Οι 10 τροφές που βοηθούν στην σωστή λειτουργία της καρδιάς

Οι 10 τροφές που βοηθούν στην σωστή λειτουργία της καρδιάς

H φροντίδα της καρδιάς είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία και την ευημερία σας. Η καρδιά είναι ο μυς που εργάζεται πιο σκληρά από κάθε άλλον στο ανθρώπινο σώμα αφού αυτή στην πραγματικότητα μας κρατά στην ζωή.

Η κατανάλωση των κατάλληλων τροφίμων βοηθά στην σωστή λειτουργία της καρδιάς και αρκετές από τις τροφές αυτές έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Σε συνδιασμό με την άσκηση, μειώνουν τις πιθανότητες εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου, συμβάλουν στην αποφυγή εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 και μειώνουν τον κίνδυνο της παχυσαρκίας.

Οι καρδιακές παθήσεις αποτελούν την νούμερο 1 αιτία θανάτου στις ΗΠΑ για άνδρες και γυναίκες. Ωστόσο καταναλώνοντας ψάρια, δημητριακά  ολικής άλεσης, ντομάτες και αρκετά ακόμη τρόφιμα, μπορούμε να αποφύγουμε τέτοιου είδους παθήσεις.

Ακολουθεί λίστα με τα τρόφιμα που βοηθούν στην πρόληψη των καρδιακών νοσημάτων:

Ψάρια

Τα Ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που περιέχουν τα ψάρια έχει αποδειχθεί πως βοηθούν στην καλή λειτουργία της καρδιάς. Για παράδειγμα ο σολομός συμβάλει στην αποφυγή φλεγμονών και σχηματισμού θρόμβων. Παράλληλα κρατά σε χαμηλά επίπεδα την χοληστερίνη και την αρτηριακή πίεση.

Αμύγδαλα

Αποτελούν ένα από τα πιο υγιή σνακ. Περιέχουν φυτικές ίνες, πρωτεΐνες και μαγνήσιο. Έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε μονοακόρεστα λίπη, βιοτίνη και βιταμίνη Ε. Τα αμύγδαλα περιέχουν αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην προστασία σας από το στρες.

Φασόλια

Αποτελούν μια πλούσια πηγή διαλυτών φυτικών ινών. Μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερίνης και της αρτηριακής πίεσης. Επίσης εμπεριέχουν φυτοχημικά που καταπολεμούν φλεγμονές και άγχος.

Ρόδια

Σύμφωνα με μελέτες τα ρόδια μπορούν να συμβάλουν στην αποφυγή αρκετών ασθενειών. Εχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Μαύρη σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα βοηθά στην προστασία του καρδιαγγειακού συστήματος. Αυτό συμβαίνει γιατί περιέχει φλαβονοειδή, φλαβανόλες και άλλα αντιοξειδωτικά. Οι φλαβανόλες έχει αποδειχθεί ότι έχουν θετική επίδραση στην αγγειακή υγεία. Συμβάλουν στη βελτίωση της ροής του αίματος προς την καρδιά και μειώνουν παράλληλα την αρτηριακή.

Προϊόντα ολικής άλεσης

Αντικαταστήστε το λευκό ψωμί με εκείνο της ολικής άλεσης. Ερευνες έχουν δείξει πως η κατανάλωση 25 γρ. δημητριακών ολικής άλεσης ημερησίως μειώνει κατά 15% τις πιθανότητες εμφάνισης προβλημάτων στην καρδιά.

Μούρα

Τα βατόμουρα ανήκουν στην παραπάνω οικογένεια και έχει αποδειχθεί πως βοηθούν στην καλή καρδιακή λειτουργία. Είναι πλούσια πηγή σε αντιοξειδωτικά και βοηθούν στην μείωση της αρτηριακής πίεσης καθώς και στην πρόληψη καρδιακών νοσημάτων.

Λιναρόσπορος

Βοηθά στην προστασία από καρδιακά προβλήματα, προλαμβάνει το εγκεφαλικό και τον διαβήτη. Ο λιναρόσπορος περιλαμβάνει ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, φυτικές ίνες και λιγνάνες.

Γιαούρτι

Εκτός από υγιή οστά το γιαούρτι βοηθά ώστε να προλάβουμε καρδιακά νοσήματα. Μια μελέτη αποκαλύπτει πως  η κατανάλωση γιαουρτιού  συνδέεται με χαμηλότερα επίπεδα κυκλοφορούντων τριγλυκεριδίων, μείωση της συστολικής αρτηριακής πίεσης, γλυκόζης και αντίσταση στην ινσουλίνη.

Ντομάτες

Οι ντομάτες είναι πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά – αντιοξειδωτικά, β-καροτένιο, φολικό οξύ και το σημαντικότερο λυκοπένιο. Μελέτες δείχνουν ότι το λυκοπένιο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για καρδιακή νόσο. Οι ντομάτες έχουν επίσης αποδειχθεί ότι μειώνουν τη φλεγμονή και την αρτηριακή πίεση.

Κόκκινο κρασί

Ερευνες δείχνουν πως όσοι καταναλώνουν κόκκινο κρασί έχουν λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρδιακά προβλήματα σε σχέση με όσους δεν το προτιμούν. Επίσης το κόκκινο κρασί αυξάνει τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης (HDL) που με την σειρά τους καταπολεμά τις φλεγμονές και τους θρόμβους που οδηγούν στην εμφάνιση καρδιακών νοσημάτων.

Διαβάστε ακόμα: Η απαισιοδοξία βλάπτει σοβαρά την καρδιά!

Previous ArticleNext Article

Έξυπνοι τρόποι για να φάτε τις μπανάνες που έχουν “μαυρίσει”

Κρέμα, pancakes, ενεργειακές μπάρες, μπισκότα, πρωινό με βρώμη, smoothies ακόμα και παγωτό. Δείτε που θα σας κάνουν να λατρέψετε τις πολύ ώριμες μπανάνες και θα σας βάλουν στο… τρυπάκι να δοκιμάσετε καινούρια πράγματα. Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο.

Η Μπανάνα είναι αγαπημένο φρούτο για μικρούς και μεγάλους. Υπάρχουν όμως φορές που μας… μένουν και ωριμάζουν περισσότερο από όσο θέλουμε με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να τις φάμε με μεγάλη ευχαρίστηση, αν και οι ώριμες μπανάνες κάνουν περισσότερο καλό από τις άγουρες.

Επειδή, όμως τα γούστα, είναι γούστα υπάρχουν τρόποι να μην πάει καμία μπανάνα χαμένη.

Κρέμα 

Χρειάζεστε μερικές ώριμες μπανάνες, ένα ψυγείο και ένα κουτάλι. Απλό; Όσο το ακούτε. Κόβετε τις μπανάνες σε κομμάτια, τις βάζετε δύο ώρες στην κατάψυξή, στη συνέχεια τις βγάζετε και τις πολτοποιείτε για περίπου 5 λεπτά στο μπλέντερ ή το μούλτι. Προσθέτετε βανίλια ή κακάο σε σκόνη και έτοιμο το επιδόρπιο. Το τρώτε αμέσως μετά το χτύπημα ή το βάζετε για λίγα λεπτά πίσω στην κατάψυξη.

Pancakes

Όσοι το σκέφτεστε, δοκιμάστε το και θα δείτε ότι θα γίνει μια από τις αγαπημένες σας συνήθειες. Χρειάζεστε 2 αυγά και μία μπανάνα χτυπημένα στο μούλτι. Σε αντικολλητικό τηγανάκι ρίχνετε το μίγμα σε μικρές δόσεις. Μόλις πάρει ένα χρυσό-καφέ χρώμα το γυρνάτε και ψήνετε για ακόμα ένα λεπτό. Σερβίρετε με φρέσκα φρούτα, σιρόπι, μέλι, πραλίνα φουντουκιού ή ότι άλλο θέλετε.

Μπανάνες: Η αθλητική κίτρινη υπερτροφή

Με βρώμη

Όταν ψήνετε μια πολύ ώριμη μπανάνα, γίνεται κρεμώδης και καραμελώνει και αυτόματα μετατρέπεται σε ένα υποκατάστατο της μαύρης ζάχαρης. Βάλτε τη, λοιπόν στο φούρνο μικροκυμάτων μέχρι να αρχίσει να λιώνει και ανακατέψτε τη με βρώμη μέσα σε ένα μπολ. Αν θέλετε, μπορείτε να προσθέσετε φιστικοβούτυρο, σκόνη κακάο, ή φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα.

Smoothie

Είναι το No 1 συστατικό για τη δημιουργία smoothies. Όσο πιο ώριμη, τόσο το καλύτερο. Δοκιμάστε αυτή τη συνταγή: Ανακατέψτε μια παγωμένη μπανάνα με 1 φλιτζάνι γάλα καρύδας. Προσθέστε ¾ φλιτζάνι φράουλες, 1/3 φλιτζάνι ανανά, ½ φλιτζάνι ελληνικό γιαούρτι, ½ κουταλάκι του γλυκού εκχύλισμα βανίλιας, και ¼ κουταλάκι του γλυκού αλάτι. Αφού σερβίρετε στο ποτήρι, ρίξτε λίγο ινδοκάρυδο. Σούπερ…

Παγωτό

Για μια σοκολατένια απόλαυση. Συνδυάστε τρεις μπανάνες, 1 φλιτζάνι γάλα καρύδας, 4 κουταλιές της σούπας σκόνη κακάο, εκχύλισμα βανίλιας (1 κουταλάκι του γλυκού) και μια πρέζα αλάτι σε ένα μπλέντερ. Ρίχνουμε σε ειδικές φόρμες ή ψηλά λεπτά ποτηράκια και βάζουμε μέσα ένα ξύλινο ραβδάκι. Παγώνουμε στην κατάψυξη για τουλάχιστον τέσσερις ώρες.

Γιατί οι “μαυρισμένες” μπανάνες είναι πιο υγιεινές

Μπισκότα

Προθερμάνετε το φούρνο σας στους 180 βαθμούς. Λιώστε μια ώριμη μπανάνα, και στη συνέχεια αναμείξτε με φυστικοβούτυρο ¼ του φλιτζανιού. Προσθέστε ½ φλιτζάνι νιφάδες βρώμης, ¼ κουταλάκι του γλυκού κανέλα, ½ κουταλάκι του γλυκού εκχύλισμα βανίλιας, 3 κουταλιές της σούπας σταφίδες, και μια πρέζα ή δύο αλάτι.  Φτιάχνετε μπαλάκια τα οποία πιέζεται με την παλάμη σας για να γίνουν πλακέ στο ταψάκι. Ψήνετε για περίπου 15 λεπτά. Κρατάνε περίπου μία εβδομάδα σε αεροστεγές γυάλινο δοχείο. Ένα σνακ για όλες τις ώρες.

Μπάρες

Ανακατέψτε 1 ½ φλιτζάνι πουρέ μπανάνας, ¼ φλιτζάνι λιναρόσπορο, ½ φλιτζάνι καρύδια, ½ φλιτζάνι νερό και ½ κουταλάκι του γλυκού αλάτι σε ένα μπολ. Μόλις το μίγμα ομοιογενοποιηθεί, προσθέστε 3 φλιτζάνια βρώμης. Μεταφέρετε το μείγμα σε ένα μεγάλο ταψί, πιέζοντας προς τα κάτω με τα δάχτυλά σας. Ψήνουμε σε φούρνο στους 180 βαθμούς για 25 έως 30 λεπτά, στη συνέχεια, αφήστε να κρυώσει για άλλα δέκα λεπτά τουμπάροντας το ταψί πάνω σε ένα φύλλο χαρτιού κουζίνας. Το κόβετε σε κομμάτια και το βάζετε ξανά στο φούρνο για άλλα 15 λεπτά. Αν θέλετε γυρνάτε τα κομμάτια για να γίνουν ομοιόμορφα.

Διαβάστε επίσης: Χαλάνε οι μπανάνες στο ψυγείο; 

Γιατί η δυσκολία να χωνέψουμε τη μαύρη σοκολάτα μας κάνει καλό;

Είναι γνωστό ότι η μαύρη σοκολάτα βοηθά την καλή καρδιακή λειτουργία. Δεκάδες έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση σοκολάτας με μέτρο περιέχει φλαβονόλες, τις φυσικές ουσίες δηλαδή που μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο της καρδιακής νόσου. Όλα αυτά, όμως, συνδέονται και με το γεγονός ότι η πικρή σοκολάτα είναι δύσπεπτη!

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Λουιζιάνα, κατέληξαν στο συμπέρασμα αυτό μετά την προσομοίωση του ανθρώπινου πεπτικού συστήματος σε γυάλινους σωλήνες που χρησιμοποιούν για τα πειράματα.

6 σοβαροί λόγοι για να βάλετε στη ζωή σας τη μαύρη σοκολάτα

Μαύρη σοκολάτα, στομάχι και έντερο

Ο πρώτος σωλήνας, αντιπροσώπευε το στομάχι και το λεπτό έντερο, με τα πεπτικά τους ένζυμα, ενώ ο δεύτερος αναπαρήγαγε το παχύ έντερο -όπως ακριβώς είναι το περιβάλλον του, με τα μικρόβια που περιέχει το έντερο, τα οποία πήραν από ανθρώπους εθελοντές. Οι επιστήμονες στη συνέχεια πρόσθεσαν σκόνη κακάο στο σωλήνα του στομάχου.

Το «στομάχι» και το «λεπτό έντερο» διέσπασαν και απορρόφησαν μέρος του κακάο. Ενώ όμως, πολλές από τις φλαβονόλες χωνεύτηκαν με αυτόν τον τρόπο, άφθονη ποσότητα κακάο εξακολουθούσε να παραμένει αχώνευτη. Παρόλα αυτά, τα βακτήρια του εντέρου που βρίσκονταν στον τεχνητό σωλήνα, στη συνέχεια διέσπασαν περαιτέρω το κακάο σε μεταβολίτες, σε αρκετά μικρές ποσότητες ώστε να απορροφηθούν από το αίμα και αυτοί οι μεταβολίτες βοηθούν στη μείωση της καρδιαγγειακής φλεγμονής.

Τέλος, η τελευταία αχώνευτη ποσότητα κακάο, που ήταν κυρίως φυτικές ίνες, άρχισε να υφίσταται ζύμωση, απελευθερώνοντας ουσίες που βελτιώνουν τα επίπεδα χοληστερόλης. Υπήρξε και άλλο ένα θετικό για την υγεία με όλη αυτή τη διαδικασία: τα μικρόβια του εντέρου που βοήθησαν στην πέψη του κακάο εξελίχθηκαν σε επιθυμητά προβιοτικά, όπως οι γαλακτοβάκιλοι. Οι αριθμοί των προβιοτικών αυτών φάνηκε να αυξάνονται μετά την εισαγωγή του κακάο, ενώ παθογόνα μικρόβια όπως ο σταφυλόκοκκος, μειώθηκαν σε αριθμό.

Τα αποτελέσματα δείχνουν, σύμφωνα με τον Andrew Neilson, επικεφαλής της μελέτης, ότι «υπάρχει κάτι που συμβαίνει με το κακάο στο παχύ έντερο» αλλά τι σημαίνει αυτό για τους λάτρεις της σοκολάτας, δεν είναι σαφές.

Ελπίζει ότι μελλοντικά πειράματα θα δώσουν έμφαση στο γιατί κάποιες φλαβανόλες εμποδίζουν την αύξηση του σωματικού βάρους ενώ κάποιες άλλες όχι. Μην ελπίζετε όμως σε ένα διατροφικό χάπι σοκολάτας σύντομα. Οι βιοχημικές επιπτώσεις του κακάο είναι «εξαιρετικά περίπλοκες».

4 λόγοι που η σοκολάτα είναι ευεργετική για τους δρομείς

Δυστυχώς, ο Δρ Neilson επισημαίνει επίσης ότι κακάο δεν είναι μια μπάρα σοκολάτας, της οποίας τα πρόσθετα συστατικά και η επεξεργασία της μειώνουν τον αριθμό και το είδος των φλαβονολών, αυξάνουν τις θερμίδες και ενδεχομένως μπορεί να αλλάζουν την απόκριση των βακτηρίων του εντέρου. «Τα στοιχεία δεν δείχνουν ότι μπορείτε να φάτε μια μπάρα σοκολάτας κάθε μέρα βελτιώνοντας την υγεία σας».

Λίγες κουταλιές της σούπας σκόνη κακάο χωρίς ζάχαρη πάνω σε πλιγούρι βρώμης ή μια χούφτα από κομμάτια κακάο που διατίθενται σε καταστήματα βιολογικών τροφίμων θα ήταν καλύτερα από κάποια κοινή σοκολάτα.

Διαβάστε επίσης: Πόση άσκηση χρειάζεται για να κάψουμε μια σοκολάτα;

x

Send this to a friend