Οκτώ απλά βήματα για να αυξήσετε την αντοχή σας στο τρέξιμο

Οκτώ απλά βήματα για να αυξήσετε την αντοχή σας στο τρέξιμο

Επιμέλεια: Λευτέρης Κοντούρης

Η βελτίωση της αντοχής στο τρέξιμο δεν είναι κάτι που έρχεται από τη μία στιγμή στην άλλη. Χρειάζεται μεθοδικότητα, προκειμένου να αποφύγετε τραυματισμούς, οι οποίοι θα κάνουν τη ζωή σας ακόμα πιο δύσκολη.

Παρακάτω ακολουθούν οκτώ βήματα που θα αυξήσουν σταδιακά την αντοχή σας:

1. Να τρέχετε με αργό και σταθερό ρυθμό

Είναι πολύ σημαντικό να ξέρετε τα όριά σας και να ρυθμίζετε τον ρυθμό του τρεξίματός σας για να μην τρέχετε άσκοπα. Καλό θα είναι να νιώθετε άνετα και να μπορείτε να μιλάτε με τον διπλανό σας χωρίς προβλήματα.

2. Αυξήστε σταδιακά τις αποστάσεις που τρέχετε

Δεν είναι απαραίτητο να υπερβαίνετε τις δυνάμεις σας από νωρίς. Προσπαθήστε να υπάρχει μία γεωμετρική πρόοδος στις αποστάσεις που τρέχετε, προκειμένου να αποφύγετε τυχόν τραυματισμούς από υπερκόπωση.

3. Τρέξτε μία μεγάλη απόσταση ανά εβδομάδα

Καλό θα ήταν μία μέρα μέσα στην εβδομάδα (προτιμήστε το Σάββατο ή την Κυριακή για να είστε πιο χαλαροί) να τρέξετε μία μεγάλη απόσταση. Δεν χρειάζεται να βιάζεστε. Να έχετε ένα σταθερό ρυθμό.

4. Κάντε μικρά διαλείμματα περπατώντας

Δεν πρέπει να τρέχετε σε φουλ ρυθμούς συνέχεια. Οταν βλέπετε ότι ξεπερνάτε τα όριά σας, κάντε ένα διάλειμμα με τρέξιμο. Θα ξεκουραστούν οι μύες σας, χωρίς να υπάρχει ολική χαλαρότητα του οργανισμού σας.

5. Μην αφήνετε άδειες τις μπαταρίες σας

Οταν τρέχετε για πολύ ώρα, καλό θα ήταν να μην αφήνετε τον οργανισμό σας χωρίς υδατάνθρακες και ηλεκτρολύτες. Για να διατηρήσετε τα επίπεδα της ενέργειά σας σε ικανοποιητικά επίπεδα, δοκιμάστε να τροφοδοτήσετε τον οργανισμό σας περίπου μισή ώρα αφού έχετε ξεκινήσει το τρέξιμο.

6. Σπάστε την απόσταση για να σας φαίνετε μικρότερη

Επειδή όλα είναι στο μυαλό, προσπαθήστε να σπάσετε τις αποστάσεις για να φαίνονται μικρότερες (π.χ. αν έχετε προγραμματίσει να τρέξετε 2 χιλιόμετρα, πείτε ότι τρέχετε 4×500). Δοκιμάστε και διαλειμματική προπόνηση.

7. Μην τρέχετε να απομονωμένα μέρη

Οταν θέλετε να τρέξετε, καλό θα ήταν να επιλέγετε μέρη που είναι σχετικά κοντά στο σπίτι σας, ώστε αν συμβεί κάτι να μην ταλαιπωρηθείτε όταν θα θέλετε να πάτε να ξεκουραστείτε.

8. Να έχετε υπομονή

Για να χτίσετε την αντοχή σας χρειάζεται υπομονή. Ο λαός λέει ότι «όποιος βιάζεται σκοντάφτει», ενώ η μαραθωνοδρόμος από τη Νορβηγία Γκρέτε Βάιτζ έλεγε: «Πήγαινε μπροστά, αλλά να έχεις υπομονή).

Διαβάστε ακόμα: Πώς θα θέσετε τολμηρούς και ρεαλιστικούς στόχους στο τρέξιμο

Πηγή: Runnersworld.co.uk

Previous ArticleNext Article

Hydra’s Trail Event 2021: Ζεσταίνει τις μηχανές για τις 10 & 11 Απριλίου

Ανακοίνωση για τη διεξαγωγή του Hydra’s Trail Event 2020

Μπορεί η δύσκολη και πρωτόγνωρη εμπειρία της χρονιάς που πέρασε να μας κράτησε μακριά σας. Μπορεί να προετοιμαστήκαμε για νέες περιπέτειες στα βουνά της Ύδρας αλλά να μην τις χαρήκαμε.

Μπορεί να σχεδιάσαμε πολλές και νέες δρομικές προκλήσεις, αλλά η πανδημία να μας στέρησε τη χαρά να τις μοιραστούμε μαζί σας.

Όμως αυτή τη χρονιά, είμαστε πιο αισιόδοξοι και ζεσταίνουμε πάλι τις «μηχανές»! Σε όλους λείπουν τα βουνά, τα μονοπάτια και οι αγώνες! Αναμένουμε λοιπόν με αγωνία να δοθεί το «ελεύθερο» και να κάνουμε restart στην ζωή και την καθημερινότητα μας και βεβαίως στο τρέξιμο! Να γυρίσουμε πάλι πίσω, στο σημείο που αφήσαμε στάσιμο το χρόνο, πολλούς μήνες πριν.

Έτσι, με γνώμονα την επανέναρξη των δρομικών δραστηριοτήτων η Οργανωτική Επιτροπή του Hydra’s Trail Event δηλώνει ΠΑΡΟΥΣΑ προετοιμάζοντας και φέτος τον αγώνα που τόσο αγαπήσατε!

Γνωρίζουμε πως αυτό αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα και πως θα υπάρξουν κανόνες και σοβαροί περιορισμοί στον σχεδιασμό και την υλοποίηση του Hydras’s Trail Event 2021. Όμως μεγάλη σημασία έχει να ξαναβρεθούμε μαζί σας στα μονοπάτια της Ύδρας. Να ξανασμίξουμε -από απόσταση- και να ζήσουμε πάλι τον παλμό και την δύναμη των ορεινών αγώνων στα μοναδικά μονοπάτια της Ύδρας. Είμαστε λοιπόν και πάλι σε ρυθμούς προετοιμασίας και φυσικά εν αναμονή των ειδικότερων ανακοινώσεων της Πολιτείας, ώστε να προχωρήσουμε επιτέλους, στο πολυπόθητο άνοιγμα των εγγραφών για το Hydra’s Trail Event 2021!!!

Πρωταρχικό μέλημα, από την πρώτη κιόλας διοργάνωση το 2014, ήταν η ασφάλεια όλων όσοι συμμετείχαν σε εκείνη τη γιορτή. Με τον ίδιο ακριβώς γνώμονα πορευόμαστε και σχεδιάζουμε και φέτος, φροντίζοντας να είμαστε -όπως πάντακατάλληλα προετοιμασμένοι και συνεπείς σε ότι αφορά τα πρωτόκολλα διεξαγωγής των αγώνων, που θεσπίζει η Πολιτεία με σκοπό τον περιορισμό των συνεπειών της πανδημίας και τη μη περαιτέρω διάδοση του κορωνοϊού.

Περισσότερες λεπτομέρειες θα δοθούν σε επόμενη επικοινωνία μας μαζί σας και όταν θα υπάρχει η κατάλληλη ενημέρωση από τις αρχές, σχετικά με τα μέτρα και τις ρυθμίσεις για την ασφαλή διεξαγωγή αγώνων.

Οφείλουμε στο σημείο αυτό, να θυμίσουμε τις αλλαγές στις διαδρομές οι οποίες ανακοινώθηκαν ήδη από πέρυσι, με σκοπό την ανάδειξη περισσοτέρων μονοπατιών αλλά και των απομακρυσμένων πανέμορφων ακτών του νησιού μας.

Hydra’s Trail Marathon

Η μεγάλη διαδρομή έγινε πια ορεινός μαραθώνιος και έχει την ονομασία Hydra’s Trail Marathon, με μήκος 38,5 χλμ και 2.000 μ θετικής υψομετρικής, με πανέμορφα μονοπάτια να οδηγούν πλέον για πρώτη φορά στις παραλίες Μώλος και
Νησίζα.

Rock Race

Η γνωστή μικρή διαδρομή, πλέον θα είναι μικρή μονάχα στο όνομα! Αναβαθμισμένη σε 17,5 χλμ και 980 μ θετικής υψομετρικής, θα δώσει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες δρομείς, για πρώτη φορά να δουν το Κλιμάκι, στην πίσω (ανατολική) πλευρά του νησιού, αλλά και να περάσουν από την ιστορική Ιερά Μονή του Προφήτη Ηλία, όπου στον περίβολό της υπάρχει το κελί στο οποίο φυλακίστηκε ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, κατά την μεταεπαναστατική περίοδο.

Το ραντεβού είναι για το Σαββατοκύριακο 10 & 11 Απριλίου 2021, στην Ύδρα.

Μένουμε αισιόδοξοι ότι θα συναντήσουμε όλους εκεί!

Υγεία και καλές προπονήσεις σε όλους!

Οργανωτική Επιτροπή
Hydra’s Trail Event

Trail Time Trial: Μια νέα μορφή αγώνων βουνού στον Υμηττό

Μία νέα μορφή αγώνων βουνού έρχεται στον Υμηττό. Το Trail Time Trial είναι μία σειρά 3 αγώνων που θα γίνουν μέσα στον Φλεβάρη στην ίδια διαδρομή κάθε φορά.
Το μήκος αυτής είναι 6,1 χιλιόμετρα με πολύ απαιτητικό υψομετρικό προφίλ. Είναι αγώνες ατομικής χρονομέτρησης με περιορισμένο πλήθος συμμετεχόντων (70 δρομείς).
Θα διεξαχθεί και ο τελικός τέταρτος αγώνας στην ίδια διαδρομή όπου οι συμμετέχοντες καλούνται να καλύψουν όσο γίνεται μεγαλύτερη απόσταση μέσα σε έναν δεδομένο χρόνο (3μιση ώρες) επαναλαμβάνοντας τον ίδιο κύκλο των 6,1 χιλιομέτρων.
Η συμμετοχή στον “τελικό” είναι ανοιχτή μόνο σε συμμετέχοντες στους 3 πρώτους αγώνες, που θα πετύχουν επίδοση σύμφωνη με τα κριτήρια που έχουν οριστεί.
Πρώτος αγώνας στις 7 Φεβρουαρίου!
Όλες οι πληροφορίες και εγγραφές στο web site: http://www.tttrail.gr
x
Send this to a friend