Τρέξιμο εναντίον περπατήματος: Ποια μορφή άσκησης είναι πιο χρήσιμη;

Τρέξιμο εναντίον περπατήματος: Ποια μορφή άσκησης είναι πιο χρήσιμη;

Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι όταν τρέχεις για ένα χιλιόμετρο και όταν περπατάς για ένα χιλιόμετρο καις τον ίδιο αριθμό θερμίδων. Σε πρώτη φάση ακούγεται λογικό: και στην μια και στην άλλη περίπτωση, έχεις διανύσει την ίδια απόσταση άρα είναι ίδιες και οι θερμίδες που καίει το σώμα σου.

Προφανώς, δεν είναι έτσι. Για την ακρίβεια, όταν τρέχεις καις τον διπλάσιο αριθμό θερμίδων σε σχέση με την αντίστοιχη διαδρομή που διανύεις όταν περπατάς. Αυτό είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο και επιβεβαιώνεται με κάθε σχετική μελέτη πoυ γίνεται.

Όπως εξηγεί ο αθλητικός ψυχολόγος και γυμναστής, Τζάνετ Χάμιλτον: «Όσο πιο έντονη είναι η δραστηριότητα που κάνετε τόσο μεγαλύτερη είναι η ανάγκη του σώματός σας για καύση. Και επειδή το περπάτημα είναι λιγότερο έντονο και απαιτητικό, η καύση είναι και μικρότερη».

Το χαλαρό τρέξιμο καταπονεί λιγότερο τα πόδια από το περπάτημα!

Τι είναι τα ΜΕΤ;

Για να εκτιμήσετε την ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιείτε, σκεφτείτε ότι η ενέργεια που σπαταλάτε ισούται με τις θερμίδες που χρησιμοποιεί ο οργανισμός κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας με βάση μια μονάδα μέτρησης που χρησιμοποιούν οι επιστήμονες και που αποκαλείται MET. Tο σώμα σας καίει μόλις ένα MET ενώ χαλαρώνετε στον καναπέ ενώ τον αντίστοιχο χρόνο που περπατάτε, το σώμα σας καίει 3 έως 6 MET. Αντίθετα, όταν τρέχετε καίει πάντα πάνω από 6 ΜΕΤ.

Κατά το τρέξιμο συντελείται επίσης πολύ υψηλότερο «afterburn» (έτσι αποκαλείται  η υπερβολική κατανάλωση οξυγόνου μετά την άσκηση) σε σχέση με το περπάτημα, κάτι που σημαίνει πως το σώμα συνεχίζει να καίει θερμίδες κατά το διάστημα μετά το τέλος της άσκησης και μέχρι την επιστροφή στην κανονική κατάσταση ηρεμίας. Συγκεκριμένα, μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «The Journal of Strength & Conditioning Research» έδειξε ότι η συγκεκριμένη περίοδος διαρκεί πέντε λεπτά περισσότερο για τους δρομείς σε σχέση με τους περιπατητές.

Μετά την άσκηση…

Αυτό συμβαίνει επειδή το σώμα χρειάζεται ενέργεια για να αναρρώσει μετά την άσκηση. «Όσο μεγαλύτερη είναι η ένταση και ο όγκος της άσκησης, τόσες περισσότερες θερμίδες θα καούν μετά την ολοκλήρωσή της», εξηγεί ο Ίαν Χάντερ, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brigham Young. «Επιπλέον, μαζί με τις θερμιδικές δαπάνες, υπάρχουν πολλά άλλα οφέλη για άσκηση μεγαλύτερης έντασης, όπως η αυξημένη οστική πυκνότητα και η βελτιωμένη δύναμη και αντοχή, που υποβαθμίζουν τα μειονεκτήματα της ηλικίας σε σχέση με την άσκηση και αναβαθμίζουν τηψυχολογική υγεία».

Από την άποψη της απώλειας βάρους, το τρέξιμο είναι ο ξεκάθαρος νικητής: όταν ερευνητές συνέκριναν 32.000 δρομείς από την Εθνική Μελέτη Υγείας των Δρομέων με 15.000 περιπατητές από την Εθνική Μελέτη Υγείας Περιπατητών μετά από περίπου έξι χρόνια, διαπίστωσαν ότι οι θερμίδες που καίγονται με το τρέξιμο οδηγούν σε 90% περισσότερη απώλεια βάρους από τις θερμίδες που καίγονται από το περπάτημα.

Πέντε… τρόποι να μετατρέψετε το περπάτημα σε super άσκηση

Φυσικά, τεράστιο ρόλο παίζει και η ταχύτητα. «Η ταχύτητα έχει τεράστια επίδραση στις θερμιδικές δαπάνες. Όσο πιο γρήγορα τρέχει κάποιος, τόσες περισσότερες θερμίδες θα καούν ανά λεπτό. Βέβαια, ανά απόσταση υπάρχει μια σχετικά σταθερή ποσότητα θερμίδων που καίγονται, όμως η ένταση την μεταβάλλει», εξηγεί ο Χάντερ. Πάντως, απλά και μόνο επειδή το τρέξιμο είναι τόσο χρονικά όσο και ενεργειακά πιο αποδοτικό από το περπάτημα, δεν σημαίνει ότι το τελευταίο παύει να είναι μια χρήσιμη άσκηση.

Άλλωστε, είτε τρέχετε είτε περπατάτε μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο υπέρτασης, υψηλής χοληστερόλης, διαβήτη και να βελτιώσετε την καρδιαγγειακή σας υγεία, σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Μελέτης για την Υγεία των Γυμναστών και της Εθνικής Μελέτης για την Υγεία των Πεζοναυτών.

«Η δυνατότητα να τρέχεις πολύ είναι ένα πολύ χρήσιμο δώρο για την υγεία σας αλλά δεν είναι ένα δώρο που γίνεται σε όλους από τη φύση. Αν είστε ένα από αυτούς που έχουν προικισθεί με την ικανότητα να τρέχουν και να το απολαμβάνουν, τότε απολαύστε σαν θησαυρό αυτό το δώρο. Και να δουλεύετε για να το αξιοποιείται διότι δεν είναι δεδομένο», τονίζει η εκπαιδεύτρια Τζανέτ Χάμιλτον.

Για να προσθέσει ωστόσο: «Και το περπάτημα είναι μια υπέροχη δραστηριότητα για όσους δεν έχουν την ικανότητα ή την επιθυμία να τρέξουν και μπορεί να προσφέρει τεράστια οφέλη στην υγεία. Το περπάτημα τονώνει και διατηρεί σε καλή κατάσταση τα κάτω άκρα, βοηθά στην εκκαθάριση του μυαλού σας και για τους δρομείς είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να έχετε μια ενεργή ημέρα ανάκαμψης».

Γρήγορο περπάτημα: Πόσα βήματα το λεπτό πρέπει να κάνεις;

Συμπερασματικά, μια έντονη εκγύμναση όπως το τρέξιμο αποφέρει μεγαλύτερη απώλεια θερμίδων αλλά να θυμάστε πως η απώλεια θερμίδων δεν είναι το παν. Η εμμονή να καίτε θερμίδες μπορεί να καταστεί κάτι εξίσου ανθυγιεινό με το να μην ασκείστε καθόλου. Επιλέξτε τη δραστηριότητα που αγαπάτε πιο πολύ και σας ταιριάζει περισσότερο -είτε πρόκειται για περπάτημα είτε για τρέξιμο- και εστιάστε λιγότερο στις θερμίδες και περισσότερο στο πόσο καλύτερα αισθάνεστε αφού το κάνετε.

Διαβάστε ακόμα: Η διαλειμματική (τρέξιμο-περπάτημα) σε βελτιώνει και σε ξεαγχώνει!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Στο ΟΑΚΑ το 5ο No Finish Line Athens – Άνοιξαν οι εγγραφές

Εκατό ημέρες πριν από την έναρξη του 5ου No Finish Line Athens και η Οργανωτική Επιτροπή ανακοινώνει ότι άνοιξαν οι εγγραφές στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης nflathens.com. Οι εγγραφές γίνονται μόνο ηλεκτρονικά από 21 Ιουνίου 2021 έως 8 Σεπτεμβρίου 2021 μέσω της επίσημης ιστοσελίδας συμπληρώνοντας την σχετική φόρμα ατομικής συμμετοχής.

Το No Finish Line Athens είναι o μεγαλύτερος φιλανθρωπικός αγώνας τρεξίματος στην Ελλάδα και τον κόσμο και θα διεξαχθεί από την Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου έως την Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2021, πάντα με την ίδια φιλοσοφία, δηλαδή ενισχύοντας την Ένωση Μαζί για το Παιδί.

Το No Finish Line Athens, δεν αλλάζει ούτε ως φιλοσοφία ούτε ως αγώνας και θα επαναληφθούν όλα τα αγωνίσματα των προηγούμενων ετών, παράλληλα με το ψυχαγωγικό πρόγραμμα.

Αυτό που αλλάζει είναι ο τόπος διεξαγωγής, καθώς μεταφέρεται από το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στις εγκαταστάσεις του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ), όπου λόγω της πολύ μεγαλύτερης έκτασης αποτελεί εγγύηση ότι θα τηρηθούν με ασφάλεια και ακρίβεια όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, ενώ είναι εύκολα προσβάσιμο από κάθε περιοχή της Αττικής!

Στο No Finish Line, οι συμμετέχοντες τρέχουν και περπατούν για καλό σκοπό, χωρίς χρονικό και χιλιομετρικό περιορισμό και τα χιλιόμετρα μετατρέπονται σε χρήματα για να υλοποιηθούν παιδικά προγράμματα που στηρίζει το «Μαζί για το Παιδί».

Παράλληλα με τον 90ωρο φιλανθρωπικό αγώνα Charity Run του 5ου No Finish Line Athens διεξάγονται και τρείς αγώνες δρόμων υπεραντοχής με αγωνιστικό χαρακτήρα, ο μαραθώνιος αγώνας 42,195μ., ο υπερμαραθώνιος αγώνας 24 ωρών και ο πολυήμερος αγώνας 90 ωρών, όπου συμμετέχουν Έλληνες και ξένοι δρομείς αντοχής συνδιάζοντας αγώνα και προσφορά, ενώ ξεχωριστής σημασίας διοργάνωση είναι και το Family Run, ένας μοναδικός οικογενειακός αγώνας που είναι ανοικτός σε συμμετοχή πρός όλες τις οικογένειες.

Ομαδικές εγγραφές

 Οι ομάδες υποστήριξης που δημιουργούνται από εταιρείες, οργανισμούς, συλλόγους, σχολεία, αποτελούν τον πυρήνα του Charity Run και παίζουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο No Finish Line Athens, καθώς έχουν τη μεγαλύτερη συμβολή σε χιλιόμετρα και σε κοινωνική προσφορά.

Για δημιουργία ομάδας υποστήριξης με προβολή επωνυμίας και λογοτύπηση στον αριθμό, απαιτούνται τουλάχιστον 15 άτομα όσον αφορά τις εταιρείες, τους οργανισμούς, τους συλλόγους και τουλάχιστον 30 άτομα όσον αφορά τα σχολεία.

Κάθε εταιρεία, οργανισμός, σύλλογος, σχολείο, έχει το δικαίωμα να δημιουργήσει απεριόριστο αριθμό ομάδων, ενώ με την ολοκλήρωση του Charity Run του NFL Athens, ακολουθούν βραβεύσεις στις ομάδες με τα περισσότερα χιλιόμετρα και προσφορά.

Δηλώσεις συμμετοχής ομάδων στο Charity Run, γίνονται μόνο μέσω του τμήματος ομαδικών συμμετοχών από 1 Ιουνίου 2021 έως 29 Αυγούστου 2021, σε συνεννόηση του εκπροσώπου κάθε ομάδας με την υπεύθυνη εγγραφών ομάδων Μαίρη Τσιγκοπούλου και με αποστολή λίστας συμμετεχόντων στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]

https://nflathens.com

https://www.facebook.com/NoFinishLineAthens

https://www.instagram.com/nflathens

https://twitter.com/NFLAthens

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 1ο THEMISTOCLES TRAIL

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε ο πρώτος αγώνας ορεινού τρεξίματος “THEMISTOCLES TRAIL” στο όρος Αιγάλεω.

Ευχαριστούμε τον Πέτρο Πετρόπουλο για την γεννήτρια , τη FRUTOP για τα ισοτονικά ποτά, τις Υπεραγορές Σκλαβενίτη, το Metropolitan Hospital για τη διάθεση ασθενοφόρου και τον ιατρικό εξοπλισμό, την ομάδα εθελοντών διασωστών ΕΠΟΜΕΑ Αιγάλεω, το My Recovery Lab και τον Πέτρο Μισυρλή για την αποκατάσταση των δρομέων.

Φυσικα τους marc για την πολύτιμη βοήθεια. Ευχαριστούμε για την παρουσία τους, το Δήμαρχο Κορυδαλλού κύριο Νίκο Χουρσαλά, τον Πρόεδρο του Οργανισμού Άθλησης και Πολιτισμού κύριο Γιάννη Πάχο καθώς και τους συνεργάτες τους για τη βοήθεια και την υποστήριξη. Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για τους χρόνου!

Οι νικήτριες και νικητές του 1ου Themistocles trail

1.ΠΑΝΤΕΡΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑROCKRUNNERS1:38:42
2.ΤΣΑΠΙΚΟΥΝΗ ΘΕΟΔΩΡΑΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ1:46:53
3.ΣΠΥΡΟΥ ΕΛΠΙΔΑΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ1:48:02

 

1.

ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΙΚΑΡΟΣ ΠΑΤΡΑΣ

1:20:00

2.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

DYNAFIT

1:20:04

3.

ΣΑΜΟΘΡΑΚΙΤΗΣ ΛΟΥΚΑΣ

L CREW

1:24:16

Η Οργανωτική Επιτροπή

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend