Με ποιους τρόπους το σώμα σας “φωνάζει” ότι χρειάζεται ξεκούραση!

Επιμέλεια: Ηλίας Μπαντούνας

Δώστε προσοχή σε δέκα «σημάδια» του σώματός σας που δείχνουν πότε πρέπει να τρέξετε και πότε πρέπει να ξεκουραστείτε.

Αν δεν αφιερώσετε επαρκή χρόνο για αποκατάσταση, το σώμα σας δεν θα μπορέσει να γίνει ποτέ δυνατότερο και γρηγορότερο, όπως εξηγεί η Stacy Sims, που εργάζεται στο κέντρο έρευνας και πρόληψης του Στάνφορντ, στην ιατρική σχολή των ΗΠΑ.

Οι συνήθειες στον ύπνο και τα επίπεδα της ενέργειας θα είναι τα πρώτα που θα δεχτούν τις επιπτώσεις. Στην συνέχεια το ανοσοποιητικό σύστημα θα εξασθενήσει και θα χάσετε την όρεξή σας. Είναι όπως όταν καίγεται η μηχανή σε ένα όχημα.

Δώστε προσοχή στις 10 ενδείξεις που ακολουθούν. Αν τρεις ή περισσότερες από αυτές ανάψουν «κόκκινο», θα πρέπει να σκεφτείτε το ενδεχόμενο να κάνετε πιο χαλαρές προπονήσεις ή να ξεκουραστείτε για κάποιες ημέρες , ώστε να επιστρέψετε το ίδιο δυνατοί με πριν.

1. Η μάζα του σώματος

Μια απώλεια βάρους 2% από την μια μέρα στην άλλη δείχνει διακυμάνσεις στα υγρά του σώματος. Είναι πιθανό να μην ενυδατώνεστε σωστά κατά την διάρκεια ή μετά την άσκηση. Η έλλειψη ενυδάτωσης επηρεάζει αρνητικά  την σωματική απόδοση αλλά και την πνευματική και θέτει σε κίνδυνο την ποιότητα της προπόνησης.

2. Καρδιακή συχνότητα την ώρα της ξεκούρασης

Μετρήστε τους σφυγμούς σας το πρωί πριν σηκωθείτε από το κρεβάτι για να καταλάβετε πιο είναι το φυσιολογικό επίπεδο για εσάς. Η αύξηση των σφυγμών εν ώρα ξεκούρασης είναι δείγμα άγχους. Σημαίνει πως το νευρικό σας σύστημα έχει προετοιμαστεί για μάχη, απελευθερώνοντας ορμόνες που αυξάνουν τους παλμούς σας με σκοπό να διοχετεύσουν περισσότερο οξυγόνο στους μύες και τον εγκέφαλο. Ένα επίπονο τρέξιμο και μια δύσκολη μέρα στην εργασία αμφότερα απαιτούν έξτρα χρόνο αποκατάστασης.

3. Ύπνος

Ένα σταθερά καλός ύπνος θα σας δώσει μια ώθηση μέσω αυξητικών ορμονών που είναι απαραίτητες για την αναδόμηση των μυϊκών ινών. Ένα σερί από νύχτες με ανεπαρκή ύπνο έχει αρνητική επίδραση στο ανοσοποιητικό αλλά και τα αντανακλαστικά εν ώρα αγώνα.

4. Αφυδάτωση

Σε περίπτωση που τα ούρα σας έχουν σκούρο κίτρινο χρώμα, αυτό μπορεί να σημαίνει πως δεν ενυδατώνεστε όπως πρέπει. Επίσης μπορεί να προκληθεί λόγω συγκεκριμένου φαγητού που καταναλώσατε το προηγούμενο βράδυ ή λόγω έλλειψης βιταμινών.

5. Ενέργεια

Αν τα επίπεδα ενέργειας σας είναι χαμηλά υπάρχει κάτι που δεν πάει καλά. Οι αθλητές συχνά θεωρούν πως με το να αγνοήσουν την κόπωση θα γίνουν πιο δυνατοί, ωστόσο τα πράγματα δεν είναι πάντοτε έτσι.

6. Διάθεση

Όταν το σώμα είναι καταπονημένο από σκληρές προπονήσεις, παράγει ορμόνες όπως η κορτιζόλη που δημιουργούν άγχος και εκνευρισμό. Παντός είδους ιδιοτροπίες σημαίνουν πως ενδεχομένως δεν έχετε ξεκουραστεί όσο πρέπει.

7. Μειωμένα επίπεδα οξυγόνου

Η ποσότητα του οξυγόνου στην αιμοσφαιρίνη των ερυθρών αιμοσφαιρίων μπορεί να μετρηθεί τοποθετώντας την άκρη του δακτύλου σας σε ένα φορητό παλμικό οξύμετρο.Οσο υψηλότερο το ποσοστό, τόσο το καλύτερο για εσάς. Ένα ποσοστό 95% είναι φυσιολογικό για αθλητή που έχει εγκλιματιστεί με ένα συγκεκριμένο υψόμετρο. Υπάρχουν έρευνες που εξετάζουν κατά πόσο τα επίπεδα του οξυγόνου σχετίζονται με την ανάγκη για περισσότερη ξεκούραση.

8. Πόνος

Σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε κάποιον τραυματισμό ή έχετε καταπονημένους μύες, το σώμα χρειάζεται περισσότερη ενέργεια για να επανέλθει, συνεπώς και περισσότερη ξεκούραση.

9. Προβληματική προπόνηση

Αυτό είναι κάτι το υποκειμενικό, ωστόσο αν είναι αρκετές οι φορές τον τελευταίο καιρό που δεν μένετε ικανοποιημένοι από την προπόνηση που κάνετε, αυτός είναι ένας δείκτης πως χρειάζεστε ξεκούραση.

10. Ασθένειες

Οποιαδήποτε ασθένεια, ακόμη και ο εμμηνορροϊκός κύκλος μιας γυναίκας, αυξάνουν την ανάγκη του οργανισμού για ενέργεια με σκοπό να τροφοδοτήσει με καύσιμα το ανοσοποιητικό το οποίο εργάζεται με υπερωρίες.  Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν λιγότεροι «πόροι» για αποκατάσταση του σώματος.

Διαβάστε επίσης: Γιατί οι μέρες απόλυτης ξεκούρασης είναι απαραίτητες για τις προπονήσεις σας

Previous ArticleNext Article

Hydra’s Trail Event 2021: Ζεσταίνει τις μηχανές για τις 10 & 11 Απριλίου

Ανακοίνωση για τη διεξαγωγή του Hydra’s Trail Event 2020

Μπορεί η δύσκολη και πρωτόγνωρη εμπειρία της χρονιάς που πέρασε να μας κράτησε μακριά σας. Μπορεί να προετοιμαστήκαμε για νέες περιπέτειες στα βουνά της Ύδρας αλλά να μην τις χαρήκαμε.

Μπορεί να σχεδιάσαμε πολλές και νέες δρομικές προκλήσεις, αλλά η πανδημία να μας στέρησε τη χαρά να τις μοιραστούμε μαζί σας.

Όμως αυτή τη χρονιά, είμαστε πιο αισιόδοξοι και ζεσταίνουμε πάλι τις «μηχανές»! Σε όλους λείπουν τα βουνά, τα μονοπάτια και οι αγώνες! Αναμένουμε λοιπόν με αγωνία να δοθεί το «ελεύθερο» και να κάνουμε restart στην ζωή και την καθημερινότητα μας και βεβαίως στο τρέξιμο! Να γυρίσουμε πάλι πίσω, στο σημείο που αφήσαμε στάσιμο το χρόνο, πολλούς μήνες πριν.

Έτσι, με γνώμονα την επανέναρξη των δρομικών δραστηριοτήτων η Οργανωτική Επιτροπή του Hydra’s Trail Event δηλώνει ΠΑΡΟΥΣΑ προετοιμάζοντας και φέτος τον αγώνα που τόσο αγαπήσατε!

Γνωρίζουμε πως αυτό αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα και πως θα υπάρξουν κανόνες και σοβαροί περιορισμοί στον σχεδιασμό και την υλοποίηση του Hydras’s Trail Event 2021. Όμως μεγάλη σημασία έχει να ξαναβρεθούμε μαζί σας στα μονοπάτια της Ύδρας. Να ξανασμίξουμε -από απόσταση- και να ζήσουμε πάλι τον παλμό και την δύναμη των ορεινών αγώνων στα μοναδικά μονοπάτια της Ύδρας. Είμαστε λοιπόν και πάλι σε ρυθμούς προετοιμασίας και φυσικά εν αναμονή των ειδικότερων ανακοινώσεων της Πολιτείας, ώστε να προχωρήσουμε επιτέλους, στο πολυπόθητο άνοιγμα των εγγραφών για το Hydra’s Trail Event 2021!!!

Πρωταρχικό μέλημα, από την πρώτη κιόλας διοργάνωση το 2014, ήταν η ασφάλεια όλων όσοι συμμετείχαν σε εκείνη τη γιορτή. Με τον ίδιο ακριβώς γνώμονα πορευόμαστε και σχεδιάζουμε και φέτος, φροντίζοντας να είμαστε -όπως πάντακατάλληλα προετοιμασμένοι και συνεπείς σε ότι αφορά τα πρωτόκολλα διεξαγωγής των αγώνων, που θεσπίζει η Πολιτεία με σκοπό τον περιορισμό των συνεπειών της πανδημίας και τη μη περαιτέρω διάδοση του κορωνοϊού.

Περισσότερες λεπτομέρειες θα δοθούν σε επόμενη επικοινωνία μας μαζί σας και όταν θα υπάρχει η κατάλληλη ενημέρωση από τις αρχές, σχετικά με τα μέτρα και τις ρυθμίσεις για την ασφαλή διεξαγωγή αγώνων.

Οφείλουμε στο σημείο αυτό, να θυμίσουμε τις αλλαγές στις διαδρομές οι οποίες ανακοινώθηκαν ήδη από πέρυσι, με σκοπό την ανάδειξη περισσοτέρων μονοπατιών αλλά και των απομακρυσμένων πανέμορφων ακτών του νησιού μας.

Hydra’s Trail Marathon

Η μεγάλη διαδρομή έγινε πια ορεινός μαραθώνιος και έχει την ονομασία Hydra’s Trail Marathon, με μήκος 38,5 χλμ και 2.000 μ θετικής υψομετρικής, με πανέμορφα μονοπάτια να οδηγούν πλέον για πρώτη φορά στις παραλίες Μώλος και
Νησίζα.

Rock Race

Η γνωστή μικρή διαδρομή, πλέον θα είναι μικρή μονάχα στο όνομα! Αναβαθμισμένη σε 17,5 χλμ και 980 μ θετικής υψομετρικής, θα δώσει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες δρομείς, για πρώτη φορά να δουν το Κλιμάκι, στην πίσω (ανατολική) πλευρά του νησιού, αλλά και να περάσουν από την ιστορική Ιερά Μονή του Προφήτη Ηλία, όπου στον περίβολό της υπάρχει το κελί στο οποίο φυλακίστηκε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, κατά την μεταεπαναστατική περίοδο.

Το ραντεβού είναι για το Σαββατοκύριακο 10 & 11 Απριλίου 2021, στην Ύδρα.

Μένουμε αισιόδοξοι ότι θα συναντήσουμε όλους εκεί!

Υγεία και καλές προπονήσεις σε όλους!

Οργανωτική Επιτροπή
Hydra’s Trail Event

Trail Time Trial: Μια νέα μορφή αγώνων βουνού στον Υμηττό

Μία νέα μορφή αγώνων βουνού έρχεται στον Υμηττό. Το Trail Time Trial είναι μία σειρά 3 αγώνων που θα γίνουν μέσα στον Φλεβάρη στην ίδια διαδρομή κάθε φορά.

Το μήκος αυτής είναι 6,1 χιλιόμετρα με πολύ απαιτητικό υψομετρικό προφίλ. Είναι αγώνες ατομικής χρονομέτρησης με περιορισμένο πλήθος συμμετεχόντων (70 δρομείς).

Θα διεξαχθεί και ο τελικός τέταρτος αγώνας στην ίδια διαδρομή όπου οι συμμετέχοντες καλούνται να καλύψουν όσο γίνεται μεγαλύτερη απόσταση μέσα σε έναν δεδομένο χρόνο (3μιση ώρες) επαναλαμβάνοντας τον ίδιο κύκλο των 6,1 χιλιομέτρων.

Η συμμετοχή στον “τελικό” είναι ανοιχτή μόνο σε συμμετέχοντες στους 3 πρώτους αγώνες, που θα πετύχουν επίδοση σύμφωνη με τα κριτήρια που έχουν οριστεί.

Πρώτος αγώνας στις 7 Φεβρουαρίου!

Όλες οι πληροφορίες και εγγραφές στο web site: http://www.tttrail.gr

x
Send this to a friend