Οι 5+1 βασικοί κανόνες για να ξεκινήσεις το τρέξιμο

Γράφει η Susan Paul
Μετάφραση: Ηλίας Μπαντούνας

Η Adele ρωτά: «Είμαι πραγματικά αρχάρια. Θέλω να ξεκινήσω τρέξιμο, αλλά οι πληροφορίες με κατακλύζουν σε τέτοιο βαθμό που δεν ξέρω από πού να ξεκινήσω. Μπορείτε να με ενημερώσετε για τα πολύ βασικά;  Τι ακριβώς χρειάζεται για να αρχίσω το τρέξιμο;»

Εχεις απόλυτο δίκιο. Η πληθώρα πληροφοριών μπορεί να αποδειχθεί δύσκολη στην διαχείριση. Αυτό που μετρά περισσότερο είναι η επιθυμία σου για τρέξιμο, για τον λόγο αυτό πρόσεχε να μην αναλωθείς σε μεγάλο βαθμό με τις λεπτομέρειες.

Αρχικά θα πρέπει να βρεις ένα σωστό ζευγάρι παπούτσια. Σε συμβουλεύω να καταφύγεις σε μια επαγγελματική λύση, απευθυνόμενη στο πλησιέστερο κατάστημα με είδη για τρέξιμο. Αξίζει να επενδύσει κανείς στα κατάλληλα παπούτσια καθώς παρέχουν άνεση και βοηθούν στην αποφυγή τραυματισμών.

Ακόμη ένα χρήσιμο αντικείμενο είναι το ρολόι με το οποίο θα παρακολουθείς την πρόοδο σου. Μπορείς να το κάνεις και μια μια εφαρμογή στο κινητό.  Σημαντικό είναι επίσης για τις γυναίκες ένα υποστηρικτικό σουτιέν.

Στην συνέχεια θα πρέπει να αποφασίσεις πότε θα τρέξεις και να το θεωρήσεις σαν μια δέσμευση. Το «πότε» σημαίνει πρακτικά ποιες ημέρες στην εβδομάδα και σε ποιο χρονικό διάστημα της ημέρας σχεδιάζεις να τρέξεις. Με το να σημειώσεις τα προαναφερθέντα σε ένα ημερολόγιο, είναι μια καλή αρχή.

Οι πρωινοί δρομείς έχουν μεγαλύτερη συνέπεια και καλύτερα ποσοστά επιτυχίας. Κάνοντας προπόνηση νωρίς το πρωί σου επιτρέπει να κερδίσεις χρόνο για άλλες υποχρεώσεις μέσα στην ημέρα που συχνά μειώνουν τον χρόνο της εξάσκησης.

Σχεδίασε επίσης την τοποθεσία που θα τρέξεις. Το να το κάνεις γύρω από την γειτονία σου είναι το πιο βολικό αρκεί να είναι εφικτό. Αυτό που προέχει είναι η ασφάλεια, γι΄ αυτό να συνυπολογίσεις την κίνηση, τα πεζοδρόμια αλλά και την παρουσία άλλων ατόμων που προπονούνται.

Πάντα υπάρχει η λύση του διαδρόμου σε κάποιο γυμναστήριο ή κάποιο ανάλογο όργανο που θα έχεις στο σπίτι σου.

Το πρόγραμμα προπόνησης είναι αρκετά σημαντικό. Το να τρέχεις μέρα παρά μέρα ή 3-4 φορές την εβδομάδα είναι μια καλή αρχή. Η διάρκεια που το κάνεις θα πρέπει να είναι μέχρι 20-30 λεπτά ανάλογο μα το επίπεδο της φυσικής κατάστασης. Για κάποιους ενδέχεται να είναι μόνο μερικά λεπτά.

Διαβάστε ακόμα: Οι… 12 εντολές για όποιον θέλει να ξεκινήσει το τρέξιμο!

Μπορείς να ξεκινήσεις ένα πρόγραμμα με περπάτημα ή συνδυάζοντας το τρέξιμο με το περπάτημα. Το περπάτημα αποτελεί ένα καλό ζέσταμα πριν το τρέξιμο. Διεγείρει την καρδιά και τους πνεύμονες και βοηθά στην εκγύμναση των μυών , τους τένοντες, τους συνδέσμους και τα οστά.

Περπάτησε με συγκεκριμένο σκοπό. Θα πρέπει να αισθάνεσαι τον ρυθμό της  αναπνοής και των καρδιακών παλμών να αυξάνει ώστε να σιγουρευτείς πως κάνεις μια σωστή προσπάθεια, χωρίς όμως να αισθανθείς άβολα.

Ένα πρόγραμμα που συνδυάζει τρέξιμο με περπάτημα, σημαίνει πως θα έχεις μικρά διαλλείματα από το απλό περπάτημα στα οποία θα τρέχεις. Τρέξε για 30 δευτερόλεπτα ή για μερικά λεπτά ανάλογα με το επίπεδο της φυσικής κατάστασης. Όταν τελειώσει το διάλειμμα, περπάτα 1-3 λεπτά για να αποκατάσταση.

Στη συνέχεια επανέλαβε το ίδιο. Δώσε στον εαυτό σου μερικές εβδομάδες για να προσαρμοστεί πριν αυξήσεις την διάρκεια του τρεξίματος.

Αν ξεκινήσεις με συνεχές τρέξιμο, όρισε έναν ρυθμό που μπορείς να ακολουθήσεις για μερικά λεπτά και θα είσαι σε θέση να κάνεις έναν διάλογο ενώ τρέχεις. Αν δεν είναι εφικτό να μιλήσεις, μείωσε τον ρυθμό. Σταδιακά αύξησε τον χρόνο που τρέχεις με μικρά «βήματα» κάθε λίγες εβδομάδες.

Διαβάστε ακόμα: Tips για να κάνετε το τρέξιμο να μοιάζει με… παιχνίδι!

ΠΗΓΗ: runnersworld.co.uk

Previous ArticleNext Article

Στις 4 Οκτωβρίου ο Ημιμαραθώνιος Κρήτης!

Ο Σύλλογος ΑΘΛΗ.Σ.Υ διοργανώνει στις 4 Οκτωβρίου 2020 για έκτη χρονιά τον Ημιμαραθώνιο Κρήτης (21χλμ) και για έβδομη χρονιά τους παράλληλους αγώνες δρόμου 5χλμ – 10χλμ – 1000 – μέτρων-και 200μέτρων ΑμεΑ στο Αρκαλοχώρι Ηρακλείου Κρήτης.

Σκοπός των αγώνων είναι να προβληθεί πόσο σημαντική είναι για την υγεία μας η άσκηση. Το τρέξιμο και το περπάτημα είναι η πιο εύκολη άσκηση καθώς είναι οι πιο φυσικές κινήσεις του ανθρώπου.

Taygetos Challenge 2020 loading…

Το Taygetos Challenge 2020 είναι κοντά! 10+1 χρόνια διοργάνωσης και φέτος με new entry διαδρομή 10km.

Οι εγγραφές ξεκίνησαν. Πρόκειται για έναν ορεινό αγώνα δρόμου με εξαιρετική οργάνωση και διαδρομές.

Δείτε παρακάτω το πλήρες πρόγραμμα: 

Σάββατο 21.3.20

10.00-13.00 : Διανομή των αριθμών συμμετοχής από τη γραμματεία του αγώνα η οποία θα βρίσκεται στην Πλατεία της Καρδαμύλης.

13.20 : Στην Πλατεία Καρδαμύλης, παρουσίαση και διανομή αριθμών στους ελίτ αθλητές.

13.30 : Τεχνική ενημέρωση για το Vertical Speed και ανάρτηση της λίστας εκκίνησης. Αμέσως μετά μετακίνηση στο χώρο εκκίνησης ο οποίος βρίσκεται 1.5 χλμ μετά την Καρδαμύλη στο δρόμο προς Στούπα.

14.00 : Εκκίνηση της πρώτης πεντάδας του Vertical. Η εκκίνηση θα δίνεται ανά λεπτό σε ομάδες των 5 αθλητών.

14.30 : Εκκίνηση του αγώνα των παιδιών.

17.00 : Ανάρτηση των αποτελεσμάτων του Vertical speed στο χώρο της γραμματείας η οποία θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι τις 20.00 για την παραλαβή των αριθμών συμμετοχής για τους αθλητές που θα τρέξουν μόνο στους αγώνες της Κυριακής (όσοι συμμετάσχουν στο Vertical διατηρούν τον ίδιο αριθμό συμμετοχής).

19.30 : Τεχνική ενημέρωση, στην πλατεία της Καρδαμύλης, για τους αγώνες της Κυριακής.

20.00 : Pasta party στις προτεινόμενες ταβέρνες της Καρδαμύλης.

Κυριακή 22.3.20

07.00-08.00 : Διανομή των αριθμών συμμετοχής από τη γραμματεία του αγώνα για όσους έρθουν το πρωί από κοντινές περιοχές.

08.30 : Εκκίνηση του Μαραθωνίου από την κεντρική πλατεία της Καρδαμύλης.

9.00 : Εκτιμώμενη ώρα τερματισμού των πρώτων αθλητών της διαδρομής Fun (5 χλμ)

10.15 : Εκτιμώμενη ώρα τερματισμού των πρώτων αθλητών της διαδρομής Experience (20 χλμ)

12.00 : Εκτιμώμενη ώρα τερματισμού των πρώτων αθλητών της διαδρομής Marathon (37 χλμ).

13.30 : Χρονικό όριο (πόρτα), μόνο για τη μεγάλη διαδρομή, στο Φαράγγι Βυρού (21ο χλμ) όπου βρίσκεται και ο κεντρικός σταθμός τροφοδοσίας. Το χρονικό όριο είναι στη μέση περίπου του αγώνα και πριν την επίπονη ανάβαση στα Ντουμπίτσια.

16.00 : Απονομές των νικητών ανά κατηγορία και κλήρωση των δώρων των χορηγών. 17.30 : Χρονικό όριο έγκυρων τερματισμών του αγώνα.

Για να κάνετε την εγγραφή σας επισκεφτείτε το site της διοργάνωσης ΕΔΩ

Δείτε ότι… τρέχει στο νέο επεισόδιο του Keep Running

Δείτε την πρώτη εκπομπή για το 2020 του Keep Running. Καλεσμένοι, ο κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος Nikos Kafetzopoulos που μας μίλησε για τον τρόπο που θα… πετάξουμε από πάνω μας τα κιλά που πήραμε στις γιορτές και την αθλητική διατροφή.

Από την Κίνα, ο Θωμάς Πουρλίδας  μίλησε για τη συμμέτοχή του στον σπουδαίο αγώνα υπεραπόστασης Honk Kong 100 Ultra Marathon που έχει στόχο τη στήριξη της Μονάδας Αυτιστικού Ατόμου «ΕΛΠΙΔΑ».

O Γιώργος Παπαδημητρόπουλος και η Ραφαηντίνα Πατρικέλλη έκαναν ρεπορτάζ για τους παρακάτω αγώνες.

☑️ RunThe Lake Vouliagmeni
☑️ Veikou Trail
☑️ Poseidon Athens Half Marathon, Greece
☑️ Athens Half Marathon
☑️ Διεθνής Μαραθώνιος «Μέγας Αλέξανδρος» – «Int’ Marathon Alexander the Great»

Και  φυσικα ευχήθηκαν καλά τρεξίματα και καλή δρομική χρονιά. Αυτό το Keep Running, απλά δεν χάνεται…

Παρακιλουθείστε την εκπομπή ΕΔΩ

Άνοιξαν οι εγγραφές για το RUN TOGETHER THESSALONIKI 2020

Άνοιξαν οι εγγραφές για το RUN TOGETHER THESSALONIKI 2020

Η αντίστροφη μέτρηση για το RUN TOGETHER THESSALONIKI 2020 ξεκίνησε με την έναρξη των ηλεκτρονικών εγγραφών μέσα από το επίσημο website της διοργάνωσης: www.runtogether.gr

Το “RUN TOGETHER powered by INTERSPORT & SAUCONY” επιστρέφει δυναμικά, και θα διεξαχθεί για δεύτερη φορά στη Θεσσαλονίκη, την Ημέρα της Γυναίκας, Κυριακή 8 Μαρτίου 2020, εντός των εγκαταστάσεων της ΔΕΘ Helexpo.

Πως θα κάνετε την εγγραφή σας

Ακολουθήστε το λινκ στην αρχική σελίδα που αφορά την ΕΓΓΡΑΦΗ, επιλέξτε την κατηγορία που θέλετε να λάβετε μέρος μαζί με το αγαπημένο σας πρόσωπο, επιλέξτε τη διαδρομή (3, 6 ή 9 χλμ), συμπληρώστε τα στοιχεία που ζητούνται και είστε έτοιμοι για έναν μοναδικό αγώνα!

Τα ζευγάρια των συμμετεχόντων μπορούν να αποτελούνται από 2 ενήλικες ή από 1 ενήλικα και 1 παιδί ή από 2 παιδιά ως εξής: Άνδρας-Άνδρας, Γυναίκα- Γυναίκα, Άνδρας-Γυναίκα, Με Παιδί (Ενήλικας – Παιδί ή Παιδί – Παιδί). Ως χρόνος τερματισμού του ζευγαριού υπολογίζεται ο χρόνος του συμμετέχοντα που τερματίζει 2ος , παροτρύνοντας τους συμμετέχοντες να τρέχουν μαζί βοηθώντας ο ένας τον άλλο!

Με μόλις 10€ το κάθε ζευγάρι συνολικά στην απλή εγγραφή ή 20€ το ζευγάρι στην premium εγγραφή που περιλαμβάνει 2 τεχνικά running T-shirts, έχετε την ευκαιρία να ζήσετε ένα όμορφο δρομικό πρωινό!

Εκκίνηση και διαδρομές

Η εκκίνηση του RUN TOGETHER THESSALONIKI θα δοθεί στην κεντρική είσοδο της ΔΕΘ (πλατεία ΧΑΝΘ), την Κυριακή 8 Μαρτίου, στις 11:00 το πρωί, με τους συμμετέχοντες να επιλέγουν μεταξύ 3 διαφορετικών αποστάσεων, των 3χλμ, 6χλμ και 9χλμ.

Η διαδρομή του αγώνα θα είναι κυκλική, εντός των εγκαταστάσεων της ΔΕΘ Helexpo με εκκίνηση από τη νότια είσοδο της ΔΕΘ (πλατεία ΧΑΝΘ) και τερματισμό στο σημείο εκκίνησης. Οι δρομείς που επιλέγουν να διανύσουν τα 3 χλμ επαναλαμβάνουν τη διαδρομή δύο φορές, αυτοί των 6χλμ 4 φορές και τέλος τα ζευγάρια των 9χλμ κάνουν συνολικά έξι στροφές.

Το RUN TOGETHER THESSALONIKI έχει διπλό στόχο. Από τη μία παροτρύνει όσους αγαπούν το τρέξιμο να αφιερώσουν ποιοτικό χρόνο για την υγεία τους και τον εαυτό τους και από την άλλη με τη βοήθεια των συμμετεχόντων να δείξει αλληλεγγύη σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη καθώς μέσω της διοργάνωσης θα στηρίξουμε τον «Ξενώνα Φιλοξενίας Γυναικών Θυμάτων Βίας» του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Το RUN TOGETHER THESSALONIKI 2020 θα πραγματοποιηθεί στη συμπρωτεύουσα υπό την αιγίδα της αντιδημαρχίας αθλητισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, την υποστήριξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και της ΔΕΘ HELEXPO

Χορηγοί Επικοινωνίας η ΕΡΤ3, η COSMOTE TV, το ACTION24, το Ράδιο Θεσσαλονίκη 94,5, ο Ερωτικός 948, ο ARENA RADIO 89.4 FM, το 1055Rock, ο Fresh Salad 96.1, το thessnews.gr, το TV100 και το FM100.

Για περισσότερες πληροφορίες:

site: http://www.runtogether.gr

facebook: www.facebook.com/RunTogetherGR/

instagram: http://www.instagram.com/runtogethergr/

 

Poikilo Rocky Mountain 2020 -Άνοιξαν οι εγγραφές

Poikilo Rocky Mountain 2020 -Άνοιξαν οι εγγραφές

Οι εγγραφές για τον αγαπημένο ορεινό αγώνα της Αττικής άνοιξαν. Αθλητές και ερασιτέχνες δρομείς, μικροί και μεγάλοι ανυπομονούν να τρέξουν στις 29 Μαρτίου 2020 στον αγαπημένο τους αγώνα, στο Poikilo Rocky Mountain.Για 8η συνεχή χρονιά, στα μοναδικά μονοπάτια του Ποικίλου Όρους οι δρομείς θα δοκιμάσουν την αντοχή τους σε έναν αγώνα καταξιωμένο για τις διαδρομές και την ποιότητα του σχεδιασμένο από τον «ΠΔΣ Οδυσσέας».

Πρόκειται για έναν γνήσιο αγώνα trail σε μία όμορφη διαδρομή 22,5 χιλιομέτρων με 1052 μέτρα θετική υψομετρική, όπου το 50% της διαδρομής αποτελείται από σηματοδοτημένα μονοπάτια και το υπόλοιπο από δασικούς δρόμους. Παράλληλα διεξάγονται και δυο μικρότεροι αγώνες, το Poikilo UpDown 8km  και το Poikilo Fun 4km για αρχάριους δρομείς και παιδιά.

Πρόγραμμα Αγώνα:

  • 08:30 – 09:30 Λειτουργία γραμματείας και παραλαβή αριθμών
  • 10:00 Εκκίνηση μεγάλης διαδρομής
  • 10:30 Εκκίνηση μικρών διαδρομών
  • 14:00 Απονομές Επάθλων

Η εκκίνηση και ο τερματισμός είναι στην πλατεία 8ης Μαρτίου στην Πετρούπολη (Ελαιών 224 και Πανοράματος). Οι εγγραφές γίνονται μεσω της ιστοσελίδας του συλλόγου www.pdsodysseas.gr

To Paros Way έρχεται στις 2 -3 Μαΐου 2020

To Paros Way έρχεται στις 2 -3 Μαΐου 2020

Η MYSPORT EVENT με την υποστήριξη του δήμου Πάρου, είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουν την διεξαγωγή του Paros Way στις 2 – 3 Μαΐου 2020.

Το Paros Way έρχεται στην Πάρο με πολλά αθλήματα και διαφορετικές αποστάσεις και έχει σκοπό να γίνει ο απόλυτος αθλητικός  – Τουριστικός προορισμός, σε ένα νησί που φημίζεται για τις φυσικές ομορφιές και τις υποδομές.

Σύντομα θα ανακοινωθούν  περισσότερες λεπτομέρειες καθώς και η προκήρυξη της διοργάνωσης. Σύντομα επίσης περισσότερες πληροφορίες και στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης www.parosway.gr.

x

Send this to a friend