Σου προκαλεί άγχος ακόμα και το τρέξιμο; Να τι πρέπει να κάνεις

Σου προκαλεί άγχος ακόμα και το τρέξιμο; Να τι πρέπει να κάνεις

Αν νιώθεις ένα βάρος και ένα αρνητικό συναίσθημα κάθε φορά που πρέπει να προπονηθείς, αν αισθάνεσαι πως το καθημερινό σου τρέξιμο είναι ξεκάθαρα ενταγμένο σε όλα εκείνα τα στοιχεία της καθημερινής ρουτίνας που σου δημιουργούν στρες, αν κάθε φορά που πρέπει να βγεις από το σπίτι για να τρέξεις το σκέφτεσαι δύο και τρεις φορές, τότε μάλλον πάσχεις από ψυχική κόπωση.

Μάλλον αυτή τη δυσαραρέσκεια δεν την νιώθεις μόνο αναφορικά με το τρέξιμο αλλά και σε άλλες πτυχές της μέρας σου.

Δεν θα έπρεπε ωστόσο, σε μια συνθήκη που ο τρόπος ζωής είναι τόσο αγχωτικός, το τρέξιμο να σε αποφορτίζει και όχι να ενισχύει το άγχος σου;

Η Άντζι Φίφερ, σύμβουλος διανοητικής απόδοσης στην Ένωση Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας Αθλητισμού, εξηγεί την ψυχική κόπωση, λέγοντας ότι «δεν είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε να εστιάζουμε στην άσκησή μας επειδή είμαστε κουρασμένοι από την εστίαση σε άλλα πράγματα πριν την προπόνηση». Έτσι, το τρέξιμο γίνεται και αυτό αγχωτικό.

Πως μπορούμε όμως να εμποδίσουμε την ψυχική κόπωση να σαμποτάρει το τρέξιμό μας. Οι ειδικοί προτείνουν τα εξής:

Τρέξτε το πρωί

Μετά από έναν καλό βραδινό ύπνο, το να ακολουθήσει ένα πρωινό τρέξιμο είναι ένας από τους πιο εύκολους τρόπους για να είναι ψυχικά υγιής για όλη την υπόλοιπη ημέρα, όπως ισχυρίζεται η Φίφερ.

Πιείτε ένα αθλητικό ποτό

Μια έρευνα του 2017 έδειξε πως το να πίνεις ένα αθλητικό ποτό που εμπεριέχει και καφεΐνη πριν από μια προπόνηση ή έναν αγώνα μειώνει αποτελεσματικά τα επίπεδα της ψυχικής κόπωσης.

Σταμάτα να ασχολείσαι με τα social media

Δεν χρειάζεται να κλείσεις κάθε λογαριασμό που έχεις σε κάθε social media αλλά τουλάχιστον σταμάτα να ασχολείσαι με αυτά πριν το τρέξιμο. Αν αποφύγεις το σκρολάρισμα πριν την προπόνηση θα την κάνεις με πολύ πιο καθαρό μυαλό, τονίζει η προπονήτρια Άμι Σάλτζμαν.

Επικεντρώσου στον εαυτό σου

Αντί να ασχολείσαι μόνο με την δουλειά και με το τρέξιμο, με τρόπο που τελικά να καταλήγει το τελευταίο να ταυτίζεται με την δουλειά, προσπάθησε να κάνεις πράγματα που θα έχουν να κάνουν εν γένει με τον εαυτό σου. Έτσι θα αποφορτιστείς με πιο αποτελεσματικό τρόπο από το άγχος της καθημερινότητας και θα μπορείς να απολαύσεις το τρέξιμο, σημειώνει η Σάλτζμαν.

Κάνε ένα διάλειμμα

Σε τελική ανάλυση, αν το τρέξιμο ενισχύει το στρες αντί να το αποδυναμώνει, δεν χρειάζεται να το αντιμετωπίζετε σαν αυταξία. Όπως προτείνει η Φίφερ, πάρτε μερικές βαθιές ανάσες και γεμίστε τις ψυχικές σας μπαταρίες. Κάντε ένα διάλειμμα και από το τρέξιμο αν χρειάζεται.

Διαβάστε ακόμα: Ας το θυμόμαστε: Δεν λύνεται κάθε πρόβλημα με το τρέξιμο

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Τρεις ύπουλοι τραυματισμοί στη γάμπα για όσους τρέχουν  

Δεν υπάρχει πιο συνηθισμένη περιοχή για τραυματισμούς για έναν δρομέα από την γάμπα.

Πρόκειται άλλωστε για το σημείο ανάμεσα στο γόνατο και τον αστράγαλο και συνεπώς επιρρεπή για πόνους και τραυματισμούς.

Ακολουθούν ορισμένες από τις πιο κοινές αιτίες πόνου της γάμπας και οι κατάλληλοι τρόποι για να τους αποτρέψετε:

Σύνδρομο διαταραχής των νεύρων

Κατά τη διάρκεια της άσκησης, οι μύες μας διογκώνονται αυξάνοντας τον όγκο τους κατά 20%. Εάν η περιτονία που περιβάλλει τους μύες ας είναι πολύ σφιχτή για να επιτρέψει τη διόγκωση, η ροή του αίματος περιορίζεται και ασκεί πίεση στο νεύρο. Αυτό προκαλεί πόνο και πιθανό μούδιασμα στη γάμπα.

Τα συμπτώματα μπορούν σταματήσουν να εκδηλώνονται ακριβώς μετά το τέλος μιας προπόνησης καθώς το πρήξιμο περνάει και εξαιτίας αυτού, το πόδι συνήθως φαίνεται κανονικό κατά την εξέταση από γιατρό. Η θεραπεία έρχεται με χειρουργική επέμβαση, μετά την οποία οι περισσότεροι αθλητές μπορούν να επιστρέψουν στις πλήρεις δραστηριότητές τους.

Τενοντίτιδα

Πολύ συνηθισμένο πρόβλημα για τη γάμπα. Οι τενόντες συνδέουν το μυ με τα οστά. Η φλεγμονή του τένοντα προκαλεί πόνο όταν ο μυς τεντώνεται ή συστέλλεται και όταν ο τένοντος πρήζεται, μειώνεται τόσο η δύναμη όσο και η ευκαμψία. Προκαλείται συνήθως εξαιτίας της απότομης αύξησης των προπονήσεων και της ταχύτητάς τους.

Βάλτε πάγο στην περιοχή για 15 με 20 λεπτά και τρεις με τέσσερις φορές την ημέρα. Οι επίμονες περιπτώσεις μπορεί να αντιμετωπιστούν με μασάζ, ενώ η χειρουργική επέμβαση είναι η τελευταία λύση.

Φλεγμονή

Οι μεγάλοι μύες μπορεί να πάθουν φλεγμονή εξαιτίας ενός ξαφνικού τραυματισμού. Όταν συμβεί αυτό, το τρέξιμό σας θα γίνει εξαιρετικά οδυνηρό, θα υπάρξει ένα ήπιο οίδημα και ίσως κάποιος μώλωπας στο πόδι.

Η θεραπεία περιλαμβάνει τη χρήση πατερίτσων και ο πάγος πρέπει να χρησιμοποιείται συχνά. Καθώς ο πόνος υποχωρεί, πρέπει να εκτελούνται ασκήσεις δύναμης και ευελιξίας. Όταν ο δρομέας είναι σε θέση να πατάει χωρίς πόνο, ανυψωτικά φτέρνας πρέπει να προστεθούν στα παπούτσια.

Διαβάστε επίσης: Το γόνατο του δρομέα: Τραυματισμοί, αιτίες και λύσεις

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Skyros Run 2021: Χρονιά καθιέρωσης και υπόσχεση για το μέλλον

Με επιτυχία διεξηχθη το 3ο Skyros Run το Σάββατο 28 Αυγούστου και ξεπέρασε κάθε προσδοκία επιβεβαιώνοντας ότι πια έχει καθιερωθεί στην συνείδηση του δρομικού κινήματος.

Μέσα στις δύσκολες συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία, ο Ημιμαραθώνιος Σκύρου και οι παράλληλοι αγώνες αποτέλεσαν μια δρομική όαση. Ένας αγώνας με «χαρακτήρα» που τίμησε για άλλη μια φορά το νησί και τις παραδόσεις του και παράλληλα έκανε ένα βήμα μπροστά κοιτώντας προς το μέλλον.

Στον αγώνα που πια έχει καθιερωθεί στο δρομικό καλεντάρι συμμετείχαν φέτος και σπουδαίοι αθλητές όπως ο Μάριος Αναγνώστου, η Ελίζα Δήμου, ο Γιώργος Ρουκλιώτης, η Οκσάνα Κορένεβα καθώς και δρομείς από το εξωτερικό.

Οι συμμετέχοντες απόλαυσαν τόσο τις διαδρομές όσο και τη φιλοξενία του νησιού και επέστρεψαν τη βάση του με μια γλυκιά προσμονή για την επόμενη διοργάνωση, που σίγουρα θα είναι καλύτερη και ακόμα πιο ανταποδοτική για όσους επιλέξουν να ταξιδέψουν στη Σκύρο.

Οι διοργανωτές εκτός από τους αγώνες κατάφεραν και έδωσαν ένα γιορτινό κλίμα, παρά τις δύσκολές συνθήκες και προσέφεραν ένα χορταστικό τριήμερο με πολλές παράλληλες εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους, όπως το pasta party, πολιτιστικές εκδηλώσεις και fitness events, δίνοντας ταυτόχρονα την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να γνωρίσουν το πανέμορφο νησί των Σποράδων.

Τα τελικά αποτελέσματα του αγώνα μπορείτε να τα δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο.

www.skyrosrun.com/αποτελέσματα-2

Ο Δήμος Σκύρου και προσωπικά ο δήμαρχος κύριος Νίκος Μαυρίκος καθώς και ο πρόεδρος του ΠΕΑΠ Δήμου Σκύρου ως κύριοι υποστηρικτές της διοργάνωσης καλωσόρισε και υποδέχτηκε τους δρομείς και υποσχέθηκε ότι το ενδιαφέρον για το δρομικό κίνημα θα κρατηθεί ενεργό και το 2022.

Η οργανωτική επιτροπή του Skyros Run αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει τόσο τον Δήμο, όσο και τους χορηγούς που στάθηκαν στο πλευρό της διοργάνωσης σε μια τόσο δύσκολη οικονομική συγκυρία. Ειδικά δε, τους τοπικούς χορηγούς που δοκιμάστηκαν ιδιαίτερα την περασμένη καλοκαιρινή περίοδο και οι οποίοι αποτελούν την «καρδιά» του αγώνα.

Ένα ακόμα μεγάλο ευχαριστώ πρέπει να ακουστεί και για τους δεκάδες εθελοντές, την “ψυχή» του Skyros Run, γιατί χωρίς την πολύτιμη συνεισφορά τους, ο αγώνας δεν θα ήταν ίδιος.

Ραντεβού το 2022. Μέχρι τότε, μείνετε συντονισμένοι…

#Be1ofUs

website: http://www.skyrosrun.com/

facebook: https://www.facebook.com/skyrosrun/

instagram: https://www.instagram.com/skyrosrun/

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend