Έτσι θα απολαύσετε το τρέξιμο στην πόλη

Photo by Kyle Kranz on Unsplash

Η πόλεις δεν είναι συνήθως τόσο φιλικές απέναντι στους δρομείς, αυτό ωστόσο, δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να γίνει… δουλειά.

Άλλωστε οι περισσότεροι, δεν διαθέτουν απεριόριστο χρόνο και η επιλογή της προπόνησης στη γειτονιά τους, είναι μονόδρος.

Προκειμένου να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη, πρέπει να ακολουθούμε ορισμένους κανόνες.

1. Διαλέξτε προσεκτικά τα παπούτσια σας

Κανείς δεν μπορεί να τρέξει στην άσφαλτο χωρίς ένα ζευγάρι καλά παπούτσια τρεξίματος. Κάθε πάτημα στο δρόμο ισοδυναμεί με έξι φορές το βάρος του σώματος που πέφτει πάνω στις γάμπες και στις αρθρώσεις. Το καλύτερο είναι να ρωτήσετε έναν ειδικό σε κατάστημα αθλητικών ειδών και να του εξηγήσετε ότι τρέχετε στην άσφαλτο. Εξίσου σημαντικό είναι ότι δεν πρέπει να κρατάτε τα ίδια παπούτσια επί μήνες και χρόνια. Μετράτε τα χιλιόμετρα που κάνετε. Ανάλογα με το βάρος σας τα παπούτσια αλλάζουν κάθε 600-800 χιλιόμετρα περίπου.

2. Προσοχή στη μουσική με ακουστικά

Σίγουρα, η πλήξη καραδοκεί όταν κάποιος τρέχει μόνος και πολλοί καταφεύγουν στη μουσική. Προσοχή όμως στην πόλη, κρατήστε τη μουσική χαμηλά για να ακούτε τι γίνεται γύρω σας. Προσοχή επίσης στην πολύ έντονη μουσική που μπορεί να σας παρασύρει και να τρέχετε γρηγορότερα από ό,τι συνήθως.

3. Αποφύγετε τις ώρες αιχμής

Κάντε την άθλησή σας μακριά από τις ώρες αιχμής, απομακρυνθείτε από τους πολυσύχναστους δρόμους, μπήτε στα μικρά δρομάκια. Προτιμήστε τα πάρκα και τους πεζόδρομους. Αν πέσετε σε κόκκινο φανάρι, μείνετε πολλά μέτρα μέσα στο πεζοδρόμιο, οι εξατμίσεις καραδοκούν.

4. Μην σταματάτε το τρέξιμο στο φανάρι

Ανακουφίζει να σταματήσει κάποιος στο κόκκινο φανάρι και να ξεκουραστεί για λίγα δευτερόλεπτα. Αλλά πρέπει να πιεστείτε, κάνετε βηματάκια επί τόπου ή κάντε μια στροφή ώστε η κυκλοφορία του αίματος και του οξυγόνου να μείνει ενεργή. Αν σταματήσετε, οι τοξίνες και τα «σκουπίδια» των μυών καθηλώνονται στο αίμα και θα είναι πολύ δυσκολότερο να τρέξετε στη συνέχεια.

5. Εξοπλισμός για τη νύχτα

Αν τρέχετε βράδυ ή νύχτα πρέπει να σας βλέπουν οι οδηγοί. Αποφύγετε να φοράτε 100% μαύρα ρούχα, αγοράστε μπάντες χρωματιστές για τα ρούχα ή τα παπούτσια. Σε ειδικά καταστήματα θα ανακαλύψετε όσα χρειάζεστε.

6. Αξιοποιήστε τον εξοπλισμό της πόλης

Αξιοποιήστε τα παγκάκια για να κάνετε μυικές ασκήσεις, όταν τελειώνετε το τρέξιμο ή ενδιάμεσα. Για τους αρχάριους δρομείς οι μικρές στάσεις σε παγκάκι για ασκήσεις ενδυνάμωσης είναι ό,τι καλύτερο.

7. Αλλάξτε τη διαδρομή σας

Το να παίρνετε τρεις φορές την εβδομάδα τον ίδιο δρόμο για τρέξιμο είναι βαρετό και σκοτώνει τη φαντασία. Αλλάξτε συχνά το δρομολόγιό σας για να κρατάτε το ενδιαφέρον σας.

8. Ντυθείτε καλύτερα στην επιστροφή

Ισως δεν είναι πολύ πρακτικό αλλά είναι καλό να κρατάτε ένα ρούχο επιπλέον γύρω από τη μέση το οποίο θα χρειαστείτε όταν τελειώσετε το τρέξιμο. Κατά τη διάρκεια της άθλησης η θερμοκρασία του σώματος υπερβαίνει τους 30 βαθμούς, αλλά προς το τέλος της διαδρομής κατεβαίνει γρήγορα. Για να αποφύγετε το κρύωμα, καλύψτε το λαιμό σας και το στήθος με ένα αδιάβροχο ρούχο ή αντιανεμικό. Αν όλα αυτά σας είναι δύσκολα, προτιμήστε τον πιο γρήγορο τρόπο επιστροφής, όπως τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Διαβάστε επίσης: Απαντήσεις σε 8 “παιδικές” αλλά σωστές ερωτήσεις αρχάριων δρομέων (vid)

Previous ArticleNext Article

Βασικές τεχνικές συμβουλές για να τρέξετε σωστά χωρίς τραυματισμούς

Η τεχνική είναι ένα σημαντικό κομμάτι για κάποιον αρχάριο ή ερασιτέχνη δρομέα, καθώς αρκετοί κάνουν σημαντικά λάθη τα οποία τους προκαλούν τραυματισμούς και δεν τους βοηθούν να απολαύσουν το τρέξιμο.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε ορισμένες συμβουλές για να αποφύγετε αρκετά προβλήματα που ενδέχεται να σας οδηγήσουν μακριά από το τρέξιμο.

Ψηλά το κεφάλι, μην κοιτάτε προς τα κάτω

Οταν τρέχετε πρέπει να βλέπετε μπροστά και όχι κάτω. Αποκτάτε καλύτερη αίσθηση του χώρου και έχετε την δυνατότητα να εκτιμήσετε καλύτερα κινδύνους που μπορούν να προκύψουν.

Τρέξιμο αντοχής για αρχάριους και τρία προγράμματα προπόνησης

Μην ρίχνετε το βάρος σας στις φτέρνες ή στα δάχτυλα

Οταν τρέχετε τα πόδια θα πρέπει να προσγειώνονται πάνω στο μαλακό, εμπρόσθιο μέρος της πατούσας. Τα πέλματα πρέπει να κινούνται με κατεύθυνση μπροστά και να προσγειώνονται ακριβώς κάτω από τους γοφούς. Δεν πρέπει να ρίχνετε το βάρος του σώματος σας στις φτέρνες, καθώς χάνετε ταχύτητα, καταναλώνετε περισσότερη ενέργεια και ταλαιπωρείτε τα γόνατά σας χωρίς λόγο. Λανθασμένη επιλογή είναι να στηρίζετε και στα δάχτυλα. Επιβαρύνετε υπερβολικά τους μύες της κνήμης, με αποτέλεσμα να κινδυνεύετε με μικροτραυματισμούς που ενδέχεται να σας ταλαιπωρούν για όλη σας τη ζωή.

Αφήστε χαλαρά τα χέρια

Τα χέρια θα πρέπει να κινούνται χαλαρά εμπρός και πίσω, παράλληλα προς τη διεύθυνση της κίνησης. Δεν χρειάζεται να τείνετε μπροστά το στήθος, καθώς έτσι είναι πιο εύκολο να καμπουριάζετε ενώ πιέζετε τους ώμους και τον αυχένα. Προσπαθήστε οι αγκώνες να βρίσκονται σε γωνία 90 μοιρών και να αφήσετε χαλαρές τις παλάμες και τους καρπούς.Τέλος, οι ώμοι θα πρέπει να είναι επίσης χαλαροί, αλλά όχι σε υπερβολικό βαθμό. Σε περίπτωση που νιώσετε κάποιο σφίξιμο, κουνήστε τα χέρια πεσμένα προς τα κάτω με περιστροφικές κινήσεις για να χαλαρώσετε την ένταση.

Οχι υπερβολές στον διασκελισμό

Ο διασκελισμός σας δεν πρέπει να είναι μεγάλος, γιατί έτσι ταλαιπωρείτε τις αρθρώσεις. Επιπλέον, δεν χρειάζεται να σηκώνετε ψηλά τα πόδια, καθώς έτσι θα κουραστείτε πιο εύκολα, με τα αποτέλεσμα να μην είναι τα επιθυμητά.

Να αναπνέετε από το στόμα

Οταν τρέχετε πρέπει να αναπνέετε από το στόμα, καθώς έτσι επιτρέπετε σε μεγαλύτερη ποσότητα οξυγόνου να εισρεύσει στον οργανισμό σας και αντίστοιχα μεγαλύτερη ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα να απελευθερωθεί.

Τα τρία μεγάλα λάθη που κάνουν οι αρχάριοι δρομείς!

Κρατήστε το σώμα σας στη σωστή στάση

Κατά τη διάρκεια του τρεξίματος το σώμα πρέπει να είναι όρθιο και να μην καμπουριάζετε. Ψηλά το κεφάλι, ίσια η πλάτη, οι ώμοι επίπεδοι, όρθιος ο κορμός, ψηλά ο θώρακας και σταθεροί οι γοφοί.

Δώστε προσοχή στην επιλογή του παπουτσιού

Η επιλογή του σωστού παπουτσιού είναι ένας σημαντικός παράγοντας στο τρέξιμο. Πρέπει να υπολογίσετε όλες τις ιδιομορφίες του ποδιού σας για να επιλέξετε το ιδανικό παπούτσι.

Διαβάστε επίσης: Τρέξιμο και διατροφή: Μην κάνετε αυτά τα λάθη!

Πρόταση για επανεναρξη των αγώνων καταθέτει η ΕΟΣΛΜΑ-Υ

Πρόταση για επανεναρξη των αγώνων καταθέτει η ΕΟΣΛΜΑ-Υ

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Ομοσπονδίας Συλλόγων Λαϊκού Μαζικού Αθλητισμού –Υπεραποστάσεων (ΕΟΣΛΜΑ-Υ) συνεδρίασε την 21η Μαΐου προκειμένου να εξετάσει, τις προϋποθέσεις επανέναρξης των αγώνων Λαϊκού Μαζικού Αθλητισμού και των Υπεραποστάσεων.

Στην συνεδρίαση, που αποφασίστηκε ομόφωνα να προταθεί στην Ελληνική Πολιτεία η επανεκκίνηση των διοργανώσεων και εγκρίθηκε πρωτόκολλο που θα συνοδεύσει την πρόταση συμμετείχαν ο Πρόεδρος κ. Νίκος Γούλας οι Γιώργος Διαμαντής, Σωτήρης Κάκιας, Κώστας Λιαπής, Στέλιος Μπούρας, Κώστας Σακελάρης, Κώστας Σάμιος & Σταύρος-Τσιμακίδης ενώ και η κα Ελένη Μπερτσάτου εξέφρασε την άποψή της τηλεφωνικά.

Σήμερα 27/5/2020 κατατέθηκαν αρμοδίως οι προτάσεις της Ε.Ο.Σ.Λ.Μ.Α-Υ και εκφράζεται η αισιοδοξία για την σύντομη και ευνοϊκή ανταπόκριση της πολιτείας.

ι.

x
Send this to a friend