Όταν τρέχετε μην ποντάρετε στην τύχη, αλλά στη γνώση…

Photo by Andrea Leopardi on Unsplash

Όταν κάνετε προπόνηση ή προετοιμάζεστε για κάποιον αγώνα, δεν πρέπει να αγνοείτε τα σημάδια που σας στέλνει το σώμα σας. Όταν καταφέρετε να συντονιστείτε με τον οργανισμό σας, είναι δεδομένο ότι θα καταφέρετε να προστατευτείτε.

Διότι μπορεί η άσκηση να είναι υγεία, μπορεί το τρέξιμο σύμφωνα με όλες τις μελέτες να προσθέτει χρόνια στη ζωή σας, είναι ωστόσο, πολύ εύκολο τίποτα από όλα αυτά να μην γίνει, αν πάθετε έναν σοβαρό τραυματισμό.

Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι θα μείνετε εκτός δράσης για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, είναι και πως η ψυχολογία σας θα πέσει και είναι αρκετά πιθανό να εγκαταλείψετε την προσπάθειά σας.

Αυτός είναι ο λόγος που οφείλετε όχι μόνο να “ακούτε” το σώμα σας, αλλά να ακολουθείτε συγκεκριμένες συμβουλές προκειμένου να αποφύγετε τραυματισμούς και περιπέτειες.

Βρες τον δικό σου ρυθμό

Ο ενθουσιασμός στο ξεκίνημα κάθε αγώνα, μπορεί να σε οδηγήσει σε τραυματισμό ή ακόμα χειρότερα σε απώλεια δυνάμεων εγκαταλείποντας τον ρυθμό στην αρχή του αγώνα, έχει καταστροφικές συνέπειες για το δεύτερο μισό της διαδρομής. Καλύτερα να ξεκινήσετε σχετικά αργά και να τα δώσετε όλα στο τέλος εάν σας έχουν απομείνει δυνάμεις.

Αν έχετε άσθμα

Αν ταλαιπωρήστε από άσθμα θα πρέπει να έχετε εύκαιρη σε κάποια τσέπη την συσκευή εισπνοών. Υπάρχουν αρκετοί αθλητές σε αγώνες με τέτοιο πρόβλημα υγείας. Κανείς ή σχεδόν κανείς έχει συριγμό και οι πνεύμονές τους δείχνουν στις περισσότερες περιπτώσεις απολύτως φυσιολογικοί.

Η δυσκολία στην αναπνοή προκαλείται συχνά από την δυσλειτουργία των φωνητικών χορδών η οποία συμβαίνει όταν οι χορδές έρχονται πιο κοντά κατά την διάρκεια της εισπνοής, αντί να απομακρύνονται. Είναι ένα συχνό φαινόμενο κατά την διάρκεια ενός αγώνα με αρκετό στρες και συχνά συγχέεται λανθασμένα με το άσθμα.

Υπάρχει περίπτωση κάποιος να αντιμετωπίζει παράλληλα πρόβλημα με το άσθμα αλλά και με τις φωνητικές χορδές. Σε κάθε περίπτωση επισκεφθείτε τον γιατρό σας προκειμένου να τεστάρετε αν έχετε άσθμα ή όχι.

Πάρτε τα φάρμακά σας

Αν για κάποιο λόγο παίρνετε συνταγογραφούμενο φάρμακο και ειδικά κάποιο που ρυθμίζει την καρδιακή λειτουργία, μην παραλείψετε να το πάρετε την ημέρα του αγώνα, εκτός αν έχετε την άδεια του γιατρού σας.

Αισθάνεστε άρρωστος; Mείνετε στο σπίτι

Οι ιογενείς λοιμώξεις δημιουργούν φλεγμονές στο σώμα, συμπεριλαμβανομένων των αιμοφόρων αγγείων. Οι φλεγμονές στα αιμοφόρα αγγεία της καρδιάς μπορούν να οδηγήσουν σε αλλοιώσεις των κυττάρων που επηρεάζουν την υγεία μας μελλοντικά.

Αν έχετε κάποια ίωση καλύτερα να μην τρέξετε. Ένα από τα πιο συνήθη ευρήματα σε αθλητή που έπαθε θερμοπληξία έχει να κάνει με την ύπαρξη κάποιας ίωσης 1-2 εβδομάδες πριν τον αγώνα.

Επίσης αν είστε άρρωστος τις ημέρες πριν έναν μεγάλο αγώνα (σ.σ. μαραθώνιο ή ημιμαραθώνιο) θα πρέπει να σκεφτείτε το ενδεχόμενο να μην συμμετάσχετε καθόλου ή να ξεκινήσετε με τον ελάχιστο δυνατό ρυθμό.

Μην αγνοείτε τις ενοχλήσεις

Έχουμε διδαχθεί πως ο πόνος στο ισχίο αντανακλά στο γόνατο και το αντίστροφο. Υπάρχει παράδειγμα με περίπτωση αθλητών με πρόβλημα στον μηρό που αποδόθηκε σε σύνδρομο λαγονοκνημιαίας ταινίας.

Άλλοι έχουν υποστεί συντριπτικό κάταγμα κόπωσης που δεν μπορούσε να διορθωθεί δίχως επέμβαση. Κατά την διάρκεια αγώνων ή προπόνησης προκύπτουν κατάγματα κόπωσης τα οποία θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί με την σωστή διάγνωση.

Καλή τύχη σε όλους και πάντοτε να ακούτε το σώμα σας…

Διαβάστε ακόμα: Οι 5+1 βασικοί κανόνες για να ξεκινήσεις το τρέξιμο

Previous ArticleNext Article

Οι δέκα πιο υγιεινές τροφές που μπορεί να φάει ένας δρομέας

 Οι  δέκα πιο υγιεινές τροφές που μπορεί να φάει ένας δρομέας

Όλοι έχουμε δει και θαυμάζουμε αυτούς τους υπερήλικους δρομείς που μπορεί να πλησιάζουν τα 90 αλλά συνεχίζουν ακάθεκτοι να συμμετέχουν σε αγώνες δρόμου και μάλιστα χωρίς να χάνουν τη φόρμα τους.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως ένας από τους λόγους που η κατάστασή τους κρατιέται σε τέτοια επίπεδα δεν είναι άλλος από την υγιεινή διατροφή. Αυτό είναι διαπιστωμένο.

Σύμφωνα με μια έρευνα που έκανε ο φυσικός Στιβ Μπάουερς σε συνεργασία με τη σύζυγό του, Ελίζαμπεθ Σίμερ Μπαόυερς, οι άνθρωποι που είναι από 70 μέχρι 90 χρονών αλλά διατηρούνται σε υψηλά αθλητικά επίπεδα έχουν ένα κοινό: τρώνε όλοι τα ίδια φαγητά.

Μπορεί το τρέξιμο να… νικήσει την κακή διατροφή;

Στο βιβλίο που έβγαλαν οι Μπάουερς με τίτλο «Τα μυστικά των υγιών ανθρώπων του κόσμου», αναφέρεται μια σειρά από τροφές που βρίσκονται μόνιμα στο διατροφικό πρόγραμμα των υπερήλικων που διατηρούν τόσο καλή αθλητική φόρμα.

Μερικές από αυτές είναι οι εξής:

Αμύγδαλα

Πλούσια σε υγιή λίπη, φυτικές ίνες και πρωτεΐνες, αυτοί οι ξηροί καρποί  είναι κάτι περισσότερο από ένα σνακ. Χρησιμοποιήστε κομμένα αμύγδαλα ως επικάλυψη για πλιγούρι βρώμης ή για γιαούρτι και χρησιμοποιήστε αλεύρι αμυγδάλου αντί για κανονικό αλεύρι στα μαγειρέματά σας.

Αβοκάντο

Με περισσότερο κάλιο στην περιεκτικότητά τους ακόμα και από τις μπανάνες, τα αβοκάντο είναι πλούσια σε υγιή μονοακόρεστα λιπαρά οξέα καθώς και ινών που καταστέλλουν την πείνα.

Φασόλια

Γεμάτα από φυτικές ίνες, τα φασόλια κάνουν καλό στον οργανισμό σας με πολλαπλούς τρόπους. Βοηθούν στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, στη βελτίωση της χοληστερόλης και στην ενίσχυση της συνολικής υγείας του εντέρου. Προσθέστε τα με κάθε ευκαιρία στο φαγητό που μαγειρεύετε και χρησιμοποιείστε τα για να αντικαταστήσετε το κρέας.

Βατόμουρα

«Η κατανάλωση βατόμουρων είναι το μόνο πράγμα που κάνω με συνέπεια κάθε μέρα», λέει η Κάρι Ντούγκαν, δηλώσεις της οποίας περιλαμβάνονται στο βιβλίο των Μπάουερς, που φαίνεται να έχει σταματήσει να γελάει στα 30 της καθώς πρόκειται για μια γυναίκα που είναι σχεδόν 60 χρονών αλλά έχει την ενέργεια και το σώμα κάποιου πολύ, πολύ νεότερου. Εμπιστεύσου την: προσέθεσε βατόμουρα σε κάθε γλυκό που φτιάχνεις και οπουδήποτε ταιριάζουν.

Μαύρο πιπέρι

Πολύ ισχυρά είναι τα αποτελέσματα για την υγεία που προκύπτουν από το μαύρο πιπέρι. Εκτός από το ότι είναι αντιοξειδωτικό και αντιβακτηριακό, βοηθά επίσης και στην απώλεια βάρους γιατί διεγείρει την κατανομή των λιποκυττάρων.

Μπρόκολο

Γεμάτο από αντιοξειδωτικά, το μπρόκολο είναι ένα αληθινά ωφέλιμο φαγητό. Πολλοί άνθρωποι το απεχθάνονται λόγω γεύσης αλλά αν μαγειρευτεί με τον σωστό τρόπο μπορεί να αποτελέσει και μια πολύ γευστική τροφή.

Κανέλα

Βοηθάει στη μείωση του σακχάρου στο αίμα και να μειώνει τις φλεγμονές. Επιπλέον, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να πιείτε γλυκό τον καφέ σας χωρίς να βάλετε ζάχαρη.

Καφές

Κι όμως, παρά τις περί αντιθέτου φήμες, ο καφές είναι καλός για την υγεία. Εκτός από το γεγονός ότι μειώνει τον κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις και διαβήτη καταπολεμάει και ορισμένα είδη καρκίνου. Για μια επιπλέον «υγιεινή ώθηση», προσθέστε 1,5 κουταλάκι του γλυκού από κανέλα, καραμέλα ή κουρκούμι στο φίλτρο.

Σκόρδο

Ένα από τα βασικά συστατικά του, η αλικίνη, βοηθάει στο να διατηρήσετε χαμηλά τα επίπεδα χοληστερόλης, να προστατέψετε τα κύτταρα σας από οξειδωτικές βλάβες και να ομαλοποιήσετε την αρτηριακή πίεση και το σάκχαρο του αίματος. «Το ακατέργαστο σκόρδο προσφέρει αποτελεί πραγματική αναβάθμιση για την υγεία σας» λέει χαρακτηριστικά ο Στιβ Μπάουερς. Προσθέστε το σε φρέσκια, σπιτική σάλτσα και χρησιμοποιήστε το ακόμα στον κιμά και στο ελαιόλαδο.

Μέλι

Το μέλι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και πρόκειται για ένα πολύ αποτελεσματικό υποκατάστατο ζάχαρης. Φάτε το με μαζί πλιγούρι βρώμης, προσθέστε το στις σάλτσες που φτιάχνετε καθώς και στα ποτά που πίνετε.

Διαβάστε ακόμα: 11 τρόφιμα που χρησιμεύουν ως «καύσιμα» για τους δρομείς

Το Andros Trail Race δίνει… ρυθμό και ραντεβού στις 26-27 Σεπτεμβρίου 2020

Αγαπητοί Αθλητές, Αγαπητοί Φίλοι του Andros Trail Race,

περάσαμε όλοι, μία δύσκολη και ανασφαλή περίοδο και ευχόμαστε να είστε όλοι καλά και υγιείς.

Ολη αυτή η περίοδος καραντίνας μας κράτησε μακρυά από τις αγαπημένες μας δραστηριότητες αλλά κυρίως από την ύπαιθρο, τη φύση, την εξοχή.

Με αργούς ρυθμούς αρχίζουμε να ξαναβγαίνουμε προς τα “έξω” προσπαθώντας να κερδίσουμε το χαμένο χρόνο και να βρούμε ξανά την “κανονικότητά” μας.

Ωστόσο με τα μέχρι στιγμής δεδομένα και τα αντίστοιχα περιοριστικά μέτρα αναφορικά με τις αθλητικές δραστηριότητες, όλα δείχνουν πως ακόμα είναι δύσκολο και ίσως νωρίς για να πραγματοποιηθεί με επιτυχία η διοργάνωση ενός αγώνα τρεξίματος.

Η ομάδα του Andros Trail Race σταθμίζοντας όλες τις παραμέτρους και με βασικό άξονα την ασφάλεια των αθλητών αλλά πάνω απ όλα τη χαρά της διοργάνωσης που επιτάσσει σφιχταγκαλιάσματα, χειραψίες και εκατοντάδες εθελοντές και αθλητές σε διάδραση, κρατά το τελευταίο σαββατοκύριακο του Σεπτέμβρη ως ημερομηνία της διοργάνωσης του 5ου Αγώνα Ορεινού Τρεξίματος, με κάθε επιφύλαξη και αναλόγως της πορείας που θα έχουμε μέσα στο καλοκαίρι.

Το Andros Trail Race είναι εδώ για να δώσει ρυθμό. Εθελοντές, Τοπικοί Σύλλογοι και Επιχειρηματίες ευχόμαστε σύντομα να ξεπεράσουμε κάθε εμπόδιο, να ξεκαθαρίσει το τοπίο και θα είμαστε όλοι εδώ για να σας “αγκαλιάσουμε” και πάλι!

#staysafe #keeprunning

x
Send this to a friend