Πρωί ή απόγευμα; Ποια είναι τελικά η καλύτερη στιγμή για προπόνηση;

Του Πασχάλη Κεχλιμπάρη*

Ένα από τα πιο συχνά ερωτήματα που απασχολεί πολύ κόσμο στον μαζικό αθλητισμό είναι αν τελικά η καλύτερη ώρα για να γυμναστεί κανείς, είναι το πρωί ή το απόγευμα.

Έρευνες που έχουν γίνει σχετικά με αυτό το θέμα υποστηρίζουν και τις δύο απόψεις, αφού η κάθε ώρα της ημέρας έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της.

Η πρωινή προπόνηση

Πλεονεκτήματα

  • Το σώμα μας το πρωί είναι πιο ξεκούραστο.
  • Αυξάνεται ο μεταβολισμός με αποτέλεσμα να κάψουμε περισσότερες θερμίδες για το υπόλοιπο της μέρας.
  • Βελτιώνεται η διάθεση και η πνευματική οξύτητα κατά την διάρκεια της μέρας.
  • Έχουμε όλη την ημέρα μπροστά μας για τις υπόλοιπες δραστηριότητες.
  • Η πρωινή γυμναστική γίνεται πιο εύκολα ρουτίνα καθώς μειώνονται πολύ οι πιθανότητες να τύχει κάτι το οποίο να μας αλλάξει το πρόγραμμα και να μας αποτρέψει την προπόνηση.
  • Η συστηματική άσκηση το πρωί μας βοηθάει να κοιμηθούμε καλύτερα το βράδυ.
  • Αν ο στόχος της προπόνησης είναι η καύση λίπους, τότε το πρωί χωρίς να φάτε πρωινό είναι η καλύτερη ώρα για γυμναστική καθώς οι αποθήκες γλυκογόνου στους μυς είναι κατά 50% άδειες με αποτέλεσμα το σώμα να καταφύγει πιο γρήγορα στο λίπος ως πηγή ενέργειας.
  • Το πρωί γυμνάζεται λιγότερος κόσμος σε σχέση με το απόγευμα.
  • Αν σας αρέσει η προπόνηση έξω, τότε το πρωί τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής πίεσης είναι χαμηλότερα, ενώ το καλοκαίρι έχει περισσότερη δροσιά.

Προπόνηση στο σπίτι: Συνδυαστικές και εύκολες ασκήσεις για όλους

Μειονεκτήματα 

  • Η θερμοκρασία του σώματος μας είναι χαμηλότερη το πρωί με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος τραυματισμού.
  • Αν ο στόχος της προπόνησης είναι η μυϊκή ενδυνάμωση τότε σίγουρα θα πρέπει να σηκωθούμε αρκετά πιο νωρίς και να φάμε καλό πρωινό, ώστε να προλάβουμε να χωνέψουμε.
  • Αν έχουμε ξενυχτήσει την προηγούμενη μέρα, τότε είναι πολύ πιθανό να ακυρώσουμε την πρωινή μας προπόνηση.
  • Αν δεν είμαστε πρωινοί τύποι, τότε πολύ δύσκολα να κάνουμε την πρωινή προπόνηση συνήθεια.

Η απογευματινή προπόνηση

Πλεονεκτήματα

  • Μπορούμε να κοιμηθούμε λίγο παραπάνω το πρωί.
  • Αφού έχουμε τελειώσει από όλες τις υποχρεώσεις της ημέρας, η απογευματινή προπόνηση είναι ο καλύτερος τρόπος να καταπολεμήσουμε το άγχος και το στρες και να καθαρίσει το μυαλό.
  • Το σώμα μας είναι περισσότερο έτοιμο το απόγευμα και έτσι μειώνονται οι πιθανότητες τραυματισμού.
  • Είμαστε πιο άνετοι κατά την διάρκεια της προπόνησης και μπορούμε να αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο.
  • Το απόγευμα μεταξύ 3-7 μμ είναι οι πλέον αποδοτικές ώρες αν ο στόχος της προπόνησης είναι η δύναμη και η αύξηση μυϊκής μάζας.
  • Οι καρδιακοί μας ρυθμοί είναι σε ιδανικό επίπεδο με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η απόδοση μας.

Κατάθλιψη: Η ύπουλη επίπτωση για όσους “κόβουν” την προπόνηση

Μειονεκτήματα 

  • Η αναπνευστική ικανότητα των πνευμόνων μας, μετά το μεσημέρι αρχίζει να μειώνεται, κάτι που επηρεάζει την αερόβια απόδοση μας.
  • Υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να προκύψει κάτι απρόοπτο κατά τη διάρκεια της ημέρας (είτε στη δουλειά, είτε στο σπίτι) που να μας αναγκάσει να ακυρώσουμε την προπόνηση μας.
  • Αν ο στόχος της προπόνησης είναι η δύναμη και η προπόνηση μας είναι το βράδυ, τότε το νευρικό σύστημα θα ενεργοποιηθεί τόσο έντονα που είναι πολύ πιθανό να μας δημιουργήσει πρόβλημα στον ύπνο.

Συμπερασματικά..

Είτε γυμναστούμε το πρωί, είτε το απόγευμα τα οφέλη της άσκησης είναι απεριόριστα και μπορούν να αλλάξουν τη ζωή μας μόνο προς το καλύτερο.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί πρέπει απαραίτητα να τρως αμέσως μετά την προπόνηση


*Ο Πασχάλης Κεχλιμπάρης είναι απόφοιτος της Γυμναστικής Ακαδημίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει εκπαιδευτεί πάνω στο personal training,στα ομαδικά προγράμματα, στην αποκατάσταση τραυματισμών και το pilates. Εργάζεται ως personal trainer κατ’οίκων αλλά και σε γυμναστήρια. To άρθρο του δημοσιεύεται στο www.mednutrition.gr

Previous ArticleNext Article

Ευγενική παροχή νοσοκομειακού εξοπλισμού από τον Α.Π.Σ. Δρομέων Πιερίας «ΖΕΥΣ» στο Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης

Πριν λίγες μέρες μέλη της διοίκησης του Αθλητικού Πολιτιστικού Συλλόγου Δρομέων Πιερίας «ΖΕΥΣ» επισκέφτηκαν το Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης και παρέδωσαν νοσοκομειακό εξοπλισμό. Συγκεκριμένα παραδόθηκαν πακέτο αντιδραστηρίων ανίχνευσης κορωνοϊού (Covid-19), τέσσερις σπαστοί περιπατητήρες αλουμινίου, τέσσερις τροχήλατοι στατήρες ορού τεσσάρων θέσεων και ενός ψυγείου τοποθέτησης ψυχρών επιθεμάτων για την ορθοπεδική κλινική.

Το υλικό παρέδωσε ο πρόεδρος του συλλόγου δρομέων Αλέξανδρος Πούλιος ο οποίος σημείωσε χαρακτηριστικά: «Στο δύσκολο αυτό διάστημα είδαμε όλοι τις άοκνες προσπάθειες των επαγγελματιών υγείας στην ‘πρώτη γραμμή’ της εθνικής προσπάθειας κατά του κορωνοϊού. Ο σύλλογος μας πιστός στις αρχές της αλληλεγγύης, της προσφοράς και της ανάπτυξης του μαζικού αθλητισμού στην Πιερία παραδίδει τον εξοπλισμό με τη βεβαιότητα ότι θα χρησιμεύσει τόσο στους επαγγελματίες υγείας όσο και στους ασθενείς».

Τον εξοπλισμό παρέλαβε ο διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Κατερίνης Γεώργιος Χατζηγεωργίου, ο οποίος εκφράζοντας τις ευχαριστίες του για την δωρεά του υλικού τόνισε: «Η παροχή του συλλόγου δρομέων Πιερίας ‘ΖΕΥΣ’ δίνει το θετικό μήνυμα της αλληλεγγύης στον συνάνθρωπο και της αναγνώρισης της προσπάθειας των επαγγελματιών υγείας στην αντιμετώπιση της πανδημίας. Τους ευχαριστούμε και ευχόμαστε να συνεχίσουν την πολύπλευρη προσφορά τους».

Στη συνάντηση παραβρέθηκαν ο αντιπρόεδρος του συλλόγου Ευάγγελος Γερομιχαλός και ο έφορος του συλλόγου Μιχαήλ Γεωργιάδης.

Η Μαρία Μπελιμπασάκη ετοιμάζεται για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα

Η Μαρία Μπελιμπασάκη ετοιμάζεται για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα

Η δύσκολη περίοδος των περιοριστικών μέτρων πέρασε και οι αθλητές διανύουν πλέον την μεταβατική προπονητική φάση, που θα τους οδηγήσει στην επιστροφή στα αγωνιστικά επίπεδα που βρισκόταν πριν την καραντίνα.

Για τους περισσότερους η σημερινή φάση είναι η δυσκολότερη που έχουν περάσει μέχρι σήμερα, δεδομένο του ότι ποτέ τους δεν έμειναν για τόσο μεγάλο διάστημα μακριά από τα στάδια.

“Πιστεύω πως ότι κι αν κάνουμε τώρα μας φαίνεται δύσκολο, αφού το διάστημα που μείναμε μακριά από την κανονική προπόνηση ήταν μεγάλο”, εξήγησε η “ασημένια” πρωταθλήτρια Ευρώπης του 2018 στα 400 μ., Μαρία Μπιμπασάκη και συμπλήρωσε: “Αυτό το πράγμα που συνέβη μας έχει βγάλει εκτός ρυθμού. Δεν καθόμαστε ποτέ τόσο διάστημα εκτός προπόνησης. Ακόμη και οι καλοκαιρινές μας διακοπές κρατάνε πολύ λιγότερο. Ελπίζω να μην χρειαστεί να ξανά μπει η χώρα σε τόσο σκληρά περιοριστικά μέτρα, γιατί τα προβλήματα θα είναι πολλά σε όλα τα επίπεδα ζωής, αλλά και στον αθλητισμό, γιατί θεωρώ πως πολλοί θα σταματήσουν”.

Η Μπελιμπασάκη στη διάρκεια της καραντίνας προσπάθησε να δουλέψει με τις δυνατότητες που είχε και να καλύψει τα δικά της προπονητικά κενά. “Στην καραντίνα έτρεξα πολλά χιλιόμετρα για να καλύψω το αερόβιο μου και μόλις μπήκα στάδιο επικεντρώθηκα στη δύναμη, στα γαλακτικά και στις ταχύτητες. Δεν έχω υψηλές προσδοκίες για τη σεζόν που θα προκύψει, αλλά δε σημαίνει πως δεν θα μπω να τρέξω σε ένα επίπεδο ανάλογο των δυνατοτήτων μου. Και παράλληλα να βάλω τη βάση για του χρόνου. Παρόλα αυτά, θα δουλέψω χωρίς να ζοριστώ, βήμα, βήμα και προοδευτικά. Δεν υπάρχει λόγος να πιεστώ. Θεωρώ πως θα έχω τελειώσει τη χρονιά μέχρι τέλος Αυγούστου κι έπειτα θα ξεκουραστώ για να μπω και πάλι στην προπόνηση για την επόμενη χρονιά, που είναι πολύ απαιτητική”.
Η αθλήτρια του Κώστα Ηλία έχει ατομικό ρεκόρ στα 400 μ. 50.45 από το 2018, ενώ το 2019 στη διάρκεια μίτινγκ στο Σαμορίν διένυσε την απόσταση σε 51.96 και βρέθηκε κοντά στο όριο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, το οποίο τώρα θα κληθεί να κυνηγήσει στην χειμερινή περίοδο.

x
Send this to a friend