Πόνος στη μέση: Γιατί δεν πρέπει να μείνεις στο κρεβάτι;

Ο πόνος στη μέση ή η οσφυαλγία προκαλεί τις περισσότερες φορές πανικό και αγωνία απασχολώντας πάνω από το 70% του πληθυσμού.

Συνήθως, θα τρέξουμε στο κοντινότερο φαρμακείο άμεσα για να πάρουμε μια φαρμακευτική αγωγή και πολλές φορές χωρίς τη συμβουλή του ιατρού ή του φυσικοθεραπευτή μας.

Ωστόσο, ο πόνος, ειδικά αν δεν υπάρχει συγκεκριμένη διάγνωση και αιτιολογία για να δοθεί και η κατάλληλη θεραπεία, παραμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα και μπορεί να γίνει και χρόνιος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επηρεαστούν άμεσα οι καθημερινές μας δραστηριότητες, να δημιουργηθεί φόβος όσον αφορά την κίνηση λόγω πόνου και να μειωθεί η ποιότητα ζωής μας έχοντας μεγάλο αντίκτυπο στην ψυχολογίας μας και δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος.

Τι να κάνω αν με πονάει η μέση μου;

Το πρώτο και πιο σημαντικό που πρέπει να γνωρίζουμε είναι πως ο πόνος στη μέση θέλει κίνηση και όχι να μείνουμε στο κρεβάτι, σύμφωνα με έρευνες η παραμονή στο κρεβάτι για παραπάνω από 3 μέρες επιδεινώνει σημαντικά τον πόνο.

Η ακινησία έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της δυσκαμψίας σε όλο το σώμα και τη μείωση της γενικότερης κινητικότητάς μας. Το περπάτημα όσο μπορούμε έστω και με ζώνη, απλές διατάσεις και ασκήσεις σύμφωνα με τις συμβουλές του φυσικοθεραπευτή είναι τα πρώτα βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν μαζί με τις οδηγίες του ιατρού όσον αφορά τη φαρμακευτική αγωγή.

Γιόγκα για τους πόνους στη μέση, αλλά όχι για όλους

Εφόσον, ο πόνος δεν υποχωρεί μέσα σε 5 μέρες θα χρειαστεί να δείτε τον φυσικοθεραπευτή σας άμεσα για αξιολόγηση και την κατάλληλη θεραπεία διότι κάθε πόνος τη μέση έχει και άλλη αιτιολογία και χρειάζεται διαφορετική αντιμετώπιση. Δίνουμε έμφαση σε αυτό διότι πολλές φορές επικρατεί μια λανθασμένη άποψη πως η ίδια θεραπεία που βοήθησε ένα φίλο, συγγενή με πόνο στη μέση θα είναι αποτελεσματική και σε εμάς κάτι το οποίο δεν είναι σωστό διότι κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και κάθε πάθηση στη μέση επίσης.

Έτσι, οι κατάλληλοί επαγγελματίες υγείας χρειάζονται για τη σωστή θεραπεία, ο φυσικοθεραπευτής και ο ιατρός.

Ο πόνος στη μέση θέλει κίνηση και όχι ακινησία ακόμα και μετά από χειρουργεία στην οσφυϊκή μοίρα ο ασθενής θα σηκωθεί άμεσα καθιστός και μετά όρθιος αλλιώς ο κίνδυνος ακόμα και για μόνιμη βλάβη ανάλογα την περίπτωση αυξάνεται σε μεγάλο ποσοστό. Συγκεκριμένα, τα οφέλη της άμεσης κινητοποίησης σε περιπτώσεις πόνου στη μέση είναι τα εξής..

  • Αποφυγή δυσκαμψίας
  • Αύξηση κινητικότητας σε όλο το σώμα
  • Αποφυγή ατροφίας και αδυναμίας στα κάτω άκρα και τον κορμό
  • Μείωση του χρόνου θεραπείας και αποκατάστασης
  • Μείωση του πόνου
  • Διατήρηση σωματικού βάρους στα σωστά επίπεδα

Πως να περπατάω αν με πονάει η μέση μου;

Ενδεικτικά και πάντα με τη συμβολή του φυσικοθεραπευτή σας θα πρέπει να ακολουθηθούν τα εξής βήματα για να έχετε μια σωστή βάδιση σε περίπτωση πόνου στη μέση

  1. Ευθυτενής βάδιση ενεργοποίηση των γλουτιαίων μυών καθώς περπατάτε
  2. Χρήσης ζώνης αν ο πόνος είναι έντονος και χρειάζεστε μια ενίσχυση για τις πρώτες μέρες αλλά όχι συνέχεια
  3. Περπάτημα με κίνηση και στα χέρια και τους ώμους εναλλάξ
  4. Σταδιακή αύξηση της ταχύτητας του περπατήματος για αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος στη σπονδυλική στήλη

Να βάλω ζεστά ή κρύα επιθέματα για τον πόνο στη μέση;

  • Ζεστά επιθέματα χρησιμοποιούνται για μυοχαλάρωση δηλαδή στο 70% των περιπτώσεων που η αιτία του πόνου στη μέση είναι ο μυϊκός σπασμός
  • Ψυχρά επιθέματα θα χρησιμοποιηθούν για να μπλοκαριστεί η οδός του πόνου και κυρίως σε νευραλγίες δηλαδή σε περιπτώσεις οσφυοισχιαλγίας με νευρολογικά συμπτώματα.
  • Πάντα ρωτάμε τον φυσικοθεραπευτή μας πριν χρησιμοποιήσουμε ζεστά ή ψυχρά επιθέματα

Όσον αφορά τις ασκήσεις που μπορείτε να κάνετε δείτε το παρακάτω βίντεο που σας δείχνει απλές ασκήσεις για το οξύ στάδιο. Πάντα ζητάμε τη συμβουλή του φυσικοθεραπευτή πριν δοκιμάσουμε οτιδήποτε.

Διαβάστε επίσης: Παίζει ρόλο όντως ο καιρός όταν πονάνε τα κόκαλά σας;

Πηγή: www.fmh.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Παράξενα σημάδια που φανερώνουν πόσο αγχωμένος είσαι!

Αν αισθάνεστε συχνά κάποιο από τα σημάδια που θα διαβάσετε παρακάτω ίσως να πρέπει να σκεφτείτε να πάρετε μερικές μέρες άδεια από τη δουλειά ή  να πάτε ένα περίπατο για να χαλαρώσετε ή απλά να κλείσετε το κινητό σας για μία μέρα.

Το άγχος είναι η μεγάλη “αρρώστια” της εποχής μας και φθείρει τον οργανισμό μας, ως εκ τούτου όσο και αν είναι πολύ δύσκολο πρέπει να βρούμε τρόπους να το αντιμετωπίσουμε.

Σου προκαλεί άγχος ακόμα και το τρέξιμο; Να τι πρέπει να κάνεις

Πονοκέφαλοι το σαββατοκύριακο

Αν ακόμα και το σαββατοκύριακο που χαλαρώνεις η πίεση της προηγούμενης εβδομάδας μετατρέπεται σε ημικρανίες και πόνους χρειάζεσαι μεγάλες δόσεις ύπνου και καλό φαγητό.

Μούδιασμα στο στόμα

Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να καταφύγεις σε έναν οδοντίατρο να προμηθευτείς ένα μασελάκι για τον ύπνο ώστε να μην πιέζεις τα δόντια σου στον ύπνο σου και το πρωί σε πονάνε.

Περίεργα όνειρα

Τα όνειρα συνήθως λειτουργούν σαν παράγοντες θετικής ενέργειας στον άνθρωπο μιας και αν κάποιος έχει σωστές συνήθειες ύπνου και κοιμάται πάνω από 7 ώρες την ημέρα αλλά ακόμα αν αποφεύγει το αλκοόλ και την κακή διατροφή θα ξυπνάει σίγουρα με καλύτερη διάθεση. Σε αντίθετη περίπτωση κάτι από όλα αυτά δεν γίνεται σωστά.

Ματώνει το στόμα

Αν είσαι από τα άτομα που περνούν τις περισσότερες ώρες της ημέρας στη δουλειά καλό θα ήταν να κρατάς πάντα μαζί σου μία οδοντόβουρτσα ώστε τα δόντια σου να μην μένουν πολλές ώρες χωρίς να είναι βουρτσισμένα. Αυτό μπορεί να προκαλέσει ακόμα και περιοδοντίτιδα στα δόντια.

Τρόποι για να καταπολεμήσετε το άγχος

Ακμή

Το άγχος συμβάλλει στην έκκριση σμιγματογόνου υγρού πράγμα που σημαίνει πως μπορείς να βγάλεις ακόμα και ακμή εκτός των φυσιολογικών ορίων ηλικίας και ακμή πολύ πιο έντονη απ ότι είχες βγάλει στην περίοδο της εφηβείας σου. Καλό θα ήταν να πλένεσαι με τα κατάλληλα σαμπουάν ώστε το σώμα να μπορεί να ισορροπεί το ph και να μην δημιουργούνται τέτοιου είδους προβλήματα στον οργανισμό.

Διαβάστε επίσης: Τρόφιμα που μειώνουν το άγχος!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Γρήγοροι, δυνατοί, αποδοτικοί: Είναι οι αθλητές σήμερα καλύτεροι από αυτούς του χθες;

Photo by Braden Collum on Unsplash

Σίγουρα θα έχετε διαφωνήσει με τον πατέρα σας, τον θείο σας ή κάποιον μεγαλύτερο για το αν ο Michael Jordan ήταν καλύτερος του Lebron James ή αν ο Μαραντόνα θα ήταν καλύτερος του Μέσι. Είναι λογικό να αναρωτιόμαστε αν οι θρύλοι του παρελθόντος θα καταφέρνανε να φτάσουν στο υψηλότερο επίπεδο σήμερα. Για τον λόγο αυτό θα δούμε παρακάτω, αν όντως οι αθλητές του σήμερα (και του αύριο) γίνονται όντως πιο γρήγοροι, πιο δυνατοί, και πιο αποδοτικοί.

Καλύτερη παρακολούθηση της απόδοσης των αθλητών

Σίγουρα θα έχετε δει πολλούς ποδοσφαιριστές να φορούν ένα ‘μπουστάκι’ κατά τη διάρκεια του ματς. Αυτό συμβαίνει και σε άλλα αθλήματα (και με άλλους τρόπους) και πρόκειται για συσκευές που μετρούν βιομετρικά δεδομένα. Αυτά τα δεδομένα παίζουν μεγάλο ρόλο στην ανάλυση των παιχνιδιών και της προπόνησης. Για παράδειγμα στο ποδόσφαιρο, μπορεί να δει το τεχνικό team αν ο επιθετικός έτρεξε αρκετά στους χώρους, ή αν οι ακραίοι μπακ έχουν πέσει σε απόδοση στο τελικό σπριντ. Αυτά τα δεδομένα όμως, πολλές φορές είναι χρήσιμα και σε αυτούς που παίζουν αθλητικό στοίχημα, για να δουν τη συνολική απόδοση μιας ομάδας, ειδικά αν τα αστέρια της έχουν πτώση απόδοσης ή αν είναι σε φόρμα (περισσότερα τρεξίματα, πιο αθλητική ομάδα, καλύτερα αποτελέσματα). Οι παίκτες του σήμερα (και του αύριο) δεν μπορούν πλέον να ΄κρυφτούν’ μέσα στη συνολική καλή απόδοση μιας ομάδας, αλλά θα πρέπει να δίνουν κάθε φορά το 100%, διαφορετικά αυτό θα φανεί από την ανάλυση δεδομένων.

Ζωή σαν μοναχός

Παίκτες του ποδοσφαίρου όπως ο Μαραντόνα, ο Τζορτζ Μπεστ και ο Αντριάνο ήταν γνωστοί για τη ξέφρενη ζωή τους, η οποία δεν μπορεί να θεωρηθεί σε καμία περίπτωση υπόδειγμα για έναν νέο αθλητή του σήμερα. Οι περισσότεροι αθλητές που έχουν βλέψεις πρωταθλητισμού ζουν με αυστηρό πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει πολλή δουλειά, αυστηρό πρόγραμμα διατροφής, και ακόμα περισσότερη ξεκούραση. Προπονούνται 2 ή 3 φορές την ημέρα, σχεδόν ποτέ δεν βγαίνουν σε πάρτι ή τρώνε γρήγορο φαγητό, απλά κάθονται σπίτι και ξεκουράζονται είτε βλέποντας τηλεόραση, παίζοντας NetBet φρουτάκια είτε απλώς αποκοιμιούνται (οι περισσότεροι αθλητές κοιμούνται περισσότερο από τον μέσο άνθρωπο).

Άρα καταλαβαίνετε γιατί ο Κριστιάνο Ρονάλντο συνεχίζει να παίζει σε τοπ επίπεδο σε ηλικία που άλλοι θρύλοι (π.χ. Ροναλντίνιο) έχουν σταματήσει το ποδόσφαιρο προ πολλού. Όλα οφείλονται στον τρόπο ζωής που θυμίζει μοναχό.


Unsplash

Περισσότερα χρήματα στον αθλητισμό

Είναι απολύτως φυσιολογικό να υπάρχει περισσότερη ανάπτυξη στον επαγγελματικό αθλητισμό και κατ’ επέκταση περισσότερη προσοχή στην καλύτερη απόδοση των αθλητών. Πλέον, τα τηλεοπτικά δικαιώματα, τα έσοδα από το στοίχημα, ακόμα και τα χρήματα που επενδύουν οι μεγαλοϊδιοκτήτες ομάδων, έχουν φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη που δεν υπήρχαν ούτε σαν ιδέα στο παρελθόν. Είναι φυσιολογικό αθλητές του παρελθόντος να μην έφταναν στο επίπεδο των σημερινών πρωταθλητών, από την στιγμή που δεν είχαν επαγγελματίες διατροφολόγους, φροντιστές, ψυχολόγους καθώς και συμβόλαια εκατομμυρίων για να ζήσουν μέχρι και τα δισέγγονά τους. Πώς να μπορέσει (ή να θέλει) να φτάσει ένας ποδοσφαιριστής του 60’ στο υπέρτατο των επιδόσεων του, από την στιγμή που θα συνεχίσει να βγάζει απλά έναν τίμιο μισθό;

Τι επιφυλάσσει το μέλλον;

Αυτά που είπαμε προηγουμένως, και ακόμα παραπάνω. Οι αθλητές θα μπορούν να εκμεταλλευτούν εξελιγμένες τεχνολογίες (εικονική πραγματικότητα, γενετική, βιοτεχνολογία), για να φτάσουν ακόμα πιο ψηλά. Αποτέλεσμα αυτού θα είναι η κατάρριψη πολλών ‘στοιχειωμένων’ ρεκόρ, καθώς και η δημιουργία ‘υπερομάδων’ που θα καταφέρνουν απίστευτα, για τα τωρινά δεδομένα, πράγματα.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News