Πέντε «αστικοί μύθοι» σχετικά με τα παπούτσια για τρέξιμο

Πέντε «αστικοί μύθοι» σχετικά με τα παπούτσια για τρέξιμο

Η δημιουργία «αστικών μύθων» γύρω από πολλά πράγματα είναι συχνό φαινόμενο, με τα αθλητικά παπούτσια να μην αποτελούν εξαίρεση.

Διαβάστε παρακάτω τους πέντε πιο διαδεδομένους απ’ αυτούς. Αφορούν όλα τα αθλητικά παπούτσια και κυρίως εκείνα που προορίζονται για τρέξιμο ή περπάτημα.

1. Αυτό είναι το καλύτερο παπούτσι που κυκλοφορεί

H ερώτηση «Ποιο είναι το καλύτερο παπούτσι για τρέξιμο που κυκλοφορεί στην αγορά;» είναι συχνή, αλλά δεν είναι απλό να απαντηθεί, καθώς δεν υπάρχει το τέλειο παπούτσι.

Ενα αθλητικό παπούτσι δεν ανταποκρίνεται το ίδιο σε όλους. Ο καθένας θα πρέπει να δει ποιο ταιριάζει καλύτερα στο πόδι του, γιατί μπορεί ένα παπούτσι με εξαιρετικές κριτικές να είναι ακατάλληλο για αρκετά άτομα.

Καλό θα ήταν να δείτε τους τύπους παπουτσιών που σας βολεύουν και στη συνέχεια να δείτε κριτικές ως προς το συγκεκριμένο αντικείμενο.

2. Οι εταιρίες φτιάχνουν όλα τα παπούτσια τους με τον ίδιο τρόπο

Μπορεί πολλοί να θεωρούν ότι η μάρκα του παπουτσιού που έχουν παίζει ρόλο, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Ολες οι εταιρίες έχουν μεγάλες ποικιλίες παπουτσιών.

Βέβαια, κάθε εταιρία έχει ένα συγκεκριμένο καλούπι που φτιάχνει τα παπούτσια. Ετσι, αν αγοράζεται παπούτσι συγκεκριμένης μάρκας που ταιριάζει στο πόδι σας, τότε δεν θα έχετε πρόβλημα και με άλλα μοντέλα με ίδια χαρακτηριστικά.

Στόχος δεν θα πρέπει να αγοράζεται παπούτσι ανάλογα με την μάρκα, αλλά με το πως εξυπηρετεί τις ανάγκες σας.

3. Χρειάζεται ιδιαίτερες οδηγίες για να πάρεις παπούτσι

Αν είχατε προβλήματα με ένα συγκεκριμένο μοντέλο παπουτσιού και ένας πωλητής σας έδωσε οδηγίες για το πως θα λύσετε το συγκεκριμένο θέμα με ένα άλλο μοντέλο δεν σημαίνει ότι είναι «νόμος» ότι πρέπει να παίρνετε παρόμοια παπούτσια.

Μπορεί προσωρινά το πρόβλημα που είχατε να λύθηκε, όμως μπορεί να επανέλθει για διαφορετικό λόγο ή να παρουσιαστούν άλλες περισσότερες δυσκολίες.

Στα μαγαζιά μπορούν να σας προτείνουν παπούτσια ανάλογα με την κατασκευή του ποδιού σας και όχι με άλλα θέματα που αντιμετωπίζεται (π.χ. τρόπος βαδίσματος) ή χαρακτηριστικά του οργανισμού σας που μπορεί και να αλλάζουν κατά διαστήματα (π.χ. βάρος ή μυϊκή δύναμη).

Προσπαθήστε να βρείτε παπούτσια που σας κάνουν να νιώθετε άνετα και ταιριάζουν με τον τρόπο που τρέχετε. Αν αλλάξουν κάποια δεδομένα, πρέπει να αλλάζετε και τα παπούτσια.

4. Η σταθερότητα είναι αρετή

Μπορεί στις διαπροσωπικές σχέσεις η μονογαμία και η σταθερότητα είναι σε γλιτώνει από προβλήματα, όμως δεν ισχύει το ίδιο και για τα παπούτσια. Δεν γίνεται να τρέχεις για πάντα με το ίδιο παπούτσι.

Δοκιμάστε όσα περισσότερα παπούτσια μπορείτε, προκειμένου να βρείτε με μεγαλύτερη σιγουριά. Αν μπορείτε να τα τεστάρετε τρέχοντας με διαφορετικό μοντέλο παπουτσιού σε κάθε πόδι θα είναι πιο εύκολο να βγάλετε ασφαλέστερα συμπεράσματα.

5. Τα παπούτσια μπορούν να σε κάνουν πιο γρήγορο

Είναι ο παλαιότερος μύθος που υπάρχει για τα παπούτσια. Η αλήθεια είναι πως σας κάνουν να νιώθετε πιο άνετα, όμως η βελτίωση έρχεται αν ο οργανισμός σας λειτουργεί καλύτερα (ενδυνάμωση μυών, σωστές αναπνοές και προπονηση).

Διαβάστε ακόμα: Σούπερ οδηγός του Runnfun.gr για παπούτσια τρεξίματος (27 μοντέλα)

Πηγή: runnersworld.com

Previous ArticleNext Article

Καραϊσκος και Ασημακοπούλου πρωταθλητές στον ημιμαραθώνιο δρόμο

Ο Παναγιώτης Καραϊσκός (ΠΓΣ) αναδείχθηκε πρωταθλητής στον Ημιμαραθώνιο δρόμο, στο Σχινιά,  με 1.09.28 και ακολούθησαν ο Γιάννης Ζερβάκης (ΑΟ Τρίτων Χαλκίδας) με 1.10.50 και ο Χριστόφορος Μερούσης (ΦΟ Βροντάδων) με 1.10.57.

Η Κατερίνα Ασημακοπούλου (ΑΟ Μυκόνου) επέστρεψε στην κορυφή μιας πανελλήνιας διοργάνωσης, τερματίζοντας πρώτη στον Ημιμαραθώνιο σε 1ώρα 19.20. Στη δεύτερη θέση τερμάτισε η Μοσχούλα Μανούσου Παρασκευοπούλου (ΓΣ Κηφισιάς) με 1.20.18 και στην τρίτη η Παναγιώτα Βλαχάκη (ΓΑΣ Ιλισσός) με 1.24.42.

Δείτε όλα τα αποτελέσματα ΕΔΩ

Τρέξιμο σε ανηφόρα ή κατηφόρα; Τελικά τι είναι πιο επίπονο;

Τρέξιμο σε ανηφόρα ή κατηφόρα; Τελικά τι είναι πιο επίπονο;

Ανηφόρα ή κατηφόρα; Έχετε αναρωτηθεί όμως ποια από τις δύο πορείες καταπονεί περισσότερο τον οργανισμό μας; Πιθανότατα το μεγαλύτερο ποσοστό να απαντούσατε η ανάβαση διότι πολύ απλά νιώθετε περισσότερο κουρασμένοι απ’ ότι στην κατάβαση.

Τι λένε οι έρευνες:

  • Κατά την ανάβαση, το σώμα σας καταναλώνει περισσότερη ενέργεια, διότι οι μύες σας εργάζονται πολύ πιο σκληρά για να σηκώσουν το βάρος, αλλά ταυτόχρονα δημιουργούν και μια ”ασπίδα προστασίας” γύρω από την άρθρωση, η οποία όμως, λόγω της μικρής γωνίας που κάνει, μειώνει τα επίπεδα έντασης στους μύες του τετρακέφαλου.
  • Αντίθετα στην κατάβαση, οι γωνίες είναι μεγαλύτερες και η επιβάρυνση στον τετρακέφαλο υψηλότερη. Επίσης, η βαρύτητα έλκει το βάρος σας προς τα κάτω, με αποτέλεσμα η επιγονατίδα να δέχεται αυξανόμενες δυνάμεις τριβής, λόγω του συνεχούς φρεναρίσματος.

Συμπέρασμα: Η ανάβαση είναι πιο απαιτητική, όσον αναφορά στο έργο που παράγει ο οργανισμός, αλλά η κατάβαση είναι πιο επίπονη για τους μύες και τις αρθρώσεις και οι πιθανότητες τραυματισμού είναι περισσότερες.

Διαβάστε ακόμα: Προπόνηση στο κρύο ή στη ζέστη; Εξαρτάται από τον στόχο…

x
Send this to a friend