Πέντε τραυματισμοί στο ισχίο που απαιτούν προσοχή

Πέντε τραυματισμοί στο ισχίο του δρομέα που απαιτούν προσοχή

Μπορεί οι δρομείς να έχουν συνηθίσει τους τραυματισμούς στα πόδια, όμως όταν αισθάνονται ενόχληση στο ισχίο τα πράγματα είναι ιδιαίτερα δύσκολα, κυρίως γιατί ένας πόνος στο ισχίο μπορεί να προκαλείται από αρκετά προβλήματα.

Η ανατομία των οστών του ισχίου είναι απλή. Η κεφαλή του μηριαίου οστού καταλήγει σε μια μπάλα που αρθρώνει με μια τσέπη στο πυελικό οστό, την κοτύλη. Η δυσκολία παρουσιάζεται στο γεγονός ότι το ισχίο δέχεται μεγάλη πίεση, κυρίως στο τρέξιμο, με αποτέλεσμα ένας πόνος να προέρχεται από διάφορους τραυματισμούς.

Η κατάσταση γίνεται πιο περίπλοκη, καθώς ο εντοπισμός ενός τραυματισμού πρέπει να γίνει άμεσα, διότι υπάρχει ο κίνδυνος να δημιουργηθεί βλάβη σε κάποια άρθρωση.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε τους πιο χαρακτηριστικούς τραυματισμούς που μπορεί να αντιμετωπίζει ένας δρομέας, όταν αισθάνεται ενοχλήσεις στο ισχίο.

Τράβηγμα στη βουβωνική χώρα

Αποτελεί ένα συνηθισμένο πρόβλημα των αθλητών, καθόσον το 5% των αθλητικών κακώσεων εντοπίζονται στη βουβωνική χώρα. Πιο συχνά συμβαίνουν στο ποδόσφαιρο, στα αγωνίσματα δρόμου, στην ενόργανη γυμναστική, στο πατινάζ, και στην ιππασία. Αν η πάθηση δεν αντιμετωπισθεί έγκαιρα, ο πόνος μπορεί να γίνει χρόνιος και να έχει επιπτώσεις στην αθλητική σταδιοδρομία του πάσχοντος.

Παράγοντες κινδύνου για κακώσεις στη βουβωνική χώρα είναι τα αθλήματα με σωματική επαφή, το πάχος, η κακή κατάσταση του μυϊκού συστήματος, η ακαμψία και αθλήματα που απαιτούν γρήγορες εκκινήσεις. Yπάρχουν διάφορες κλινικές καταστάσεις και σύνδρομα που μπορούν να προκαλέσουν πόνο στη βουβωνική χώρα σε αθλητές.

Σύνδρομο των οπίσθιων μηριαίων

Χαρακτηρίζεται από έντονο πόνο κοντά στο ισχιακό κύρτωμα που ακτινοβολεί στην οπίσθια επιφάνεια του μηρού. Ο πόνος προκαλείται κατά το τρέξιμο, την υπερπήδηση εμποδίων, κατά την καθιστική θέση ή την διάταση της οπίσθιας επιφάνειας του μηρού.

Η κλινική εξέταση αναδεικνύει ευαισθησία κοντά στο ισχιακό κύρτωμα. Επίσης, η έκταση του ισχίου υπό αντίσταση αναπαράγει συχνά τον πόνο. Η αντιμετώπιση είναι κυρίως συντηρητική με ανάπαυση, αντιφλεγμονώδη ή τοπική έγχυση κορτικοειδούς αν κριθεί απαραίτητο.

Σύνδρομο του απιοειδούς μυός

Το σύνδρομο απιοειδούς μυός οφείλεται σε παθολογία του απιοειδούς μυός, η οποία προκαλεί παγίδευση και συμπίεση του ισχιακού νεύρου, με αποτέλεσμα o ασθενής να παρουσιάζει ισχιαλγία που δεν οφείλεται σε πρόβλημα της σπονδυλικής στήλης.

Η διάγνωση είναι πολύ πιθανό να υποδηλώνεται από το ιστορικό του ασθενούς, ιδιαίτερα όταν αναφέρεται τραυματισμός στο γλουτό, όπως π.χ. πτώση. Συχνά, το σύνδρομο οφείλεται σε υπερδραστηριότητα των στροφέων του ισχίου με συνέπεια εμφάνιση συνδρόμου υπέρχρησης ή σε πολύωρο κάθισμα σε σκληρές επιφάνειες. Η εγκυμοσύνη θεωρείται επίσης ένας προδιαθεσικός παράγοντας.

Ο ασθενής με τυπικό σύνδρομο απιοειδούς παραπονιέται για πόνο στο γλουτό με ή χωρίς αντανάκλαση στην οπίσθια επιφάνεια του μηρού. Πολλές φορές μπορεί ο πόνος να επεκτείνεται κάτω από το γόνατο έως την οπίσθια επιφάνεια της κνήμης, μιμούμενος τυπική ισχιαλγία. Η καθιστική θέση δυνατό να είναι επώδυνη και η συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες που περιλαμβάνουν την κάμψη ή έσω στροφή των ισχίων σχεδόν αδύνατη. Το σημείο του Pace είναι θετικό (πόνος κατά την έσω στροφή του ισχίου υπό αντίσταση με το σκέλος σε έκταση).

Χρειάζεται πλήρης νευρολογική εξέταση (μυϊκής ισχύος, αισθητικότητας, αντανακλαστικών κ.λπ.) των κάτω άκρων.

Ο ακτινοδιαγνωστικός έλεγχος περιλαμβάνει απλές ακτινογραφίες, αξονική αλλά και μαγνητική τομογραφία. Η θεραπεία περιλαμβάνει ανάπαυση, μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη και επί εμμονής των ενοχλημάτων τοπική έγχυση κορτικοειδούς. Οι περισσότεροι ασθενείς αποκαθίστανται με συντηρητική αγωγή. Σε περίπτωση αποτυχίας της συντηρητικής θεραπείας, η χειρουργική αντιμετώπιση με διερεύνηση και κινητοποίηση του ισχιακού νεύρου δίνει πολύ καλά αποτελέσματα.

Photo by Ev on Unsplash
Photo by Ev on Unsplash

Σύνδρομο του λαγονοψοΐτη

Η πάθηση απαντάται συχνότερα στους δρομείς ταχυτήτων, στους εμποδιστές και στους χορευτές μπαλέτου.Οι ασθενείς παραπονούνται για πόνο στη βουβωνική χώρα, ο οποίος εκλύεται με την κάμψη του ισχίου υπό αντίσταση. Επίσης, πόνος καθώς και ήχος τριβής ή αίσθημα αναπήδησης, μπορεί να προκληθεί κατά την παθητική απαγωγή και εξωτερική στροφή του ισχίου. Η αντιμετώπιση είναι κυρίως συντηρητική με ανάπαυση, αντιφλεγμονώδη ή τοπική έγχυση κορτικοειδούς αν κριθεί απαραίτητο.

Μόλις επανέλθει η πλήρης κίνηση του ισχίου χωρίς πόνο, ο αθλητής ενθαρρύνεται για την επιστροφή στις αθλητικές δραστηριότητες. Σε επίμονες περιπτώσεις, συνιστάται χειρουργική αντιμετώπιση που μπορεί να γίνει και αρθροσκοπικά.

Κατάγματα

Πιο συχνά είναι τα αποσπαστικά κατάγματα της πυέλου από τη δράση των μυών που καταφύονται σε αυτή. Το 70-90% των αποσπαστικών καταγμάτων της πυέλου είναι σταθερά, οπότε και αντιμετωπίζονται συντηρητικά. Τα περιφερικά μεμoνωμένα κατάγματα απoσπαστικoύ τύπoυ με ακέραιo πυελικό δακτύλιo είναι σχετικά συχνά σε αθλητικές δραστηριότητες συνήθως σε παιδιά λίγo πριν ή λίγo μετά την έναρξη της εφηβείας αλλά και μέχρι την ηλικία των 18 ή και 25 ετών, πoυ είναι δρoμείς, άλτες, αθλητές γυμναστικής ή πoδoσφαιριστές.

Θεραπεύoνται συντηρητικά, εκτός ίσως από τα απoσπαστικά κατάγματα τoυ ισχιακoύ κυρτώματoς που προκαλούνται από έντονη σύσπαση των οπίσθιων μηριαίων, τα οποία μπoρεί να απαιτoύν χειρουργική αντιμετώπιση για ανάταξη του κατάγματος ή απώτερη χειρουργική αφαίρεση τoυ απoσπασθέντoς τμήματoς.

Σε επίμονο πόνο του ισχίου σε έφηβους αθλητές δε θα πρέπει να ξεχνάμε την πιθανότητα επιφυσιολίσθησης της μηριαίας κεφαλής.

Διαβάστε ακόμα: Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί των δρομέων και πώς να τους αποφύγετε

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Ζεστό ή κρύο μπάνιο: Τι πρέπει να προτιμάς μετά από έναν σκληρό αγώνα;

Αποτελεί «κλασικό» debate στους κύκλους των δρομέων: είναι ένα ζεστό ή ένα κρύο μπάνιο έπειτα από μια σκληρή προπόνηση η αγώνα είναι η καταλληλότερη μέθοδος αποκατάστασης;

Άπαντες συμφωνούν πως αφού γυρίσεις σπίτι μετά από μια μεγάλη διαδρομή που έχει εξαντλήσει το σώμα σου, το να μπεις στην μπανιέρα και να χαλαρώσεις αποτελεί μια σοφή επιλογή.

Ωστόσο, το αν το νερό που θα τρέξει πάνω στο κορμί σου πρέπει να είναι ζεστό ή πρέπει να είναι κρύο αποτελεί ένα δίλλημα που δεν έχει απαντηθεί πειστικά, ενώ τόσο το ζεστό όσο και το κρύο νερό ως μέσο αποκατάστασης, έχουν το καθένα τους δικούς του φανατικούς φίλους.

Τελικά, τι από τα δυο είναι η σωστή επιλογή;

Η Τζο Πάβεϊ, Βρετανίδα δρομέας μεγάλων αποστάσεων και κάτοχος μεταλλίων τόσο σε ευρωπαϊκά όσο και σε παγκόσμια πρωταθλήματα, κουβαλάει τόση εμπειρία από τη συμμετοχή της σε επαγγελματικούς αγώνες που δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί η οπτική της γύρω από τέτοιου τύπου ζητήματα.

Πρόσφατα, κλήθηκε να πάρει θέση για το δίλλημα ζεστού ή κρύου μπάνιου και ήταν ξεκάθαρη.

«Καταρχάς, οι φυσιολογικές επιδράσεις των ζεστών μπάνιων διαφέρουν από αυτές των κρύων μπάνιων. Έπειτα από ένα σκληρό και επώδυνο τρέξιμο, στους μύες μας προκαλείται φλεγμονώδης απόκριση, κάτι που οδηγεί σε πόνο και πρήξιμο», τονίζει αρχικά η Πάβεϊ και συνεχίζει: «Οι ειδικοί πιστεύουν ότι ένα κρύο μπάνιο περιορίζεις αυτή την αντίδραση ανακουφίζοντας τα αιμοφόρα αγγεία, τα οποία, με τη σειρά τους, μειώνουν την καθυστερημένη εμφάνιση μυϊκού πόνου). Τα κρύα μπάνια λοιπόν είναι λοιπόν η καλύτερη επιλογή αμέσως μετά από ένα σκληρό τρέξιμο».

Σημαίνει αυτό ωστόσο πως τα ζεστά μπάνια είναι αυτόματα άχρηστα για τη φυσική κατάσταση ενός δρομέα; Η Πάβεϊ ξεκαθαρίζει: «Τα ζεστά μπάνια, από την άλλη πλευρά, προωθούν τη ροή του αίματος στους μύες με διαστολή των αιμοφόρων αγγείων. Αυτό είναι κάτι που δεν θέλετε να συμβαίνει αμέσως μετά την άσκηση. Ωστόσο, τις επόμενες ημέρες, όταν υποχωρήσει ο οξύς πόνος, το ένα ζεστό μπάνιο είναι χρήσιμο γιατί βοηθάει στην στην αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος, η οποία με τη σειρά της βοηθά στη μακροπρόθεσμη αποκατάσταση».

Η Πάβεϊ καταλήγει λέγοντας: «Η φλεγμονώδης αντίδραση στους μύες είναι μέρος της διαδικασίας προσαρμογής καθώς βελτιώνει την δύναμη ενός δρομέα. Ίσως λοιπόν, σε στιγμές που η γρήγορη ανάρρωση είναι ζωτικής σημασίας, όπως μετά την τελευταία σκληρή προπόνηση πριν από έναν αγώνα, ένα κρύο μπάνιο να είναι ό,τι πρέπει»

Με άλλα λόγια, όπως σε πολλά ζητήματα έτσι και σε αυτό, δεν υπάρχει μια και μοναδική απόλυτη αλήθεια: το κρύο μπάνιο είναι κατάλληλο για άμεση ανακούφιση και αποκατάσταση, το ζεστό μπάνιο έχει ευεργετικό ρόλο σε πιο μακροπρόθεσμο επίπεδο.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Hercules Mountain Marathon: Οι νικητές της 15ης διοργάνωσης!

Μετά από την επάνοδο σε μια σχετική κανονικότητα, διεξήχθη την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου,  ο 15ος Ορεινός Μαραθώνιος Οίτης “Ηρακλής”, κάτω από ιδανικές συνθήκες και με την αυστηρή τήρηση του πρωτοκόλλου της υγειονομικής επιτροπής, της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.

Νικητές στον Μαραθώνιο, μετά από δυνατό ανταγωνισμό, σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, αναδείχτηκαν, ο Θωμάς Ανδρούτσος , της Mountain Trainning Solution, με χρόνο 5:08:41, ο Ανδρέας Τσιάρας , της ομάδας Baliotis Nature Trail, με χρόνο 5:11:00 και σε απόσταση αναπνοής, στην τρίτη θέση, ο  Άριστείδης Γκιζλής, με χρόνο 5:11:26.

Στις γυναίκες, μετά από εξαιρετική εμφάνιση, 1η αναδείχτηκε η Μαρία Ξανθη, με χρόνο 5:55:29 και ακολούθησαν η Μάρθα Ξηροφώτου , της ομάδας Kasimis Training με χρόνο 7:00:30 και η Αλεξάνδρα Παναγιώτου της Oramique , με χρόνο 7:01:23.

Στη μεσαία διαδρομή, τον Ελλέβορο των 16,2χλμ, για άλλη μια φορά, ο Γιώργος Λουφέκης προπονητής της ομώνυμης ομάδας L-Crew, τερμάτισε πρώτος, με χρόνο 1:41:22. Στη δεύτερη θέση και με διαφορά ενός λεπτού, τερμάτισε ο Κωνσταντίνος Πανταζής του Kourkourikis Trainning Group, με χρόνο 1:42:22 και στην τρίτη θέση, ο Νικόλαος Ελράντυ της ομάδας Dimopoulos Coaching με χρόνο 1:45:48.

Στην κατηγορία των γυναικών στον Ελλέβορο, 1η πέρασε τη γραμμή του τερματισμού η Αναστασία Τζαρού, με χρόνο 2:05:47, ενώ με διαφορά 22 δευτερολέπτων και χρόνο 2:06:09 ήρθε η Μαρία Λουφέκη της ομάδας L- Crew. Η τριάδα, ολοκληρώθηκε με την Παναγιώτα Δημακάκου, τακτική “θαμώνα” της Οίτης,  της ομάδας Mad Goats, με χρόνο 2:09:58

Στη μικρή αλλά όχι εύκολη διαδρομή, των 6,7χλμ και 410μ υψομετρικής, νικητές στους άνδρες αναδείχτηκαν οι Χρήστος Κυριαζάκος της Evo Gym Mykonos με χρόνο 0:40:29, ο Δημήτρης Ρήγας της Kasimis Trainning με χρόνο 0:47:32 και ο Ηλίας Τσιώτας του Συλλόγου Τραχίνα, με χρόνο 0:51:22. Στις γυναίκες, πρώτη ήρθε η Χρυσούλα Βλησαρούλη της VMaxTrainning  με χρόνο 0:52:38, δεύτερη η Αναστασία Παπά, επίσης της VMaxTrainning με χρόνο 0:58:07 και τρίτη η Αριστέα Λάγκαρη με χρόνο 1:00:20

Οι φωτογραφίες της διοργάνωσης, έχουν ξεκινήσει να ανεβαίνουν και αναμένεται να ολοκληρωθούν τις επόμενες ημέρες , καλύπτοντας όλες τις διαδρομές.

Ραντεβού λοιπόν, την Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2022 για την 16η διοργάνωση,  χωρίς υγειονομικούς  περιορισμούς, για ένα ταξίδι ακόμη, στα μαγικά μονοπάτια της Οίτης!!

Δείτε φωτογραφίες από τη διοργάνωση:

Φάκελος φωτογραφιών εδώ:

https://coutsicos-my.sharepoint.com/personal/hercules_coutsicos_onmicrosoft_com/_layouts/15/onedrive.aspx?id=%2Fpersonal%2Fhercules%5Fcoutsicos%5Fonmicrosoft%5Fcom%2FDocuments%2F%CE%92ackup%20All%2F%CE%A4%CF%81%CE%B1%CF%87%CE%AF%CE%BD%CE%B1%202021%2F%CE%97%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%BB%CE%AE%CF%82%202021%2FHercules%202021%20fotos

Με εκτίμηση

Η Οργανωτική Επιτροπή

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend