Τροφές για να αποκτήσετε υγιές δέρμα και δυνατά μαλλιά

10 τροφές για υγιές δέρμα και δυνατά μαλλιά

Σε αντίθεση με όσα πιστεύουν οι περισσότεροι, δεν είναι ανάγκη να ξοδέψετε μια περιουσία σε καλλυντικά για να αποκτήσετε υγιές δέρμα και μαλλιά.

Αν θέλετε να προλάβετε τα σημάδια της γήρανσης, να έχετε ένα λαμπερό δέρμα και δυνατά μαλλιά, είναι σημαντικό να παίρνετε τις σωστές βιταμίνες, όπως οι Α,C, B3, E και Κ.

Όλες αυτές υπάρχουν σε συγκεκριμένες τροφές και ειδικά συμπληρώματα διατροφής.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν πως η βιταμίνη Α αποτελεί βασικό συστατικό για την οικοδόμηση του κολλαγόνου και την αποκατάσταση των ιστών του δέρματος. Βοηθά να περιοριστούν οι βλαβερές συνέπειες της οξείδωσης, μειώνει τα σημάδια του ήλιου αλλά και τις λεπτές ρυτίδες του προσώπου.

Επίσης η βιταμίνη Α εξαλείφει τους μαύρους κύκλους κάτω από τα μάτια.

Οι μάσκες από αβοκάντο και ντομάτα, το μασάζ στα μαλλιά με λάδι καρύδας και η κατανάλωση ανανά είναι μερικές από τις «συνταγές» για να έχετε ένα υγιές δέρμα και δυνατά μαλλιά.

Ακολουθεί η λίστα με τα τρόφιμα που βοηθούν στο να αποκτήσετε υγιή μαλλιά και λαμπερό δέρμα:

 Λιπαρά ψάρια

Ο σολομός, ο τόνος και η σαρδέλα περιέχουν σε αφθονία το ωμέγα-3 ιχθυέλαιο το οποίο έχει θετική επίδραση σε μαλλιά και δέρμα. Γενικά τα λιπαρά ψάρια είναι ένας φυσικός τρόπος για να μείνετε ενυδατωμένοι σε δέρμα και μαλλιά.

Σπανάκι

Το σπανάκι είναι γνωστό για τις αντιγηραντικές του ιδιότητες. Περιέχει βιταμίνη Α και C οι οποίες κρατούν υγιή τα κύτταρα του δέρματος. Ειδικά τα άτομα που έχουν έλλειψη της βιταμίνης C, συνήθως έχουν και πρόβλημα ξηροδερμίας.

Στρείδια

Είναι πλούσια σε ψευδάργυρο ο οποίος ενισχύει το ανοσοποιητικό και παράλληλα έχει θετική επίδραση στο δέρμα.

Λάδι καρύδας

Το συχνό μασάζ στο κεφάλι με λάδι καρύδας βοηθά στην καταπολέμηση της πιτυρίδας. Το λάδι αυτό έχει επίσης αντι-μικροβιακές ιδιότητες, λαυρικό οξύ και λιπαρά οξέα που βοηθούν στην ενδυνάμωση της τρίχας.

Ανανάς

Κρατά το δέρμα ενυδατωμένο και βοηθά στην πρόληψη της εμφάνισης ρυτίδων και λεπτών γραμμών στο πρόσωπο. Περιέχει αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και μέταλλα που βοηθούν στην καταπολέμηση της ακμής.

Καρύδια

Είναι το κατάλληλο σνακ για υγιές και λαμπερό δέρμα. Τα θρεπτικά συστατικά που περιέχουν καταπολεμούν τις φλεγμονές του δέρματος και το κρατούν ενυδατωμένο.

Επίσης τα καρύδια προστατεύουν το δέρμα από τις βλαβερές ακτίνες UV, ενώ η βιταμίνη Β που περιέχουν ενδυναμώνει την τρίχα.

Μαύρη σοκολάτα

Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και έχει υπέροχη γεύση. Ιδιαίτερα τα φλαβονοειδή, καταπολεμούν τις ρυτίδες, βελτιώνουν τη ροή του αίματος και προστατεύουν την επιδερμίδα από τις ακτίνες UV.

Ντομάτες

Αντί για καλλυντικά δοκιμάστε να απλώσετε στο πρόσωπό σας χυμό ντομάτας. Κόψτε μια φρέσκια ντομάτα, στραγγίξτε την καλά,  προσθέστε λίγο χυμό αγγούρι και εφαρμόστε το μείγμα στο πρόσωπό σας με ένα βαμβάκι για να καταπολεμήσετε το λιπαρό δέρμα.

Αβοκάντο

Μπορείτε να τα καταναλώσετε ή να τα βάλετε απευθείας πάνω στο δέρμα σας. Κάντε μια μάσκα προσώπου για την μείωση των ρυτίδων, πιείτε χυμό αβοκάντο για λαμπερή επιδερμίδα, τρίψτε τα στα μαλλιά για να εξαφανίσετε την ξηροδερμία στο κεφάλι.

Κόκκινο κρασί

Έρευνες έχουν δείξει πως το κόκκινο κρασί έχει θετική επίδραση στην υγεία και μεταξύ άλλων στο δέρμα. Ηρεσβερατρόλη είναι ένα αντιοξειδωτικό που βρίσκεται στο κόκκινο κρασί και έχει αποδειχθεί πως βοηθά στην καταπολέμηση της ακμής αλλά και των βακτηριδίων που αναπτύσσονται στο δέρμα.

Διαβάστε ακόμα: Οι 10 τροφές που βοηθούν στην σωστή λειτουργία της καρδιάς

Previous ArticleNext Article

Ξεπεράστε την κούραση της ημέρας τρώγοντας σωστά

Δίνετε αγώνα για να αποκτήσετε την κατάλληλη ενέργεια το πρωί; Τα βράδια προσπαθείτε πολύ για να ξεπεράσετε την κούραση της ημέρας;

Είναι προφανές: ο τρόπος που τρώτε μέσα στην ημέρα δεν είναι ο κατάλληλος και ίσως πρέπει να τον αλλάξετε.

Για την ακρίβεια πρέπει να τονώσετε λίγο, μέσω της τροφής σας, τα επίπεδα ενέργειάς σας.

Ακολουθούν μερικές καλές συμβουλές:

Τροφές που μας φέρνουν υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας

Να τρώτε πάντα πρωινό

Πολλοί άνθρωποι δεν τρωνε πρωινό λόγω της βιασύνης τους και της αγωνίας τους να μην αργήσουν στη δουλειά. Μεγάλο λάθος. Το πρωινό δίνει τα απαραίτητα ποσοστά ενέργειας στο σώμα σας ώστε να ξεκινήσει όσο το δυνατόν καλύτερα η μέρα σας και είναι ένα γεύμα που δεν πρέπει ποτέ να χάνετε. Συν τοις άλλοις, μας κρατάει χορτάτους και έτσι αποφεύγουμε τα περιττά γεύματα μέσα στην ημέρα.

Τρώτε πιο συχνά γεύματα αλλά σε μικρές ποσότητες

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το να τρώνε μόνο τρία γεύματα την ημέρα είναι η πιο σοφή μέθοδος. Ακριβώς όμως επειδή τα γεύματα αυτά είναι μεγάλα, ο οργανισμός δύσκολα τα χωνεύει και έτσι αισθανόμαστε ένα βάρος κατά την διάρκεια της ημέρας. Με εξαίρεση το πρωινό, τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας σας πρέπει να είναι ελαφριά και λιτοδίαιτα. Αλλά να είναι περισσότερα από μόλις τρια την ημέρα. Προσθέστε και δεκατιανό ανάμεσα στο πρωινό και το μεσημεριανό καθώς και ένα απογευματικό γεύμα.

Τροφές και ροφήματα που μπορούν να μηδενίσουν την προπόνησή σας!

Να τρώτε φρούτα

Τα καθημερινά σας γεύματα πρέπει να αποτελούνται από όσα περισσότερα φρούτα γίνεται. Τα συστατικά που περιέχονται στα περισσότερα φρούτα δίνουν μια έξτρα ώθηση στην καθημερινότητά σας και πολλές φορές σας βοηθάνε να είστε σε φόρμα παρά το γεγονός ότι μπορεί το σώμα σας να είναι κουρασμένο. Ουσιαστικά τα φρούτα μπορούν να λειτουργήσουν ως φυσικά τονωτικά και η σημασία τους στις καθημερινές διατροφικές μας συνήθειες είναι μεγάλη.

Ενισχύστε τον οργανισμό σας με βιταμίνη B

Η βιταμίνη Β είναι ένα κομβικό στοιχείο που απαγορεύεται να λείπει από τις διατροφικές συνήθειες της καθημερινότητάς μας. Είναι η βιταμίνη που μετατρέπει την τροφή σε ενέργεια και ως εκ τούτου πρέπει να πρέπει να φροντίζετε να παίρνετε την απαιτούμενη ημερήσια ποσότητά της. Φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, ψάρια και κρέας απαιτείται να τα καταναλώνετε συστηματικά.

Διαβάστε επίσης:11 τροφές για όταν χρειάζεσαι άμεσα έξτρα ενέργεια

Η ουσία που βελτιώνει την απόδοση της άσκησης σε 12 εβδομάδες!

Τριετής έρευνα του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτα του Καναδά που έγινε το 2012 και δημοσιεύθηκε στο Journal of Physiology ανακάλυψε ότι η ρεσβερατρόλη αυξάνει την ικανότητα των αρουραίων να ασκούνται σε διάστημα 12 εβδομάδων.

Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε από τα Canadian Institutes of Health Research.

Η ρεσβερατρόλη, μια αντιοξειδωτική ουσία, αποτελεί αντικείμενο πολλών μελετών, ακόμη και από την αμερικανική διαστημική εταιρεία NASA.

Η ερευνητική ομάδα του Jason Dyck διαπίστωσε ότι τα οφέλη που προσφέρει στον ανθρώπινο οργανισμό η ρεσβερατρόλη, μία χημική ουσία που βρίσκεται σε μεγάλη ποσότητα στη φλούδα των σταφυλιών και στο κόκκινο κρασί βελτιώνει την απόδοση κατά την άσκηση.

Που υπάρχει…

Επίσης σε μεγάλες ποσότητες υπάρχει στα φύλλα ευκαλύπτου και ελάτου, στους ξηρούς καρπούς στα μούρα (mulberries, blueberries, cranberries, bilberries) και στην μαύρη σοκολάτα. Ενώ έχει ανιχνευτεί και σε άλλες 70 τροφές, αλλά σε μικρές ποσότητες που δεν μπορούν να φανούν το ίδιο ωφέλιμες.

4 λόγοι που η σοκολάτα είναι ευεργετική για τους δρομείς

Να σημειωθεί ότι μια άλλη μελέτη έδειξε ότι η ρεσβερατρόλη επιβραδύνει την αύξηση του βήτα αμυλοειδούς στον εγκέφαλο. Μια πρόσφατη μελέτη βρήκε ότι η ουσία είναι επίσης αντικαταθλιπτική.

Το κόκκινο κρασί έχει την περισσότερη ρεσβερατρόλη από όλες τις άλλες τροφές που περιέχουν την ουσία αλλά και πάλι η ποσότητά του είναι σχετικά μικρή γι’ αυτό η ρεσβερατρόλη υπάρχει στην αγορά ως διατροφικό συμπλήρωμα.

“Εάν πίνετε κόκκινο κρασί για να πάρετε ρεσβερατρόλη [σε ικανοποιητική ποσότητα], θα πρέπει να πίνετε από 10 έως 100 μπουκάλια την ημέρα”, είπε ο Dyck.

Με ποιον τρόπο ο καφές βελτιώνει την αθλητική σου απόδοση;

O ίδιος ανέφερε: “Πιστεύω ότι η ρεσβερατρόλη θα μπορούσε να βοηθήσει τους ασθενείς που θέλουν να ασκηθούν αλλά δεν μπορούν. Η ρεσβερατρόλη θα μπορούσε να μιμηθεί την άσκηση ή να βελτιώσει τα οφέλη της μέτριας άσκησης που μπορούν να κάνουν. Είναι πολύ ικανοποιητικό να προχωρήσουμε από τη βασική έρευνα στο εργαστήριο σε μια κλινική δοκιμή στον άνθρωπο”.

Διαβάστε επίσης: Αθλητική διατροφή δεν σημαίνει μόνο κοτόπουλο, ρύζι και μαρούλι

Πηγή: Improvements in skeletal muscle strength and cardiac function induced by resveratrol during exercise training contribute to enhanced exercise performance in rats. The Journal of Physiology, 2012; 590 (11): 2783 DOI: 10.1113/jphysiol.2012.230490

x

Send this to a friend