Απλοί τρόποι (που λειτουργούν) για να χάσετε βάρος

Απλοί τρόποι (που λειτουργούν) για να χάσετε βάρος

Aντί να βάζουμε δύσκολους στόχους του τύπου «θα χάσω 20 κιλά», μπορούμε να αλλάξουμε μικρά πράγματα στις διατροφικές μας συνήθειες ώστε να απαλλαγούμε σταδιακά από το περιττό λίπος.

Εμείς ψάξαμε να βρούμε μερικούς εύκολους τρόπους για να και εσείς καλείστε να τους εφαρμόσετε. Δεν χρειάζεται να κάνετε υπερβολές, ούτε να αλλάξετε ριζικά τον τρόπο ζωής σας.

Διάλειμμα για μεσημεριανό

Το να τρώτε μπροστά από την  τηλεόραση ή στο γραφείο σας αποσπά την προσοχή από αυτό που κάνετε εκείνη την στιγμή. Σε αυτή την περίπτωση ακόμη και αν καταναλώνετε μεγάλες μερίδες, μπορεί να εξακολουθείτε να αισθάνεστε ανικανοποίητοι καθώς δεν επιτρέπετε στον εγκέφαλο να συνειδητοποιήσει πως γευματίζετε. Καλό θα είναι να αφιερώσετε 20-30 λεπτά στο μεσημεριανό σας, δίχως να αφήνετε τίποτε άλλο να απασχολήσει το μυαλό εκείνη την ώρα. Σε διαφορετική περίπτωση μια ώρα μετά το φαγητό θα νιώσετε και πάλι το αίσθημα της πείνας.

Πιείτε νερό πριν τον πρωινό καφέ

Πολλές φορές μπερδεύουμε το αίσθημα της δίψας με εκείνο της ανάγκης για τροφή. Μείνετε για λίγο ενυδατωμένοι ώστε να διαπιστώσετε αν το σώμα σας χρειάζεται πραγματικά θερμίδες. Πιείτε ένα τουλάχιστον ποτήρι νερό μόλις ξυπνήσετε ώστε να αναπληρώσετε το νερό που καταναλώθηκε όσο κοιμόσασταν.

Φάτε ένα σνακ πριν το σούπερ μάρκετ

Αν πηγαίνετε για ψώνια πεινασμένοι, είναι λογικό πως θα καταλήξετε σε αχρείαστες αγορές. Είναι διαπιστωμένο πως κάνουμε πιο λογικές αγορές και καταλήγουμε σε πιο υγιεινά προϊόντα όταν κάνουμε τα ψώνια μας με γεμάτο στομάχι.

Φάτε πατατάκια από ένα μπολ

Κανείς δεν μπορεί να φάει μόνο ένα, το λέει και η διαφήμιση. Αν αρχίσετε να τρώτε τσιπς από την σακούλα μπορεί να μην σταματήσετε και ποτέ. Αντίθετα όταν έχετε μπροστά σας ένα μπολ τα πράγματα είναι πιο ελεγχόμενα. Μην ξεχνάτε πως υπάρχουν και τα ατομικά σακουλάκια για όσους από εσάς δεν μπορείτε να βάλετε φραγμός τον εαυτό σας.

Γεμίστε τον καταψύκτη με λαχανικά

Όταν βρίσκονται πάντα στην κουζίνα σας κατεψυγμένα λαχανικά, είναι πολύ πιο εύκολο να τα προσθέσετε σε ένα γεύμα. Δεν χρειάζονται ιδιαίτερη προετοιμασία και μαγειρεύονται πολύ εύκολα και γρήγορα. Επίσης δεν πρόκειται να χαλάσουν ακόμη και αν περάσει αρκετός καιρός, κάτι που δεν συμβαίνει φυσικά με τα φρέσκα από την λαϊκή.

Σερβιριστείτε μακριά από το τραπέζι

Απομακρυνθείτε από το τραπέζι την ώρα που τρώτε ώστε να μην μπείτε στον πειρασμό να γεμίσετε εκ νέου το πιάτο. Συνήθως χρειάζεται 20-30 λεπτά ώστε να δοθεί το σήμα στον εγκέφαλο πως έχετε χορτάσει. Οπότε περιμένετε κάπου τόσο πριν αποφασίσετε ότι θέλετε να φάτε κάτι επιπλέον.

Πείτε «όχι» στο καλάθι με το ψωμί

Είναι δύσκολο να αντισταθείτε όταν βρίσκεστε στο εστιατόριο και έχετε δίπλα σας με το καλαθάκι με τα ψωμιά. Απλά προσπαθήστε να μην του δώσετε καμία σημασία αφού το μόνο που κάνει είναι να προσθέτει έξτρα θερμίδες στο γεύμα σας.

Βάλτε το γυμναστήριο στο πρόγραμμα

Προγραμματίστε τι θα κάνετε στο γυμναστήριο και κάθε πότε. Για παράδειγμα μπορείτε να σχεδιάσετε 30 λεπτά προπόνηση βαρών την Δευτέρα, 20 λεπτά στο ελλειπτικό την Τρίτη και άλλα 20 λεπτά τρεξίματος με διαλείμματα την Τετάρτη. Αν τα έχετε όλα σε πρόγραμμα δεν προλαβαίνετε να κάνετε δεύτερες σκέψεις και σιγά – σιγά, σας γίνεται μια συνήθεια που δεν λέτε να αποχωριστείτε.

Μην προβληματίζεστε για το αν ασκείστε επαρκώς

Ακόμη και 15 λεπτά άσκησης μπορούν να έχουν πάνω σας αποτελέσματα. Αλλωστε θα έχετε ένα κίνητρο για να ανεβάσετε την ένταση του προγράμματός σας στο εγγύς μέλλον.

Προτιμήστε τις σκάλες

Ακόμη και αν πρέπει να ανέβετε 10 ορόφους, προτιμήστε τις σκάλες και όχι τον ανελκυστήρα. Αναζητήστε αφορμές ώστε να βρίσκεστε σε κίνηση.  Ο στόχος των 10.000 βημάτων την ημέρα δεν είναι ανέφικτος.

Θες να αναβαθμίσεις το δρομικό σου επίπεδο; Προπονήσου σε σκαλιά!

Προετοιμάστε το πρωινό από το προηγούμενο βράδυ

Οι περισσότεροι είναι αρκετά βιαστικοί το πρωί και δεν προλαβαίνουν να ασχοληθούν επαρκώς με το φαγητό. Για τον λόγο αυτό ετοιμάστε από πριν ένα ισορροπημένο και πλούσιο πρωινό που θα σας κρατήσει για αρκετές ώρες μέσα στην μέρα.

Αγαπήστε το αβοκάντο

Προσθέστε το αβοκάντο στο γεύμα για να μια πιο κρεμώδη γεύση. Το αβοκάντο είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες και μονοακόρεστα λίπη.

Αντικαταστήστε το άσπρο ψωμί με μαύρο

Κατά την διάρκεια της επεξεργασίας, το άσπρο αλεύρι απογυμνώνεται από τα μέρη του σπόρου που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες μας κάνουν να νιώθουμε χορτάτοι γιατί δεν τις χωνεύουμε αλλά τα σώμα μας νομίζει πως το κάνουμε, ξοδεύοντας μεγάλο διάστημα για την πέψη.

Καταλήγουμε έτσι να τρώμε λιγότερο φαγητό καθώς νιώθουμε πιο γρήγορα πλήρεις. Οι λευκοί υδατάνθρακες μετατρέπονται σύντομα σε ζάχαρη που μας δίνει έξτρα ενέργεια αλλά στην συνέχεια ακολουθεί μια πραγματική έκρηξη στο σώμα μας.

Οι φυτικές ίνες στον σπόρο ολικής άλεσης μας κρατά χορτάτους για μεγαλύτερο διάστημα με αποτέλεσμα να τρώμε λιγότερο μέσα στην ημέρα.

Χρησιμοποιείστε ένα dressing πλήρες σε λιπαρά στην σαλάτα

Τα συνοδευτικά διαίτης συνήθως έχουν πρόσθετα ζάχαρης για να αναπληρώσουν την χαμένη γεύση. Προτιμήστε εκείνα που έχουν πλήρη λιπαρά και σας προσφέρουν πιο έντονη γεύση, χρησιμοποιώντας μικρότερη ποσότητα.

Διαβάστε ακόμα: Θετικές και αρνητικές αλλαγές στο σώμα σου όταν χάνεις βάρος

 

Previous ArticleNext Article

Ποιες ασκήσεις έχουν αντιγηραντικές ιδιότητες;

Aεροβικές ασκήσεις και αντιγηραντικά οφέλη

Η αεροβική άσκηση αντοχής (τρέξιμο, κολύμπι, ποδήλατο κ.α.) βοηθά κάποιον να είναι πιο υγιής στα γεράματα, ενώ δεν υπάρχει το ίδιο αντιγηραντικό όφελος με την άσκηση αντίστασης, όπως τα βαράκια, σύμφωνα με γερμανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ούρλιχ Λάουφς του Πανεπιστημίου της Λειψίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “European Heart Journal” της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας, μελέτησαν 266 εθελοντές που χωρίσθηκαν τυχαία σε τρεις ομάδες και ακολούθησαν επί έξι μήνες (τρία 45λεπτά την εβδομάδα) διαφορετικά προγράμματα άσκησης.

Η πρώτη ομάδα έκανε ασκήσεις αντοχής, η δεύτερη υψηλής έντασης ασκήσεις με διαλείμματα και η τρίτη ασκήσεις αντίστασης για ενδυνάμωση των μυών. Ακολούθησαν κυτταρικές και άλλες αναλύσεις για να διαπιστωθεί η επίπτωση κάθε διαφορετικού είδους άσκησης στο ανθρώπινο σώμα.

Διαπιστώθηκε ότι οι ασκήσεις αντοχής και, σε μικρότερο βαθμό, οι ασκήσεις υψηλής έντασης με διαλείμματα επιβραδύνουν ή και αναστρέφουν τη διαδικασία της κυτταρικής γήρανσης, ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο με τα βαράκια και τις άλλες ασκήσεις αντίστασης σε μηχανήματα γυμναστηρίου.

«Η νέα μελέτη επιβεβαιώνει τις τρέχουσες συστάσεις της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας ότι η άσκηση αντίστασης πρέπει να λειτουργεί συμπληρωματικά προς την άσκηση αντοχής και να μην την υποκαθιστά», δήλωσε ο ερευνητής δρ Κρίστιαν Βέρνερ του Πανεπιστημίου του Σάαρλαντ.

Σε ξεχωριστό σχόλιο στο ίδιο ιατρικό περιοδικό, δύο ελληνικής καταγωγής καθηγητές του βρετανικού Πανεπιστημίου και του Νοσοκομείου Freeman του Νιούκασλ, οι Κωνσταντίνος Στέλλος και Ιωακείμ Σπυριδόπουλος, επισημαίνουν ότι «τα ευρήματα της νέας μελέτης σαφώς αναδεικνύουν το πλεονέκτημα της αεροβικής άσκησης αντοχής σε σύγκριση με την άσκηση αντίστασης, όσον αφορά την καρδιαγγειακή γήρανση».

ΣΕΓΑΣ: Ζητήματα αθλητισμού, ακούει κανείς;

Συνάντηση ΣΕΓΑΣ -ΕΟΣΛΜΑΥ με αφορμή το νέο αθλητικό Νόμο

Πέντε μήνες πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκυο και λιγότερο από δύο μήνες από τους Πανευρωπαϊκούς Κλειστού Στίβου, ενώ η προολυμπιακή προετοιμασία των Αθλητών είναι σε πλήρη εξέλιξη, ο Ελληνικός Αθλητισμός σπαράσσεται από διχαστικές λογικές, σκάνδαλα και σκανδαλολογία, κομματικοποίηση, αυταρχικές συμπεριφορές και δημιουργία κλίματος απαξίωσης των αθλητικών στελεχών και των Φορέων του Ερασιτεχνικού Αθλητισμού.

Συμφωνούμε απολύτως με τις προσπάθειες νοικοκυρέματος ή εξυγίανσης κάποιων παθογενειών ή ακόμη και θλιβερών καταστάσεων, που υπάρχουν σε συγκεκριμένες περιπτώσεις στον Ελληνικό Αθλητισμό, όπως σε όλους τους τομείς της κοινωνίας.

Και φυσικά λέμε ΝΑΙ στους πάσης φύσεως ελέγχους. Είμαστε, όμως, αντίθετοι σε γενικεύσεις, όπως και σε κάθε απόφαση της ΓΓΑ που δεν στηρίζεται σε τεκμηριωμένα στοιχεία.

Το Υφυπουργείο Αθλητισμού, εδώ και πολλούς μήνες, έχει επιλέξει – δυστυχώς – να δημιουργήσει κλίμα που διαταράσσει την ομαλή λειτουργία του Ελληνικού Αθλητισμού, αγνοώντας την ανάγκη να μην διαταραχθεί ο ετήσιος αθλητικός κύκλος, ιδιαίτερα σε μια προ Ολυμπιακή χρονιά.

Η απροκάλυπτη επιθυμία του Υφυπουργού Αθλητισμού, να εγκαταστήσει δικής του επιλογής πρόσωπα στις διοικήσεις των Αθλητικών Ομοσπονδιών, η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου των εκλογικών διαδικασιών με αμφίβολης συνταγματικότητας διατάξεις και η ανάμειξη του στις εκλογικές διαδικασίες, συνιστούν πολύ κακή πρακτική, που δεν βοηθά τον αθλητισμό και μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα.

Η επιχειρούμενη «μεταρρύθμιση», σε πολλά σημεία της οποίας θα μπορούσε κανείς να συμφωνήσει, έχει προκαλέσει συνεχείς και αποσπασματικές νομοθετικές παρεμβάσεις, ένα πρωτοφανή όγκο γραφειοκρατικών διαδικασιών, σε μια περίοδο που οι αρμόδιες Κρατικές Υπηρεσίες υπολειτουργούν, μόνο και μόνο για να ελεγχθούν οι εκλογικές διαδικασίες των Ομοσπονδιών και φθάσαμε στο σημείο να παρατείνονται συνεχώς οι θητείες των Δ.Σ. χωρίς να είναι σήμερα βέβαιο (παρά τη θέληση των Ομοσπονδιών) ότι οι εκλογές θα μπορέσουν να διεξαχθούν μέχρι το τέλος Μαρτίου, οπότε λήγει η θητεία των εκλεγμένων διοικήσεων.

Την ίδια στιγμή, ο ερασιτεχνικός αθλητισμός βιώνει με ιδιαίτερη ένταση τις αρνητικές συνέπειες από το δεύτερο κύμα της πανδημίας.

Ο ΣΕΓΑΣ, το 2020 υπέστη απώλειες των ιδίων Εσόδων του άνω των 3,5 εκ. ευρώ, την ίδια χρονιά που η Πολιτεία αφ’ ενός περιέκοψε τον προϋπολογισμό του κατά 420 χιλιάδες ευρώ και αφ’ ετέρου δεν προχώρησε στην καταβολή έκτακτης επιχορήγησης – αποζημίωσης, όπως θα έπρεπε, αφού με εντολή της, για την προστασία της δημόσιας υγείας, δεν πραγματοποιήθηκε ο Αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας και οι άλλοι δρομικού Αγώνες. Χωρίς χρηματοδότηση για το 2021 (του οποίου ήδη συμπληρώνεται ο πρώτος μήνας), ο κίνδυνος αδυναμίας να συνεχιστεί απρόσκοπτα το αγωνιστικό πρόγραμμα του Κλειστού Στίβου, η οικονομική υποστήριξη Αθλητών, Προπονητών, Σωματείων είναι υπαρκτός και άμεσος.

Γι’ αυτό, καλούμε την Κυβέρνηση και τον Αρμόδιο Υφυπουργό κ. Αυγενάκη:

1. Να διασφαλίσει την απρόσκοπτη και ομαλή διεξαγωγή των Αρχαιρεσιών των Αθλητικών Ομοσπονδιών χωρίς εξωθεσμικές παρεμβάσεις – εκβιασμούς και πιέσεις πολιτικών στελεχών.

2. Να διασφαλίσει ότι ανεξάρτητα από τις επιδημιολογικές συνθήκες οι εκλογές θα διεξαχθούν με φυσικό τρόπο και τήρηση ειδικών πρωτοκόλλων και,

3. Να προχωρήσει άμεσα η καταβολή της πρώτης δόσης της Κρατικής επιχορήγησης του 2021, για να συνεχιστεί απρόσκοπτα η μισθοδοσία των εργαζομένων (Υπαλλήλων, Προπονητών, Γιατρών, Φυσικοθεραπευτών), η προετοιμασία των Πρωταθλητών μας, το στοιχειώδες αγωνιστικό πρόγραμμα κ.λπ.

4. Να διεκδικήσει ενίσχυση των αθλητικών σωματείων και το 2021, αφού το δεύτερο κύμα της συνεχιζόμενης πανδημίας, έχει αναστείλει το μεγαλύτερο μέρος της δραστηριότητας τους.

x
Send this to a friend