Διατροφικές αλλαγές για να πετύχουμε τη μείωση του λίπους

Διατροφικές αλλαγές για να πετύχουμε τη μείωση του λίπους

Η μείωση του σωματικού λίπους δεν επιτυγχάνεται εύκολα. Πρέπει να αλλάξουμε τις διατροφικές μας συνήθειες με τέτοιο τρόπο ώστε να βοηθήσουμε τον οργανισμό μας να κάψει το λίπος. Τα επόμενα βήματα μπορούν να μας βοηθήσουν να καταφέρουμε το σκοπό μας.

1) Περισσότερο νερό

Το νερό είναι απαραίτητο για όλες τις διεργασίες του οργανισμού και η καύση του λίπους δεν αποτελεί εξαίρεση. Επίσης, το νερό μας δίνει την αίσθηση του κορεσμού και μας κάνει να τρώμε λιγότερο.

2) Πρέπει να καίμε περισσότερες θερμίδες από όσες καταναλώνουμε

Μπορούμε εύκολα να υπολογίσουμε πόσες θερμίδες καίμε καθημερινά βάσει των δραστηριοτήτων που κάνουμε, π.χ. περπάτημα, οδήγηση κλπ. Στη συνέχεια θα μετρήσουμε τις θερμίδες που καταναλώνουμε. Αν καίμε περισσότερες θερμίδες από όσες καταναλώνουμε, τότε είμαστε σε καλό δρόμο για να μειώσουμε το λίπος μας.

3) Πρέπει να μειώσουμε τους αμυλώδεις υδατάνθρακες

Η μεγάλη κατανάλωση αμύλου, όπως πατάτες, ρύζι, μακαρόνια και ψωμί, δίνει στον οργανισμό περισσότερη ενέργεια από αυτή που χρειάζεται. Η πλεονάζουσα ποσότητα ενέργειας θα αποθηκευτεί σαν λίπος. Αν θέλουμε λοιπόν να κάψουμε λίπος πρέπει να μειώσουμε τους αμυλώδεις υδατάνθρακες, στο πλαίσιο πάντα μιας ισορροπίας και ποικιλίας στη διατροφή μας.

4) Πρέπει να τρώμε μεγάλο, ισορροπημένο πρωινό

Η παράλειψη του πρωινού έχει αρνητικές συνέπειες για την υπόλοιπη μέρα μας. Το πρωινό πρέπει να είναι χορταστικό, να περιέχει πρωτεΐνη σε ποσότητα 30-40 gr, σύνθετους υδατάνθρακες, όπως βρώμη, και φρούτα.

5) Πρέπει να περιορίσουμε τη ζάχαρη

Η μεγάλη ποσότητα ζάχαρης θα αποθηκευτεί σαν λίπος. Μπορούμε να τρώμε κάτι γλυκό αν θέλουμε αλλά πάντα με μέτρο. Επίσης καλό θα ήταν να αντικαταστήσουμε τα αναψυκτικά, τα οποία περιέχουν μεγάλη ποσότητα ζάχαρης, με νερό, καφέ, τσάι ή φυσικούς χυμούς χωρίς προσθήκη ζάχαρης.

6) Πρέπει να τρώμε 5 – 6 γεύματα ημερησίως

Ένα μεγάλο λάθος που κάνουμε πολλές φορές όταν προσπαθούμε να μειώσουμε το σωματικό λίπος είναι να αφαιρέσουμε ένα γεύμα από τη διατροφή μας. Είναι προτιμότερο να τρώμε ακόμη και 6 γεύματα αντί για 3, επιμερίζοντας τις μερίδες και τις θερμίδες σε περισσότερα γεύματα. Τα περισσότερα γεύματα μας βοηθούν να κάψουμε πιο πολλές θερμίδες.

7) Πρέπει να καταναλώνουμε περισσότερα λαχανικά

Τα λαχανικά περιέχουν πολλά θρεπτικά στοιχεία, με αποτέλεσμα να μας χορταίνουν και να μας δίνουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία που χρειαζόμαστε χωρίς να καταναλώνουμε πολλές θερμίδες. Για να κάψουμε λίπος πρέπει να καταναλώνουμε 5 μερίδες λαχανικών καθημερινά.

8) Πρέπει να καταναλώνουμε 25 – 35 gr φυτικών ινών ημερησίως

Οι φυτικές ίνες απορροφούν νερό και καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο στο στομάχι μας δίνοντάς μας την αίσθηση του κορεσμού χωρίς να έχουμε καταναλώσει πολλές θερμίδες.

9) Πρέπει να καταναλώνουμε τη σωστή ποσότητα πρωτεΐνης

Οι πρωτεΐνες έχουν αρκετές θερμίδες συνεπώς αν καταναλώσουμε μεγάλη ποσότητα δεν θα μας βοηθήσουν να χάσουμε σωματικό λίπος αλλά να το αυξήσουμε. Η προτεινόμενη ποσότητα αντιστοιχεί σε 3 gr πρωτεΐνης ανά κιλό σωματικού βάρους ημερησίως. Αυτή η ποσότητα θα μας προσφέρει τα αμινοξέα που χρειαζόμαστε για να διατηρήσουμε τη μυϊκή μας μάζα και τον έλεγχο των θερμίδων που καταναλώνουμε.

10) Πρέπει να τρώμε περισσότερα υγιεινά λιπαρά

Τα λιπαρά πρέπει να περιλαμβάνονται στη διατροφή μας για να μας βοηθήσουν να κάψουμε σωματικό λίπος. Αυτό που έχει σημασία είναι να επιλέγουμε τα υγιεινά λιπαρά, όπως αυτά που βρίσκουμε στα λιπαρά ψάρια, τα αβοκάντο, τις ελιές, τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους.

Διαβάστε ακόμα: Πώς θα μειώσετε τις θερμίδες και θα χάσετε βάρος

Previous ArticleNext Article

Τροφές που μας κάνουν καλό, αλλά αυξάνουν το βάρος μας!

Υπάρχουν αρκετές τροφές, υψηλής διατροφικής αξίας, ωστόσο έχουν πολλές θερμίδες και μπορούν να μας βγάλουν εκτός διατροφικού πλάνου. Θα ήταν καλύτερα, λοιπόν, να τις καταναλώνουμε με μέτρο.

Για παράδειγμα η κινόα είναι μια πλήρης πρωτεΐνη αφού έχει εννέα αμινοξέα. Ανήκει στην κατηγορία με τις τροφές ολικής άλεσης. Ένα φλιτζάνι κινόα μας προσθέτει 225 θερμίδες. Προστατεύει την καρδιά και ελέγχει το διαβήτη χάρη στα αυξημένα ω-3 λιπαρά οξέα και τις φυτικές ίνες.

Υγιεινές τροφές που πρέπει να αποφεύγετε όταν είστε άρρωστοι

Το μάνγκο περιέχει υψηλά ποσοστά βιταμινών Α, Β6 και C και επιπλέον κάλιο και μαγνήσιο. Κάνει καλό στην όραση, βοηθάει στην καλή λειτουργία της καρδιάς και προσδίδει υγεία στο δέρμα. Ένα μάνγκο έχει 130 θερμίδες.

Στοιχεία όπως βιταμίνες Β6 και Ε, λουτεΐνη, φυτικές ίνες, κάλιο, μαγνήσιο και φολικό οξύ κάνουν το αβοκάντο μια πανίσχυρη τροφή. Βοηθάει στη μείωση της κακής χοληστερόλης και προστατεύει από καρδιακές παθήσεις. Ένα αβοκάντο αντιστοιχεί σε 275 θερμίδες.

Πέντε υγιεινές τροφές που μπορούν να γίνουν… εφιάλτης

Η γκρανόλα είναι μια υπερτραφή φτιαγμένη από σιτάρι ολικής άλεσης και συμπιεσμένους ξηρούς καρπούς. Επιπλέον, περιέχει μελάσα, νέκταρ αγαύης και μέλι. Ένα φλιτζάνι γκρανόλα μας δίνει 595 θερμίδες. Πλούσια σε αιθέρια έλαια και φυτικές ίνες, μειώνει την αρτηριακή πίεση και τη χοληστερίνη, προλαμβάνει την αναιμία και βοηθάει στην πέψη. Στην ουσία μισό ποτήρι του νερού γκρανόλα αντιστοιχεί σε ένα πλήρες γεύμα.

Όλες οι παραπάνω τροφές χρειάζονται προσοχή, αφού αν καταναλωθούν σε μεγαλύτερη από την ενδεδειγμένη ποσότητα, μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα.

Διαβάστε επίσης: Πέντε υγιεινές τροφές που μπορούν να γίνουν… εφιάλτης

Τροφές που δεν ξέρατε ότι πρέπει να αποφεύγετε όταν κάνει ζέστη

Έχουμε μιλήσει για τις τροφές που μπορούμε να καταναλώσουμε το καλοκαίρι για να νοιώθουμε πιο ευχάριστα.

Γνωρίζουμε επίσης, έστω και αν δεν μας αρέσει καθόλου, ότι το αλκοόλ το καλοκαίρι, μπορεί να συμβάλλει στην αφυδάτωση, ειδικά σε ακραίες θερμοκρασίες. Λειτουργεί ως ένα ισχυρό διουρητικό, προκαλώντας σας να ουρείτε περισσότερο, κάτι που σημαίνει ότι θα αφυδατωθείτε γρηγορότερα.

Υπάρχουν, ωστόσο και φαγητά που για διαφορετικούς λόγους πρέπει να αποφεύγουμε, αφού ο οργανισμός μας το καλοκαίρι και σε συνθήκες ζέστης λειτουργεί διαφορετικά.

Καλοκαιρινά γεύματα για επίπεδη κοιλιά!

Μάνγκο

Όπως το αλκοόλ, τα μάνγκο δρουν ως διουρητικά, οπότε θα πρέπει να αποφεύγονται. Είναι καλύτερα να μείνετε μακριά και  από τον μάραθο, τις αγκινάρες και τα σπαράγγια για τον ίδιο λόγο.

Κρέας

Για πολλούς από εμάς, καλοκαίρι και ζέστες είναι συνυφασμένα με το μπάρμπεκιου, αλλά κατά τη διάρκεια ενός καύσωνα πρέπει να το αποφύγετε. Η πέψη της πρωτεΐνης που βρίσκεται στο κρέας απαιτεί πολλή ενέργεια, δημιουργώντας μια θερμική διαδικασία που ονομάζεται «θερμογένεση». Το itrofi.gr συμβουλεύει να προτιμήσετε τρόφιμα ελαφριά σε πρωτεΐνες: Μπορεί να χρειαστείτε από 50% έως 100% περισσότερη ενέργεια για να διασπάσει ο οργανισμός σας την πρωτεΐνη σε σύγκριση με τους υδατάνθρακες.. Άρα, κρέας με μέτρο!

Γλειφιτζούρια, καραμέλες, γρανίτες, παγωτά

Προϊόντα με περίσσεια ζάχαρης δεν συνιστώνται. Ακόμη και τα παγωμένα όπως είναι τα παγωτά και οι γρανίτες του εμπορίου μπορεί να σας κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό. Η πέψη τους προκαλεί την αύξηση της θερμοκρασίας επειδή το σώμα υπερβαίνει την αντιστάθμιση της γρήγορης  ψύξης που προκαλείται από τα κρύα τρόφιμα.

Διαβάστε επίσης: Οι λύσεις για ελαφριά διατροφή το καλοκαίρι

x
Send this to a friend