Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί των δρομέων και πώς να τους αποφύγετε 5108

Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί των δρομέων και πώς να τους αποφύγετε

Μπορεί πολλοί να πιστεύουν ότι το τρέξιμο ταλαιπωρεί τα οστά και τους μυς, με αποτέλεσμα αρκετοί να παραπονιούνται ότι αντιμετωπίζουν συχνά προβλήματα τραυματισμών, όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Σύμφωνα με τον γυμναστή, εργοφυσιολόγο και συγγραφέα Τζέισον Καρπ, ο οποίος έχει γράψει πέντε βιβλία σχετικά με το τρέξιμο, για να αποφύγει κάποιος τους συχνούς τραυματισμούς θα πρέπει να προπονείται έξυπνα.

Συγκεκριμένα, ο Καρπ υπογραμμίζει πως πρέπει το πρόγραμμα του ατόμου που τρέχει να είναι ισορροπημένο, έχοντας μία εναλλαγή σκληρών και ήπιων προπονήσεων, οι οποίες θα δίνουν την δυνατότητα στον οργανισμό να ηρεμήσει.

«Ο κύριος λόγος για τον οποίο παρουσιάζονται αρκετοί τραυματισμοί είναι η καταπόνηση του σώματος από το έντονο τρέξιμο και η έλλειψη χρόνου για την απαραίτητη ξεκούραση», σημειώνει ο συγγραφέας του βιβλίου «101 στρατηγικές για να κερδίσεις έναν αγώνα».

Παρακάτω ακολουθούν οι επτά τραυματισμοί που παρουσιάζονται πιο συχνά, αλλά και τρόποι για να τους αποφύγετε:

1. Πόνος στα γόνατα

Σύμφωνα με τον Καρπ, το 25% των τραυματισμών σχετίζονται με τα γόνατα, με το πρόβλημα να παρουσιάζεται σταδιακά και να γίνεται μεγαλύτερο είτε με το τρέξιμο είτε κατά την χρήση σκάλας. Ο Καρπ τονίζει ότι ο πόνος προέρχεται από την αδυναμία των μυών του ισχίου, αλλά και από την υπερβολική πίεση που ενδέχεται κάποιος να ασκεί στο γόνατό του. Για την αποφυγή του συγκεκριμένου προβλήματος ο Καρπ προτείνει λιγότερη πίεση στον τετρακέφαλο και στους οπίσθιους μηριαίους, χρήση ορθοτικών και επιγονατίδας, αλλά και την μείωση του τρεξίματος σε λόφους.

2. Σύνδρομο τριβής της Λαγονοκνημιαίας ταινίας

Σύμφωνα με τον Καρπ, το εν λόγω θέματος σχετίζεται με το 12% των τραυματισμών, με τις κυριότερες αιτίες του προβλήματος να είναι οι απότομες αυξομειώσεις στις αποστάσεις που τρέχει κάποιος, το υπερβολικό τρέξιμο σε κατηφορικούς δρόμους, το αδύναμο ισχίο, αλλά και τα σκληρά παπούτσια. Για την αντιμετώπιση του τραυματισμού ο Καρπ προτείνει τέντωμα της περιοχής που έχει το πρόβλημα και μικρά διαλείμματα στο τρέξιμο μέχρι να μην υπάρχει καμία ενόχληση.

3. Τενοντίτιδα του Αχίλλειου

Ο Καρπ επισημαίνει ότι ένας δρομέας αυξάνει κατά 30% τις πιθανότητες να αντιμετωπίσει τενοντίτιδα στον αχίλλειο, κάτι που μπορεί να προκληθεί από απότομες αυξομειώσεις της άσκησης, τρέξιμο σε λόφους, αλλά και ανεπαρκή χρόνο στην αποκατάσταση του σώματος μετά από προπόνηση. Η πρόταση του Καρπ για την θεραπείας είναι η αποφυγή έντονης άσκησης (κυρίως το τρέξιμο σε λόφους) για ορισμένο χρονικό διάστημα, αλλά και η χρήση ενός παπουτσιού που θα στηρίζει καλύτερα το πόδι.

4. Πελματιαία Απονευρωσίτιδα

Είναι παρόμοια με την τενοντίτιδα στον αχίλλειο και παρουσιάζεται με πόνο στην φτέρνα ή στην καμάρα του ποδιού, ο οποίος γίνεται αντιληπτός από την ώρα που το άτομο που την αντιμετωπίζει σηκωθεί από το κρεβάτι. Ο Καρπ προειδοποιεί ότι μπορεί το πρόβλημα να μην υποχωρήσει εύκολα, τονίζοντας πως χρειάζεται ξεκούραση, μασάζ στα πόδια με ένα μικρό μπαλάκι, ενώ ενδέχεται να είναι απαραίτητη η χρήση νάρθηκα κατά τη διάρκεια της νύχτας προκειμένου το πόδι να είναι σταθερό.

5. Τραυματισμός στην κνήμη

Είναι ένα πρόβλημα που παρουσιάζεται περισσότερο σε αρχάριους δρομείς, καθώς τα οστά τους δεν είναι εξοικειωμένα με τις συγκεκριμένες ασκήσεις. Δεν πρόκειται  για ένα σοβαρό τραυματισμό, όμως χρειάζεται προσοχή. Πολλές φορές ο εν λόγω τραυματισμό μπορεί να αποχωρήσει από μόνος του, όμως ο Καρπ προτείνει την χρήση παπουτσιών που απορροφούν τους κραδασμούς.

6. Κάταγμα κόπωσης

Μπορεί η άσκηση να βοηθά στην ενδυνάμωση των οστών, όμως ένα τέτοιο κάταγμα μπορεί να εμφανιστεί επειδή η «ανακατασκευή του οστού» διαταράσσεται. Και αυτός ο τραυματισμός οφείλεται στην απότομη αυξομείωση της άσκησης, με τον Καρπ να προειδοποιεί ότι οι γυναίκες είναι πιο επιρρεπή σε περίπτωση που τα επίπεδα των ιστογόνων και η πρόσληψη θερμίδων είναι σε χαμηλά επίπεδα, αλλά και αν η μυϊκή μάζα του ποδιού τους είναι μικρή. Συνήθως ο πόνος παρουσιάζεται όταν είστε κοντά στο τέλος της προπόνησης, με τον Καρπ να λέει ότι είναι απαραίτητη η παύση κάθε αθλητικής δραστηριότητας από τέσσερις έως οκτώ εβδομάδες, η χρήση πάγου στη περιοχή που υπάρχει το πρόβλημα, αλλά και η λήψη βιταμίνης D, με το τελευταίο να είναι κυρίως για όσους προπονούνται για μεγάλες αποστάσεις.

8. Χρόνια καταπόνηση των μυών

Πρόκειται για το πιο σύνηθες πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι δρομείς και κυρίως οφείλεται στην έντονη άσκηση. Εκτός από την ξεκούραση, ο Καρπ προτείνει και μασάζ στην περιοχή που εμφανίζεται η ενόχληση.

Διαβάστε ακόμα: Τραυματισμοί δρομέων: Ο ρόλος του εγκεφάλου, το τερέν και η ταχύτητα

Previous ArticleNext Article

Στις 20 Σεπτεμβρίου 2020 ο Ημιμαραθώνιος Αθήνας 65

Στις 20 Σεπτεμβρίου ο Ημιμαραθωνιος Αθήνας

Σε συνέχεια της απόφασης για την αναβολή του 9ου Ημιμαραθωνίου Αθήνας, που είχε αρχικά προγραμματιστεί για τις 22 Μαρτίου, ο Δήμος Αθηναίων και ο ΣΕΓΑΣ ανακοινώνουν ότι ο ΗΜΙΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΑΘΗΝΑΣ 2020 θα διεξαχθεί την Κυριακή, 20 Σεπτεμβρίου.

Με αίσθημα ευθύνης και πρωταρχικό μέλημα την προστασία της δημόσιας υγείας, ΣΕΓΑΣ και Δήμος Αθηναίων αποφάσισαν τη μεταφορά του αγώνα στις αρχές του φθινοπώρου, με την πεποίθηση ότι η νέα αυτή ημερομηνία θα δώσει το χρονικό περιθώριο ανάκαμψης από την πολύ δύσκολη περίοδο που διανύουμε και θα προσδώσει στον Ημιμαραθώνιο Αθήνας ένα χαρακτήρα προετοιμασίας για τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας.

Ο ΣΕΓΑΣ θα ενημερώσει με ξεχωριστό προσωπικό email όλους τους εγγεγραμμένους δρομείς για τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί αναφορικά με τη διαχείριση της εγγραφής τους.

Τέλος, στο ίδιο πλαίσιο, ο ΣΕΓΑΣ εξετάζει ήδη όλα τα ενδεχόμενα και πολύ σύντομα, ακολουθώντας και τις οδηγίες των αρμοδίων οργάνων, θα ανακοινώσει και τις νέες ημερομηνίες διεξαγωγής όλων των αγώνων του Run Greece 2020.

Νέες επιθέσεις από αγέλες σκύλων σε δρομείς σε δύο σημεία στη Θεσσαλονίκη 34

Τραγική κατάληξη είχε το περιστατικό με την επίθεση που δέχθηκε δρομέας από αγέλη αδέσποτων σκύλων στη Θεσσαλονίκη. Ο 65χρονος άνδρας που έδινε μάχη για τη ζωή του, τελικά δεν τα κατάφερε και άφησε την τελευταία του πνοή στο Ιπποκράτειο.

Θυμίζουμε ότι ο 65χρονος στις 6 Μαρτίου είχε δεχθεί επίθεση από αδέσποτα σκυλιά, στην περιοχή Ελαιόρεμα Πυλαίας.

Ο άτυχος άνδρας όλο αυτό το διάστημα νοσηλευόταν με τραύματα σε διάφορα σημεία του σώματος, στη Mονάδα Eντατικής Θεραπείας του νοσοκομείου και παρά τις προσπάθειες των γιατρών δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή.

Να σημειωθεί, ότι για το περιστατικό η εισαγγελέας Θεσσαλονίκης, Γ. Χατζηπαρασίδου, παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες δέχθηκε την επίθεση ο 65χρονος και για τον καταλογισμό ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών.

Δύο νέες επιθέσεις…

Επίθεση από αγέλη σκύλων δέχθηκε 22χρονος, στο πάρκο Κρυονερίου, στην περιοχή του Σέιχ Σου, γύρω στις 6:30 το απόγευμα της Κυριακής.

Σύμφωνα με την αστυνομία, ο νεαρός άνδρας περπατούσε στην περιοχή, όταν ξαφνικά του επιτέθηκαν σκυλιά που βρίσκονταν στο σημείο και παρά την προσπάθειά του να τα αποφύγει, δεν τα κατάφερε, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά.

Διερχόμενοι, που αντιλήφθηκαν το περαστικό και αντίκρισαν τραυματισμένο τον 22χρονο, τον μετέφεραν στο Ιπποκράτειο νοσοκομείο, όπου νοσηλεύεται.

Την ίδια μέρα, επίθεση από αδέσποτα σε άνδρα που έκανε τζόκινγκ κοντά στο στρατόπεδο Κόδρα καταγγέλουν κάτοικοι της Καλαμαριάς.

Ειδικότερα, στη σελίδα «Καλαμαριά» στο facebook, δημοσιεύτηκε φωτογραφία με τα τραύματα που φέρονται να προκάλεσαν τα σκυλιά στον άνδρα, ενώ την προηγούμενη ημέρα αναφέρεται πως τα ίδια αδέσποτα όρμηξαν σε αυτοκίνητο.

«Εγκαταλείπουν τα ζώα τους»

Το πρόβλημα στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι είναι μεγάλο. Σύμφωνα με τις αρχές γίνεται προσπάθεια να εντοπιστούν τα σκυλιά και να οδηγηθούν σε καταφύγια.

Φιλοζωικές εταιρίες καταγγέλλουν ότι το πρόβλημα έχει γίνει ακόμα μεγαλύτερο, εξαιτίας της εγκατάλειψης των ζώων από τους ιδιοκτήτες τους, η οποία έχει αυξηθεί δραματικά τα τελευταία χρόνια. Πολλά από αυτά αγοράζονται για να χρησιμοποιηθούν για κυνήγι και αν οι ιδιοκτήτες τους διαπιστώσουν ότι δεν κάνουν, τότε απλώς τα πετάνε στο δρόμο.

x
Send this to a friend