Το χαλαρό τρέξιμο καταπονεί λιγότερο τα πόδια από το περπάτημα!

Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει πως το χαλαρό τρέξιμο είναι λιγότερο κουραστικό – και καλύτερο για τους μυς – απ’ ό,τι το περπάτημα με γρήγορο βήμα.

Αυτό οφείλεται στο ότι όταν τρέχει κανείς με αργό ρυθμό, γυμνάζονται πιο αποδοτικά οι μύες στις γάμπες του απ’ όσο όταν κάνει γρήγορο βάδην. Αυτή η αποδοτικότερη κίνηση βοηθά τους μύες να απελευθερώνουν πιο ομαλά την ενέργειά τους, με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα επίπεδα αντοχής.

Τα ευρήματα αυτά προέρχονται από αμερικανική μελέτη, στην οποία υπερηχογραφήματα κατέγραφαν τις αντιδράσεις των μέσων γαστροκνημίων μυών ομάδας εθελοντών, οι οποίοι άλλοτε έκαναν τζόγκινγκ σε κυλιόμενο διάδρομο και άλλοτε έτρεχαν.

Οι δέκα πιο διαδεδομένοι μύθοι γύρω από το τρέξιμο

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση «Proceedings of the National Academy of Sciences» (PNAS), οι υπέρηχοι έδειξαν ότι οι μύες αυτοί δρουν όπως ο συμπλέκτης του αυτοκινήτου: επιτρέπουν στον ασκούμενο να αλλάζει την ταχύτητά του. Ο μέσος γαστροκνήμιος μυς είναι ενωμένος με τον αχίλλειο τένοντα. Όταν αρχίζουμε να κινούμαστε, ο μυς αυτός τεντώνεται, αφ’ ενός για να στηρίξει τον τένοντα, αφ’ ετέρου για να του μεταδώσει την ενέργεια του σώματος και να τον τεντώσει.

Πιο ευγενικό για τους μυς το αργό τρέξιμο 

Σε δεύτερο χρόνο – σύμφωνα με τη νέα μελέτη – ενεργοποιείται και ο αχίλλειος τένοντας, για να απελευθερώσει σταδιακά την ενέργεια που έχει δεχτεί και να μας βοηθήσει να συνεχίσουμε την κίνηση.

Η ενεργοποίησή του είναι διαφορετική όταν περπατάμε απ’ ό,τι όταν τρέχουμε με αργό ρυθμό. Σύμφωνα με τη μελέτη, με το περπάτημα ο γαστροκνήμιος μυς τεντώνεται απότομα και σκληρά, αλλά παρέχει λιγότερη ενέργεια στον αχίλλειο τένοντα, με συνέπεια να μειώνεται η αντοχή του.

Πώς το αργό, μέτριο ή γρήγορο τρέξιμο επηρεάζει τη μακροζωία;

Αντιθέτως, το αργό τρέξιμο διαπιστώθηκε ότι τεντώνει πολύ πιο «ευγενικά» τον γαστροκνήμιο μυ, με αποτέλεσμα αυτός να τροφοδοτεί με περισσότερη ενέργεια τον αχίλλειο τένοντα. Όπως εξήγησε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Γκρέγκορι Σαβίκι, από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Βορείου Καρολίνας, τα ευρήματα αυτά εξηγούν γιατί το «δυναμικό περπάτημα» έχει τόσο λίγους οπαδούς, ενώ το τζόγκινγκ τόσο πολλούς. «Οι μύες λειτουργούν ανεπαρκώς κατά το δυναμικό περπάτημα και έτσι ο οργανισμός στρέφεται στο αργό τρέξιμο για να αυξήσει την αποδοτικότητα και την άνεσή του, και για να συντηρήσει την ενέργειά του», είπε.

«Είναι θέμα βιολογίας: όταν προσπαθείς να περπατήσεις ολοένα πιο γρήγορα, ο γαστροκνήμιος μυς δουλεύει ολοένα πιο σκληρά, αλλά αδυνατεί να προλάβει τον βηματισμό και εξαντλείται.

»Όταν όμως ο βηματισμός αλλάξει και μετατραπεί σε τροχάδην, ο ίδιος μυς γίνεται σχεδόν στατικός και δεν αλλάζει ιδιαίτερα η συμπεριφορά του, όσο κι αν αυξήσουμε την ταχύτητά μας».

Στην ουσία η έρευνα έρχεται να συμφωνήσει με μια άλλη μελέτη του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ, σύμφωνα με την οποία η ταχύτητα που τρέχει κανείς, παίζει ρόλο με στους τραυματισμούς και ότι σε αντίθεση με την οδήγηση, το να τρέχεις γρήγορα, είναι περισσότερο ασφαλές, από το να τρέχεις αργά!

Διαβάστε επίσης: Οι υδατάνθρακες βοηθούν στην καλή υγεία των οστών μετά το τρέξιμο

Previous ArticleNext Article

Αυτές οι τροφές πρέπει να βρίσκονται στο ψυγείο κάθε δρομέα

Και τώρα ετοιμαστείτε για την πιο προφανή διατροφολογική συμβουλή όλων των εποχών: οι δρομείς πρέπει να τρώνε πολλά τρόφιμα και σε πλούσιες ποσότητες. Το έχετε ακούσει σίγουρα πολλές φορές και το θεωρείτε κλισέ. Αλλά είναι μια πολύ ουσιαστική συμβουλή.

Όταν τρέχουμε καίμε εκατοντάδες θερμίδες και πρέπει να ενισχυθούμε με τα αντίστοιχα θρεπτικά συστατικά για την καλύτερη δυνατή απόδοση και αποκατάσταση.

Η ποικιλία στις τροφές που τρώμε είναι το κλειδί για να επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη διατροφή με άφθονα θρεπτικά συστατικά.

Και αυτό μπορούμε να το πετύχουμε με αρκετούς συνδυασμούς. Υπάρχουν, ωστόσο, μερικές τροφές που ένας δρομέας καλό είναι να έχει πάντα στο ψυγείο του μιας και είναι εύκολες στην αποθήκευση και τη χρήση και του προσφέρουν όλα όσα χρειάζεται.

Κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά

Ο καταψύκτης σας πρέπει να είναι πάντα εφοδιασμένος με ένα μείγμα μούρων και κάθε δυνατή ποικιλία κατεψυγμένων λαχανικών. Τα κατεψυγμένα προϊόντα έχουν περισσότερες βιταμίνες από τα φρέσκα καθώς καταψύχονται αμέσως μόλις συλλεχθούν. Αυτό επιτρέπει στα προϊόντα να διατηρούν περισσότερες βιταμίνες και μέταλλα. Ρίξτε τα μούρα στο γιαούρτι και τα δημητριακά και μαγειρέψτε τα λαχανικά μαζί με ρύζι. Τόσο απλά.

Πράσινο τσάι

Φτιάξτε μια μεγάλη κανάτα πράσινου τσαγιού και κρατήστε την στο ψυγείο σας. Το πράσινο τσάι έχει ατελείωτα οφέλη για την υγεία, από τα αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τον καρκίνο έως την αύξηση της ενεργειακής κατανάλωσης καφεΐνης. Πείτε λίγο πριν βγείτε για τρέξιμο αλλά και γενικά όποια στιγμή της ημέρας θέλετε: είναι το τέλειο ενισχυτικό ενέργειας.

Οι δέκα πιο υγιεινές τροφές που μπορεί να φάει ένας δρομέας

Μαύρα φασόλια

Τα μαύρα φασόλια, εκτός από το ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλές συνταγές, έχουν πλήθος θρεπτικών συστατικών: ένα φλιτζάνι παρέχει 15 γραμμάρια από διαιτητικές ίνες και πρωτεΐνες. Είναι επίσης μια πολύ αποτελεσματική πηγή συστατικών που δύσκολα συναντάς αλλού. Ανακατεύοντας σε ένα μπολ, μαύρα φασόλια, καλαμπόκι και τόνο για παράδειγμα, έχετε ένα πλήρες γεύμα.

Στήθος κοτόπουλου

Το κοτόπουλο, όπως και όλα τα κρέατα, είναι μια πολύ αποτελεσματική πηγή πρωτεϊνών, βιταμινών Β, και διάφορων άλλων μετάλλων. Να έχετε πάντα ένα πακέτο στήθους κοτόπουλου που μπορεί να μαγειρευτεί στην κατσαρόλα ή στο φούρνο για ένα εύκολο δείπνο για το βράδυ μαζί με ψητά λαχανικά.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί οι δρομείς δεν μπορούν να τρώνε ό,τι θέλουν όποτε θέλουν;

Πολύγυρος Run Χαλκιδική στις 23 Αυγούστου 2020

Η οργανωτική επιτροπή του ΠΟΛΥΓΥΡΟΣ RUN ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ, ανακοινώνει την ημερομηνία της διεξαγωγής του 4ου Αγώνα, στις 23 Αυγούστου 2020, στον Πολύγυρο Χαλκιδικής.

Η Διοργάνωση περιλαμβάνει 2 Αγώνες:

  1. Λαϊκό Δρόμο Υγείας 5,2 χλμ με Τρέξιμο ή Δυναμικό Περπάτημα. Ώρα Εκκίνησης 10.00
  2. Αγώνα Βουνού – Πόλης RUN 14,6 χλμ – Ώρα Εκκίνησης 10.15.

Η Εκκίνηση και ο Τερματισμός και για τους 2 Αγώνες θα είναι στην Πλατεία Ηρώων στον Πολύγυρο

Διοργανωτές είναι ο Αθλητικός Όμιλος Πολυγύρου σε συνεργασία με πολλούς τοπικούς συλλόγους και φορείς, υπό την αιγίδα του Δήμου Πολυγύρου.

Η Διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με το Υγειονομικό Πρωτόκολλο που ορίζουν οι αρμόδιοι φορείς.

Σκοπός του event είναι η προώθηση και διάδοση του αθλητικού πνεύματος, η ανάδειξη της φυσικής ομορφιάς του τόπου.

Οι Εγγραφές είναι σε εξέλιξη και πραγματοποιούνται ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας της διοργάνωσης http://run.polygyros.gr

ΟΛΑ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΤΗ ΦΕΤΙΝΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΘΑ ΔΙΑΤΕΘΟΥΝ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ «ΑΓΑΠΗ» ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ.

 Όλες τις πληροφορίες σχετικά με το event, θα βρείτε στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης  http://run.polygyros.gr

Τακτικές ενημερώσεις παρέχονται στο facebook του Αγώνα: https://www.facebook.com/polygyrosrun/   Κάντε Like και ελάτε να τρέξουμε ΓΙΑ ΚΑΛΟ ΣΚΟΠΟ!

x
Send this to a friend