Διατροφή ή γυμναστική: Τι βοηθά περισσότερο στην απώλεια βάρους;

Διατροφή ή γυμναστική: Τι βοηθά περισσότερο στην απώλεια βάρους;

Είναι βέβαιο πως τo έχετε ακούσει πολλές φορές: Η σωστή διατροφή και η γυμναστική είναι τα «κλειδιά» για να αποκτήσετε φυσιολογικό βάρος. Ωστόσο στην πράξη το ένα έχει μεγαλύτερη σημασία από το άλλο και αν θα πρέπει να επικεντρωθείτε σε κάποιο, αυτό είναι η διατροφή.

Οι άνθρωποι που απλά αλλάζουν το πρόγραμμα διατροφής τους, έχει παρατηρηθεί πως χάνουν περισσότερα κιλά από εκείνους που στοχεύουν αποκλειστικά σε ένα πιο εντατικό πρόγραμμα εκγύμνασης. Σύμφωνα με έρευνα του περιοδικού «PeerJ», σε διάστημα 3 ετών, τα άτομα που αύξησαν κατά μισή ώρα την άσκηση ημερησίως, πήραν περισσότερο βάρος από εκείνα που γυμνάζονταν λιγότερο. Γιατί λοιπόν το γυμναστήριο δεν κάνει τα θαύματα που πολλοί αναμένουν;

Τι να προσέξετε

Bασικά είναι πιο εύκολο να αποφύγετε τις περιττές θερμίδες σε πρώτο χρόνο παρά να προσπαθήσετε να τις χάσετε στην συνέχεια. Είναι πιο απλό να μην φάτε ένα μπέργκερ που συνοδεύεται από τηγανητές πατάτες, από το να προσπαθήσετε με ώρες γυμναστικής να κάψετε στην συνέχεια τις 1.200 θερμίδες που προέρχονται από το γεύμα σας.

Επίσης, αν δεν δώσετε προσοχή στις μερίδες, ενδέχεται να καταναλώσετε μεγαλύτερες ποσότητες μετά από πέρας ενός νέου προγράμματος άσκησης στο γυμναστήριο. Όχι μόνο αυξάνεται η όρεξη από την έξτρα προσπάθεια που καταβάλετε, αλλά μπορεί να κάνετε και επιλογές τροφών που απέχουν αρκετά από το να χαρακτηριστούν υγιεινές.

Μισή ώρα στον διάδρομο μπορεί να κάψει γύρω στις 300 θερμίδες, ωστόσο ένα απλό κομμάτι κέικ είναι ικανό να καταστρέψει όλη την σκληρή δουλειά που προηγήθηκε.

Ιδανικός ο συνδιασμός διατροφής και άσκησης

Σε κάθε περίπτωση, όταν παρατηρείτε πως παρά την μεγάλη προσπάθεια στο γυμναστήριο, το αποτέλεσμα δεν είναι ικανοποιητικό, θα πρέπει τότε να ρίξετε το φταίξιμο στις διατροφικές συνήθειες. Αυτό φυσικά δεν συνεπάγεται πως θα πρέπει να διακόψετε την συνδρομή σας. Ο συνδυασμός άσκησης και σωστής διατροφής μπορεί να δώσει την λύση στο πρόβλημα με τα επιπλέον κιλά.

Η άσκηση δεν καίει απλά θερμίδες. Στην ουσία απελευθερώνει στον οργανισμό τις ενδορφίνες και κατά συνέπεια συμβάλει στην θετική σκέψη και στην δημιουργία ενός αισθήματος ικανοποίησης για τα όσα καταφέρνετε.

Όσοι συνδυάζουν το γυμναστήριο με την καλή διατροφή, αποκλείεται να μην δουν ορατό αποτέλεσμα μετά το πέρας ενός έτους. Από εκείνο το σημείο και έπειτα, συνεχίζουν να ασκούνται ώστε να διατηρηθούν στα επιθυμητά κιλά. Παράλληλα οι έρευνες έχουν συνδέσει την σωματική άσκηση με την ορθή καρδιακή λειτουργία, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού αλλά και την ψυχική υγεία.

Διαβάστε ακόμα: Συμπληρώματα διατροφής: Γιατί μια κάψουλα δεν θα γίνει ποτέ φαΐ

Previous ArticleNext Article

Η ιδανική… συνταγή άσκησης για να προστατέψουμε την υγεία μας

Είναι γνωστό πως το να κάθεσαι όλη μέρα χωρίς να κινείς συχνά το σώμα σου δεν είναι και ό,τι καλύτερο. Δεκάδες έρευνες έχουν αποδείξει πως το να μένουμε ακούνητοι για μεγάλες χρονικές περιόδους (π.χ. από τις 9 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα, σε μια τυπική δουλειά γραφείου) παίζει καθοριστικό ρόλο στην υγεία μας.

Γρήγορο περπάτημα: Πόσα βήματα το λεπτό πρέπει να κάνεις;

Για το λόγο αυτό, πολλοί άνθρωποι προσπαθούν να κάνουν μικρά διαλείμματα μέσα στην ημέρα, να παίρνουν τις σκάλες αντί για το ασανσέρ, να περπατούν μέχρι το σούπερ μάρκετ αντί να οδηγούν για να φτάσουν εκεί κ.ο.κ. Μέχρι σήμερα όμως, δεν υπήρχε κάποια επιστημονική ένδειξη για το πόσο πρέπει να κινούμαστε κάθε μέρα ώστε να αντισταθμίζουμε τις ώρες που έχουμε μείνει καθιστοί.

Τώρα, μια νέα έρευνα έρχεται για να μας δώσει νέες πληροφορίες σχετικά με το θέμα. Η έρευνα, η οποία δημοσιεύθηκε στο The Lancet, υποδεικνύει την ιδανική συνταγή για να προστατεύουμε την υγεία μας ενάντια στη ζημιά που προκαλεί η καθιστική ζωή μιας δουλειάς γραφείου. Βάσει αυτής της συνταγής, η λύση δεν είναι να γυμναζόμαστε για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα κάθε μέρα αλλά να γυμναζόμαστε ανάλογα με τις ώρες που καθόμαστε.

Παραδείγματα

Για παράδειγμα, οι άνθρωποι που εργάζονται ένα τυπικό 8ωρο ημερησίως, πρέπει να αφιερώνουν τουλάχιστον μία ώρα κάθε μέρα στο να κινούν το σώμα τους. Για αυτούς που κάθονται κατά μέσο όρο 6 ώρες την ημέρα, ο χρόνος κίνησης μειώνεται στο μισάωρο. Επίσης, η έρευνα τονίζει πως η άσκηση δε χρειάζεται να γίνεται συνεχόμενα ή έντονα. Μπορεί να είναι χωρισμένη σε μικρά χρονικά διαστήματα μέσα στην ημέρα και μπορεί να είναι τόσο απλή όσο το χαλαρό περπάτημα.

Τρέξιμο εναντίον περπατήματος: Ποια μορφή άσκησης είναι πιο χρήσιμη;

Η ερευνητική ομάδα που διεξήγαγε τη μελέτη, ανέλυσε στοιχεία από ένα δειγματολόγιο 100 ενήλικων ατόμων άνω των 45 ετών από τη Δυτική Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Αυστραλία. Χρησιμοποιώντας παλιότερα στοιχεία, οι επιστήμονες εξέτασαν τα αποτελέσματα 16 δημοσιευμένων ερευνών και τα χρησιμοποίησαν για να καθορίσουν πόση άσκηση χρειάζεται για να εξισορροπήσει τις ώρες καθισιού.

Το τελικό αποτέλεσμα που έβγαλαν, όπως το είδαμε παραπάνω, περιλαμβάνει περισσότερες ώρες άσκησης από όσες προτείνονταν στο παρελθόν, παραμένει όμως εφικτό καθώς η προτεινόμενη άσκηση μπορεί εύκολα να πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Μην αρχίσετε λοιπόν τις δικαιολογίες περί δύσκολου ωραρίου στη δουλειά, φορτωμένου προγράμματος και εξάντλησης. Οι επιλογές που έχετε για να ασκείστε μόλις μία ώρα κάθε μέρα είναι δεκάδες. Ακόμη κι αν επιλέξετε απλά να περπατήσετε για 10 λεπτά ή να πάτε με τα πόδια μέχρι το γραφείο, το σώμα σας θα σας ευγνωμονεί.

Διαβάστε επίσης: Δυναμικό περπάτημα: 30 λεπτά την ημέρα για να λιώσει το λίπος

Η άσκηση μειώνει τον κίνδυνο καταρράκτη!

Κινέζοι και Αυστραλοί ερευνητές συνδύασαν μελέτες που αφορούσαν πάνω από 170.000 άτομα και βρήκαν πειστικά στοιχεία ότι η τακτική σωματική άσκηση μειώνει τον κίνδυνο καταρράκτη που σχετίζεται με την ηλικία. Η νόσος αποτελεί την αιτία της τύφλωσης για περίπου 13 εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως.

Στην ανασκόπησή τους που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Ophthalmology, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Xi’an Jiaotong και το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας (UniSA) ανέλυσαν δεδομένα από 6 μελέτες που εξέτασαν πώς η άσκηση μειώνει την οξειδωτική βλάβη στο μάτι.

Λιγότερη ζάχαρη, περισσότερη υγεία…

Διαπίστωσαν μείωση κατά 10% στον καταρράκτη που σχετίζεται με την ηλικία μεταξύ ατόμων που ασκούνται τακτικά π.χ. περπατώντας ή κάνοντας ποδηλασία.

Ο επιδημιολόγος Ming Li είπε ότι η σωματική δραστηριότητα μειώνει το οξειδωτικό στρες στο μάτι αναστέλλοντας την υποβάθμιση των λιπιδίων η οποία οδηγεί σε βλάβη των κυττάρων. «Γνωρίζουμε ότι η άσκηση αυξάνει την αντιοξειδωτική ενζυμική δραστηριότητα η οποία έχει κάθε είδους οφέλη, συμπεριλαμβανομένου του περιορισμού των λοιμώξεων και της φλεγμονής στο μάτι», είπε ο Li.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η μακροχρόνια φυσική δραστηριότητα αυξάνει την HDL (λιποπρωτεΐνη υψηλής πυκνότητας), γνωστή και ως «καλή χοληστερόλη», η οποία μπορεί να μεταφέρει περισσότερα αντιοξειδωτικά από το πλάσμα στον φακό του ματιού για την πρόληψη της οξειδωτικής βλάβης.

Ινσουλίνη και λιπίδια

Η άσκηση βελτιώνει επίσης την αντίσταση στην ινσουλίνη και τα προφίλ λιπιδίων -και τα δύο έχουν συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο για καταρράκτη.

“Ο καταρράκτης που σχετίζεται με την ηλικία είναι μια από τις πιο κοινές αιτίες της όρασης και της τύφλωσης στον κόσμο και παρόλο που η χειρουργική επέμβαση είναι μια αποτελεσματική επιλογή για την ανάκτηση της όρασης, είναι πολύ δαπανηρή”, είπε ο Li.

“Ο φακός είναι πολύ ευαίσθητος σε οξειδωτική βλάβη λόγω της υψηλής συγκέντρωσης πολυακόρεστων λιπαρών οξέων και της ειδικής βιολογικής λειτουργίας του. Παρόλο που δεν κατανοούμε πλήρως τους μηχανισμούς που διέπουν τον καταρράκτη, γνωρίζουμε ότι η γήρανση και η οξειδωτική βλάβη διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη της νόσου”.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο κίνδυνος ανάπτυξης καταρράκτη θα μπορούσε δυνητικά να μειωθεί κατά 2% για κάθε ώρα ποδηλασίας ή περπατήματος την ημέρα.

«Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι το 24% των ενηλίκων είναι ανενεργό, αυτά τα ευρήματα θα ενθαρρύνουν ελπίζουμε τους ηλικιωμένους να αρχίσουν να ασκούνται σε τακτική βάση», είπε ο Λι.

Διαβάστε επίσης: Η σωματική δραστηριότητα αποτρέπει εκατομμύρια πρόωρους θανάτους

Πηγή: www.healthyliving.gr

x
Send this to a friend