Οι δέκα πιο διαδεδομένοι μύθοι γύρω από το τρέξιμο

Οι δέκα πιο διαδεδομένοι μύθοι γύρω από το τρέξιμο

Η περιπλάνηση στον κόσμο του τρεξίματος δεν είναι μια απλή διαδικασία. Μάλιστα, φαίνεται πως κυκλοφορούν διάφορες αντικρουόμενες πληροφορίες σχετικά με ορισμένα θέματα όπως η χρησιμότητα των με υδατανθράκων, η κατανάλωση αθλητικών ροφημάτων, το ποιο είναι το κατάλληλο πρόγραμμα γυμναστικής ή το τι πρέπει να κάνεις για να ενισχύσεις τον όγκο σου.

Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικούς μύθους γύρω από το τρέξιμο και ας ξεκαθαρίσουμε κάποιες κοινές παρανοήσεις:

Μύθος 1: Διατάσεις πριν το τρέξιμο

Οι διατάσεις είναι σημαντικές για τους αθλητές. Οι στατικές διατάσεις δεν πρέπει να γίνονται ακριβώς πριν το τρέξιμο. Οι στατικές διατάσεις είναι καλύτερες μετά το τρέξιμό σας. Πριν το τρέξιμο προσπαθήστε να ζεσταθείτε με δυναμικές κινήσεις.

Μύθος 2: Ενυδατωθείτε με ένα αθλητικό ρόφημα

Με τόσα πολλά διαφορετικά ροφήματα στην αγορά και τις συνεχόμενες συμβουλές σχετικά με το να είστε διαρκώς ενυδατωμένοι, το να αρπάζετε όποιο αθλητικό ρόφημα βρείτε μπροστά σας, φαίνεται σαν μια καλή επιλογή. Αλλά δεν είναι και απαραίτητα σωστή. Αν η προπόνησή σας διαρκεί λιγότερο από μία ώρα, δεν χρειάζεται να καταναλώσετε ένα αθλητικό ρόφημα. Αντίθετα, επιλέξτε νερό για τις προπονήσεις αυτής της διάρκειας. Αν από την άλλη, η προπόνησή σας είναι μεγαλύτερη από μία ώρα, τότε θα πρέπει να καταναλώσετε ένα αθλητικό ρόφημα για να αντικαταστήσετε τις θερμίδες και τους ηλεκτρολύτες που χάθηκαν κατά τη διάρκειά της.

Μύθος 3: Τρώτε πάντα ζυμαρικά πριν από μια κούρσα

Πολλοί αθλητές πιστεύουν ότι πρέπει να γεμίσουν τον οργανισμό τους με υδατάνθρακες πριν από έναν αγώνα. Η αλήθεια είναι, πως αν η κούρσα σας διαρκεί περισσότερο από δύο ώρες, δεν χρειάζεται να αλλάξουμε τη διατροφή μας με κανέναν τρόπο. Εάν η κούρσα σας είναι πάνω από δύο ώρες, είναι όντως ευεργετικό για τον οργανισμό σας να αυξήσετε την κατανάλωση υδατανθράκων σας την εβδομάδα που προηγείται του αγώνα. Όχι μόνο το προηγούμενο βράδυ…

Μύθος 4: Να τρέχετε κάθε μέρα

Το τρέξιμο κάθε μέρα δεν είναι απαραίτητο. Στην πραγματικότητα, μπορεί να είναι μια επιβλαβής συνήθεια και να οδηγήσει σε υπερβολική καταπόνηση και τραυματισμούς. Αντ ‘αυτού, εναλλάξτε το τρέξιμο με συγγενικά είδη γυμναστικής όπως η κολύμβηση, η ποδηλασία, και η κωπηλασία. Πολλοί αθλητές θεωρούν ότι φτάνουν σε καλύτερες επιδόσεις αν μένουν τουλάχιστον μία ημέρα την εβδομάδα μακριά από την προπόνηση, ενώ άλλοι αθλητές τα πηγαίνουν καλύτερα με δύο ημέρες ανάπαυσης την εβδομάδα. Πειραματιστείτε κατά τη διάρκεια της εκγύμνασης και δείτε τι λειτουργεί καλύτερα για εσάς.

Μύθος 5: Τα χιλιόμετρα που διανύεις είναι το μόνο που έχει σημασία

Πολλοί δρομείς ενδιαφέρονται μόνο για τα εβδομαδιαία χιλιόμετρά τους και πιστεύουν ότι αυτό είναι το μέτρο σύγκρισης ενός πραγματικού δρομέα. Ωστόσο, το αληθινά ουσιαστικό στοιχείο δεν έχει να κάνει με τα χιλιόμετρα αλλά με τις συνθήκες, δηλαδή το τέμπο, το έδαφος και τη ταχύτητα. Η μεταβολή της έντασης και των διανυθέντων χιλιομέτρων κατά τη διάρκεια των προπονήσεων σας θα σας βοηθήσει να έχετε μεγαλύτερα κέρδη σε σχέση με το να τρέχετε στον ίδιο ρυθμό και την ίδια απόσταση κάθε μέρα.

Μύθος 6: Δεν πρέπει να χάσετε ούτε μια προπόνηση

Ακόμα και οι πιο έμπειροι δρομείς δυσκολεύονται με κάτι τέτοιο. Όπως αναφέρθηκε και στο μύθο 4, πολλοί δρομείς συνηθίζουν να παίρνουν «ρεπό» από τις προπονήσεις τουλάχιστον μια ημέρα κάθε εβδομάδα. Εκτός από την κανονικά προγραμματισμένη μέρα ανάπαυσης, είναι και η κοινή λογική που θα σας βοηθήσει να παραμένετε υγιείς και δυνατοί. Για παράδειγμα, μπορεί να είναι ωφέλιμο να παραλείψετε την προγραμματισμένη προπόνηση για μια ημέρα εάν είστε κουρασμένοι ή άρρωστοι. Μια μέρα χωρίς προπόνηση τώρα μπορεί να αποτρέψει την ανάγκη να απέχετε μια ολόκληρη εβδομάδα αργότερα. Προσπαθήστε να δείτε τη μεγάλη εικόνα. Μια ατομική προπόνηση δεν πρόκειται να χαλάσει την εκπαίδευσή σας.

Μύθος 7: Οι δρομείς δεν χρειάζεται να δουλεύουν πάνω στη δύναμή τους

Πολλές μελέτες έχουν αποδείξει ότι η κατάρτηση δύναμης είναι αποτελεσματική και ωφέλιμη για τους δρομείς. Η κατάρτηση δύναμης βελτιώνει την απόδοση και μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμού. 15 με 30 λεπτά γυμναστικής για μερικές φορές την εβδομάδα θα σας κάνει έναν ισχυρότερο και πιο ολοκληρωμένο αθλητή. Μάλιστα, να αλλάζετε το πρόγραμμά σας κάθε δύο εβδομάδες για να κάνετε πιο ολοκληρωμένη γυμναστική.

Μύθος 8: Η ευελιξία είναι το παν

Με την πέραση που έχει η γιόγκα, πολλοί δρομείς πιστεύουν ότι πρέπει να είναι υπερβολικά ευέλικτοι. Όμως, η αλήθεια είναι ότι οι υπερβολικά εύκαμπτες κλειδώσεις είναι και οι λιγότερο σταθεροές, γεγονός που τις καθιστά πιο επιρρεπείς στο υπερβολικό τέντωμα. Το σώμα σας χρειάζεται σταθερές αρθρώσεις με ισχυρούς μύες να τους περιβάλλουν για να βρίσκονται τα πάντα στη θέση τους. Επομένως, η σταθερότητα είναι πιο σημαντική από την ευελιξία.

Μύθος 9: Το τρέξιμο στο κρύο είναι ανθυγιεινό

Αυτός ο μύθος είναι πολύ παλιός. Οι ιοί και τα βακτηρίδια σας κάνουν να νιώθετε άρρωστοι, όχι το να τρέχεις στο κρύο. Είναι πιο πιθανό να αρπάξετε ένα κρύωμα αν μείνετε στο σπίτι, επειδή εκεί είναι το τέλειο μέρος όπου τα μικρόβια μπορούν να ευδοκιμήσουν και να εξαπλωθούν. Αντ ‘αυτού, καλύτερα να ντύνεστε κατάλληλα με βάση τον καιρό, ενώ φροντίστε να κρατάτε το κεφάλι και τα χέρια σας ζεστά.

Μύθος 10: Τρέχεις καλύτερα αν τρέχεις ξυπόλητος

Το βιβλίο Κρίστοφερ Μακ Ντούγκαλ, «Born to Run» είναι ο λόγος που πυροδοτήθηκε η τρέλα να τρέχουμε ξυπόλητοι. Ακόμα και αν τα εξαιρετικά λεπτά παπούτσια μπορεί να βοηθάνε ορισμένα άτομα, δεν είναι η λύση σε όλα τα προβλήματα. Αν θέλετε να δοκιμάσετε τα εν λόγω μινιμαλιστικά παπούτσια, θα πρέπει να το κάνετε σταδιακά. Δοκιμάστε να περπατήσετε με αυτά πρώτα για να τα συνηθίσετε. Στη συνέχεια, δοκιμάστε να τα φοράτε στις μικρές διαδρομές σας ώστε να ελαχιστοποιήσετε τους ενδεχόμενους τραυματισμούς που μπορεί να εμφανιστούν.

Διαβάστε ακόμα: Πέντε αλάνθαστοι τρόποι για να γίνεις καλύτερος δρομέας!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Στο ΟΑΚΑ το 5ο No Finish Line Athens – Άνοιξαν οι εγγραφές

Εκατό ημέρες πριν από την έναρξη του 5ου No Finish Line Athens και η Οργανωτική Επιτροπή ανακοινώνει ότι άνοιξαν οι εγγραφές στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης nflathens.com. Οι εγγραφές γίνονται μόνο ηλεκτρονικά από 21 Ιουνίου 2021 έως 8 Σεπτεμβρίου 2021 μέσω της επίσημης ιστοσελίδας συμπληρώνοντας την σχετική φόρμα ατομικής συμμετοχής.

Το No Finish Line Athens είναι o μεγαλύτερος φιλανθρωπικός αγώνας τρεξίματος στην Ελλάδα και τον κόσμο και θα διεξαχθεί από την Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου έως την Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2021, πάντα με την ίδια φιλοσοφία, δηλαδή ενισχύοντας την Ένωση Μαζί για το Παιδί.

Το No Finish Line Athens, δεν αλλάζει ούτε ως φιλοσοφία ούτε ως αγώνας και θα επαναληφθούν όλα τα αγωνίσματα των προηγούμενων ετών, παράλληλα με το ψυχαγωγικό πρόγραμμα.

Αυτό που αλλάζει είναι ο τόπος διεξαγωγής, καθώς μεταφέρεται από το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, στις εγκαταστάσεις του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ), όπου λόγω της πολύ μεγαλύτερης έκτασης αποτελεί εγγύηση ότι θα τηρηθούν με ασφάλεια και ακρίβεια όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα, ενώ είναι εύκολα προσβάσιμο από κάθε περιοχή της Αττικής!

Στο No Finish Line, οι συμμετέχοντες τρέχουν και περπατούν για καλό σκοπό, χωρίς χρονικό και χιλιομετρικό περιορισμό και τα χιλιόμετρα μετατρέπονται σε χρήματα για να υλοποιηθούν παιδικά προγράμματα που στηρίζει το «Μαζί για το Παιδί».

Παράλληλα με τον 90ωρο φιλανθρωπικό αγώνα Charity Run του 5ου No Finish Line Athens διεξάγονται και τρείς αγώνες δρόμων υπεραντοχής με αγωνιστικό χαρακτήρα, ο μαραθώνιος αγώνας 42,195μ., ο υπερμαραθώνιος αγώνας 24 ωρών και ο πολυήμερος αγώνας 90 ωρών, όπου συμμετέχουν Έλληνες και ξένοι δρομείς αντοχής συνδιάζοντας αγώνα και προσφορά, ενώ ξεχωριστής σημασίας διοργάνωση είναι και το Family Run, ένας μοναδικός οικογενειακός αγώνας που είναι ανοικτός σε συμμετοχή πρός όλες τις οικογένειες.

Ομαδικές εγγραφές

 Οι ομάδες υποστήριξης που δημιουργούνται από εταιρείες, οργανισμούς, συλλόγους, σχολεία, αποτελούν τον πυρήνα του Charity Run και παίζουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο No Finish Line Athens, καθώς έχουν τη μεγαλύτερη συμβολή σε χιλιόμετρα και σε κοινωνική προσφορά.

Για δημιουργία ομάδας υποστήριξης με προβολή επωνυμίας και λογοτύπηση στον αριθμό, απαιτούνται τουλάχιστον 15 άτομα όσον αφορά τις εταιρείες, τους οργανισμούς, τους συλλόγους και τουλάχιστον 30 άτομα όσον αφορά τα σχολεία.

Κάθε εταιρεία, οργανισμός, σύλλογος, σχολείο, έχει το δικαίωμα να δημιουργήσει απεριόριστο αριθμό ομάδων, ενώ με την ολοκλήρωση του Charity Run του NFL Athens, ακολουθούν βραβεύσεις στις ομάδες με τα περισσότερα χιλιόμετρα και προσφορά.

Δηλώσεις συμμετοχής ομάδων στο Charity Run, γίνονται μόνο μέσω του τμήματος ομαδικών συμμετοχών από 1 Ιουνίου 2021 έως 29 Αυγούστου 2021, σε συνεννόηση του εκπροσώπου κάθε ομάδας με την υπεύθυνη εγγραφών ομάδων Μαίρη Τσιγκοπούλου και με αποστολή λίστας συμμετεχόντων στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected]

https://nflathens.com

https://www.facebook.com/NoFinishLineAthens

https://www.instagram.com/nflathens

https://twitter.com/NFLAthens

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 1ο THEMISTOCLES TRAIL

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε ο πρώτος αγώνας ορεινού τρεξίματος “THEMISTOCLES TRAIL” στο όρος Αιγάλεω.

Ευχαριστούμε τον Πέτρο Πετρόπουλο για την γεννήτρια , τη FRUTOP για τα ισοτονικά ποτά, τις Υπεραγορές Σκλαβενίτη, το Metropolitan Hospital για τη διάθεση ασθενοφόρου και τον ιατρικό εξοπλισμό, την ομάδα εθελοντών διασωστών ΕΠΟΜΕΑ Αιγάλεω, το My Recovery Lab και τον Πέτρο Μισυρλή για την αποκατάσταση των δρομέων.

Φυσικα τους marc για την πολύτιμη βοήθεια. Ευχαριστούμε για την παρουσία τους, το Δήμαρχο Κορυδαλλού κύριο Νίκο Χουρσαλά, τον Πρόεδρο του Οργανισμού Άθλησης και Πολιτισμού κύριο Γιάννη Πάχο καθώς και τους συνεργάτες τους για τη βοήθεια και την υποστήριξη. Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για τους χρόνου!

Οι νικήτριες και νικητές του 1ου Themistocles trail

1.ΠΑΝΤΕΡΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑROCKRUNNERS1:38:42
2.ΤΣΑΠΙΚΟΥΝΗ ΘΕΟΔΩΡΑΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ1:46:53
3.ΣΠΥΡΟΥ ΕΛΠΙΔΑΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ1:48:02

 

1.

ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΙΚΑΡΟΣ ΠΑΤΡΑΣ

1:20:00

2.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

DYNAFIT

1:20:04

3.

ΣΑΜΟΘΡΑΚΙΤΗΣ ΛΟΥΚΑΣ

L CREW

1:24:16

Η Οργανωτική Επιτροπή

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend