Όταν τρέχετε μην ποντάρετε στην τύχη, αλλά στη γνώση…

Photo by Andrea Leopardi on Unsplash

Όταν κάνετε προπόνηση ή προετοιμάζεστε για κάποιον αγώνα, δεν πρέπει να αγνοείτε τα σημάδια που σας στέλνει το σώμα σας. Όταν καταφέρετε να συντονιστείτε με τον οργανισμό σας, είναι δεδομένο ότι θα καταφέρετε να προστατευτείτε.

Διότι μπορεί η άσκηση να είναι υγεία, μπορεί το τρέξιμο σύμφωνα με όλες τις μελέτες να προσθέτει χρόνια στη ζωή σας, είναι ωστόσο, πολύ εύκολο τίποτα από όλα αυτά να μην γίνει, αν πάθετε έναν σοβαρό τραυματισμό.

Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι θα μείνετε εκτός δράσης για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι και πως η ψυχολογία σας θα πέσει και είναι αρκετά πιθανό να εγκαταλείψετε την προσπάθειά σας.

Αυτός είναι ο λόγος που οφείλετε όχι μόνο να “ακούτε” το σώμα σας, αλλά να ακολουθείτε συγκεκριμένες συμβουλές προκειμένου να αποφύγετε τραυματισμούς και περιπέτειες.

Βρες τον δικό σου ρυθμό

Ο ενθουσιασμός στο ξεκίνημα κάθε αγώνα, μπορεί να σε οδηγήσει σε τραυματισμό ή ακόμα χειρότερα σε απώλεια δυνάμεων εγκαταλείποντας τον ρυθμό στην αρχή του αγώνα, έχει καταστροφικές συνέπειες για το δεύτερο μισό της διαδρομής. Καλύτερα να ξεκινήσετε σχετικά αργά και να τα δώσετε όλα στο τέλος εάν σας έχουν απομείνει δυνάμεις.

Αν έχετε άσθμα

Αν ταλαιπωρήστε από άσθμα θα πρέπει να έχετε εύκαιρη σε κάποια τσέπη την συσκευή εισπνοών. Υπάρχουν αρκετοί αθλητές σε αγώνες με τέτοιο πρόβλημα υγείας. Κανείς ή σχεδόν κανείς έχει συριγμό και οι πνεύμονές τους δείχνουν στις περισσότερες περιπτώσεις απολύτως φυσιολογικοί.

Η δυσκολία στην αναπνοή προκαλείται συχνά από την δυσλειτουργία των φωνητικών χορδών η οποία συμβαίνει όταν οι χορδές έρχονται πιο κοντά κατά την διάρκεια της εισπνοής, αντί να απομακρύνονται. Είναι ένα συχνό φαινόμενο κατά την διάρκεια ενός αγώνα με αρκετό στρες και συχνά συγχέεται λανθασμένα με το άσθμα.

Υπάρχει περίπτωση κάποιος να αντιμετωπίζει παράλληλα πρόβλημα με το άσθμα αλλά και με τις φωνητικές χορδές. Σε κάθε περίπτωση επισκεφθείτε τον γιατρό σας προκειμένου να τεστάρετε αν έχετε άσθμα ή όχι.

Πάρτε τα φάρμακά σας

Αν για κάποιο λόγο παίρνετε συνταγογραφούμενο φάρμακο και ειδικά κάποιο που ρυθμίζει την καρδιακή λειτουργία, μην παραλείψετε να το πάρετε την ημέρα του αγώνα, εκτός αν έχετε την άδεια του γιατρού σας.

Αισθάνεστε άρρωστος; Mείνετε στο σπίτι

Οι ιογενείς λοιμώξεις δημιουργούν φλεγμονές στο σώμα, συμπεριλαμβανομένων των αιμοφόρων αγγείων. Οι φλεγμονές στα αιμοφόρα αγγεία της καρδιάς μπορούν να οδηγήσουν σε αλλοιώσεις των κυττάρων που επηρεάζουν την υγεία μας μελλοντικά.

Αν έχετε κάποια ίωση καλύτερα να μην τρέξετε. Ένα από τα πιο συνήθη ευρήματα σε αθλητή που έπαθε θερμοπληξία έχει να κάνει με την ύπαρξη κάποιας ίωσης 1-2 εβδομάδες πριν τον αγώνα.

Επίσης αν είστε άρρωστος τις ημέρες πριν έναν μεγάλο αγώνα (σ.σ. μαραθώνιο ή ημιμαραθώνιο) θα πρέπει να σκεφτείτε το ενδεχόμενο να μην συμμετάσχετε καθόλου ή να ξεκινήσετε με τον ελάχιστο δυνατό ρυθμό.

Μην αγνοείτε τις ενοχλήσεις

Έχουμε διδαχθεί πως ο πόνος στο ισχίο αντανακλά στο γόνατο και το αντίστροφο. Υπάρχει παράδειγμα με περίπτωση αθλητών με πρόβλημα στον μηρό που αποδόθηκε σε σύνδρομο λαγονοκνημιαίας ταινίας.

Άλλοι έχουν υποστεί συντριπτικό κάταγμα κόπωσης που δεν μπορούσε να διορθωθεί δίχως επέμβαση. Κατά την διάρκεια αγώνων ή προπόνησης προκύπτουν κατάγματα κόπωσης τα οποία θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί με την σωστή διάγνωση.

Καλή τύχη σε όλους και πάντοτε να ακούτε το σώμα σας…

Διαβάστε ακόμα: Οι 5+1 βασικοί κανόνες για να ξεκινήσεις το τρέξιμο

Previous ArticleNext Article

Δωρεάν Συμμετοχές απο τον Xortiatis Trail Run για την Μέρα της Γυναίκας

Η διοργάνωση του αγώνα θέλοντας να τιμήσει την Παγκόσμια ημέρα της γυναίκας  στις 08 Μαρτίου, θα προσφέρει 10 δωρεάν συμμετοχές για 10 τυχερές αθλήτριες,για τον μεγάλο αγώνα των 22 χιλιομέτρων.

Αρκεί οι αθλήτριες να στείλουν τα πλήρη στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο,ημερομηνία γέννησης, email ,τηλέφωνο) ,στο email  της διοργάνωσης [email protected], μέχρι την Παρασκευή 28/02 το απόγευμα στις 18:00.

Την ίδια μέρα (Παρασκευή) θα γίνει η κλήρωση και οι τυχερές θα ενημερωθούν απο την διοργάνωση.

Για την διοργάνωση
Ο Τεχνικός Διευθυντής του αγώνα
Στυλιανός Καιάφας

Αυτό είναι το μυστικό των δρομέων ταχύτητας

Τι είναι αυτό που κάνει τους σπρίντερ να τρέχουν τόσο γρήγορα. Οι διαφορές σε σχέση με τους δρομείς μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων είναι τελικά ανατομικές.

Ερευνητές στις ΗΠΑ διαπίστωσαν ότι το μυστικό πίσω από την ταχύτητα των σπρίντερ κρύβεται στη διαφορετική ανατομία των ποδιών τους σε σύγκριση με εκείνα των υπόλοιπων ανθρώπων.

Τρεις κύκλοι προπόνησης που ενισχύουν ταχύτητα, αντοχή και δύναμη

Αυτή η διαφορετικότητα στη σκελετική δομή τούς κάνει να τρέχουν πολύ γρήγορα. Η ανακάλυψη είναι πιθανό να οδηγήσει στην ανάπτυξη τεστ που θα δείχνουν αν κάποιος έχει τις δυνατότητες να γίνει ένας ανταγωνιστικός σπρίντερ.

Ερευνητές του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνιας χρησιμοποίησαν μαγνητική τομογραφία (MRI) για να μελετήσουν τα πόδια αθλητών που ασχολούνται με τα σπριντ.

Πέλματα και τένοντες

Διαπίστωσαν ότι τα οστά του πρόσθιου πέλματος των σπρίντερ είναι 6.2 φορές μεγαλύτερα από εκείνα των άλλων ανθρώπων. Επίσης οι αχίλλειοι τένοντες των δρομέων ταχύτητας είναι 12% πιο κοντοί από εκείνους των άλλων ανθρώπων.

4 αποτελεσματικές ασκήσεις Tabata για αντοχή και ταχύτητα!

Αυτή η ανατομική ιδιαιτερότητα δίνει την απαραίτητη ισχύ στα πόδια των «κατόχων» της ώστε να τρέχουν πολύ γρήγορα. Όπως όμως τονίζουν οι ερευνητές δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο αν αυτές οι ανατομικές διαφοροποιήσεις υπάρχουν εκ γενετής στους σπρίντερ ή αν είναι προϊόν της προπόνησης που κάνουν.

Η έρευνα δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «Proceedings of the Royal Society B».

Διαβάστε επίσης: Έτσι θα βελτιώσεις άμεσα την ταχύτητά σου στο τρέξιμο

x

Send this to a friend