια φορά τη ημέρα, κάντε το μια φορά την εβδομάδα. Κάντε μια λίστα με τα έτοιμα γεύματα που έχετε στην καθημερινή σας διατροφή. Σκεφτείτε πόσο συχνά τα καταναλώνετε και στην συνέχεια αν δεν είστε σε θέση να τα εξαλείψετε, απλά μειώστε τις ποσότητες.  Αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να αρχίσει κανείς τις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες με στόχο την απώλεια κιλών.

Διαβάστε ακόμα: Τρεις διατροφικοί μύθοι για όσους θέλουν να χάσουν περιττά κιλά

Previous ArticleNext Article

Τροφές που μας κάνουν καλό, αλλά αυξάνουν το βάρος μας!

Υπάρχουν αρκετές τροφές, υψηλής διατροφικής αξίας, ωστόσο έχουν πολλές θερμίδες και μπορούν να μας βγάλουν εκτός διατροφικού πλάνου. Θα ήταν καλύτερα, λοιπόν, να τις καταναλώνουμε με μέτρο.

Για παράδειγμα η κινόα είναι μια πλήρης πρωτεΐνη αφού έχει εννέα αμινοξέα. Ανήκει στην κατηγορία με τις τροφές ολικής άλεσης. Ένα φλιτζάνι κινόα μας προσθέτει 225 θερμίδες. Προστατεύει την καρδιά και ελέγχει το διαβήτη χάρη στα αυξημένα ω-3 λιπαρά οξέα και τις φυτικές ίνες.

Υγιεινές τροφές που πρέπει να αποφεύγετε όταν είστε άρρωστοι

Το μάνγκο περιέχει υψηλά ποσοστά βιταμινών Α, Β6 και C και επιπλέον κάλιο και μαγνήσιο. Κάνει καλό στην όραση, βοηθάει στην καλή λειτουργία της καρδιάς και προσδίδει υγεία στο δέρμα. Ένα μάνγκο έχει 130 θερμίδες.

Στοιχεία όπως βιταμίνες Β6 και Ε, λουτεΐνη, φυτικές ίνες, κάλιο, μαγνήσιο και φολικό οξύ κάνουν το αβοκάντο μια πανίσχυρη τροφή. Βοηθάει στη μείωση της κακής χοληστερόλης και προστατεύει από καρδιακές παθήσεις. Ένα αβοκάντο αντιστοιχεί σε 275 θερμίδες.

Πέντε υγιεινές τροφές που μπορούν να γίνουν… εφιάλτης

Η γκρανόλα είναι μια υπερτραφή φτιαγμένη από σιτάρι ολικής άλεσης και συμπιεσμένους ξηρούς καρπούς. Επιπλέον, περιέχει μελάσα, νέκταρ αγαύης και μέλι. Ένα φλιτζάνι γκρανόλα μας δίνει 595 θερμίδες. Πλούσια σε αιθέρια έλαια και φυτικές ίνες, μειώνει την αρτηριακή πίεση και τη χοληστερίνη, προλαμβάνει την αναιμία και βοηθάει στην πέψη. Στην ουσία μισό ποτήρι του νερού γκρανόλα αντιστοιχεί σε ένα πλήρες γεύμα.

Όλες οι παραπάνω τροφές χρειάζονται προσοχή, αφού αν καταναλωθούν σε μεγαλύτερη από την ενδεδειγμένη ποσότητα, μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα.

Διαβάστε επίσης: Πέντε υγιεινές τροφές που μπορούν να γίνουν… εφιάλτης

Τροφές που δεν ξέρατε ότι πρέπει να αποφεύγετε όταν κάνει ζέστη

Έχουμε μιλήσει για τις τροφές που μπορούμε να καταναλώσουμε το καλοκαίρι για να νοιώθουμε πιο ευχάριστα.

Γνωρίζουμε επίσης, έστω και αν δεν μας αρέσει καθόλου, ότι το αλκοόλ το καλοκαίρι, μπορεί να συμβάλλει στην αφυδάτωση, ειδικά σε ακραίες θερμοκρασίες. Λειτουργεί ως ένα ισχυρό διουρητικό, προκαλώντας σας να ουρείτε περισσότερο, κάτι που σημαίνει ότι θα αφυδατωθείτε γρηγορότερα.

Υπάρχουν, ωστόσο και φαγητά που για διαφορετικούς λόγους πρέπει να αποφεύγουμε, αφού ο οργανισμός μας το καλοκαίρι και σε συνθήκες ζέστης λειτουργεί διαφορετικά.

Καλοκαιρινά γεύματα για επίπεδη κοιλιά!

Μάνγκο

Όπως το αλκοόλ, τα μάνγκο δρουν ως διουρητικά, οπότε θα πρέπει να αποφεύγονται. Είναι καλύτερα να μείνετε μακριά και  από τον μάραθο, τις αγκινάρες και τα σπαράγγια για τον ίδιο λόγο.

Κρέας

Για πολλούς από εμάς, καλοκαίρι και ζέστες είναι συνυφασμένα με το μπάρμπεκιου, αλλά κατά τη διάρκεια ενός καύσωνα πρέπει να το αποφύγετε. Η πέψη της πρωτεΐνης που βρίσκεται στο κρέας απαιτεί πολλή ενέργεια, δημιουργώντας μια θερμική διαδικασία που ονομάζεται «θερμογένεση». Το itrofi.gr συμβουλεύει να προτιμήσετε τρόφιμα ελαφριά σε πρωτεΐνες: Μπορεί να χρειαστείτε από 50% έως 100% περισσότερη ενέργεια για να διασπάσει ο οργανισμός σας την πρωτεΐνη σε σύγκριση με τους υδατάνθρακες.. Άρα, κρέας με μέτρο!

Γλειφιτζούρια, καραμέλες, γρανίτες, παγωτά

Προϊόντα με περίσσεια ζάχαρης δεν συνιστώνται. Ακόμη και τα παγωμένα όπως είναι τα παγωτά και οι γρανίτες του εμπορίου μπορεί να σας κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό. Η πέψη τους προκαλεί την αύξηση της θερμοκρασίας επειδή το σώμα υπερβαίνει την αντιστάθμιση της γρήγορης  ψύξης που προκαλείται από τα κρύα τρόφιμα.

Διαβάστε επίσης: Οι λύσεις για ελαφριά διατροφή το καλοκαίρι

x
Send this to a friend