Τέσσερις τρόποι για να μην ξεμείνετε από ενέργεια

Αισθάνεστε πολλές φορές λες και η ενέργειά σας τελειώνει; Μπορεί να ξεκινάτε τη μέρα με γεμάτες μπαταρίες αλλά κάπου γύρω στο απόγευμα νιώθετε πως «μένετε από βενζίνη».

Η κόπωση επηρεάζει τον καθένα με τον ένα τρόπο ή τον άλλο. Με δεδομένο ότι ο γιατρός σας απέκλεισε σοβαρές ιατρικές αιτίες, υπάρχουν μία σειρά από βήματα που μπορείτε να κάνετε για να «επαναφορτίσετε τις μπαταρίες» σας.

Ισορροπήστε την σπατάλη της ενέργειάς σας

Η εξοικονόμηση της ενεργητικότητάς σας είναι άκρως σημαντική. Όσο κι αν ξεκουραστήκατε το προηγούμενο βράδυ, φροντίστε να μη σπαταλήσετε όλη σας την ενέργεια τις πρώτες δύο ώρες της νέας μέρας αλλά προσπαθήστε να τη μοιράσετε, σε πρωινές, απογευματινές, ακόμα και βραδινές δράσεις με περιόδους ξεκούρασης και γεύματα ανάμεσά τους.

Κάντε μια βόλτα ή πάρτε έναν υπνάκο

Δεν υπάρχει τίποτα πιο αναζωογονητικό από ένα σύντομο υπνάκο (το λεγόμενο power nap) όταν νιώσετε εξουθενωμένοι. Ωστόσο, αν αυτό ενδεχομένως επηρεάσει τον βραδινό σας ύπνο προκαλώντας αϋπνία τότε υπάρχουν και εναλλακτικές λύσεις. Κάντε μια βόλτα στο τετράγωνο ή απλά περπατήστε για λίγο. Αν όμως δεν αντιμετωπίζετε πρόβλημα αϋπνίας τότε απολαύστε έναν υπνάκο διάρκειας το πολύ 30 λεπτών.

Αποφύγετε τα συμπληρώματα διατροφής

Είναι πιθανό να έχετε ακούσει για τα συμπληρώματα διατροφής που δίνουν ενέργεια ή τα αντιγηραντικά. Δεν υπάρχει κανένα στοιχείο ότι λειτουργούν σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Harvard. Ειδικότερα αναφέρουν ότι:

  • Δεν υπάρxουν στοιχεία ότι η δεϋδροεπιανδροστερόνη (DHEA) προσφέρει αληθινά οφέλη, ενώ οι παρενέργειές της εξακολουθούν να είναι ένα «ερωτηματικό».
  • Η πρόσληψη σιδήρου βελτιώνει την ενέργειά σας μόνο αν έχετε ανεπάρκεια κάτι που μπορείτε να ελέγξετε με ανάλυση αίματος. Αν λοιπόν δεν έχετε έλλειψη σιδήρου τότε δεν χρειάζεται να πάρετε, καθώς μεγαλύτερες ποσότητες από τις ενδεικνυόμενες ενδέχεται να κάνουν κακό στον οργανισμό.
  • Αληθεύει ότι οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β (B1, B2, B6, B12) βοηθούν το σώμα να μετατρέψει την τροφή σε μορφή ενέργειας που μπορεί να κάψει το σώμα, όμως η υπερβολική πρόσληψη βιταμινών Β μπορεί να κουράσει τον οργανισμό.

Φροντίστε τη διατροφή σας

Ένα γλυκό από το ζαχαροπλαστείο ή τον φούρνο της γειτονιάς προσφέρει αρκετές θερμίδες, αλλά το σώμα τείνει να τις μεταβολίζει ταχύτατα κάτι που μπορεί να βυθίσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και κατ’ επέκταση τις αντοχές σας. Θα έχετε πιο σταθερά επίπεδα ενέργειας καταναλώνοντας πρωτεΐνες και μη επεξεργασμένους υδατάνθρακες.

Δοκιμάστε γιαούρτι με ξηρούς καρπούς, σταφίδες και μέλι. Επιπλέον μην παρακάμπτετε γεύματα. Το σώμα σας χρειάζεται ένα σημαντικό αριθμό θερμίδων για να ανταπεξέλθει στην εργασία της μέρας. Είναι καλύτερο λοιπόν να μοιράσετε τα γεύματά σας μέσα στη μέρα επιτρέποντας στο σώμα σας να λάβει τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεται κατά τη διάρκεια της μέρας.

Διαβάστε περισσότερα: Πως θα φτιάξετε τα δικά σας δρομικά ενεργειακά σνακ!

Previous ArticleNext Article

Τι είναι η ενεργειακή ανεπάρκεια για τους αθλούμενους και τι κινδύνους κρύβει

Photo by Zan on Unsplash

Με την απλούστερη έννοια, η ενεργειακή ανεπάρκεια (RED-S) στον αθλητισμό, επίσης γνωστή ως RED-S, συνεπάγεται ανεπαρκή πρόσληψη ενέργειας σε σύγκριση με την ενέργεια που χρειάζεστε.

Τα συμπτώματα μπορεί να είναι έλλειψη ενέργειας, κούραση, οστική και μυϊκή απώλεια, απώλεια περιόδου για τις γυναίκες που μπορεί να οδηγήσουν και σε τραυματισμό.

Η ενεργειακή ανεπάρκεια συμβαίνει, όταν η διατροφή δεν επαρκεί σε σχέση με την προπόνηση που κάνουμε. Αυτό μπορεί να συμβαίνει και σε ανθρώπους που θέλουν απλά να χάσουν βάρος με το τρέξιμο ή την οποιαδήποτε προπόνηση.

Στην ουσία, ωστόσο, η μείωση της τροφής, όχι μόνο οδηγεί στο αντίθετο αποτέλεσμα, ως αντίδραση του οργανισμού και προσαρμογή του μεταβολισμού, αλλά μπορεί να προκαλέσει και σοβαρούς τραυματισμούς.

Σε πολλούς αθλητές και αθλούμενους, η ενεργειακή ανεπάρκεια ή RED-S, έρχεται όταν αυξάνετε ο όγκος προπόνησης, αλλά όχι το φαγητό. Κάτι που δεν συμβαίνει επίτηδες.

Πολλοί άνθρωποι δεν αισθάνονται να έχουν μεγάλη όρεξη όταν βρίσκονται σε περίοδο σκληρής προετοιμασίας, με αποτέλεσμα να παραμελούν τη διατροφή τους, κυρίως μη λαμβάνοντας τα απαραίτητα συστατικά.

Το βάρος είναι σημαντικό, άλλα όχι το σημαντικότερο

Σίγουρα το βάρος παίζει σημαντικό ρόλο στις αθλητικές επιδόσεις, αλλά δεν είναι το πιο σημαντικό. Έτσι θα φτάσετε στο σημείο να έχετε το βάρος που πιστεύετε ότι θα σας δώσει το αποτέλεσμα που επιζητάτε, αλλά τελικά δεν θα έχετε την ενέργεια να φτάσετε εκεί που θέλετε.

Υπερπροπόνηση ή ενεργειακή ανεπάρκεια;

Τα συμπτώματα είναι παρόμοια με αυτά της υπερβολικής προπόνησης. Αυτό σημαίνει κόπωση, αλλαγές στη διάθεση, μειωμένη απόδοση και τραυματισμούς.

Μπορεί επίσης να αντιμετωπίσετε μια χαμηλότερη σεξουαλική ορμή.

Για να γίνει διάκριση μεταξύ RED-S και υπερβολικής προπόνησης, η διαδικασία είναι μειώσετε τον όγκο της προπόνησής σας κατά 50 έως 70%,  ανάλογα με το πόσο δυσάρεστα νιώθετε – για δέκα ημέρες χωρίς να αλλάξετε τίποτα άλλο.

Αν νιώθετε… ξεκούραστος και δυνατός μετά τις 10 ημέρες, στις πρώτες δέκα προπονήσεις σας, τότε κατά πάσα πιθανότητα, το πρόβλημά σας είναι η υπερπροπόνηση.

Αν πάλι τα συμπτώματά σας επανέλθουν σε δύο ημέρες, τότε θα μπορούσε να είναι RED-S.

Και αν συμβαίνει αυτό, θα πρέπει να μιλήσετε σε έναν επαγγελματία το συντομότερο δυνατόν, γιατί οι μακροπρόθεσμοι κίνδυνοι – οστεοπόρωση, καρδιακές παθήσεις, απώλεια μυών, μειωμένη ανοσία και κατάθλιψη, είναι πιο σημαντικά από οποιονδήποτε στόχο.

Η θεραπεία

Το θεραπευτικό σας σχέδιο θα εξαρτηθεί από το αν η ρίζα είναι ψυχολογική (μια διατροφική διαταραχή) ή πραγματική (κακή διατροφή).

Ο ρόλος των προπονητών

Οι προπονητές πολλές φορές ενθαρρύνουν τους αθλητές και τους αθλούμενους να τρώνε λιγότερο, προκειμένου να ρίξουν βάρος. Σε περίπτωση που ο προπονητής συνοδεύει αυτή τη συμβουλή με την κατάλληλη διατροφή για το πρόγραμμα που δίνει και έχει σπουδές και στην διατροφή, τότε δεν υπάρχει πρόβλημα.

Σε διαφορετική περίπτωση μπαίνει σε χωράφια που δεν θα έπρεπε και τότε ένας διατροφολόγος θα πρέπει να δώσει συγκεκριμένες οδηγίες.

Η εμπειρία παίζει σημαντικό ρόλο, αλλά δεν είναι η λύση για κάθε οργανισμό και κάθε πρόβλημα.

Το κλειδί για όλα είναι η ισορροπία.

Με πληροφορίες από το runnersworld.com

Τρία θαυματουργά βότανα για καλύτερη υγεία!

Στο BetterVita.gr, το ηλεκτρονικό κατάστημα / πρατήριο κορυφαίου παραγωγού φυσικών συμπληρωμάτων διατροφής και καλλυντικών στην Ελλάδα της Amhes Astra Medical Hellas, συναντήσαμε το Immune’sTonic από την σειρά BioTonics.

Ένα φυσικό συμπλήρωμα διατροφής, με καινοτόμα σύνθεση από 3 θαυματουργά βότανα, Σαμπούκο, το Γανόδερμα (ή ρέισι) και  Εχινάκεια που συμβάλλουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού, προσφέρουν αντιοξειδωτική δράση και συνδράμουν την γενικότερη υγεία.

Immunes tonic, 3 ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΑ ΒΟΤΑΝΑ

Το Immune’s Tonic  θα το βρείτε αποκλειστικά στο BetterVita.gr μόνο στα 7,90 € (30 κάψουλες) που με την μοναδική προσφορά 1+1 ΔΩΡΟ θα σας βοηθήσει στην αντιμετώπιση των ιώσεων και της γρίπης τώρα που ο χειμώνας δείχνει τα δόντια του.

Eτσι ενισχύουμε την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού!

Σαμπούκος

Τα πολύτιμα συστατικά του

Είναι πλούσιος σε βιταμίνες Α, B, C, ασβέστιο, κάλιο, φώσφορο, αμινοξέα και σε πλήθος φυτοχημικών ουσιών (βετουλίνη, φλαβονοειδή, ανθοκυανίνες, γλυκοσίδια, τανίνες, κουερσετίνη, ρουτίνη και β-καροτίνη). Οι φυτοχημικές αυτές ουσίες βρίσκονται στα άνθη και στον καρπό του και έχουν αντιιική και αντιοξειδωτική δράση.

Πώς μας ωφελεί

Ανοσοποιητικό: Χάρη στις ανθοκυανίνες που περιέχει, συμβάλλει στην ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού. Επιπλέον, εμποδίζει τη δημιουργία ελεύθερων ριζών, οι οποίες μεταξύ άλλων προκαλούν βλάβες στα κύτταρα, συμβάλλοντας έτσι στην πρόληψη χρόνιων παθήσεων.

Αναπνευστικό / Καρδιά / Δέρμα / Μάτια / Κρυολογήματα

Ρέισι ή Γανόδερμα

Το Ganoderma lucidum ή Reishi ή Mannetake που σημαίνει μανιτάρι της αθανασίας.

Τα πολύτιμα συστατικά του

Το Γανόδερμα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πολυσακχαρίτες, στεροειδή, λιπαρά οξέα, πρωτεΐνες / πεπτίδια και ιχνοστοιχεία και το ευρύ φάσμα των ενώσεων τριτερπενοειδή (γανοντερικό οξύ, λουσιντεμικό οξύ, μεθυλο-γανοντερικό οξύ).

Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα

Αυτό συμβαίνει μέσω της ενίσχυσης των λευκών αιμοσφαιρίων. Ταυτόχρονα, αυξάνει το επίπεδο των αντιοξειδωτικών στο σώμα που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες.

Εχινάκεια

Τα πολύτιμα συστατικά της

Όπως και άλλα βότανα, τα οφέλη της προέρχονται από μία ποικιλία θρεπτικών ουσιών που περιέχει, τα οποία περιλαμβάνουν πολυσακχαρίτες, αλκυλαμίδια, φλαβονοειδή, πολυφαινόλες, βιταμίνη C, σελήνιο και ψευδάργυρο.

Τα οφέλη;

#1: Ενδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα

#2: Μειώνει τις κοκκινίλες και το πρήξιμο

#3: Προωθεί την σωστή λειτουργία των κυττάρων

#4: Διευκολύνει τη μεταφορά του οξυγόνου

#5: Συμβάλλει στην άνω αναπνευστική λειτουργία

#6: Έχει αντιοξειδωτική δράση

Απολαύστε για πρώτη φορά στην Ελλάδα επώνυμα, ποιοτικά, προσιτά και χρήσιμα για τον οργανισμό προϊόντα κατευθείαν από τον παραγωγό!

Αποκλειστικά στο www.bettervita.gr 

Τηλέφωνο:  211 012 3575, ωράριο 08:00 έως 16:00.

x
Send this to a friend