Όταν τρέχετε μην ποντάρετε στην τύχη, αλλά στη γνώση…

Photo by Andrea Leopardi on Unsplash

Όταν κάνετε προπόνηση ή προετοιμάζεστε για κάποιον αγώνα, δεν πρέπει να αγνοείτε τα σημάδια που σας στέλνει το σώμα σας. Όταν καταφέρετε να συντονιστείτε με τον οργανισμό σας, είναι δεδομένο ότι θα καταφέρετε να προστατευτείτε.

Διότι μπορεί η άσκηση να είναι υγεία, μπορεί το τρέξιμο σύμφωνα με όλες τις μελέτες να προσθέτει χρόνια στη ζωή σας, είναι ωστόσο, πολύ εύκολο τίποτα από όλα αυτά να μην γίνει, αν πάθετε έναν σοβαρό τραυματισμό.

Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι θα μείνετε εκτός δράσης για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι και πως η ψυχολογία σας θα πέσει και είναι αρκετά πιθανό να εγκαταλείψετε την προσπάθειά σας.

Αυτός είναι ο λόγος που οφείλετε όχι μόνο να “ακούτε” το σώμα σας, αλλά να ακολουθείτε συγκεκριμένες συμβουλές προκειμένου να αποφύγετε τραυματισμούς και περιπέτειες.

Βρες τον δικό σου ρυθμό

Ο ενθουσιασμός στο ξεκίνημα κάθε αγώνα, μπορεί να σε οδηγήσει σε τραυματισμό ή ακόμα χειρότερα σε απώλεια δυνάμεων εγκαταλείποντας τον ρυθμό στην αρχή του αγώνα, έχει καταστροφικές συνέπειες για το δεύτερο μισό της διαδρομής. Καλύτερα να ξεκινήσετε σχετικά αργά και να τα δώσετε όλα στο τέλος εάν σας έχουν απομείνει δυνάμεις.

Αν έχετε άσθμα

Αν ταλαιπωρήστε από άσθμα θα πρέπει να έχετε εύκαιρη σε κάποια τσέπη την συσκευή εισπνοών. Υπάρχουν αρκετοί αθλητές σε αγώνες με τέτοιο πρόβλημα υγείας. Κανείς ή σχεδόν κανείς έχει συριγμό και οι πνεύμονές τους δείχνουν στις περισσότερες περιπτώσεις απολύτως φυσιολογικοί.

Η δυσκολία στην αναπνοή προκαλείται συχνά από την δυσλειτουργία των φωνητικών χορδών η οποία συμβαίνει όταν οι χορδές έρχονται πιο κοντά κατά την διάρκεια της εισπνοής, αντί να απομακρύνονται. Είναι ένα συχνό φαινόμενο κατά την διάρκεια ενός αγώνα με αρκετό στρες και συχνά συγχέεται λανθασμένα με το άσθμα.

Υπάρχει περίπτωση κάποιος να αντιμετωπίζει παράλληλα πρόβλημα με το άσθμα αλλά και με τις φωνητικές χορδές. Σε κάθε περίπτωση επισκεφθείτε τον γιατρό σας προκειμένου να τεστάρετε αν έχετε άσθμα ή όχι.

Πάρτε τα φάρμακά σας

Αν για κάποιο λόγο παίρνετε συνταγογραφούμενο φάρμακο και ειδικά κάποιο που ρυθμίζει την καρδιακή λειτουργία, μην παραλείψετε να το πάρετε την ημέρα του αγώνα, εκτός αν έχετε την άδεια του γιατρού σας.

Αισθάνεστε άρρωστος; Mείνετε στο σπίτι

Οι ιογενείς λοιμώξεις δημιουργούν φλεγμονές στο σώμα, συμπεριλαμβανομένων των αιμοφόρων αγγείων. Οι φλεγμονές στα αιμοφόρα αγγεία της καρδιάς μπορούν να οδηγήσουν σε αλλοιώσεις των κυττάρων που επηρεάζουν την υγεία μας μελλοντικά.

Αν έχετε κάποια ίωση καλύτερα να μην τρέξετε. Ένα από τα πιο συνήθη ευρήματα σε αθλητή που έπαθε θερμοπληξία έχει να κάνει με την ύπαρξη κάποιας ίωσης 1-2 εβδομάδες πριν τον αγώνα.

Επίσης αν είστε άρρωστος τις ημέρες πριν έναν μεγάλο αγώνα (σ.σ. μαραθώνιο ή ημιμαραθώνιο) θα πρέπει να σκεφτείτε το ενδεχόμενο να μην συμμετάσχετε καθόλου ή να ξεκινήσετε με τον ελάχιστο δυνατό ρυθμό.

Μην αγνοείτε τις ενοχλήσεις

Έχουμε διδαχθεί πως ο πόνος στο ισχίο αντανακλά στο γόνατο και το αντίστροφο. Υπάρχει παράδειγμα με περίπτωση αθλητών με πρόβλημα στον μηρό που αποδόθηκε σε σύνδρομο λαγονοκνημιαίας ταινίας.

Άλλοι έχουν υποστεί συντριπτικό κάταγμα κόπωσης που δεν μπορούσε να διορθωθεί δίχως επέμβαση. Κατά την διάρκεια αγώνων ή προπόνησης προκύπτουν κατάγματα κόπωσης τα οποία θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί με την σωστή διάγνωση.

Καλή τύχη σε όλους και πάντοτε να ακούτε το σώμα σας…

Διαβάστε ακόμα: Οι 5+1 βασικοί κανόνες για να ξεκινήσεις το τρέξιμο

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Με επιτυχία έγιναν οι αγώνες Run Greece σε Γιάννενα και Ρόδο

Γιάννενα και Ρόδος γιόρτασαν σήμερα με τη διεξαγωγή των αγώνων Run Greece. Δύο πόλεις που έχουν αγκαλιάσει τη συγκεκριμένη διοργάνωση κι έχουν δείξει πολλές φορές στο παρελθόν την αγάπη τους για τον αθλητισμό και τις διοργανώσεις στίβου.

Στα Γιάννενα δύο νέοι αθλητές των μεσαίων αποστάσεων κατέκτησαν την πρώτη θέση στα 5χλμ. Ο Νέστορας Κολλιός στους Άνδρες διένυσε την απόσταση σε 16.26 και ακολούθησαν οι Αλέξανδρος Γεωργίου με 16.38 και Γιώργος Τασιούλας με 16.56. Η Έφη Φλώρου ήταν νικήτρια στις γυναίκες με 19.03 και ακολούθησαν οι Αποστολία Τσιτσάκη με 19.43 και Χρύσα Ανδρούτσου με 19.57.

Στα 10χλ. νικητής αναδείχθηκε ο Θανάσης Μπαρμπαγιάννης με 33.41 και ακολούθησαν οι Αλέξανδρος Τσουμάκας με 34.20 και Βασίλης Τσιρώνης με 35.03. Στις γυναίκες πρώτη πέρασε τη γραμμή τερματισμού η Ερμιόνη Χασκή με 45.00, δεύτερη ήταν η Άννα – Αλκμήνη Αποστολοπούλου με 47.58 και τρίτη η Αγγελική Μαντραβέλη με 48.14.

Στην Ρόδο ο 22χρονος Γιάννης Μπόνερ τερμάτισε πρώτος στα 5χλμ. με 15.59 και άφησε πίσω του τους Θανάση Μπούρο (17.12) και τον έφηβο Ανδρέας Έλληνα (17.42). Στις γυναίκες η Παναγιώτα Καρπαθάκη ήταν νικήτρια με 23.58 και ακολούθησαν οι Δικαία Αθανασάκη (24.32) και Μαρία- Νεφέλη Μιχαλού (25.21).

Στα 10χλμ. Ανδρών ο Μιχάλης Χατζηιωάννου ήταν νικητής με 35.29 και ακολούθησαν οι Στέφανος Λεβέντης (36.23) και Τσαμπίκος Στατής (37.25). Στο αντίστοιχο αγώνισμα των γυναικών η Κωνσταντίνα Κανέλλη ήταν νικήτρια με 48.34, μπροστά από τις Χρυσαφίνα Κοζά (49.40) και Ειρήνη Βογιατζή (51.09).

Στα Ιωάννινα βρέθηκε και ο αντιπρόεδρος του ΣΕΓΑΣ, Κώστας Κεντέρης, ο οποίος είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει από κοντά τις προσπάθειες των αθλητών και αθλητριών που μετείχαν στην διοργάνωση

Με τις διοργανώσεις της Ρόδου και των Ιωαννίνων ολοκληρώθηκαν οι αγώνες της σειράς Run Greece, τους οποίους διοργανώνει ο ΣΕΓΑΣ σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και με μεγάλο χορηγό την ERGO. Η ομοσπονδία τηρώντας τα εγκεκριμένα από την πολιτεία υγειονομικά πρωτόκολλα κατάφερε να επιστρέψει με ασφάλεια στη διεξαγωγή αγώνων σε δημόσιο δρόμο και να δώσει την ευκαιρία σε αθλητές και δρομείς να επιστρέψουν στην αγαπημένη τους συνήθεια. Το επόμενο διάστημα – και αν το επιτρέψουν τα επιδημιολογικά δεδομένα- αναμένεται να ανακοινωθούν ημερομηνίες διεξαγωγής των αγώνων της Καστοριάς και της Λάρισας, που αναβλήθηκαν λόγω του της έξαρσης του ιού covid- 19.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Ολοκληρώνονται οι εγγραφές για τον Αυθεντικό

Νέο βίντεο για τον ΑΜΑ 2018 από τον ΣΕΓΑΣ

Ελάχιστες θέσεις έχουν απομείνει για να ολοκληρωθεί το «παζλ» των συμμετοχών για όλους τους αγώνες (42χλμ στην αυθεντική διαδρομή, και αγώνες 5 & 10χλμ) του Αυθεντικού Μαραθωνίου 2021.

Η επίσημη περίοδος εγγραφών ολοκληρώνεται τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου, οπότε και το σύστημα εγγραφών θα κλείσει αυτόματα.

Ο Αυθεντικός επιστρέφει.. Προλάβετε και εξασφαλίστε την θέση σας στην γραμμή εκκίνησης στις 13-14 Νοεμβρίου.

Δείτε πως ΕΔΩ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend