Οδηγός για αρχάριους στο τρέξιμο

image: Freepic

Θέλετε εδώ και καιρό να ξεκινήσετε το τρέξιμο; Βλέπετε όλους γύρω σας να παίρνουν τα βουνά και τα λαγκάδια και ζηλεύετε την ελευθερία τους; Μην σκέφτεστε άλλο, απλά κάντε το. Παρακάτω έχουμε μερικές συμβουλές για εσάς που αφορούν πως να τρέξετε, τι να φορέστε και τι να φάτε. Πάμε λοιπόν.

Γιατί να τρέξετε αν δεν σας κυνηγάει κανείς;

Το τρέξιμο μπορεί να αλλάξει την ζωή σας. Γνωρίζετε πολλούς ανθρώπους με το ίδιο πάθος, συμμετέχετε σε πολλούς αγώνες για την εμπειρία και έρχεστε κοντά στην φύση. Κάθε φορά που ξεπερνάτε τα όρια σας νιώθετε πως πέτυχατε έναν ακόμη στόχο, όπως γίνεται και στο αθλητικό στοίχημα netbet όταν βρίσκετε τον νικητή ενός αγώνα.To τρέξιμο σας καθαρίζει το μυαλό και μπορείτε να τρέχετε μόνος σας ή με παρέα. Δεν έχει σημασία η ηλικία, το βάρος, ή το ιστορικό σας γιατί ο καθένας μπορεί να τρέξει. Κάνει καλό στην υγεία σας αφού μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων τύπων καρκίνου, διαβήτη τύπου 2 και βοηθάει στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης.

Προγραμματιστείτε

Δεν χρειάζεται να θέτετε στόχους πέρα από τις δυνατότητες σας. Αυτό που θέλετε να κάνετε πρέπει να είναι ρεαλιστικό για να μην πιέζεστε χωρίς λόγο. Αν είστε εντελώς αρχάριος μπορείτε να δοκιμάσετε το πρόγραμμα CHS το οποίο είναι χιλιοδοκιμασμένο. Θα σας βοηθήσει να κάνετε την αρχή χωρίς να θέλετε να τα παρατήσετε. Αν είστε ήδη σε μια καλή φυσική κατάσταση τότε μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στο διαδίκτυο, σε podcast, εφαρμογές και περιοδικά ή βιβλία που θα σας βοηθήσουν να εκπληρώσετε τους στόχους σας . Απλώς βεβαιωθείτε ότι έχουν δημιουργηθεί με τη βοήθεια ενός αξιόπιστου προπονητή και ότι έχουν τη σωστή εστίαση για τους ατομικούς σας στόχους. Δεν θέλετε και δεν υπάρχει λόγος να κάνετε το πρόγραμμα ενός πρωταθλητή.

Μην ανησυχείτε αν είναι δύσκολο στην αρχή

Ο καθένας αγωνίζεται για τον δικό του λόγο και για τα δικά του κίνητρα. Το να τρέχετε γρήγορα και να έχετε αντοχή δεν γίνεται από την μία μέρα στην άλλη καθώς το σώμα σας είναι ασυνήθιστο. Κάνετε υπομονή, δώστε στον εαυτό σας χρόνο και μην σταματήσετε μετά την πρώτη, τη δεύτερη ή ακόμη και την τρίτη σας διαδρομή. Το να μην τα παρατήσετε θα είναι κυριολεκτικά από τα πιο δύσκολα πράγματα που θα κάνετε ποτέ. Και κάθε φορά που πιέζετε το σώμα σας να κάνει κάτι νέο, πιθανότατα θα το νιώσετε την επόμενη μέρα. Ο πόνος στους μυς είναι φυσιολογικός και θα περάσει. Αν δείτε όμως πως έχει μεγάλη διάρκεια καλύτερα να ρωτήσετε έναν γιατρό.

Μπορείτε να τρέχετε με παρέα

Η ιδέα του να μιλάτε ενώ τρέχετε μπορεί να σας φαίνεται ακατόρθωτη αλλά το τρέξιμο με έναν φίλο μπορεί να σας δίνει κουράγιο. Αν δεν έχετε κάποιον δικό σας που να του αρέσει τότε σίγουρα θα βρείτε κάποιον στο γήπεδο. Το να κάνετε παρέα με ανθρώπους που αγαπούν το τρέξιμο και είναι θετικοί σε αυτό, θα σας κάνει μόνο καλό.

Αποκτήστε τα σωστά ρούχα

Το τρέξιμο μπορεί να είναι ένα πολύ φθηνό άθλημα – τι περισσότερο χρειάζεστε εκτός από ένα σορτς, ένα μπλουζάκι και μερικούς εκπαιδευτές; Φυσικά, μπορείτε επίσης να ξοδέψετε μια περιουσία σε φανταχτερά ρολόγια GPS και ακριβές συμμετοχές σε αγώνες.

Ένα πράγμα που αξίζει να επενδύσετε είναι τα σωστά παπούτσια. Αυτά δεν χρειάζεται να είναι ακριβά ή να είναι το πιο ωραίο μοντέλο, αλλά θα πρέπει να είναι τα κατάλληλα για το συγκεκριμένο άθλημα.

Ανέβασε το ρυθμό

Το τρέξιμο δεν πρέπει να είναι ανταγωνιστικό αλλά αν θέλετε να γίνετε γρηγορότεροι, τότε είναι σημαντικό να κάνετε ένα μείγμα γρήγορης και αργής προπόνησης.

Ένας τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να κάνετε μια από τις ημέρες του Σαββατοκύριακου μια εύκολη μακροχρόνια διαδρομή. Ο απλούστερος τρόπος για τα καταφέρετε είναι: καλή προθέρμανση, στη συνέχεια, τρέξτε πολύ γρήγορα για τρία λεπτά, έπειτα περπατήστε / ή κάνετε τζόκινγκ για ένα λεπτό. Επαναλάβετε έξι φορές.

Φυσικά μπορείτε να μεταβάλλετε το ποσό των επαναλήψεων και τη διάρκειά τους, αλλά η βασική αρχή είναι ότι διδάσκετε στο σώμα σας να εργάζεται σε υψηλότερη ένταση για σύντομα χρονικά διαστήματα.

Η ηλικία δεν αποτελεί εμπόδιο

Κανείς δεν είναι πολύ μεγάλος. Και ίσως να ζήσετε περισσότερο αν ξεκινήσετε να τρέχετε. Υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι τα άτομα με πολύ υψηλό επίπεδο φυσικής δραστηριότητας έχουν μακρύτερα τελομερή. Αυτά είναι τα προστατευτικά καλύμματα στο τέλος των χρωμοσωμάτων σας και θεωρούνται ένας δείκτης βιολογικής ηλικίας. Η άσκηση αντοχής έχει αποδειχθεί σε μελέτες που διατηρούν το μήκος των τελομερών. Υπάρχει επίσης το σύστημα «βαθμολόγηση ηλικίας», το οποίο υπολογίζει τον χρόνο σας σε σχέση με την ηλικία και το φύλο σας – και μπορείτε να συνεχίσετε να βελτιώνετε αυτές τις βαθμολογίες καθ’ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής σας.

…και μην ανησυχείτε για τα γόνατά σας

Μια τεράστια μελέτη για σχεδόν 75.000 δρομείς και 15.000 πεζοπόρους το 2013 διαπίστωσε ότι οι δρομείς είχαν σχεδόν το ήμισυ περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν αρθρίτιδα με τους περιπατητές. Και όσο περισσότερα μίλια την εβδομάδα έκαναν αυτοί οι δρομείς, τόσο χαμηλότερος είναι ο κίνδυνος.

Ο μεγαλύτερος παράγοντας κινδύνου για την οστεοαρθρίτιδα του γόνατος είναι η παχυσαρκία και όχι το χτύπημα του πεζοδρομίου. Φυσικά, εκείνοι με προϋπάρχοντα προβλήματα στο γόνατο θα πρέπει να είναι προσεκτικοί, αλλά για όσους από εμάς με καλή υγεία τα οφέλη υπερτερούν .

(πηγή : the guardian)

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

4η Γύρα Μάνης στις 11 Μαρτίου 2023

Στις 11 Μαρτίου 2023 θα διεξαχθεί στην Αρεόπολη Λακωνίας ο αγώνας 80,5 χλμ. «4η Γύρα Μάνης».

Το χρονικό όριο του αγώνα είναι 12 ώρες. Ωρα έναρξης είναι στις 09:00 και λήξης στις 21:00.

Ο αγώνας αποτελεί έναν γύρο στη Μέσα Μάνη και διεξάγεται εξ ολοκλήρου σε ασφάλτινη διαδρομή. Μπορούν να συμμετάσχουν όσοι έχουν κάνει μαραθώνιο ή οποιονδήποτε αγώνα υπεραπόστασης την τελευταία διετία.

Ο αγώνας θα ξεκινήσει μπροστά από το άγαλμα του ιστορικού άρχοντα της Μάνης, Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη, με τους δρομείς να ψάλλουν τον Εθνικό Υμνο.

Θα κατευθυνθεί προς τα Σπήλαια Διρού, παίρνοντας την Επαρχιακή Οδό Αρεόπολης – Γερολιμένα. Στο 9,7ο χλμ. εξερχόμαστε της Επαρχιακής Οδού και κατευθυνόμαστε προς τον παράλληλο επάνω δρόμο, με κατεύθυνση τον Φραγκούλια.

Από αυτόν τον δρόμο, διασχίζουμε τα χωριά – οικισμούς Δρύαλος, Παλαιόχωρα, Βαμβακά, Μπρίκι, και αφού περάσουμε τη Μίνα, κατευθυνόμαστε προς τα κάτω προς τη διασταύρωση της Παραλίας Μεζαπού (17,5ο χλμ.) , και ξαναεισερχόμαστε στην Επαρχιακή Οδό, με κατεύθυνση τον Γερολιμένα.

Περνάμε την Κοίτα (21,5ο χλμ.) και εξερχόμαστε της Επαρχιακής Οδού, προκειμένου να περάσουμε μέσα από τον περίφημο Γερολιμένα (25ο χλμ.), τον οποίο και διασχίζουμε. Επειτα, εξερχόμαστε πάλι στην Επαρχιακή Οδό, με κατεύθυνση προς το Πόρτο Κάγιο.

Διασχίζουμε συνεχόμενα τα χωριά Γιαλιά, Αλικα (28,6ο χλμ.), Κυπάρισσος, Κάποι, την περίφημη Βάθεια (34,8ο χλμ.), και αφού πλησιάσουμε το Πόρτο Κάγιο, ουσιαστικά «εξερχόμαστε» της Αποσκιερής Μάνης και εισερχόμαστε στην Προσηλιακή.

Πλέον, ανεβαίνουμε αντίθετα τη Μάνη και περνάμε από τα χωριά Λάγια (46,5ο χλμ.), Κοκκάλα (54ο χλμ.), Νύφι (58ο χλμ.), Αλύπα, Δρυάλι, Ζούδα, Φλομοχώρι (67ο χλμ.), όπου μπαίνουμε στην Επαρχιακή Οδό Αρεόπολης – Κότρωνα, Λουκάδικα, Χιμάρα (72ο χλμ.), Πυρρίχος.

Ουσιαστικά διασχίζουμε κάθετα την Μάνη, προκειμένου να βγούμε στην Αποσκιερή, την οποία αντικρίζουμε πάλι, στο 78,7ο χλμ., όπου εξερχόμαστε στην Επαρχιακή Οδό Αρεόπολης – Γερολιμένα, με κατεύθυνση πλέον την Αρεόπολη, προκειμένου να τερματίσουμε, στο 80,5ο χλμ. της διαδρομής.

Εκδρομή

Θα υπάρξει οργανωμένη αυθημερόν εκδρομή από την Αθήνα. Για να δηλώσετε για την εκδρομή, μπορείτε να κάνετε την αντίστοιχη επιλογή που υπάρχει στην φόρμα εγγραφής. Η εκδρομή θα ξεκινήσει το Σάββατο 11 Μαρτίου 2023 στις 03.30 από την πλατεία Καραϊσκάκη (Μεταξουργείο) – μπροστά από το ξενοδοχείο Stanley.

Θα κάνει ενδεχομένως ενδιάμεσες στάσεις πάνω στην πορεία του, προκειμένου να πάρει και άλλους αθλητές, που τους εξυπηρετεί καλύτερα από το να πάνε στο Μεταξουργείο.

Προκειμένου να σας πάρουν όσοι επιθυμείτε από κάποιο άλλο σημείο πάνω στη διαδρομή που θα ακολουθήσει το πούλμαν, παρακαλώ απευθυνθείτε στη διοργάνωση, την εβδομάδα πριν από τον αγώνα. Η εκδρομή θα επιστρέψει από την Αρεόπολη, την ίδια ημέρα, περίπου στις 22.00, και αφού λήξουν όλες οι εκδηλώσεις του αγώνα.

Κόστος

Το κόστος του αγώνα είναι 50€ για όσους προσέλθουν με δικό τους μεταφορικό μέσο,

Σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε το πούλμαν της διοργάνωσης είναι επιπλέον 20€.

Τα εν λόγω ποσά μπορείτε να τα καταβάλλετε, γράφοντας και το ονοματεπώνυμο του αθλητή, μέχρι και τη Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023 στον λογαριασμό της Τράπεζας Πειραιώς: IBAN: GR 0801 7207 3000 5073 0637 98 547, Αριθμός Λογ/μού: 50 7306 3798 547, ονομ/μο δικαιούχου: ΓΟΡΑΝΙΤΗΣ ΠΑΥΛΟΣ, ή να το καταβάλετε στο κατάστημα Αθλητικών Επάθλων OLYMPUS, που βρίσκεται στην Λεωφόρο Αλεξάνδρου Παπαναστασίου 124, ΠΕΙΡΑΙΑΣ, καθημερινά από τις 09.00 – 17.00.

Το εν λόγω ποσό ΔΕΝ μπορείτε να το δώσετε μετρητοίς την ημέρα του αγώνα.

Δεκτοί στον αγώνα θα γίνουν μόνο όσοι έχουν καταβάλλει το εν λόγω ποσό αντιτίμου, μέχρι και τις 06 Μαρτίου 2023. Σας ευχαριστούμε για την κατανόησή σας, αλλά θα πρέπει να εξασφαλίσουμε το συντομότερο δυνατόν τα πράγματα που θα απαιτούνται για τον αγώνα.

Για εγγραφές πατήστε εδώ

 Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Πρωτιά για τον τεράστιο Φώτη Ζησιμόπουλο στο Ultra Trail Cape Town!

Αλύγιστος και αποφασιστικός ο Φώτης Ζησιμόπουλος, παραμένει σε εξαιρετική κατάσταση και το αποδεικνύει και εκτός συνόρων με την εντυπωσιακή νίκη του στο Ultra Trail Cape Town!

Ο νικητής την τελευταία διετία του Σπάρταθλον ήταν εντυπωσιακός, κρατώντας σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα την πρωτοπορία, σε κάποια σημεία εν μέσω δυνατού αέρα, και δαπανώντας ελάχιστο χρόνο στους σταθμούς ανεφοδιασμού.

Ο 39χρονος υπερμαραθωνοδρόμος ολοκλήρωσε τον αγώνα σε 20:48:17 και έκοψε πρώτος την κορδέλα του τερματισμού.

Τα περάσματα του Φώτη Ζησιμόπουλου:

Σίγκναλ Χιλ (12,2ο χλμ.): 12.0 χλμ./ώρα

Κλουφ Νεκ (20ό χλμ.): 11.4

Πλάτεκλιπ Γκορτζ (24,8ο χλμ.): 9.6

Τέιμπλ Μάουντεν (30,7ο χλμ.): 9.1

Λαντούντο (40,9ο χλμ.): 8.8

Ρόκετ Ρόουντ (47,1ο χλμ.): 8.7

Χάουτ Μπέι (56,1ο χλμ.): 8.5

Σίλβερμαϊν (67,1ο χλμ.): 8.4

Κολκ Μπέι (73,8ο χλμ.): 8.5

Μπλάκχιλ (86ο χλμ.): 8.4

Σάιμονς Τάουν (95.8ο χλμ.): 8.5

Κλάινπλαας Νταμ (101.9ο χλμ.): 8.4

Κόμετγιε (110ο χλμ.): 8.4

Νόορντχοκ (119.6ο χλμ.): 8.5

Κονστάντια Γκλεν (139.3ο χλμ.): 8.0

Αλφεν Τρέιλ (143.7ο χλμ.): 8.0

Νέρσερι Ρέιβιν (148.3ο χλμ.): 8.0

Γιου Σι Τι (155,5ο χλμ.): 7.9

Ντεντ Μανς (162,6ο χλμ.): 7.9

Πρι Φίνις (165ο χλμ.): 7.9

Τερματισμός (165.1ο χλμ.): 7.9

Δείτε όλα τα αποτελέσματα ΕΔΩ

 

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend