«Αστικοί μύθοι» σχετικά με τα παπούτσια για τρέξιμο

Πέντε «αστικοί μύθοι» σχετικά με τα παπούτσια για τρέξιμο

Η δημιουργία «αστικών μύθων» γύρω από πολλά πράγματα είναι συχνό φαινόμενο, με τα αθλητικά παπούτσια να μην αποτελούν εξαίρεση.

Διαβάστε παρακάτω τους πέντε πιο διαδεδομένους απ’ αυτούς. Αφορούν όλα τα αθλητικά παπούτσια και κυρίως εκείνα που προορίζονται για τρέξιμο ή περπάτημα.

1. Αυτό είναι το καλύτερο παπούτσι που κυκλοφορεί

H ερώτηση «Ποιο είναι το καλύτερο παπούτσι για τρέξιμο που κυκλοφορεί στην αγορά;» είναι συχνή, αλλά δεν είναι απλό να απαντηθεί, καθώς δεν υπάρχει το τέλειο παπούτσι.

Ενα αθλητικό παπούτσι δεν ανταποκρίνεται το ίδιο σε όλους. Ο καθένας θα πρέπει να δει ποιο ταιριάζει καλύτερα στο πόδι του, γιατί μπορεί ένα παπούτσι με εξαιρετικές κριτικές να είναι ακατάλληλο για αρκετά άτομα.

Καλό θα ήταν να δείτε τους τύπους παπουτσιών που σας βολεύουν και στη συνέχεια να δείτε κριτικές ως προς το συγκεκριμένο αντικείμενο.

2. Οι εταιρίες φτιάχνουν όλα τα παπούτσια τους με τον ίδιο τρόπο

Μπορεί πολλοί να θεωρούν ότι η μάρκα του παπουτσιού που έχουν παίζει ρόλο, αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Ολες οι εταιρίες έχουν μεγάλες ποικιλίες παπουτσιών.

Βέβαια, κάθε εταιρία έχει ένα συγκεκριμένο καλούπι που φτιάχνει τα παπούτσια. Ετσι, αν αγοράζεται παπούτσι συγκεκριμένης μάρκας που ταιριάζει στο πόδι σας, τότε δεν θα έχετε πρόβλημα και με άλλα μοντέλα με ίδια χαρακτηριστικά.

Στόχος δεν θα πρέπει να αγοράζεται παπούτσι ανάλογα με την μάρκα, αλλά με το πως εξυπηρετεί τις ανάγκες σας.

Τι συζητούν μεταξύ τους για σένα τα καινούρια σου παπούτσια τρεξίματος;

3. Χρειάζεται ιδιαίτερες οδηγίες για να πάρεις παπούτσι

Αν είχατε προβλήματα με ένα συγκεκριμένο μοντέλο παπουτσιού και ένας πωλητής σας έδωσε οδηγίες για το πως θα λύσετε το συγκεκριμένο θέμα με ένα άλλο μοντέλο δεν σημαίνει ότι είναι «νόμος» ότι πρέπει να παίρνετε παρόμοια παπούτσια.

Μπορεί προσωρινά το πρόβλημα που είχατε να λύθηκε, όμως μπορεί να επανέλθει για διαφορετικό λόγο ή να παρουσιαστούν άλλες περισσότερες δυσκολίες.

Στα μαγαζιά μπορούν να σας προτείνουν παπούτσια ανάλογα με την κατασκευή του ποδιού σας και όχι με άλλα θέματα που αντιμετωπίζεται (π.χ. τρόπος βαδίσματος) ή χαρακτηριστικά του οργανισμού σας που μπορεί και να αλλάζουν κατά διαστήματα (π.χ. βάρος ή μυϊκή δύναμη).

Προσπαθήστε να βρείτε παπούτσια που σας κάνουν να νιώθετε άνετα και ταιριάζουν με τον τρόπο που τρέχετε. Αν αλλάξουν κάποια δεδομένα, πρέπει να αλλάζετε και τα παπούτσια.

4. Η σταθερότητα είναι αρετή

Μπορεί στις διαπροσωπικές σχέσεις η μονογαμία και η σταθερότητα είναι σε γλιτώνει από προβλήματα, όμως δεν ισχύει το ίδιο και για τα παπούτσια. Δεν γίνεται να τρέχεις για πάντα με το ίδιο παπούτσι.

Δοκιμάστε όσα περισσότερα παπούτσια μπορείτε, προκειμένου να βρείτε με μεγαλύτερη σιγουριά. Αν μπορείτε να τα τεστάρετε τρέχοντας με διαφορετικό μοντέλο παπουτσιού σε κάθε πόδι θα είναι πιο εύκολο να βγάλετε ασφαλέστερα συμπεράσματα.

5. Τα παπούτσια μπορούν να σε κάνουν πιο γρήγορο

Είναι ο παλαιότερος μύθος που υπάρχει για τα παπούτσια. Η αλήθεια είναι πως σας κάνουν να νιώθετε πιο άνετα, όμως η βελτίωση έρχεται αν ο οργανισμός σας λειτουργεί καλύτερα (ενδυνάμωση μυών, σωστές αναπνοές και προπονηση).

Διαβάστε ακόμα: Τα σημάδια που δείχνουν πως πρέπει να αλλάξεις παπούτσια προπόνησης

Πηγή: runnersworld.com

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Ζεστό ή κρύο μπάνιο: Τι πρέπει να προτιμάς μετά από έναν σκληρό αγώνα;

Αποτελεί «κλασικό» debate στους κύκλους των δρομέων: είναι ένα ζεστό ή ένα κρύο μπάνιο έπειτα από μια σκληρή προπόνηση η αγώνα είναι η καταλληλότερη μέθοδος αποκατάστασης;

Άπαντες συμφωνούν πως αφού γυρίσεις σπίτι μετά από μια μεγάλη διαδρομή που έχει εξαντλήσει το σώμα σου, το να μπεις στην μπανιέρα και να χαλαρώσεις αποτελεί μια σοφή επιλογή.

Ωστόσο, το αν το νερό που θα τρέξει πάνω στο κορμί σου πρέπει να είναι ζεστό ή πρέπει να είναι κρύο αποτελεί ένα δίλλημα που δεν έχει απαντηθεί πειστικά, ενώ τόσο το ζεστό όσο και το κρύο νερό ως μέσο αποκατάστασης, έχουν το καθένα τους δικούς του φανατικούς φίλους.

Τελικά, τι από τα δυο είναι η σωστή επιλογή;

Η Τζο Πάβεϊ, Βρετανίδα δρομέας μεγάλων αποστάσεων και κάτοχος μεταλλίων τόσο σε ευρωπαϊκά όσο και σε παγκόσμια πρωταθλήματα, κουβαλάει τόση εμπειρία από τη συμμετοχή της σε επαγγελματικούς αγώνες που δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί η οπτική της γύρω από τέτοιου τύπου ζητήματα.

Πρόσφατα, κλήθηκε να πάρει θέση για το δίλλημα ζεστού ή κρύου μπάνιου και ήταν ξεκάθαρη.

«Καταρχάς, οι φυσιολογικές επιδράσεις των ζεστών μπάνιων διαφέρουν από αυτές των κρύων μπάνιων. Έπειτα από ένα σκληρό και επώδυνο τρέξιμο, στους μύες μας προκαλείται φλεγμονώδης απόκριση, κάτι που οδηγεί σε πόνο και πρήξιμο», τονίζει αρχικά η Πάβεϊ και συνεχίζει: «Οι ειδικοί πιστεύουν ότι ένα κρύο μπάνιο περιορίζεις αυτή την αντίδραση ανακουφίζοντας τα αιμοφόρα αγγεία, τα οποία, με τη σειρά τους, μειώνουν την καθυστερημένη εμφάνιση μυϊκού πόνου). Τα κρύα μπάνια λοιπόν είναι λοιπόν η καλύτερη επιλογή αμέσως μετά από ένα σκληρό τρέξιμο».

Σημαίνει αυτό ωστόσο πως τα ζεστά μπάνια είναι αυτόματα άχρηστα για τη φυσική κατάσταση ενός δρομέα; Η Πάβεϊ ξεκαθαρίζει: «Τα ζεστά μπάνια, από την άλλη πλευρά, προωθούν τη ροή του αίματος στους μύες με διαστολή των αιμοφόρων αγγείων. Αυτό είναι κάτι που δεν θέλετε να συμβαίνει αμέσως μετά την άσκηση. Ωστόσο, τις επόμενες ημέρες, όταν υποχωρήσει ο οξύς πόνος, το ένα ζεστό μπάνιο είναι χρήσιμο γιατί βοηθάει στην στην αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος, η οποία με τη σειρά της βοηθά στη μακροπρόθεσμη αποκατάσταση».

Η Πάβεϊ καταλήγει λέγοντας: «Η φλεγμονώδης αντίδραση στους μύες είναι μέρος της διαδικασίας προσαρμογής καθώς βελτιώνει την δύναμη ενός δρομέα. Ίσως λοιπόν, σε στιγμές που η γρήγορη ανάρρωση είναι ζωτικής σημασίας, όπως μετά την τελευταία σκληρή προπόνηση πριν από έναν αγώνα, ένα κρύο μπάνιο να είναι ό,τι πρέπει»

Με άλλα λόγια, όπως σε πολλά ζητήματα έτσι και σε αυτό, δεν υπάρχει μια και μοναδική απόλυτη αλήθεια: το κρύο μπάνιο είναι κατάλληλο για άμεση ανακούφιση και αποκατάσταση, το ζεστό μπάνιο έχει ευεργετικό ρόλο σε πιο μακροπρόθεσμο επίπεδο.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Hercules Mountain Marathon: Οι νικητές της 15ης διοργάνωσης!

Μετά από την επάνοδο σε μια σχετική κανονικότητα, διεξήχθη την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου,  ο 15ος Ορεινός Μαραθώνιος Οίτης “Ηρακλής”, κάτω από ιδανικές συνθήκες και με την αυστηρή τήρηση του πρωτοκόλλου της υγειονομικής επιτροπής, της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.

Νικητές στον Μαραθώνιο, μετά από δυνατό ανταγωνισμό, σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, αναδείχτηκαν, ο Θωμάς Ανδρούτσος , της Mountain Trainning Solution, με χρόνο 5:08:41, ο Ανδρέας Τσιάρας , της ομάδας Baliotis Nature Trail, με χρόνο 5:11:00 και σε απόσταση αναπνοής, στην τρίτη θέση, ο  Άριστείδης Γκιζλής, με χρόνο 5:11:26.

Στις γυναίκες, μετά από εξαιρετική εμφάνιση, 1η αναδείχτηκε η Μαρία Ξανθη, με χρόνο 5:55:29 και ακολούθησαν η Μάρθα Ξηροφώτου , της ομάδας Kasimis Training με χρόνο 7:00:30 και η Αλεξάνδρα Παναγιώτου της Oramique , με χρόνο 7:01:23.

Στη μεσαία διαδρομή, τον Ελλέβορο των 16,2χλμ, για άλλη μια φορά, ο Γιώργος Λουφέκης προπονητής της ομώνυμης ομάδας L-Crew, τερμάτισε πρώτος, με χρόνο 1:41:22. Στη δεύτερη θέση και με διαφορά ενός λεπτού, τερμάτισε ο Κωνσταντίνος Πανταζής του Kourkourikis Trainning Group, με χρόνο 1:42:22 και στην τρίτη θέση, ο Νικόλαος Ελράντυ της ομάδας Dimopoulos Coaching με χρόνο 1:45:48.

Στην κατηγορία των γυναικών στον Ελλέβορο, 1η πέρασε τη γραμμή του τερματισμού η Αναστασία Τζαρού, με χρόνο 2:05:47, ενώ με διαφορά 22 δευτερολέπτων και χρόνο 2:06:09 ήρθε η Μαρία Λουφέκη της ομάδας L- Crew. Η τριάδα, ολοκληρώθηκε με την Παναγιώτα Δημακάκου, τακτική “θαμώνα” της Οίτης,  της ομάδας Mad Goats, με χρόνο 2:09:58

Στη μικρή αλλά όχι εύκολη διαδρομή, των 6,7χλμ και 410μ υψομετρικής, νικητές στους άνδρες αναδείχτηκαν οι Χρήστος Κυριαζάκος της Evo Gym Mykonos με χρόνο 0:40:29, ο Δημήτρης Ρήγας της Kasimis Trainning με χρόνο 0:47:32 και ο Ηλίας Τσιώτας του Συλλόγου Τραχίνα, με χρόνο 0:51:22. Στις γυναίκες, πρώτη ήρθε η Χρυσούλα Βλησαρούλη της VMaxTrainning  με χρόνο 0:52:38, δεύτερη η Αναστασία Παπά, επίσης της VMaxTrainning με χρόνο 0:58:07 και τρίτη η Αριστέα Λάγκαρη με χρόνο 1:00:20

Οι φωτογραφίες της διοργάνωσης, έχουν ξεκινήσει να ανεβαίνουν και αναμένεται να ολοκληρωθούν τις επόμενες ημέρες , καλύπτοντας όλες τις διαδρομές.

Ραντεβού λοιπόν, την Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2022 για την 16η διοργάνωση,  χωρίς υγειονομικούς  περιορισμούς, για ένα ταξίδι ακόμη, στα μαγικά μονοπάτια της Οίτης!!

Δείτε φωτογραφίες από τη διοργάνωση:

Φάκελος φωτογραφιών εδώ:

https://coutsicos-my.sharepoint.com/personal/hercules_coutsicos_onmicrosoft_com/_layouts/15/onedrive.aspx?id=%2Fpersonal%2Fhercules%5Fcoutsicos%5Fonmicrosoft%5Fcom%2FDocuments%2F%CE%92ackup%20All%2F%CE%A4%CF%81%CE%B1%CF%87%CE%AF%CE%BD%CE%B1%202021%2F%CE%97%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%BB%CE%AE%CF%82%202021%2FHercules%202021%20fotos

Με εκτίμηση

Η Οργανωτική Επιτροπή

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend