Ποιες τροφές αντιστρέφουν τη γήρανση των μυών;

Ένα μήλο και μια πράσινη ντομάτα την ημέρα μπορούν να καταπολεμήσουν τη γήρανση των μυών του σώματος.

Κάποιοι διστάζουν να τρώνε το μήλο με τη φλούδα του γιατί φοβούνται ότι θα εκτεθούν στα κατάλοιπα των φυτοφαρμάκων που έχει. Ο φόβος αυτός δεν είναι αβάσιμος διότι το μήλο πράγματι είναι ένα φρούτο με πολλά κατάλοιπα φυτοφαρμάκων διότι έχει σημαντικούς εχθρούς από τους οποίους πρέπει να προστατευθεί. Από την άλλη μεριά, τα περισσότερα αντιοξειδωτικά του μήλου βρίσκονται στη φλούδα του.

Τώρα, μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Biological Chemistry υποδεικνύει ότι η φλούδα του μήλου αλλά και η πράσινη ντομάτα έχουν ένα σημαντικό όφελος για τους μυς.

Γιατί “ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα”;

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Αϊόβα βρήκαν ότι το μήλο και η πράσινη ντομάτα προστατεύουν από την απώλεια της μυϊκής μάζας και την ατροφία των μυών που εμφανίζονται με την πάροδο της ηλικίας.

Ωστόσο η μελέτη αυτή έγινε σε ποντίκια και ακόμα δεν έχει αποδειχτεί ότι ισχύει και στον άνθρωπο. Αναμένεται να πραγματοποιηθεί μελέτη σε ανθρώπους ώστε να επιβεβαιωθεί το εύρημα.

Ουρσολικό οξύ και τοματιδίνη

Όπως εξηγεί ο Κρίστοφερ Άνταμς, επικεφαλής της μελέτης και καθηγητής Ιατρικής, η απώλεια της δύναμης και της μυϊκής μάζας όσο περνούν τα χρόνια οφείλεται στη βλαβερή δράση μιας πρωτεΐνης που ονομάζεται ATF4 και οδηγεί σε εκφύλιση των μυών.

Η φλούδα του μήλου περιέχει την ουσία ουρσολικό οξύ η οποία εξουδετερώνει σε σημαντικό βαθμό τη δράση της  πρωτεΐνης ATF4. Την ίδια θετική επίδραση έχει και η ουσία τοµατιδίνη που βρίσκεται στην πράσινη ντομάτα.

Η μελέτη έδειξε πως το όφελος της πρόσληψης του ουρσολικού οξέος και της τοματιδίνης είναι πολύ σημαντικό. Οι δύο ουσίες πρόλαβαν την απώλεια της μυϊκής αδυναμίας σε ηλικιωμένα ποντίκια: αύξησαν κατά 10% τη μυϊκή μάζα και, ακόμη πιο σημαντικό, την ποιότητά τους κατά 30%. Το αποτέλεσμα αυτό επιτεύχθηκε μέσα σε δύο μήνες.

Η “κακή περουβιανή” που δίνει ενέργεια σε όσους αθλούνται

“Με τη μείωση της δραστηριότητας ATF4, το ουρσολικό οξύ και η τοματιδίνη επιτρέπουν στους σκελετικούς μύες να ανακάμψουν από τις επιπτώσεις της γήρανσης”, ανέφερε ο Άνταμς.

Οι ερευνητές ελπίζουν ότι η ανακάλυψη αυτή θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέες θεραπείες για τα άτομα τρίτης ηλικίας που πάσχουν από μυϊκή αδυναμία και ατροφία των μυών.

Διαβάστε επίσης: Γιατί “ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα”;

Previous ArticleNext Article

Τροφες που δεν πρέπει να τρως όταν το στομάχι σου είναι άδειο!

Τι δεν πρέπει να τρως όταν το στομάχι σου είναι τελείως άδειο!

Υπάρχουν κάποιες τροφές που καλό θα ήταν να αποφεύγεις να τις γεύεσαι όσο το στομάχι σου είναι άδειο. Ας δούμε, λοιπόν, ποιες είναι αυτές και γιατί δεν πρέπει να τις καταναλώνουμε με άδειο το στομάχι!

Μπανάνες

Μπορεί να είναι γευστικές και να κάνουν πολύ καλό στον οργανισμό μας ωστόσο αν φάμε μια μπανάνα με άδειο στομάχι τα επίπεδα μαγνήσιου στον οργανισμό αυξάνονται δυσανάλογα και αυτό με τη σειρά του προκαλεί ανισορροπίες στα επίπεδα ασβεστίου στο αίμα.

Φυσικά αυτό δεν ισχύει αν έχεις τρέξει αρκετά χιλιόμετρα, αφού σε αυτή την περίπτωση χρειάζεσαι τόσο το μαγνήσιο όσο και το κάλιο της μπανάνας η οποία είναι το φρούτο του δρομέα.

Τσάι και καφές

Ο καφές και το πράσινο τσάι περιέχουν πολύ ισχυρά αντιοξειδωτικά και ίσως να αποτελούν το κλειδί για την μακροζωία! Υπάρχει όμως ένα αλλά, το τσάι και ο καφές περιέχουν σημαντικές ποσότητες οξέων που μπορεί να επηρεάσουν τα τοιχώματα του στομάχου όταν δεν έχουμε φάει.

Πικάντικα φαγητά

Κανένας δεν μπορεί να αντισταθεί στις πικάντικες γεύσεις! Όταν τις τρώμε, όμως, με άδειο στομάχι, οι ισορροπίες των οξέων αλλάζουν και μπορεί να προκληθεί κάποια αντίδραση στα τοιχώματα- τις περισσότερες φορές κράμπες.

Αναψυκτικά

Tο ανθρακικό μπορεί να αντιδράσει με τα οξέα του στομάχου και να προκαλέσει ναυτία ή καούρα.

Ντομάτες

Τα οξέα που περιέχουν οι ντομάτες μπορεί να αναμειχθούν με τα φυσικά οξέα του στομάχου αυξάνοντας τον κίνδυνο να δημιουργηθούν πέτρες.

Τα λάθη που δεν σου επιτρέπουν να αδυνατίσεις

Του Νίκου Καφετζόπουλου*

Όποιος θέλει να χάσει το έξτρα βάρος που τον ταλαιπωρεί, θα πρέπει πάντα να θυμάται ότι το υπάρχον βάρος δεν είναι τίποτα άλλο από το άθροισμα δυο βασικών παραγόντων.

Από το επίπεδο της φυσικής δραστηρίότητας και από την ποιότητα (και ποσότητα της διατροφής). Αν δεν γίνει μια παρέμβαση σε ένα από τα δύο (ιδανικά και στα δυο), το επιθυμητό αποτέλεσμα μάλλον δεν θα έρθει.

Αν στόχος λοιπόν είναι το αδυνάτισμα και η απώλεια λίπους, ας δούμε τους διατροφικούς παράγοντες που το επηρεάζουν. Τα μεγαλύτερα λάθη που συναντάμε στη διατροφή είναι τρία: Το άτακτο ωράριο γευμάτων, το τσιμπολόγημα και η συχνή κατανάλωση γλυκών.

Υποκατάστατα ζάχαρης: Είναι ασφαλή τελικά;

Άτακτο ωράριο γευμάτων

Αν και ο αυθορμητισμός είναι καλός στη ζωή μας, στη διατροφή δεν μας βοηθάει καθόλου. Ο καθένας από εμάς πρέπει να γνωρίζει πως θα κινηθεί η επόμενη μέρα. Πως θα καταφέρει να ενσωματώσει πρωινό γεύμα, τι υγιεινές επιλογές θα έχει ως σνακ, που θα βρεθεί το μεσημέρι και τι διαθεσιμότητα θα υπάρχει κ.ο.κ. Αν δεν προγραμματίσει, θα φάει ό, τι βρεθεί μπροστά του όπως τα τυροπιτάκια του συναδέλφου! Δεν είναι τόσο θέμα πειθαρχίας και αυτοελέγχου, αλλά προετοιμασίας!

Τσιμπολόγημα

Υπάρχουν 2 ειδών τύποι, του αλμυρού και του γλυκού. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι οποιοδήποτε τρόφιμο με βάση το αλεύρι, είτε αλμυρό (κράκερ, κριτσίνια κ.α), είτε γλυκό (κεικ, μπισκότα, βουτήματα) ανά 100 γρ. προσδίδουν 500 περίπου θερμίδες! Την επόμενη φορά που θα θελήσεις να φας κρακεράκια για σνακ ή να πιεις το καφέ σου με μπισκοτάκια θα πρέπει να το ξανασκεφτείς γιατί 100 γρ. από τα παραπάνω είναι σαν τα τρως ένα μεγάλο κομμάτι παστίτσιο!

Οι 10 τρόποι για να χάσεις βάρος σύμφωνα με την ιατρική σχολή του Harvard

Κατανάλωση γλυκού

Ο αποκλεισμός και η στέρηση αγαπημένων τροφίμων είναι ο πιο βασικός παράγοντας αποτυχίας της οποιαδήποτε προσπάθειας απώλειας βάρους. Το ίδιο ισχύει και για τα γλυκά. Αν τα στερηθούμε, κάποια στιγμή θα ξεσπάσουμε και θα πέσουμε μετά μανίας σε ό,τι νιώθουμε πως έχουμε στερηθεί. Η υγιεινή διατροφή δεν είναι ούτε άσπρο, ούτε μαύρο.. Είναι κάτι ενδιάμεσο! Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να τρώμε όποιο τρόφιμο μας αρέσει, άλλα με ένα μέτρο προσαρμοσμένο στις ανάγκες μας. Τα 50 γρ. σοκολάτας καθημερινά είναι πολύ για τους περισσότερους από εμάς. Αρκεί να σκεφτείς ότι μια τέτοια συνήθεια θα έχει σαν αποτέλεσμα 1,5 κιλό το μήνα (ή αλλιώς 15 σοκολάτες!) ή 18 κιλά σοκολάτας σε έναν χρόνο!

Διαβάστε επίσης: Απώλεια λίπους και γράμμωση σε 10 βήματα

* Ο Νίκος Καφετζόπουλος είναι Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος. Έχει γράψει το βιβλίο “Πρακτικός οδηγός Αθλητικής Διατροφής”. Στο www.nutribase.gr μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τη δουλειά του.

x
Send this to a friend