Πώς θα μειώσετε τις θερμίδες και θα χάσετε βάρος

Πώς θα μειώσετε τις θερμίδες και θα χάσετε βάρος

Η επιλογή του σωστού προγράμματος διατροφής παίζει βασικό ρόλο στην προσπάθεια να χάσετε περιττά κιλά. Για να φτάσετε στο επιθυμητό αποτέλεσμα είναι πολύ σημαντικό να ελέγχετε τις ποσότητες των θερμίδων που καταναλώνετε αλλά και την ποιότητά τους.

Η συνιστώμενη πρόσληψη θερμίδων εξαρτάται από μια ποικιλία παραγόντων – το ύψος, την ηλικία, το φύλο, το μέγεθος, τον τρόπο ζωής, κλπ. Στις ΗΠΑ η συνιστώμενη ποσότητα θερμίδων που μπορεί ημερησίως να προσλαμβάνει ένας άνδρας είναι 2.700 και οι γυναίκες 2.200.

Αν κάποιοι από εσάς ξεπερνάτε την συνιστώμενη ποσότητα θερμίδων, θα πρέπει να αλλάξετε διατροφικές συνήθειες και να κάνετε κάποιες αλλαγές στην καθημερινή σας ρουτίνα.

Ακολουθούν  τρόποι για να περιορίσετε τις θερμίδες και να χάσετε περιττό βάρος:

Προσθέστε ποικιλία λαχανικών στο γεύμα σας

Είτε πρόκειται για αμυλούχα λαχανικά (κολοκύθια, πατάτες), είτε για εκείνα που δεν έχουν μεγάλη ποσότητα σε άμυλο, όλα είναι καλοδεχούμενα. Με αυτά παίρνετε περισσότερες φυτικές ίνες που σας κάνουν να αισθάνεστε χορτασμένοι πιο γρήγορα και έτσι καταναλώνετε μικρότερες ποσότητες φαγητού και λιγότερες θερμίδες. Επίσης οι φυτικές ίνες συμβάλουν στην αποτοξίνωση του οργανισμού και αποτελούν πλούσια πηγή ενέργειας.

Επιλέξτε ωμά λαχανικά ως σνακ

Όταν νιώθετε μια λιγούρα συχνά καταφεύγετε σε σνακ με μεγάλη ποσότητα ζάχαρης που μόνο καλό δεν κάνουν στην υγεία σας. Μπορείτε να τα αντικαταστήσετε με αγγούρι, σέλινο ή μικρές ντομάτες τα οποία θα φυλάσσετε στο ψυγείο και θα τα καναναλώνετε όταν θέλετε να φάτε κάτι γρήγορο.

Επιλέξτε φρούτα χωρίς πολλή ζάχαρη

Επιλέξτε χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη θρεπτικά φρούτα, όπως γκρέιπφρουτ, πράσινα μήλα, αβοκάντο και μούρα. Τα φρούτα αυτά θα βοηθήσουν μεταξύ άλλων στην ανάπτυξη καλών βακτηρίων στο έντερο.

Αντικαταστήστε το αλκοόλ και τα ζαχαρούχα ροφήματα με ανθρακούχο νερό

Το ανθρακούχο νερό έχει λιγότερο νάτριο από την σόδα και παράλληλα διαθέτει ανόργανα άλατα που βοηθούν να νιώθετε χορτάτοι.

Πιείτε πράσινο λιποδιαλυτικό τσάι

Εχει παρατηρηθεί πως το πράσινο τσάι μειώνει τα επίπεδα χοληστερόλης και τα τριγλυκερίδια. Επίσης έχει καλύτερα αποτελέσματα από αρκετά συμπληρώματα που λαμβάνονται για την απώλεια βάρους.

Ετοιμάστε θρεπτικά γεύματα για όλη την εβδομάδα

Μαγειρέψτε μια μεγάλη μερίδα από γεύματα πλούσια σε υδατάνθρακες, λίπη και πρωτεΐνες και μοιράστε τα σε μερίδες τις οποίες θα καταναλώσετε μέσα στην εβδομάδα.  Το ριζότο με κόκκινο ρύζι και λαχανικά είναι μια καλή πρόταση.

Προσθέστε σπόρους chia στα smoothies

Oι σπόροι αυτοί σας χορταίνουν γρήγορα και έτσι δεν επιθυμείτε την κατανάλωση επιπλέον θερμίδων. Είναι χαμηλοί σε θερμίδες και αποτελούν μια πλούσια πηγή ενέργειας.

Φάτε 5 κουταλιές από το αγαπημένο σας επιδόρπιο

Απολαύστε το αγαπημένο σας γλυκό με μέτρο. 5 μεγάλες κουταλιές αρκούν για να ικανοποιήσετε την ανάγκη για κάτι γλυκό χωρίς να το παρακάνετε.

Προγραμματίστε 8 ώρες ποιοτικού ύπνου

Μελέτες έχουν δείξει πως την επόμενη ημέρα ενός κακού ύπνου μπορούμε να φάμε 385 θερμίδες παραπάνω από το συνηθισμένο. Όταν νιώθουμε κόπωση συνήθως τρώμε περισσότερο για να πάρουμε ενέργεια. Κοιμηθήτε τουλάχιστον 7-8 ώρες το βράδυ και βρείτε λίγο χρόνο για ξεκούραση μέσα στην ημέρα.

Διαβάστε ακόμα: Ποια φρούτα και λαχανικά βάζουν… τρικλοποδιές στη δίαιτά σας;

Previous ArticleNext Article

Γιατί πρέπει όσοι αθλούνται να αυξάνουν το αλάτι το καλοκαίρι;

Γιατί πρέπει όσοι αθλούνται να αυξάνουν το αλάτι το καλοκαίρι;

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, οι υψηλές θερμοκρασίες οδηγούν σε αυξημένες απώλειες υγρών και ηλεκτρολυτών, εξαιτίας της εντονότερης εφίδρωσης.

Έτσι, η τακτική και επαρκής αναπλήρωσή τους είναι ιδιαίτερα σημαντική για την εύρυθμη λειτουργία και απόδοση του οργανισμού.

Ωστόσο, η παραπάνω ανάγκη συχνά παρερμηνεύεται, με αποτέλεσμα πολλοί να υποστηρίζουν ότι το καλοκαίρι θα πρέπει να αυξάνεται η πρόσληψη αλατιού, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε κατάχρησή του.

Για ποιους ισχύει…

Στην πραγματικότητα, θα λέγαμε πως κάτι τέτοιο θα μπορούσε να ισχύει μόνο για ειδικές περιπτώσεις ατόμων που πραγματοποιούν άσκηση υψηλής έντασης και μεγάλης διάρκειας σε πολύ θερμό περιβάλλον.

Για ένα μέσο ενήλικα όμως, η τακτική κατανάλωση υγρών σε συνδυασμό με τη συνήθη πρόσληψη αλατιού είναι αρκετή για να καλύψει πλήρως και τις ανάγκες της θερινής περιόδου και δεν πρέπει να κάνει υπερβολές.

Άλλωστε, δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως το μεγαλύτερο μέρος της ημερήσιας πρόσληψης νατρίου-αλατιού προέρχεται από τα επεξεργασμένα και συσκευασμένα τρόφιμα που καταναλώνονται κατά τη διάρκεια της μέρας και είναι ήδη αρκετά υψηλότερη από αυτή που ορίζουν οι συστάσεις διεθνών οργανισμών για την προστασία της υγείας και την πρόληψη της υπέρτασης και άλλων χρόνιων νοσημάτων.

Διαβάστε ακόμα: Εννέα υγιεινά και θρεπτικά σνακ χωρίς αλάτι 

Γιατί η ενυδάτωση με φρούτα είναι καλύτερη από ότι με σκέτο νερό;

Γιατί η ενυδάτωση με φρούτα είναι καλύτερη από ότι με σκέτο νερό;

Γράφει ο Σάββας Τσανασίδης*

Ενυδάτωση του σώματος είναι η αποκατάσταση μιας ποσότητας ύδατος του, που μπορεί να έχει χαθεί από αυτό (π.χ. λόγω εξάτμισης του ιδρώτα). Πολύ σημαντική λοιπόν κρίνεται η ενυδάτωση του οργανισμού μας, ιδιαίτερα τους θερμούς καλοκαιρινούς μήνες που διανύουμε, είτε αθλούμαστε, είτε όχι.

Η σημασία των ηλεκτρολυτών

Όπως μας διδάσκουν τα βιβλία της βιοχημείας η σωστή ενυδάτωση συμβαίνει μόνο παρουσία ηλεκτρολυτών όπως το Νάτριο και το Κάλιο! Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι για να απορροφήσουμε το νερό που πίνουμε πρέπει αυτό φυσικά να περιέχει ηλεκτρολύτες!

Τα φρούτα για παράδειγμα μπορούν να μας ενυδατώσουν καλύτερα από το νερό, καθώς περιέχουν: 90-98% νερό, αλλά και ηλεκτρολύτες όπως Νάτριο, Κάλιο, Μαγνήσιο! Γι’ αυτό καταναλώνουμε πάντα αρκετά φρούτα και λαχανικά το καλοκαίρι!

Ιδιαίτερα επίσης για εμάς που προσθέτουμε κάποιο φίλτρο στη βρύση μας, το οποίο αφαιρεί αρκετά από τα μέταλλα που αυτό φυσικώς περιέχει, μπορούμε να το συμπληρώσουμε με ηλεκτρολύτες.

Για παράδειγμα μπορούμε να:


• Γεμίσουμε μια μπουκάλα νερό, δροσερό ή παγωμένο
• Να προσθέσουμε μέσα φέτες από καθαρισμένο αγγούρι και λεμόνι και να το πιούμε κατά τη διάρκεια της ημέρας!

Άλλος τρόπος είναι να έχουμε πάντοτε κάποιο φρούτο μαζί μας (όπως μια μπανάνα) που μπορούμε άμεσα να καταναλώσουμε.

Καλοκαιρινά φρούτα όπως καρπούζι και πεπόνι είναι ιδιαίτερα υγιεινά και θρεπτικά και πρέπει οπωσδήποτε να συνυπάρχουν στο διαιτολόγιο μας (ιδιαίτερα στα παιδιά μας που μπορεί να αφυδατωθούν αρκετά εύκολα)!

Διαβάστε ακόμα: Υπερενυδάτωση: Γιατί όσοι αθλούνται δεν πρέπει να το παρακάνουν με το νερό;


*Ο Σάββας Τσανασίδης σπούδασε Διατροφή και Διαιτολογία στο ΑΤΕΙΘ Θεσσαλονίκης.


Πόσο υγιεινές είναι τελικά οι λεγόμενες… υπερτροφές;

Πόσο υγιεινές είναι τελικά οι λεγόμενες... υπερτροφές;

Οι προσδοκίες από τα εξωτικά φρούτα της νότιας Αμερικής, τα ασιατικά γκότζι μπέρι αλλά και τα ρόδια είναι πολύ μεγάλες. Αποκαλούνται υπερτροφές ή σούπερ φουντ όπως τα συναντάμε συχνά και η κατανάλωσή τους συμβάλλει στην καλή υγεία, το αδυνάτισμα και την ευεξία.

«Μπορούν να θεραπεύσουν, να προλάβουν ασθένειες και να αυξήσουν το αίσθημα ευεξίας» αναφέρεται σε ένα βιβλίο, το οποίο περιλαμβάνει τις 50 καλύτερες υπερτροφές. Από τότε που εδραιώθηκε αυτή η τάση πριν από μερικά χρόνια στη Γερμανία, προερχόμενη από τις ΗΠΑ, όλο και περισσότερα σχετικά προϊόντα βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ και όχι μόνο. Τι ακριβώς όμως είναι μια υπερτροφή;

Δεν υπάρχουν νομικά κατοχυρωμένες προδιαγραφές για το ποιες τροφές μπορούν να αποκαλούνται υπερτροφές, όπως δηλώνει η Άντγιε Γκαλ από τη Γερμανική Εταιρεία για τη Διατροφή στη Βόννη. «Γενικά ως υπερτροφές χαρακτηρίζονται εκείνες οι τροφές, οι οποίες είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά και κυρίως φρούτα και λαχανικά». Οι σούπερ τροφές είναι συχνά πλούσιες σε βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και αντιοξειδωτικά.

Στοιχεία που ενισχύουν την καλή υγεία του οργανισμού. Τα γκότζι μπέρι, οι σπόροι τσία και το ρόδι είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα. Ωστόσο και τα τοπικά μύρτιλα, οι τσουκνίδες, τα κυνόροδα αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία.

Αυξάνεται ο τζίρος των τοπικών υπερτροφών

Το γεγονός ότι μέχρι σήμερα ως υπερτροφές θεωρούνταν τροφές από μακρινές εξωτικές χώρες δεν είναι τυχαίο, σύμφωνα με την Ρεγκίνα Άσμαν από το Κέντρο Καταναλωτών της Βρέμης. Ο συνδυασμός εξωτικού και καλής υγείας ερεθίζει τη φαντασία πολλών ανθρώπων. Ωστόσο η ειδικός πιστεύει πως αυτά τα εξωτικά φρούτα δεν είναι απαραίτητα.

Όποιος τρέφεται σωστά και ισορροπημένα, καταναλώνει πολλά φρούτα και λαχανικά που υπάρχουν και στη δική μας ήπειρο δεν έχει ανάγκη από τις μακρινές εξωτικές υπερτροφές. Εκτός αυτού τα προϊόντα από άλλες ηπείρους μπορεί να κρύβουν και κινδύνους αφού μπορεί να μην πληρούν τα ποιοτικά στάνταρ που ισχύουν στην Ευρώπη. Ακόμη διαφημίσεις που ισχυρίζονται ότι το ρόδι βοηθάει στην εμμηνόπαυση και στον καρκίνο του προστάτη δεν πρέπει να γίνονται άκριτα πιστευτές.

Το τελευταίο διάστημα πάντως φαίνεται ότι οι πλούσιες σε θρεπτικά στοιχεία τροφές που υπάρχουν στην Ευρώπη γίνονται ολοένα και πιο αγαπητές. Ο τζίρος των σπόρων τσία και άλλων εξωτικών σπόρων αυξήθηκε στη Γερμανία για παράδειγμα από τον Μάρτιο του 2017 μέχρι τον Μάρτιο του 2018 κατά 17%. Ο τζίρος για τον λιναρόσπορο το ίδιο διάστημα αυξήθηκε κατά 23%.

Οι ειδικοί πάντως συμφωνούν πως αυτό που απαιτείται για τη διατήρηση της καλής υγείας είναι μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε βιταμίνες και θρεπτικά στοιχεία.

Διαβάστε ακόμα: 10 superfoods της… διπλανής πόρτας που σας αδυνατίζουν!

Πηγή: DW – Έλεν Χόφμαν

Send this to a friend