O Γ. Μαυρωτάς απαντά στις ερωτήσεις του runnfun.gr για τη σωματική άσκηση

Σε μια προσπάθεια έγκυρης και έγκαιρης ενημέρωσης από τη συντακτική μας ομάδα, συγκεντρώσαμε τις πιο δημοφιλείς ερωτήσεις που έγιναν από αναγνώστες μας σχετικά με τη σωματική άσκηση των ερασιτεχνών στην καραντίνα.

Απευθυνθήκαμε στη ΓΓΑ προκειμένου να πάρουμε απαντήσεις και να ενημερώσουμε σωστά.

Ο Γιώργος Μαυρωτάς ανταποκρίθηκε έδωσε τις απαντήσεις-κατευθύνσεις για τους αθλούμενους σε αυτή τη δύσκολη κατάσταση.

Ας δούμε τις ερωτήσεις σας και τις απαντήσεις του Γ. Μαυρωτά στο runnfun.gr:

– Υπάρχει χρονικός περιορισμός στη σωματική άσκηση;

Προς το παρόν όχι, δεν υπάρχει ούτε στον αριθμό των μηνυμάτων ούτε στον χρόνο ανά μήνυμα.

– Μπορώ να τρέξω ή να κάνω ποδήλατο από Δήμο σε Δήμο όταν κάνω προπόνηση πολλών χιλιομέτρων ή πρέπει αυστηρά να βρίσκομαι στα όρια του δήμου μου;

Για το τρέξιμο είναι σίγουρα πλησίον της κατοικίας εντός του Δήμου. Για το ποδήλατο δεν έχει ξεκαθαρισθεί ακόμα, αλλά νομίζω είναι λογικό επειδή γίνονται μεγαλύτερες διαδρομές να μπορεί κάποιος να βγει και εκτός ορίων του Δήμου. Αρκεί να είναι φανερό ότι κάνει άθληση και δεν έχει βγει για ψώνια.

– Αν για παράδειγμα μένω στο κέντρο, μπορώ να πάρω το αυτοκίνητό μου, να πάω στην Πάρνηθα να τρέξω και να επιστρέψω σπίτι μου;

Όχι, με βάση τις πληροφορίες που έχουμε.

– Αν μένω στα βόρεια προάστεια μπορώ να πάω στη Βουλιαγμένη για άσκηση κολύμβησης σε ανοιχτή θάλασσα;

Και πάλι όχι με βάση τις πληροφορίες που έχουμε. Αν και προτείναμε συγκεκριμένο μοντέλο μετακινήσεων, η Πολιτική Προστασία είναι κάθετα αντίθετη στο να επιτρέψει εκτεταμένες μετακινήσεις με αυτοκίνητο λόγω μετάβασης σε χώρους άθλησης.

– Επιτρέπεται η προπόνησή μου σαν ερασιτέχνης σε ανοικτή αθλητική εγκατάσταση;

Ναι επιτρέπεται.

– Μπορώ να μεταβώ σε ανοικτή αθλητική εγκατάσταση για τρέξιμο σε άλλη περιοχή;

Με βάση τις οδηγίες πρέπει να χρησιμοποιούμε τις αθλητικές εγκαταστάσεις στα όρια του Δήμου κατοικίας μας ώστε να αποτρέπονται οι εκτεταμένες μετακινήσεις.

– Μπορώ να κάνω δύο προπονήσεις την ημέρα αν είναι απαραίτητο;

Ναι, αρκεί να υπάρχει διαθέσιμη χωρητικότητα στο στάδιο και γι αυτό μπήκε η σύσταση για maximum χρόνο 1 ώρα σε οργανωμένες αθλητικές εγκαταστάσεις την ώρα του peak. Για εξωτερικό χώρο δεν υπάρχει περιορισμός.

– Μετά τις 9 το βράδυ μπορώ να βγω για προπόνηση και αν ναι, υπάρχει χρονικός περιορισμός;

Όχι μετά τις 9 δεν μπορείτε, εκτός και αν προπονητής είναι το κατοικίδιό σας 😊

Ευχαριστούμε πολύ τον ΓΓΑ Γιώργο Μαυρωτά για την συνεργασία. Ελπίζουμε οι οδηγίες όχι μόνο να εφαρμοστούν, αλλά όλα αυτά τα αυστηρά μέτρα να έχουν αποτελέσματα το συντομότερο δυνατόν, προκειμένου να σταματήσουμε να θρηνούμε δεκάδες θύματα κάθε μέρα.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

 Σεμνή η παρουσίαση του βιβλίου «Μαραθώνιος & Μαραθώνας»

Σε μια σεμνή και μεστή εκδήλωση παρουσιάστηκε το βιβλίο «Μαραθώνιος & Μαραθώνας: η πλήρης διατριβή επί της κλασικής διαδρομής» του Ηρακλή Αθανασόπουλου, ΠΕ1 στο 2ο ΓΕΛ Νέας Μάκρης, δημότη και κατοίκου Μαραθώνα.

Αυτή (η εκδήλωση) φιλοξενήθηκε σε τμήμα της πλατείας νέας Μάκρης, δλδ ήταν υπαίθρια ώστε να εξασφαλιστούν οι καλύτερες συνθήκες μη διασποράς του covid-19. Παράλληλα αυτός ο χώρος στο κέντρο της πόλης επανήλθε σε παρόμοιες χρήσεις ύστερα από πολλούς – πολλούς μήνες. Σημειώθηκε αθρόα προσέλευση…

Αναπτύχθηκε συζήτηση περί του επίπονου αγωνίσματος των 42195μ και περί της ευρύτερης περιοχής. Ο Γιάννης Θεοδωρακόπουλος, ο κορυφαίος αθλητικογράφος και πρόεδρος του ΠΣΑΤ, ανάμεσα στα άλλα τόνισε: «Το βιβλίο είναι μοναδικό, δύσκολα θα ξεπεραστεί… Διακρίνεται για την ακρίβεια και το σεβασμό στη λεπτομέρεια. Αυτό καταδεικνύει ότι ο συγγραφέας ασχολήθηκε σχολαστικά με όλα τα θέματα, απαιτούμενο στοιχείο σε τέτοιου περιεχομένου εργασίες…».

Ο Σπύρος Ανδριόπουλος, ο καλύτερος δρομέας αποστάσεων των τελευταίων 35 ετών με αξεπέραστες επιδόσεις και επιτυχίες, αναφέρθηκε στην κοινωνική, πολιτιστική, τουριστική και οικονομική διάσταση του δρομικού γεγονότος. Ο Σταύρος Τζιωρτζής, δάσκαλος της προπονητικής επί πολλά χρόνια στο ΤΕΦΑΑΑ και 6ος στα 400μ εμπ των ΟΑ «Μόναχο 1972», στο σύντομο χαιρετισμό του αποκάλυψε την αγάπη του για τις μεγάλες αποστάσεις. Είπε: «Αν δεν διακρινόμουν στα εμπόδια θα ανέβαινα στο μαραθώνιο!!! Υπήρχε προπαίδεια γιατί κάθε χειμώνα μετείχα σε αγώνες ανωμάλου δρόμου…».

Ο Αντώνης Λαζαρής, βιολόγος στο ΓΕΛ Ραφήνας και ακτιβιστής υπέρ περιβάλλοντος περιοχής παρουσίασε την «περιπέτεια» μέχρι την καταστροφή ενός από τα παμπάλαια παραδοσιακά οδόσημα της λεωφ Μαραθώνος όταν βρέθηκε έξω από το ΕΠΑΛ, δλδ στο 17ο χλμ της κλασικής διαδρομής. Πρότεινε την τοποθέτηση όσων οδόσημων διασώζονται και αντιγράφων τους σε αντικατάσταση των «καφέ» πινακίδων που προσδιορίζουν κάθε χλμ. Παραβρέθηκαν ο Στέλιος Γεραμάνης, ο Νίκος Ζουμπουρλής, δημοτικοί σύμβουλοι, ο Κώστας Λάσκος, πρόεδρος ΔΕ Μαραθώνα, ο Σταύρος Τσόνιας συντονιστής εκπαιδευτικού έργου ΠΕ11 5ου ΠΕΚΕΣ ανατ Αττικής, ο Θανάσης Κατσιγιάννης, εντεταλμένος σύμβουλος Περιφέρειας, ο Γιώργος Μάλλιαρης, πρωταθλητής δεκαετιών ’80 – ’90, εκπρόσωποι του ΑΣ «Φειδιππίδη» με επικεφαλής την πρόεδρο Εύα Ζορμπά, ο Θάνος Ανθούσης ιδρυτής του ΑΣ, ο Βλάσης Καραβασίλης, πρόεδρος του ΑΠΣ «Τελμησσός» πλαισιωμένος από την Ελευθερία Δημαντώνη γεν γραμματέα και τους δρομείς – μέλη Θανάση Σαρρή, Γιώργο Γαβρά, Χάρη Γκανάτσιο, Ανδρέα Πανούτσο, εκπρόσωποι του Εξωραιστικού συλλόγου Κάτω Σουλίου «Αύρα» με επικεφαλής τον πρόεδρο Γιάννη Σέργη, ο Γιώργος Δεβετζίδης, κοινωνιολόγος, εγγονός του Γιώργου Μανωλάση, πρωταθλητή δεκαετιών ’10 και ΄20 του περασμένου αιώνα, ο Στέλιος Πλακίτσης «πρεσβευτής» ιστορίας Μαραθώνα, κ.α.

Διακρίνονται στο στιγμιότυπο μετά την εκδήλωση από αριστερά ο Σπύρος Ανδριόπουλος, ο Γιάννης Θεοδωρακόπουλος, ο Θεόδωρος Αθανασόπουλος προπονητής ποδοσφαίρου και ο Σταύρος Τζιωρτζής.

Το βιβλίο διακινείται χέρι με χέρι από τον συγγραφέα Ηρακλή Αθανασόπουλο, τηλ: 6946949289 και ηλεκ ταχυδρομείο: [email protected]

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Τρόποι για να ρίξετε τη θερμοκρασία σας στον καύσωνα!

Τρόποι για να μην ανεβάσετε θερμοκρασία στον καύσωνα! Photo by Maciej Serafinowicz on Unsplash

Με τη θερμοκρασία συνεχώς να ανεβαίνει και τον καύσωνα να έχει χτυπήσει την πόρτα μας, πρέπει να βρούμε τρόπους να παραμείνουμε δροσεροί.

Αν δεν αντιμετωπίζουμε κάποιο πρόβλημα η θερμοκρασία του σώματός μας, είναι περίπου 37 βαθμοί. Όταν η ατμοσφαιρική θερμοκρασία ξεπερνά τους 37 βαθμούς Κελσίου, τότε αρχίζουν για έμας τα προβλήματα.

Το νευρικό μας σύστημα βιώνει μια κατάσταση που ονόμαζεται θερμικό στρες και έχει να κάνει τόσο με τη θερμοκρασία, όσο και με τη διατροφή μας.

Υπάρχουν, όμως, τρόποι για να προστατευτούμε:

Κρύο ποδόλουτρο

Το να βάλεις τα πόδια σου σε κρύο νερό, δροσίζει τα πόδια ενώ σου επιτρέπει να ξεκουραστείς και να χαλαρώσεις. Πρόσθεσε κρύο νερό και παγάκια σε έναν κουβά, βύθισε τα πόδια σου και μείνε εκεί για 20 λεπτά.

Νερό καρύδας

Το νερό καρύδας είναι ένας καλός τρόπος να φρεσκάρεις και να αναζωογονήσεις το σώμα σου. Οι βιταμίνες, τα μεταλλικά στοιχεία και οι ηλεκτρολύτες σε ενυδατώνουν και δίνουν ενέργεια στο σώμα σου μετά από το θερμικό στρες.

Μέντα

Περιέχει μενθόλη, που έχει δροσιστικές ιδιότητες. Μπορείς να φτιάξεις τσάι με μέντα και να το απολαύσεις όλη την ημέρα. Ακόμη και τα ζεστά ροφήματα μπορούν να βοηθήσουν, καθώς ιδρώνεις και μειώνεις την θερμοκρασία του σώματός σου.

Τροφές που ενυδατώνουν

Μπορείς να φας τροφές που είναι πλούσιες σε νερό. Καρπούζι, φράουλες, σέλινο, αγγούρι και κουνουπίδι είναι μερικές από αυτές. Πρόσθεσε πάγο ή γιαούρτι για να φτιάξεις ένα υπέροχο και δροσερό smoothie.

Aloe Vera

Τα φύλλα αλλά και το gel του θεραπευτικού αυτού φυτού μπορούν να μειώσουν την θερμοκρασία του σώματος. Μπορείς να την βάλεις στο δέρμα σου αλλά και να την καταναλώσεις ως ρόφημα μαζί με νερό.

Τσίλι

Μπορεί οι πικάντικες, καυτερές τροφές να μας ζεσταίνουν, ωστόσο μπορούν να μειώσουν την θερμοκρασία του σώματός μας. Και αυτό συμβαίνει γιατί η καψαϊκίνη στέλνει σήμα στον εγκέφαλο ότι το σώμα έχει υπερθερμανθεί. Αυτό σε κάνει να ιδρώνεις περισσότερο από το κανονικό και προκαλεί ένα αίσθημα ψύξης.

Διαβάστε ακόμα: Πώς θα κάνετε καλό ύπνο χωρίς κλιματισμό στον καύσωνα!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend