Απλοί τρόποι για να… νικήσετε τη λιγούρα!

Απλοί τρόποι για να... νικήσετε τη λιγούρα!

Όλοι νιώθουμε πού και πού λιγούρες και σίγουρα αυτή η ακατανίκητη επιθυμία για ένα κομμάτι πίτσα ή ένα παγωτό δεν είναι ευχάριστη!

Εάν δε η λιγούρα είναι αρκετά συχνή και μάλιστα ενδίδουμε κάθε φορά, κάτι που μπορεί να συμβαίνει με όσα ζούμε τον τελευταίο καιρό, μπορεί να εκτροχιάσει τον δείκτη της ζυγαριάς και κυρίως να επηρεάσει την υγεία μας.

Πως ο καφές ελέγχει το βάρος και το αίσθημα της πείνας;

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η λιγούρα συνήθως καταλαγιάζει σε διάστημα μισής ώρας, εάν όμως δεν έχετε αποθέματα υπομονής, μπορείτε στο μεταξύ να δοκιμάσετε τις παρακάτω στρατηγικές.

1. Κάντε έναν περίπατο

Οι λιγούρες συνήθως «χτυπούν» όταν είμαστε κουρασμένοι ή στρεσαρισμένοι. Λίγη σωματική δραστηριότητα –ένας περίπατος αρκεί– μπορεί να τονώσει τα επίπεδα ενέργειας και να βελτιώσει τη διάθεση, κατευνάζοντας την επιθυμία για φαγητό. Η αποτελεσματικότητα της στρατηγικής αυτής αποδείχτηκε στο πλαίσιο αυστριακής μελέτης που πραγματοποιήθηκε το 2015.

Γιατί όταν πεινάμε γινόμαστε νευρικοί και ανυπόμονοι;

2. Πάρτε μερικές βαθιές ανάσες

Την επόμενη φορά που θα νιώσετε έντονη λιγούρα, δοκιμάστε να πάρετε μερικές βαθιές ανάσες. Εισπνεύστε από τη μύτη σε τέσσερις χρόνους, κρατήστε την αναπνοή σας για επτά χρόνους και εκπνεύστε από το στόμα σε οκτώ χρόνους. Επαναλάβετε τέσσερις φορές. Η σωστή αναπνοή είναι αποδεδειγμένα βοηθητική για να αντιμετωπιστεί το άγχος ή ακόμη και η κρίση πανικού (δείτε εδώ και εδώ), οπότε μπορείτε να την αξιοποιήσετε και για τις λιγούρες.

3. Πιείτε νερό

Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο να μπερδεύουμε την πείνα ή τη λιγούρα με τη δίψα. Δοκιμάστε λοιπόν να πιείτε δύο ποτήρια νερό και δείτε πώς θα νιώσετε. Αν το αίσθημα της πείνας/λιγούρας επιμένει, προτιμήστε να φάτε κάτι υγιεινό, όπως ένα μήλο και λίγους ξηρούς καρπούς ή ένα αχλάδι και ένα κομμάτι τυρί.

Γιατί πεινάς ενώ μόλις έφαγες;

4. Πιάστε το αυτί σας

Η στρατηγική αυτή στηρίζεται στις αρχές της πιεσοθεραπείας, σύμφωνα με την οποία ορισμένα σημεία στο αυτί εμπλέκονται στο αίσθημα της πείνας. Πιέστε ελαφρώς το σημείο Shenmen ή το σημείο Hunger Point για ένα λεπτό και ίσως ξεχάσετε την τούρτα που ονειρεύεστε!

5. Πιάστε το κινητό

Επικεντρώνοντας την προσοχή σας σε ένα βίντεο ή ένα παιχνίδι θα ξεχάσετε τη λιγούρα που νιώθετε. Βρετανική μελέτη τού 2015 υπέδειξε ότι παίζοντας ένα παιχνίδι όπως το αγαπημένο Tetris για μόλις τρία λεπτά η ένταση της λιγούρας μειώνεται σε ποσοστό έως και 70%.

Διαβάστε ακόμα: Τρεις συμβουλές για να μην πεινάτε συνέχεια όταν γυμνάζεστε

Previous ArticleNext Article

Αυτές οι τροφές πρέπει να βρίσκονται στο ψυγείο κάθε δρομέα

Και τώρα ετοιμαστείτε για την πιο προφανή διατροφολογική συμβουλή όλων των εποχών: οι δρομείς πρέπει να τρώνε πολλά τρόφιμα και σε πλούσιες ποσότητες. Το έχετε ακούσει σίγουρα πολλές φορές και το θεωρείτε κλισέ. Αλλά είναι μια πολύ ουσιαστική συμβουλή.

Όταν τρέχουμε καίμε εκατοντάδες θερμίδες και πρέπει να ενισχυθούμε με τα αντίστοιχα θρεπτικά συστατικά για την καλύτερη δυνατή απόδοση και αποκατάσταση.

Η ποικιλία στις τροφές που τρώμε είναι το κλειδί για να επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη διατροφή με άφθονα θρεπτικά συστατικά.

Και αυτό μπορούμε να το πετύχουμε με αρκετούς συνδυασμούς. Υπάρχουν, ωστόσο, μερικές τροφές που ένας δρομέας καλό είναι να έχει πάντα στο ψυγείο του μιας και είναι εύκολες στην αποθήκευση και τη χρήση και του προσφέρουν όλα όσα χρειάζεται.

Κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά

Ο καταψύκτης σας πρέπει να είναι πάντα εφοδιασμένος με ένα μείγμα μούρων και κάθε δυνατή ποικιλία κατεψυγμένων λαχανικών. Τα κατεψυγμένα προϊόντα έχουν περισσότερες βιταμίνες από τα φρέσκα καθώς καταψύχονται αμέσως μόλις συλλεχθούν. Αυτό επιτρέπει στα προϊόντα να διατηρούν περισσότερες βιταμίνες και μέταλλα. Ρίξτε τα μούρα στο γιαούρτι και τα δημητριακά και μαγειρέψτε τα λαχανικά μαζί με ρύζι. Τόσο απλά.

Πράσινο τσάι

Φτιάξτε μια μεγάλη κανάτα πράσινου τσαγιού και κρατήστε την στο ψυγείο σας. Το πράσινο τσάι έχει ατελείωτα οφέλη για την υγεία, από τα αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τον καρκίνο έως την αύξηση της ενεργειακής κατανάλωσης καφεΐνης. Πείτε λίγο πριν βγείτε για τρέξιμο αλλά και γενικά όποια στιγμή της ημέρας θέλετε: είναι το τέλειο ενισχυτικό ενέργειας.

Οι δέκα πιο υγιεινές τροφές που μπορεί να φάει ένας δρομέας

Μαύρα φασόλια

Τα μαύρα φασόλια, εκτός από το ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλές συνταγές, έχουν πλήθος θρεπτικών συστατικών: ένα φλιτζάνι παρέχει 15 γραμμάρια από διαιτητικές ίνες και πρωτεΐνες. Είναι επίσης μια πολύ αποτελεσματική πηγή συστατικών που δύσκολα συναντάς αλλού. Ανακατεύοντας σε ένα μπολ, μαύρα φασόλια, καλαμπόκι και τόνο για παράδειγμα, έχετε ένα πλήρες γεύμα.

Στήθος κοτόπουλου

Το κοτόπουλο, όπως και όλα τα κρέατα, είναι μια πολύ αποτελεσματική πηγή πρωτεϊνών, βιταμινών Β, και διάφορων άλλων μετάλλων. Να έχετε πάντα ένα πακέτο στήθους κοτόπουλου που μπορεί να μαγειρευτεί στην κατσαρόλα ή στο φούρνο για ένα εύκολο δείπνο για το βράδυ μαζί με ψητά λαχανικά.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί οι δρομείς δεν μπορούν να τρώνε ό,τι θέλουν όποτε θέλουν;

Τροφές που μας κάνουν καλό, αλλά αυξάνουν το βάρος μας!

Υπάρχουν αρκετές τροφές, υψηλής διατροφικής αξίας, ωστόσο έχουν πολλές θερμίδες και μπορούν να μας βγάλουν εκτός διατροφικού πλάνου. Θα ήταν καλύτερα, λοιπόν, να τις καταναλώνουμε με μέτρο.

Για παράδειγμα η κινόα είναι μια πλήρης πρωτεΐνη αφού έχει εννέα αμινοξέα. Ανήκει στην κατηγορία με τις τροφές ολικής άλεσης. Ένα φλιτζάνι κινόα μας προσθέτει 225 θερμίδες. Προστατεύει την καρδιά και ελέγχει το διαβήτη χάρη στα αυξημένα ω-3 λιπαρά οξέα και τις φυτικές ίνες.

Υγιεινές τροφές που πρέπει να αποφεύγετε όταν είστε άρρωστοι

Το μάνγκο περιέχει υψηλά ποσοστά βιταμινών Α, Β6 και C και επιπλέον κάλιο και μαγνήσιο. Κάνει καλό στην όραση, βοηθάει στην καλή λειτουργία της καρδιάς και προσδίδει υγεία στο δέρμα. Ένα μάνγκο έχει 130 θερμίδες.

Στοιχεία όπως βιταμίνες Β6 και Ε, λουτεΐνη, φυτικές ίνες, κάλιο, μαγνήσιο και φολικό οξύ κάνουν το αβοκάντο μια πανίσχυρη τροφή. Βοηθάει στη μείωση της κακής χοληστερόλης και προστατεύει από καρδιακές παθήσεις. Ένα αβοκάντο αντιστοιχεί σε 275 θερμίδες.

Πέντε υγιεινές τροφές που μπορούν να γίνουν… εφιάλτης

Η γκρανόλα είναι μια υπερτραφή φτιαγμένη από σιτάρι ολικής άλεσης και συμπιεσμένους ξηρούς καρπούς. Επιπλέον, περιέχει μελάσα, νέκταρ αγαύης και μέλι. Ένα φλιτζάνι γκρανόλα μας δίνει 595 θερμίδες. Πλούσια σε αιθέρια έλαια και φυτικές ίνες, μειώνει την αρτηριακή πίεση και τη χοληστερίνη, προλαμβάνει την αναιμία και βοηθάει στην πέψη. Στην ουσία μισό ποτήρι του νερού γκρανόλα αντιστοιχεί σε ένα πλήρες γεύμα.

Όλες οι παραπάνω τροφές χρειάζονται προσοχή, αφού αν καταναλωθούν σε μεγαλύτερη από την ενδεδειγμένη ποσότητα, μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα.

Διαβάστε επίσης: Πέντε υγιεινές τροφές που μπορούν να γίνουν… εφιάλτης

x
Send this to a friend