Τι συμβαίνει στον οργανισμό σας όταν γυμνάζεστε το βράδυ; 1370

Photo by George Pagan III on Unsplash

Οι περισσότεροι πηγαίνουμε στο γυμναστήριο μεταξύ 21.00 και 24.00 το βράδυ, γεγονός το οποίο μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο μας. Είναι γνωστό ότι η άσκηση κατά τη διάρκεια της ημέρας βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου.

Πλέον, έχουμε σημαντικές ενδείξεις ότι και το βράδυ μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα ή τουλάχιστον δεν έχει αρνητικές. Υπό προϋποθέσεις όμως…

Ένα φαινόμενο των μοντέρνων καιρών. Μετά τις 20.00 το βράδυ η κίνηση σε γυμναστήρια και στάδια αυξάνεται και ο κόσμος προσέρχεται για να γυμναστεί, έχοντας τελειώσει τις δουλειές του.

Η νυχτερινή άσκηση μοιάζει αναγκαστική επιλογή για όλους εκείνους που καλούνται να αντεπεξέλθουν σε ένα βαρύ εργασιακό και οικογενειακό πρόγραμμα όλη την ημέρα και κάπως έτσι βλέπουμε μια μεγάλη μάζα να γυμνάζεται μεταξύ 21.00 και 24.00 το βράδυ.

Το κλασικό ερώτημα είναι αν αυτή η πρακτική είναι αποδοτική ως προς τη φυσική κατάσταση και των θέμα της ανάπτυξης των μυών και του μεταβολικού ρυθμού. Υπάρχει, όμως, και ένα άλλο ερώτημα και αυτό αφορά τον ύπνο. Ο ισχυρισμός ότι η γυμναστική πριν τον ύπνο δεν ενδείκνυται μόνο άγνωστος δεν είναι και αποτελεί συχνό φαινόμενο πολλοί γιατροί να συνιστούν αποφυγή της άσκησης το βράδυ, χωρίς να διευκρινίζουν βέβαια τι είδους σωματική δραστηριότητα πρέπει να αποφεύγει κάποιος. Το νόημα της σύστασης είναι «γυμνάσου το πρωί, που είσαι ξεκούραστος και έχεις περισσότερη τεστοστερόνη (αν είσαι άντρας), ή το απόγευμα που ο μεταβολισμός δουλεύει καλύτερα».

Το βράδυ όμως;

Ευτυχώς υπάρχουν καλά νέα, για κάθε έναν του οποίου το ημερήσιο πρόγραμμα είναι αρκετά ταραχώδες.

Ήπια και εντατική άσκηση

Πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου της Ζυρίχης για την επιστήμη της Κίνησης και την Άθληση με τίτλο «Επιδράσεις της βραδινής άσκησης κατά τον ύπνο σε υγιείς συμμετέχοντες: μια συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση», προσφέρει νέες κατευθύνσεις σχετικά με την άσκηση πριν από τον ύπνο.

Εκεί οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η μη δυναμική, ήπια άσκηση το βράδυ τείνει να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου και να οδηγήσει γρηγορότερα στην αγκαλιά του Μορφέα. Μάλιστα, εκείνοι οι οποίοι είχαν κάνει κάποια άσκηση μέτριας έντασης πριν τον ύπνο κοιμήθηκαν περισσότερο, αλλά και καλύτερα, πιο βαθιά δηλαδή, διαπιστώνεται στη μελέτη.

Το θέμα της έντασης είναι κομβικό, λοιπόν, με τη μέτρια -εκείνο το αργό, χαλαρωτικό τρέξιμο για παράδειγμα- να οδηγεί πιο εύκολα σε όνειρα γλυκά και ύπνο ελαφρύ.

Εντούτοις, η έντονη άσκηση κοντά στον ύπνο μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις. Ειδικά η έντονη άσκηση έως και μία ώρα πριν ξαπλώσετε, μάλλον θα σας προκαλέσει υπερένταση και φαίνεται να έχει επιζήμια επίδραση. Κατά κανόνα, ως έντονη προπόνηση ορίζεται αυτή κατά την οποία ένα άτομο δεν μπορεί ταυτόχρονα να μιλήσει.

Αντιθέτως, η ήπια άσκηση είναι μια σωματική δραστηριότητα που επιτρέπει την ομιλία αλλά όχι το τραγούδι. Επομένως, το να βρεθείτε στο στάδιο στις 22.00 και να καταλήξετε να κάνετε σπριντ στις 23.00 θα προκαλέσει κατά πάσα πιθανότητα μια αφύπνιση στις ορμόνες σας και θα αναβάλλει για αργότερα το επιθυμητό γλάρωμα και τη νύστα.

Σε κάθε περίπτωση, ο καθένας αντιδρά διαφορετικά στην άσκηση. Αν για κάποιο λόγο διαπιστώσετε ότι οποιασδήποτε έντασης άσκηση το βράδυ διαταράσσει τον ύπνο σας, σταματήστε να γυμνάζεστε το βράδυ.

Previous ArticleNext Article

Προπόνηση στο σπίτι: Συνδυαστικές και εύκολες ασκήσεις για όλους 2727

Προπόνηση στο σπίτι: Συνδυαστικές ασκήσεις για καύση λίπους

Η ζωή μας στις μέρες του κορωνοϊού έχει αλλάξει δραματικά. Οι μετακινήσεις έχουν ελαχιστοποιηθεί. Περπατάμε λιγότερο, τρώμε περισσότερο.

Και μπορεί το διάστημα να είναι μικρό, αλλά η υγεία μας ενδέχεται να επηρεαστεί, σε συνδυασμό με την ψυχολογική πίεση που όλοι αισθανόμαστε. Και όσο και αν οι προτεραιότητες είναι άλλες, δεν πρέπει να παραλείπουμε να φροντίσουμε και τη σωματική μας υγεία.

Ασκήσεις ενδυνάμωσης με τη Στέλλα Αλεξανδρίδου από το Training Room

Μπορείτε εύκολα και απλά και το κυριότερο μέσα σε λίγα λεπτά να γυμναστείτε στο σπίτι, χωρίς εξοπλισμούς και όργανα και να κρατηθείτε σε φόρμα.

Δείτε τον τρόπο

Δείτε ακόμα: Γυμναστική με… όργανα τις καρέκλες και το σκουπόξυλο

Πόσο κοστίζει να φτιάξετε το δικό σας γυμναστήριο στο σπίτι; 3266

Όσα χρειάζεστε για να φτιάξετε το δικό σας γυμναστήριο στο σπίτι

Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που γυμνάζονται τακτικά και πλέον εξαιτίας της πανδημίας του Κορωνοϊού δεν έχουν την δυνατότητα να επισκευτούν το γυμναστήριο.

Το δημιουργήσει κανείς τη δική του γωνιά στο σπίτι είναι μια λύση. Άλλωστε η λύση της εκγύμνασης στο σπίτι, είναι καλύτερη από το τίποτα.

Η μοναδική μας διαφωνία έχει να κάνει με την απουσία ενός ειδικού, που θα σας καθοδηγεί στις ασκήσεις σας. Στο γυμναστήριο ο γυμναστής μπορεί να σας δείξει σωστά την άσκηση, τόσο για να έχει αποτέλεσμα, όσο και για να αποφύγετε τους τραυματισμούς. Στο σπίτι τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Καλό είναι λοιπόν αν αποφασίσετε να δημιουργήσετε το δικό σας χώρο, αν είστε αρχάριος να φροντίσετε να “εκπαιδευτείτε” από έναν γυμναστή, αν είστε πιο προχωρημένος να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Ασκήσεις ενδυνάμωσης με τη Στέλλα Αλεξανδρίδου από το Training Room

Παρακάτω θα δείτε τι χρειάζεται για να φτιάξετε ένα “μικρό” γυμναστήριο στο σπίτι σας, που να καλύπτει τις ανάγκες σας και το κόστος που έχει.

Ένας ρυθμιζόμενος πάγκος

Απαραίτητος για να εκτελείς ένα πλήθος ασκήσεων που αφορούν στους ώμους, το στήθος, τα χέρια, τους κοιλιακούς και τη μέση. Διάλεξε κάποιον που να επικλίνει ή να κατακλίνει όχι μόνο την πλάτη αλλά και συνολικά, και που διαθέτει ειδικά μαξιλαράκια για αντίσταση των ποδιών.
(Από 60€)

Αλτήρες

Ένα καλό ζευγάρι βαράκια με προσθαφαιρούμενα κιλά είναι ο ακρογωνιαίος λίθος μιας προπόνησης ενδυνάμωσης του άνω μέρους του σώματος. Μένοντας στους απλούς μασίφ αλτήρες (5 κιλών και πάνω) θα έχεις λιγότερη πρόοδο στην αύξηση των δικεφάλων σου, ενώ παράλληλα, θα κινδυνεύεις να τραυματίσεις μικρότερες μυϊκές ομάδες και ιστούς (στον καρπό, στον τρικέφαλο, στην κλείδα ή στο ακρώμιο).
(Σετ αλτήρων με δίσκους, από 25€)

Μονόζυγο

Οι έλξεις είναι εξαιρετικές ασκήσεις για το σώμα και κυρίως το κορμό. Οι έλξεις είναι από εκείνες τις ασκήσεις που χτίζουν δύναμη, σταθερότητα, συντονισμό, φυσική κατάσταση. Πλάτη, ώμοι δουλεύουν σκληρά, αλλά και κοιλοιακοί και “φτερά”.
(Από 25€)

Λάστιχα

Οι ασκήσεις με λάστιχα είναι σούπερ για χέρια και πόδια. Εξερευνήστε το internet και πάρτε παραδείγματα, τόσο για τα πόδια, όσο και για τα χέρια. Θα έχετε τη δυνατότητα να γυμνάσετε δύσκολα σημεία (σ.σ. προσαγωγοί) και να δείτε τη διαφορά, ενώ θα εξασκήσετε και την ισορροπία σας.
(Από 5€)

Στρώμα

Ένα μαλακό και παχύ στρώμα θα σας επιτρέψει να κάνετε σετ κοιλιακών, push ups αλλά και yoga. Δεν θα λερώνετε το πάτωμα ή το χαλί σας με ιδρώτα.
(Από 5€)

Σχοινάκι

Το σχοινάκι είναι εξαιρετική άσκηση για τη φυσική σας κατάσταση και για τα πόδια σας, ενώ ενεργοποιεί τον μεταβολισμό σας. Μην κάνετε πάντως σε ώρες κοινής ησυχίας.
(Από 7€)

Με 127 ευρώ λοιπόν, μπορείς να ξεκινήσεις την προπόνηση σπίτι σου και μάλιστα χωρίς να σου λείπει σχεδόν τίποτα. Επίσης μπορείς να δοκιμάσεις και άλλα πράγματα, όπως kettler ball, TRX κ.α.

Αν και εμείς επιμένουμε στο τρέξιμο, δεν χάνεις τίποτα να το δοκιμάσεις.

Διαβάστε επίσης: Γυμναστική με… όργανα τις καρέκλες και το σκουπόξυλο

x
Send this to a friend