Τρεις “παγίδες” στην προπόνηση των δρομέων και πως να τις αποφύγετε

Τρεις "παγίδες" στην προπόνηση των δρομέων και πως να τις αποφύγετε

Τις περισσότερες φορές η προπόνησή σας εξελίσσεται μια χαρά, αλλά δεν μπορείτε να περιμένετε ότι κάθε φορά όλα θα πηγαίνουν βάσει σχεδίου. Μπορεί να είναι η ψυχολογία σας, Ίσως να αισθάνεστε κουρασμένοι ή ακόμα και να βλέπετε ένα… βελάκι σε κάθε τουαλέτα που συναντάτε στο δρόμο σας. Ακόμα και η φθορά της καθημερινότητας μπορεί να είναι θέμα που σας επηρεάζει.

Όλα τα παραπάνω είναι προβλήματα που δεν θα επιτρέψουν την προπόνησή σας να είναι όπως την σχεδιάσατε με αποτέλεσμα να νευριάσετε και να σκέφτεστε λάθος. Όσο, όμως, και να σας φαίνεται περίεργο ακόμα και η “αποτυχία” ορισμένων προπονήσεων μακροχρόνια είναι δεδομένο ότι θα σας ωφελήσει, ειδικά όταν προετοιμάζεστε για τη συμμετοχή σας σε κάποιον αγώνα.

“Η τριβή σας με διαφορετικές συνθήκες και περιστατικά στην πορεία της προπόνησή σας μπορεί να σας εκπαιδεύσει”, λέει η Τζάνετ Χάμιλτον, προπονήτρια στο RunningStrong.com και συνεχίζει: “Κάθε τι που συμβαίνει μπορεί να σας κάνει να καταλάβετε τι δεν πρέπει να κάνετε και πως πρέπει να αντιδράσετε. Είναι θέμα εμπειρίας ειδικά στους αγώνες”.

Ας δούμε μερικά παραδείγματα και τις συμβουλές της Τζάνετ Χάμιλτον:

Κακοκαιρία

Οι δρομείς είναι γενικά πιο ανθεκτικοί στις καιρικές συνθήκες από ό, τι οι περισσότεροι άνθρωποι. Αυτό δεν σημαίνει ότι αν δείτε τον Νώε να έρχεται ή αν ο αέρας ξεριζώνει δέντρα, εσείς πρέπει να μείνετε στο δρόμο και να το παλέψετε.

Αν φυσάει λίγο, κάνει κρύο ή βρέχει σε νορμάλ συνθήκες μπορείτε να παραμείνετε στο δρόμο αν είστε ντυμένοι σωστά, αλλά να αναπροσαρμόσετε την προπόνησή σας. Για παράδειγμα αν βγήκατε να κάνετε 10 χλμ, κάντε 5-7 αν βραχείτε. Το ίδιο να κρυώνετε πολύ. Δεν χρειάζεται να πιεστείτε. Είναι άσκοπο και απερίσκεπτο.

Αν ο αέρας είναι πολύ δυνατός, η βροχή έντονη και η παγωνιά κάνει τα πεζοδρόμια να γλιστράνε έχετε δύο επιλογές. Η μία να επιστρέψετε σπίτι και να κάνετε ένα προγραμματάκι με κοιλιακούς πους-απς και η άλλη να πάτε στο γυμναστήριο και να τρέξετε στο διάδρομο.

Ελέγξτε τον καιρό και αν για παράδειγμα έχετε προπόνηση την Παρασκευή που έχει κοσμογονία, κάντε τη το Σάββατο αν έχει βελτιωθεί ο καιρός. Δεν χάθηκε ο κόσμος.

Τα ίδια και με τη ζέστη. Αν η θερμοκρασία είναι πάνω από τους 32-33 βαθμούς δεν χρειάζεται να βγείτε στο δρόμο και να εξουθενώσετε τον οργανισμό. Αν πάλι το κάνετε πρέπει να ακολυθήσετε κάποιους κανόνες.

Προβλήματα του εντέρου

Σίγουρα το έχετε νιώσει σε κάποια προπόνηση και σας έχει στερήσει την ολοκλήρωσή της. Οι εντερικές διαταραχές ή ακόμα και διάρροια του δρομέα είναι συνηθισμένα φαινόμενα.

Ξεκινά συχνά με αφυδάτωση ή μια ανισορροπία ηλεκτρολυτών. Αν απλά πονάει το στομάχι σας κάντε ένα διάλειμμα πιείτε κάτι υγρό. Αν πάλι θέλετε να πάτε τουαλέτα βρείτε μια δημόσια ή αν είστε στη φύση μην πιεστείτε. Είναι λίγο ντροπιαστικό, αλλά μπορεί να γίνει και χειρότερο.

Σε ότι αφορά το στομάχι σας μπορεί να χρειαστεί να πίνετε περισσότερο ή να πάρετε σε περισσότερους ηλεκτρολύτες. Σε ότι αφορά τη διάρροια θυμηθείτε τι φάγατε τις προηγούμενες 48 ώρες. Πειραματιστείτε για να δείτε τι είναι αυτό που σας πειράζει και μην το φάτε πριν από αγώνες.

Κουρασμένα πόδια

Εάν έχετε την βάλει πολλά χιλιόμετρα στην προπόνησή σας θα έρθει η στιγμή που θα νιώσετε τα πόδια σας βαριά σαν μολύβι. Αυτό συμβαίνει γιατί το σώματα σας προσπαθεί να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα ακόμα και αν αυξάνετε σταθερά τον όγκο και την ένταση της προπόνησης.

Αν σας συμβεί, ξανασκεφτείτε τη διαδρομή σας. Κάντε λιγότερα χιλιόμετρα, μειώστε το ρυθμό σας. Φάτε μια μπάρα, πιείτε λίγο νερό για ενέργεια. Αν και πάλι δείτε ότι δεν τα καταφέρνετε, απλά περπατήστε. Απλά δεν είναι η μέρα σας σήμερα και χρειάζεστε ξεκούραση. Μην ρισκάρετε κάποιον τραυματισμό.

Ο λόγος που σας συμβαίνει αυτό μπορεί να είναι το άγχος, η έλλειψη ύπνου, η κακή διατροφή, μια αναπτυσσόμενη ασθένεια ή η αφυδάτωση. Η λογική λέει, ότι αν μείνετε εκτός για μερικές ημέρες, θα επανέλθετε δυναμικά. Αν μετά από μια εβδομάδα συνεχίζετε να έχετε τα ίδια συμπτώματα και δεν μπορείτε να προπονηθείτε επισκεφτείτε τον γιατρό σας για ένα τυπικό έλεγχο στον θυρεοειδή ή στο αίμα (υποψία αναιμίας).

Διαβάστε ακόμα: Ούτε ένα, ούτε δύο αλλά 30 λάθη που κάνουν οι δρομείς ξανά και ξανά!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Οι υπέροχες διαδρομές του 1ου West Run Würth

Την Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2021 θα πραγματοποιηθεί στον Δήμο Αγίων Αναργύρων – Καματερού, η διοργάνωση με την επωνυμία 1ο West Run Würth, που έρχεται  να ταράξει τα νερά της δρομικής κοινότητας.

Η Οργανωτική επιτροπή της διοργάνωσης παρουσιάζει τις υπέροχες διαδρομές, που θα συναρπάσουν τους συμμετέχοντες δρομείς.

Όλες οι διαδρομές της διοργάνωσης 1ο West Run Würth είναι επίπεδες και ευνοούν στην επίτευξη ρεκόρ. Κινούνται στην παραποτάμια περιοχή του Κηφισού και στις κεντρικές οδούς γύρω από το Περιβαλλοντολογικό Πάρκο ¨Αντώνης Τρίτσης¨. Σημείο αναφοράς της διοργάνωσης (Εκκίνηση – Τερματισμός) η πλατεία Αγίων Αναργύρων.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ 20 ΧΛΜ 

  • Εκκίνηση από οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, παραπλεύρως της Πλατείας, με κατεύθυνση προς Αθήνα. Χρησιμοποιούμε μόνο την λωρίδα που έρχεται από Αθήνα (κόντρα στα αυτοκίνητα).
  • Στο ύψος της Εθνικής οδού κατηφορίζουμε αριστερόστροφα και αναβαίνουμε στην οδό Λάμπρου Κατσώνη.
  • Διασχίζουμε την οδό Λάμπρου Κατσώνη (κινούμαστε παραπλεύρως της Εθνικής Οδού).
  • Διασχίζουμε την οδό Λάμπρου Κατσώνη (κινούμαστε παραπλεύρως της Εθνικής Οδού), μέχρι την οδό Αγίων Αναργύρων (Γέφυρα) που στρίβουμε κάθετα αριστερά.
  • Διασχίζουμε ολόκληρη την οδό Αγίων Αναργύρων, με κατεύθυνση προς την πλατεία Αγ. Αναργύρων.
  • Προσπερνώντας τον ποδηλατόδρομο στρίβουμε κάθετα αριστερά στην οδό Κωνσταντινουπόλεως (παραπλεύρως του ποδηλατοδρόμου).
  • Μετά από λίγα μέτρα στην κατάληξη της οδού Κωνσταντινουπόλεως, στρίβουμε δεξιά και εισερχόμαστε στην οδό Τριπόλεως.
  • Διασχίζουμε την οδό Τριπόλεως και μετά από λίγα μέτρα στρίβουμε κάθετα αριστερά στην οδό Αγίων Αναργύρων και αμέσως αριστερά στην Λ. Δημοκρατίας (πλατεία) με κατεύθυνση προς Αθήνα. Χρησιμοποιούμε μόνο την λωρίδα που έρχεται από Αθήνα (κόντρα στα αυτοκίνητα).
  • Στο ύψος της Εθνικής οδού κατηφορίζουμε αριστερόστροφα και αναβαίνουμε στην οδό Λάμπρου Κατσώνη.
  • Διασχίζουμε ολόκληρη την οδό Λάμπρου Κατσώνη (κινούμαστε παραπλεύρως της Εθνικής Οδού), μέχρι την οδό Ευβοίας που στρίβουμε κάθετα αριστερά.
  • Διασχίζουμε την οδό Ευβοίας μέχρι την Λεωφόρο Δημοκρατίας όπου στρίβουμε κάθετα αριστερά.
  • Διασχίζουμε ολόκληρη την Λεωφόρο Δημοκρατίας μέχρι την οδό Αγίων Αναργύρων (Πλατεία).
  • Στην διασταύρωση της Λεωφόρου Δημοκρατίας και οδού  Αγίων Αναργύρων, τώρα στρίβουμε δεξιά (Πλατεία) και αμέσως δεξιά στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, περνώντας πολύ κοντά από την εκκίνηση, με κατεύθυνση προς Καματερό.
  • Διασχίζουμε την Λεωφόρο Φυλής μέχρι το φανάρι και στην διασταύρωση με την Λ. Καματερού, στα όρια Ζεφυρίου πραγματοποιούμε αναστροφή με κατεύθυνση προς τον τερματισμό.
  • Διασχίζουμε την Λεωφόρο Φυλής και την προέκτασή της οδό Ηρώων Πολυτεχνείου.
  • Τερματισμός στην Ηρώων Πολυτεχνείου παραπλεύρως της Πλατείας, στο ίδιο σημείο με την εκκίνηση.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ RELAY 20 ΧΛΜ (2 Χ 10ΧΛΜ)

Η διαδρομή που θα καλύψουν οι αθλητές της σκυταλοδρομίας 20 χλμ (2 Χ 10χλμ) είναι ή ίδια με την διαδρομή των 20χλμ. Θα δοθεί κοινή εκκίνηση. Εκκίνηση θα πάρει μόνο ο 1ος αθλητής της ομάδας. Ο 2ος αθλητής θα περιμένει στο μισό της διαδρομής, στα 10χ λμ. Το σημείο αλλαγής είναι στην  Λεωφόρο Δημοκρατίας, κοντά στο Super Market Σκλαβενίτης. Τερματισμός στην Ηρώων Πολυτεχνείου παραπλεύρως της Πλατείας, στο ίδιο σημείο με την εκκίνηση.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ 5 ΧΛΜ

  • Εκκίνηση από οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, παραπλεύρως της Πλατείας, με κατεύθυνση προς Αθήνα. Χρησιμοποιούμε μόνο την λωρίδα που έρχεται από Αθήνα (κόντρα στα αυτοκίνητα).
  • Στο ύψος της Εθνικής οδού κατηφορίζουμε αριστερόστροφα και αναβαίνουμε στην οδό Λάμπρου Κατσώνη.
  • Διασχίζουμε την οδό Λάμπρου Κατσώνη (κινούμαστε παραπλεύρως της Εθνικής Οδού), μέχρι την οδό Αγίων Αναργύρων που στρίβουμε κάθετα αριστερά
  • Διασχίζουμε ολόκληρη την οδό Αγίων Αναργύρων μέχρι την πλατεία. Εκεί στρίβουμε κάθετα δεξιά στην Λεωφόρο Δημοκρατίας.
  • Στην οδό Μπίμπιζα στρίβουμε κάθετα αριστερά με κατεύθυνση προς Λεωφόρο Φυλής.
  • Στην διασταύρωση με την Λεωφόρο Φυλής στρίβουμε αριστερά.
  • Διασχίζουμε ολόκληρη την Λεωφόρο Φυλής και την προέκτασή της οδό Ηρώων Πολυτεχνείου.
  • Τερματισμός στην Ηρώων Πολυτεχνείου παραπλεύρως της Πλατείας, στο ίδιο σημείο με την εκκίνηση.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ

Η διαδρομή του παιδικού αγώνα θα κινείται στον πέριξ χώρο της Εκκίνησης – Τερματισμού. Η τελική διαδρομή θα ανακοινωθεί λίγο πριν την διοργάνωση. Λόγω υγειονομικών συνθηκών και ασφάλειας  θα αποφασιστεί και θα ανακοινωθεί λίγο πριν την διοργάνωση.

Πατήστε εδώ για να δείτε τους διαδραστικούς χάρτες

Όπως είναι γνωστό οι εγγραφές του 1ου West Run Würth έχουν ανοίξει από τις 30 Αυγούστου και είναι διαθέσιμες μέσα από τη σελίδα της διοργάνωσης www.westrun.gr. Οι ενδιαφερόμενοι δρομείς, αφού μπουν στην ειδική κατηγορία των εγγραφών, μπορούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους στην φόρμα που δίνεται στη σελίδα και να επιλέξουν το αγώνισμα όπου επιθυμούν. Περιλαμβάνει αποστάσεις 20 χλμ, σκυταλοδρομία 20 χλμ (2 Χ 10 χλμ), 5 χλμ και παιδικό αγώνα.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι δρομείς μπορούν να επικοινωνούν με την οργανωτική επιτροπή του αγώνα μέσω email στο [email protected]

Κάνε like στη σελίδα στο facebook & follow στο instagram για να μαθαίνεις πρώτος τις ειδήσεις του νέου μεγάλου δρομικού γεγονότος!!!

Hashtag:  #westrun #westrunwürth #würthellas #würth #mysportevent

 Οργανωτική Επιτροπή

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Τελευταία εβδομάδα εγγραφών για Hercules Mountain Marathon και Farmakides Trail!

Σας υπενθυμίζουμε ότι την Κυριακή 19/9/2021, είναι  η τελευταία ημέρα εγγραφών και πληρωμών, για τον Hercules Mountain Marathon αλλά και για την entry διαδρομή,  Framakides Trail 6.4 χλμ.  Από τη Δευτέρα, 20/9/2021, δεν θα είναι δυνατή νέα εγγραφή αλλά ούτε και πληρωμή, μιας και δεν θα την υποστηρίζει το σύστημα.

Εκτός από τον προγραμματισμό της διοργάνωσης, ο οποίος, απαιτεί αρκετό χρόνο προετοιμασίας, υπάρχουν και οι υγειονομικοί λόγοι, που επιβάλλουν τους δικούς τους κανόνες. Στο πλαίσιο αυτό, ζητάμε και τη δική σας κατανόηση, τηρώντας τα χρονοδιαγράμματα και τις διαδικασίες που επιβάλλεται να εφαρμοστούν.

Ολοκληρώστε λοιπόν το συντομότερο την εγγραφή σας και ελάτε να τρέξετε, στα μαγευτικά μονοπάτια της Οίτης, ένα Ορεινό σύμπλεγμα, σπάνιας βιοποικιλότητας που απειλείται  από την αλόγιστη ανθρώπινη δραστηριότητα και χρειάζεται τη στήριξη όλων μας.

Οι συμμετέχοντες, στη φετινή 15η διοργάνωση του Hercules Mountain Marathon, θα παραλάβουν δυο αναμνηστικά της  εταιρείας Dynafit, μια από τις κορυφαίες εταιρείες στον αθλητικό εξοπλισμό.

Ένα τεχνικό T-Shirt και ένα καπέλο, της ομώνυμης εταιρείας, θα σας περιμένουν στη γραμματεία του αγώνα, από το Σάββατο, 25/9/2021.

Με εκτίμηση

Η Οργανωτική Επιτροπή

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend