Η “κακή περουβιανή” που δίνει ενέργεια σε όσους αθλούνται

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να καταναλώνετε ντομάτες όλο το χρόνο. Ακόμα περισσότεροι δε, αν ασχολείστε με τον αθλητισμό.

Η ντομάτα έχει μόνο 24 θερμίδες στα 100 γραμ. ενώ είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνες. Καλύπτει το 10% της βιταμίνης Α, το 30% της βιταμίνης C και το 10% της βιταμίνης Ε των ημερήσιων αναγκών ενός ενήλικα. Επιπλέον διατροφικά στοιχεία που περιέχει: φυτικές ίνες, φολικό οξύ, μέταλλα και ιχνοστοιχεία όπως κάλιο, μαγνήσιο, φώσφορος, ψευδάργυρος, σελήνιο και χαλκός, οξαλικά και κιτρικά οξέα και λυκοπένιο.

Οι λόγοι για τους οποίους πρέπει να εντάξουμε τις ντομάτες στην διατροφή μας είναι:

  • Ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα λόγω της αντιοξειδωτικής βιταμίνης C, και βοηθούν στην απορρόφηση του σιδήρου που υπάρχει στα τρόφιμα φυτικής προέλευσης.
  • Είναι πλούσιες σε β-καροτένιο, λυκοπένιο και βιταμίνες Α και C. Λόγω των βιταμινών Α και β-καροτένιο που έχουν οι ντομάτες, διατηρούν υγιή τον αμφιβληστροειδή των ματιών μας από τις βλαβερές συνέπειες των ελεύθερων ριζών.
  • Ενισχύουν τα οστά λόγω της βιταμίνης Κ και του ασβεστίου, ενεργοποιώντας την οστεοκαλσίνη (κύρια πρωτεΐνη του κολλαγόνου στα οστά) που σκληραίνει το ασβέστιο και κάνει τα κόκαλα δυνατά.
  • Έχουν χαμηλή θερμιδική αξία και είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, γεγονός που τις καθιστά μία από τις πολυτιμότερες τροφές στη μάχη για την απώλεια βάρους. Είναι επίσης πλούσιες σε βιταμίνες και περιεκτικότητα σε νερό, γεγονός που σας βοηθά να χορτάσετε εύκολα. Επίσης το κιτρικό οξύ που περιέχουν προωθεί το μεταβολισμό της ζάχαρης και καίει το λίπος.
  • Οι ντομάτες περιέχουν επίσης βιταμίνη Β, φολικό οξύ και κάλιο, που είναι γνωστό ότι μειώνουν τα επίπεδα της χοληστερόλης και της αρτηριακής πίεσης προστατεύοντας από τις καρδιακές παθήσεις.
  • Σύμφωνα με μελέτες, άφθονη πρόσληψη λυκοπενίου, βιταμίνης Α και φυτικών ινών βοηθούν στη μείωση των συμπτωμάτων του άσθματος.
  • Έχουν διουρητική, και αντιμικροβιακή δράση και συμβάλλουν στην αντιμετώπιση μυϊκών κραμπών.
  • Μειώνουν την «κακή χοληστερόλη». Μελέτες έχουν δείξει ότι το λυκοπένιο που υπάρχει στη ψημένη ντομάτα φαίνεται να μειώνει τον κίνδυνο αθηροσκλήρωσης παρεμβαίνοντας στο μεταβολισμό της χοληστερόλης.
  • Φυσικά σε διάφορες έρευνες έχει αποδειχθεί ότι η ντομάτα έχει αντικαρκινική δράση, λόγω του λυκοπενίου.

Νόστιμη και αθλητική

Όλα αυτά τα στοιχεία κάνουν τη ντομάτα μια τροφή ιδανική για όσους αθλούνται. Η ενεργειακή της δράση μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερες επιδόσεις, ενώ και η αποκατάσταση του οργανισμού γίνεται πιο εύκολη χάρη στα συστατικά της.

Μια εξαιρετική λύση για την προσληψη όλων όλων αυτών των ευεργετικών συστατικών έχει η εταιρεία FOS natural creativity, που φέρνει τη φρέσκια ντομάτα σπίτι μας όλες τις εποχές του χρόνου, χωρίς την προσθήκη συντηρητικών και χρωστικών ουσιών.

Συγκεκριμένα, η Mala Peruviana είναι χυμός από ντομάτες που συλλέγονται επιλεκτικά από υπαίθριες καλλιέργειες την σωστή εποχή και παστεριώνονται ακέραιες σαν να τις μάζεψες… χθες.

Ο τρόπος παστερίωσης είναι μια παλιά μέθοδος κατά την οποία το προϊόν μένει ανέπαφο μέσα στο μπουκάλι-συσκευασία και με την βοήθεια ελάχιστου θαλασσινού αλατιού διατηρείται απολύτως φρέσκο τουλάχιστον για 2 χρόνια. Το μπουκάλι κλείνει με κερί και δεν παίρνει αέρα, με αποτέλεσμα να μπορείτε να απολαύσετε τα αρώματα της φρέσκιας ντομάτας όλο το χρόνο.

Η παραγωγή της ντομάτας που χρησιμοποιείται γίνεται αυστηρά υπαίθρια και τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο, όταν οι ντομάτες βρίσκονται στην καλύτερη εποχή τους.

Αυτή τη στιγμή στην αγορά κυκλοφορούν έξι εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα της εταιρίας, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με πολλούς και διάφορους τρόπους.

Το βασικό προϊόν είναι η Mala Peruviana 500ml. Πρόκειται για φρέσκο χυμό κόκκινης ντομάτας. Επίσης κυκλοφόρησε ο χυμός πορτοκαλί ντομάτας και ένα blend κόκκινου χυμού αρωματισμένο με πουρέ φρέσκων λαχανικών (μια καλή βάση για την παρασκευή cocktail καθώς κ για όσους αρέσκονται να πίνουν χυμό ντομάτας).

Ενεργειακά DREATS για όσους αθλούνται και όχι μόνο

Το νέο προϊόν που ήρθε να προστεθεί στα τρία προαναφερόμενα είναι τα Dreats. Πρωταγωνιστής για ακόμα μια φορά η ντομάτα, η οποία εκτός από βασικό συστατικό στα φαγητά, μπορεί να καταναλωθεί και ως χυμός. Πρόκειται για μια νέα κατηγορία που επαναπροσδιορίζει το πώς βλέπαμε τα φρούτα και τα λαχανικά τόσο καιρό, η οποία συνδυάζει αρμονικά το «drink&eat». Τα dreats της Μala Peruviana, κυκλοφορούν ήδη σε 3 ξεχωριστές γεύσεις (Red, Fire με chilli και μπαχαρικά, Earth με παντζάρι, μαύρο καρότο και βότανα) και αποτελούν την φυσική πηγή ενέργειας. Τα συγκεκριμένα ροφήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο πριν, όσο και μετά την άσκηση.

Για την ιστορία, το “Mala Peruviana”, το οποίο στα ελληνικά σημαίνει η «Κακή Περουβιανή», ήταν η ονομασία που έδωσαν οι Ευρωπαίοι στην ντομάτα, όταν αντίκρισαν για πρώτη φορά το εξωτικό φρούτο που ήρθε από το Περού. Το ονόμασαν έτσι εξαιτίας της σολανίνης, μιας δηλητηριώδης ουσίας την οποία περιέχουν τα φύλλα του φυτού. Έπειτα, τρώγοντας τον καρπό ανακάλυψαν τον… θησαυρό.

Διαβάστε επίσης: Συνταγές με ζυμαρικά πλούσιες σε πρωτεΐνη για όσους αθλούνται

Previous ArticleNext Article

Οι λύσεις για ελαφριά διατροφή το καλοκαίρι

Πέντε κατηγορίες τροφίμων είναι το μυστικό για να αισθάνεστε πιο ανάλαφροι φέτος το καλοκαίρι στην παραλία. Άλλωστε το καλοκαίρι οι επιλογές είναι αρκετές και εμείς σας προτείνουμε μερικές που θα σας βοηθήσουν και να μην πάρετε extra περιττές θερμίδες αλλά και να μη νιώθετε πεινασμένοι.

Το καλοκαίρι, μας προμηθεύει με λαχταριστά φρούτα και λαχανικά. Εκτός από το ότι περιέχουν λίγες θερμίδες, μας τονώνουν με τις βιταμίνες, τα μέταλλα, τις ίνες και τα αντιοξειδωτικά τους.

Πώς θα βρείτε τη χρυσή τομή στην διατροφή σας το καλοκαίρι

Κρύες σούπες

Οι κρύες σούπες προτείνονται ως φαγητό με λίγες θερμίδες. Σύμφωνα με έρευνες μια σούπα με λίγες θερμίδες στην αρχή του γεύματος φέρνει το αίσθημα του κορεσμού με αποτέλεσμα στη συνέχεια να τρώμε λιγότερο.

Καρπούζι

Σε ποιόν δεν αρέσει να «πέφτει με τα μούτρα» σε μια φέτα δροσερού καρπουζιού όταν κάνει ζέστη; Το μισό του καρπουζιού αποτελείται από νερό. Είναι ένας όμορφος τρόπος να ξεδιψάσουμε, τρώγοντας παράλληλα κάτι γλυκό.

Ψητά λαχανικά

Σύμφωνα με τους διαιτολόγους ένα πιάτο με ψητά λαχανικά είναι μια πολύ καλή επιλογή για το καλοκαίρι. Μπορούν να συνδυαστούν με τυρί κότατζ ή να χρησιμοποιηθούν σε πίτες λαχανικών.

Τα υπέροχα καλοκαιρινά φρούτα: Τι μας προσφέρουν, πότε τα τρώμε;

Σαλάτες

Οι σαλάτες αποτελούν ένα γρήγορο και υγιεινό γεύμα, που δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη συνταγή. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν λαχανικά με τυρί χαμηλό σε λιπαρά, λίγα καρύδια και ελαφριά βινεγκρέτ. Στο λεπτό έχετε ένα χορταστικό γεύμα ενώ αν πρόκειται να προσθέσετε ψάρι ή κρέας στη σαλάτα, να το θεωρείτε σαν συνοδευτικό στα λαχανικά.

Ροφήματα με λίγες ή καθόλου θερμίδες

Γλυκός καφές και αναψυκτικά καταναλώνονται εύκολα το καλοκαίρι, αλλά μας γεμίζουν θερμίδες. Τα αναψυκτικά αποτελούν την «αχίλλειο πτέρνα» μας κατά την καλοκαιρινή περίοδο, γιατί χρειαζόμαστε πολλά υγρά για να διατηρούμαστε δροσεροί. Αντί για αναψυκτικά προτιμήστε φρέσκους χυμούς φρούτων ή τσάι.

Διαβάστε επίσης: Πως θα προστατευτείτε από τις τροφικές δηλητηριάσεις το καλοκαίρι

Τί είναι η “ενσυνείδητη διατροφή” και γιατί μας κάνει καλό

Του Πάρη Παπαχρήστου*

Ίσως η «ενσυνείδητη διατροφή» να είναι ένας ορισμός που ακούς περισσότερο τον τελευταίο καιρό ή αν έρχεται στην προσοχή σου για πρώτη φορά. Ένα είναι το σίγουρο, ότι δεν πρόκειται για μία ακόμη δίαιτα που θα σου υποδείξει τι πρέπει να φας και σε ποια ποσότητα. Είναι κάτι πολύ περισσότερο από αυτό!

Πρόκειται για μία ξεχωριστή φιλοσοφία που σου μαθαίνει να σέβεσαι το φαγητό, την πείνα σου και τις διατροφικές σου επιλογές

Πιο συγκεκριμένα, η ενσυνείδητη διατροφή υποστηρίζει ότι είναι καλό να τρως όταν πεινάς και να σταματάς όταν πραγματικά έχεις χορτάσει, ακόμη κι αν δεν έχει αδειάσει το πιάτο σου.

Το να βασίζεσαι αποκλειστικά σε ένα αυστηρό πρόγραμμα διατροφής, για να διαχειριστείς το βάρος σου, ενδέχεται να κρύβει «παγίδες» καθώς χάνεις πλήρως την εμπιστοσύνη στον εαυτό σου και στις δικές σου επιλογές.

Όταν η προσπάθεια για υγιεινή διατροφή γίνεται εμμονή

Πώς μπορείς να κάνεις την ενσυνείδητη διατροφή τρόπο ζωής;

Όπως ήδη μαρτυράει κι ο τίτλος, η ενσυνείδητη διατροφή ξεκινάει από το πρώτο κιόλας γεύμα της ημέρας!

mini infographic i ensyneiditi diatrofi ksekina me to proto geyma tis imeras 1

Τρώμε μόλις πεινάσουμε

Φυσικά και όταν «φωνάζουν» οι επιστήμονες διατροφής ότι είναι καλό να καταναλώνουμε κάποιο γεύμα ανά 3 με 4 ώρες έχει σημαντική βάση, αφού είναι ένας μέσος όρος για να καλύψουμε τη βιολογική μας πείνα, την πραγματική μας ανάγκη δηλαδή για φαγητό.

Ποιο είναι το κλειδί σε αυτή τη συμβουλή;

Να αρχίσεις να «ακούς» το αίσθημα αυτό της πείνας και να το διαχωρίζεις από την πείνα της βαρεμάρας, την πείνα της χαράς ή της στεναχώριας.

Ξεκίνα επομένως, με το πρωινό σου:

  • Φτιάξε ένα περιβάλλον αποκλειστικά για το φαγητό, μακριά από οθόνες τηλεόρασης, υπολογιστή και κινητού.
  • Δώσε χρόνο να βρεις τι θα καταναλώσεις, ακόμη κι αν πρόκειται για μία συνήθεια που διατηρείς σταθερή καθημερινά, όπως τα αγαπημένα σου δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης.
  • Φαγητό = απόλαυση και ικανοποίηση. Γι’ αυτό φτιάξε ένα πολύχρωμο και γευστικό μπολ πρωινού, μακριά τύψεις για τις επιλογές σου. Πρόσθεσε το αγαπημένο σου ρόφημα, γαλακτοκομικό ή φυτικό ρόφημα αμυγδάλου, φουντουκιού, καρύδας. Υπάρχουν τόσες επιλογές! Βρες την αγαπημένη σου γεύση δημητριακών πρωινού, διάλεξε εκείνο που συνδυάζει περισσότερα δημητριακά, όπως σιτάρι και βρώμη ολικής άλεσης, καθώς και η ποικιλία είναι σημαντικό στοιχείο για να χορτάσεις. Δώσε χρώμα με νιφάδες που έχουν επικάλυψη σοκολάτας, με δημητριακά που έχουν προσθήκη αποξηραμένων φρούτων, με φρέσκα καλοκαιρινά φρούτα, αλλά και με σπόρους . Κι αν θέλεις λίγη περισσότερη γεύση δοκίμασε πώς ταιριάζουν οι επιλογές σου μαζί με λίγο μέλι, φυστικοβούτυρο ή ταχίνι.
  • Άφησε το πιρούνι/κουτάλι σου κάτω όταν νιώσεις χορτάτος/-η. Σεβάσου την πείνα σου σημαίνει «τρώω όταν πεινάω», αλλά και «σταματάω όταν χορταίνω». Ποιος θέλει ένα βαρύ στομάχι που θα δυσκολέψει τις επόμενες εργασίες της ημέρας ή και θα φέρει αίσθημα υπνηλίας; Σταμάτησε το φαγητό σου τη στιγμή της ευεξίας, εκεί που νιώθεις ότι χόρτασες παρόλο που μπορείς να φας λίγο ακόμα.

Κι όταν τρως το πρωινό στην εργασία;

Ίσως να καταναλώσεις κάτι πιο εύκολο, να έχεις μαζί σου κάποιο on-the-go πρωινό για παράδειγμα μία μπάρα δημητριακών συνδυαστικά με ένα γιαούρτι. Η φιλοσοφία όμως της κατανάλωσής τους παραμένει ίδια. Σήκω από το γραφείο σου και πήγαινε στην κουζίνα ή σε κάποιον άλλο χώρο μακριά από την οθόνη του υπολογιστή σου για να το απολαύσεις!

Η γυμναστική και η υγιεινή διατροφή “δουλεύουν” μόνο με πειθαρχία

Διαχειρίσου το κάθε συναίσθημα διαφορετικά

Πριν επιλέξεις το φαγητό ως απάντηση σε κάποιο συναίσθημα αφιέρωσε λίγο χρόνο για να αναλογιστείς τι χρειάζεται το σώμα σου εκείνη τη στιγμή. Κι όταν το συνειδητοποιήσεις τότε δράσε ανάλογα. Εάν βαριέσαι βρες μία δραστηριότητα που θα σε κρατήσει σε απασχόληση περισσότερο χρόνο. Ακόμη κι αν τα συναισθήματα είναι χαράς ή λύπης μίλησε με κάποιον δικό σου για να τα μοιραστείς, πήγαινε μία βόλτα, για περπάτημα ή αθλήσου.

Άκουσε το σώμα σου, τις ανάγκες του και σταμάτησε να νιώθεις την πραγματική πείνα εχθρό σου. Το φαγητό είναι σύμμαχος της ευεξίας μας, αντιμετώπισέ το ανάλογα!

Διαβάστε επίσης: Συμβουλές υγιεινής διατροφής που καταρρίπτονται καθημερινά!

* Ο Πάρης Παπαχρήστος παρέχει διαιτολογικές υπηρεσίες τροποποίησης διατροφικής συμπεριφοράς για πάνω από 15 χρόνια, συμβάλλοντας σε βελτίωση της ποιότητας ζωής.  Ως πτυχιούχος Διαιτολόγος Διατροφολόγος, M.Sc. έχει ευρύτερη επιστημονική γνώση, η οποία συνδυάζεται στις διαιτολογικές συνεδρίες με την προσωπική του εμπειρία. Δείτε άρθρα του στο mednutrition.gr

x
Send this to a friend