Ταξίδι και Μαραθώνιος: 10 tips για να πετύχετε τον τέλειο συνδυασμό

Ταξίδι και Μαραθώνιος: 10 tips για να πετύχετε τον τέλειο συνδυασμό

Οι διακοπές είναι συνήθως ένας τρόπος για να χαλαρώσετε από την κούραση και τους εντατικούς ρυθμούς της χρονιάς που πέρασε. Αν όμως είσαι δρομέας τότε ξέρεις πως το καλοκαίρι είναι και η περίοδος που μπορείς να πάρεις μέρος σε όσους αγώνες θέλεις ανά τον κόσμο και ταυτόχρονα, η κατάλληλη περίοδος για να συνδυάσεις έναν μαραθώνιο με τις διακοπές σε ένα καινούριο μέρος ακόμα και μακριά από τη χώρα σου.

Αν είστε από εκείνους που τους αρέσει να συνδυάζουν διακοπές και αγώνες, τότε υπάρχουν ορισμένα πράγματα που πρέπει να ξέρετε ως προς αυτό το χόμπι και ειδικά αν στόχος σου είναι να ταξιδέψεις στο εξωτερικό για να πάρεις μέρος σε Μαραθωνίους ξένων πόλεων.

Προγραμματίστε σωστά τις προπονήσεις σας

Εκτός από την επιλογή του μαραθωνίου σας, αυτό που πρέπει να καθορίσετε επίσης είναι το πρόγραμμα των προπονήσεων σας. Για τον καθένα, είναι διαφορετικό το πρόγραμμα που ταιριάζει. Αν για παράδειγμα προτιμάς να κάνεις το πρόγραμμα προπόνησής σου το καλοκαίρι τότε πρέπει να βρεις έναν Μαραθώνιο που θα γίνεται τον Σεπτέμβρη. Αν θες να τρέξεις κάπου το καλοκαίρι τότε η προετοιμασία σου θα γίνει μέσα στην άνοιξη και πάει λέγοντας.

Καθορίστε αναλυτικά τον προϋπολογισμό σας

«Πρέπει να ξέρετε ακριβώς πόσα λεφτά είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε και να μείνετε πιστοί στον υπολογισμό σας», συνιστά ο σύμβουλος αγώνων της Adidas, Νόελ Κάρολ. «Μάλιστα, καλό είναι να προγραμματίσετε το ταξίδι σας σε περίοδο που δεν είναι τουριστική και αν μπορείτε βρείτε και μια πτήση που να μην κάνει ενδιάμεση στάση αλλά πηγαίνει κατευθείαν στο προορισμό της. Γενικά, όσο πιο αναλυτικός ο οικονομικός σχεδιασμός τόσο πιο εύκολη και η προσαρμογή στις συνθήκες της χώρας που θα πάτε», τονίζει.

Κλείστε ένα ξενοδοχείο κοντά στο σημείο τερματισμού

«Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να πρέπει να περιηγηθείτε σε μια πόλη μετά από ένα Μαραθώνιο», σημειώνει ο δρομέας και μπλόγκερ, Τσάρλι Γουότσον. «Πάντα προσπαθώ να κλείσω ένα ξενοδοχείο σε κοντινή απόσταση από τη γραμμή τερματισμού, ώστε να μην χρειάζεται να μάχομαι με τις δημόσιες συγκοινωνίες κατά την επιστροφή μου», λέει.

Οργανώστε κάθε λεπτομέρεια

Όταν πρόκειται για διεθνείς μαραθώνιους, πρέπει να είστε προετοιμασμένοι ακόμα και για την παραμικρή λεπτομέρεια. «Ελέγξτε αν η κούρσα σας απαιτεί ιατρικό πιστοποιητικό», επισημαίνει ο μαραθωνοδρόμος Μάθιου Μπότκιν. Είναι επίσης μια καλή ιδέα να ελέγξετε εάν θα χρειαστείτε εμβολιασμούς ή επιπλέον φάρμακα για τον προορισμό σας.

Προσπαθήστε να έχετε μειωμένο jet lag

Όταν πρέπει να βρίσκεστε σε εγρήγορση, το jet lag είναι μια ανεπιθύμητη κατάσταση. «Ταξιδεύοντας προς τα δυτικά είναι πιο εύκολο να προσαρμοστείς. Όμως αν ταξιδεύετε ανατολικά, να πηγαίνετε στο κρεβάτι και να σηκώνεστε νωρίτερα από το κανονικό σας αρκετές ημέρες πριν ταξιδέψετε για να μειώσετε κούραση», τονίζει ο μπλόγκερ και δρομέας, Μάρκος.

Εξερευνήστε την γραμμή εκκίνησής σας

Το πρωί ενός Μαραθωνίου πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ελεύθερο από άγχος, οπότε κάντε προτεραιότητά σας να δείτε από κοντά την γραμμής εκκίνησης ώστε να έχετε στο μυαλό σας τις ιδιαιτερότητες των δρόμων και όλες τις εκτροπές των δημόσιων συγκοινωνιών προκειμένου να φτάσετε εκεό. «Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να κάνεις ένα ολόκληρο ταξίδι και στη συνέχεια να έχεις μια αγχωτική διαδρομή προς τη γραμμή εκκίνησης», εξηγεί ο ιδρυτής της δρομικής ομάδας «Run Dem Crew», Τσάρλι Νταρκ.

Κρατήστε την πειθαρχία σας όσον αφορά τη διατροφή σας

Είναι πάντα δελεαστικό να δοκιμάζουμε φαγητά από μια τοπική κουζίνα αλλά καλύτερα να αφήσετε τη μαγειρική εξερεύνηση για μετά την ημέρα του αγώνα. «Κανονίστε να μείνετε εκεί λίγες μέρες μετά την κούρσα για να πιείτε και να φάτε χωρίς ανησυχίες για το σχέδιο διατροφής σας», προτείνει ο Ματ Ντοκτάντερ, ιδρυτής και διευθυντής αγώνων του «Destination Races».

Μάθετε την πορεία σας

Αναζητήστε λεπτομέρειες σχετικά με την διαδρομή του αγώνα προκειμένου να διαπιστώσετε αν το κλίμα και το έδαφος σας ταιριάζουν. Δεν είναι και το καλύτερο να βρεθείτε σε μια ξένη χώρα προκειμένου να λάβετε μέρος σε έναν Μαραθώνιο και να ανακαλύψετε πως οι συνθήκες του αγώνα είναι εκ διαμέτρου αντίθετες με τα αγωνιστικά σας προτερήματα και μειονεκτήματα.

Αφήστε τα αξιοθέατα για μετά τον αγώνα

Αγωνιστείτε πρώτα και αφήστε τα αξιοθέατα για αργότερα, όπως θα σας συμβούλευε και η δρομέας και μπλόγκερ Τζόρνταν Φόστερ. «Ο Μαραθώνιος του Παρισιού το 2017 ήταν το πρώτο μου ταξίδι στο εξωτερικό και ήμουν ενθουσιασμένη που θα βρισκόμουν σε μια τόσο όμορφη πόλη. Ποτέ δεν είχα πάει στο Παρίσι και ήθελα να δω κάποια αξιοθέατα μια ημέρα πριν τον αγώνα. Τελικά, κατέληξα να περπατάω με τις μέρες υπό πολύ ζεστές θερμοκρασίες, κάτι που δεν ήταν και ιδιαίτερα σοφή επιλογή όταν έπεται ένας αγώνας. Τον Σεπτέμβριο θα πάω στο Βερολίνο και δεν θα κάνω το ίδιο λάθος πάλι», τονίζει.

Χρησιμοποιείστε την εξερεύνηση της πόλης για την αποκατάστασή σας

Ένας πολύ καλός τρόπος για να ανακάμψεις έπειτα από μια κούρσα είναι – κατά μια ειρωνική έννοια- να συνεχίσεις να κινείσαι. Μετά τον αγώνα, μπορεί να νιώθετε πως το περπάτημα γύρω από μια πόλη είναι το τελευταίο πράγμα που θέλετε να κάνετε, αλλά τα αξιοθέατα είναι ένας φανταστικός τρόπος για να βοηθήσετε το σώμα σας να απαλλαγεί από το γαλακτικό οξύ και τους μυϊκούς πόνους της κούρσας.

Διαβάστε ακόμα: Εικόνες από τον Μαραθώνιο της Ρώμης – Το Runnfun.gr ήταν εκεί

Previous ArticleNext Article

Πώς ένας Βρετανός απέκτησε το σώμα των ονείρων του τρώγοντας junk food

Πώς ένας Βρετανός απέκτησε το σώμα των ονείρων του τρώγοντας junk food

Ένας Βρετανός πειραματίστηκε τρώγοντας καθημερινά επί ένα μήνα φαγητό που αγόραζε από φαστ-φουντ. Και το αποτέλεσμα του πειράματος, είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακό.

Ο Ryan Williams, από το Τσέλτεναμ της Αγγλίας, αποφάσισε να αλλάξει για έναν μήνα τις διατροφικές του συνήθειες, τρώγοντας αποκλειστικά και μόνο από τα McDonald’s. Ξόδευε περίπου 20 δολάρια ημερησίως για το φαγητό του και μέσα στο μήνα δοκίμασε τουλάχιστον από μια φορά όλα τα εδέσματα που περιείχε το μενού.

Φρόντιζε να μην ξεπερνά τις θερμίδες που έπρεπε να καταναλώνει ημερησίως βάσει του βάρους του, ενώ κάθε πρωί έκανε γυμναστική για μια ώρα.

Το αποτέλεσμα στο τέλος του μήνα, όταν ολοκληρώθηκε το πείραμα, ήταν άκρως εντυπωσιακό, καθώς ο 29χρονος υπάλληλος ταχυδρομείου κατάφερε να χάσει 7,3 κιλά καθώς επίσης και 2% του σωματικού του λίπους. Το πιο εντυπωσιακό δε είναι οι «six-pack» κοιλιακοί που απέκτησε. «Το αποτέλεσμα αποδεικνύει ότι το φαγητό από φαστ-φουντ δεν είναι απαραιτήτως κακό», λέει ο ίδιος.

Το πείραμά του έρχεται ως απάντηση στο ντοκιμαντέρ «Super Size Me» του Morgan Spurlock, που κυκλοφόρησε τον Μάϊο του 2004 και το οποίο ήθελε να δείξει τις βλαβερές συνέπειες που έχει συνολικά στην υγεία ενός ατόμου η κατανάλωση σε καθημερινή βάση φαγητού από τα McDonald’s.

Πηγή: newsbeast.gr

Αθλητική γιορτή για τα παιδιά στην Αμοργό

Αθλητική γιορτή για τα παιδιά στην Αμοργό

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στην Αμοργό το διήμερο 8&9 Οκτωβρίου μια ξεχωριστή εκδήλωση. Ο Δήμος Αμοργού με την υποστήριξη του Amorgos trail challenge και των Προεδρείων Συλλόγων Γονέων και κηδεμόνων των σχολειών όλου του νησιού διοργάνωσαν για πρώτη φορά μια αθλητική πανδαισία για τα παιδιά τους.

Επίσημη καλεσμένη ήταν η Ράνια Ρεμπούλη , η Ελληνίδα Πρωταθλήτρια Μαραθωνίου δρόμου που ασχολήθηκε αποκλειστικά με τα παιδιά του Δημοτικού όπως και τα μικρότερα που μάλλον το ευχαριστήθηκαν ακόμη περισσότερο. Αγόρια και κορίτσια έδωσαν τον καλύτερο αθλητικό τους εαυτό και πέρασαν όλες τις αθλητικές δοκιμασίες με απόλυτη επιτυχία.

Σκοπός της συγκεκριμένης εκδήλωσης ήταν, τα παιδιά της Αμοργού να μπουν στο πνεύμα του αθλητισμού με την καθοδήγηση της Ελληνίδας Πρωταθλήτριας , ώστε να βάλουν βάσεις για ένα σπουδαίο αθλητικό μέλλον.

Στις δηλώσεις της, η  Ράνια Ρεμπούλη είπε πως «Θέλουμε να περάσουμε το πνεύμα του αθλητισμού στα παιδιά της Αμοργού αλλά και στους γονείς τους. Ήρθαμε εδώ ως καλεσμένοι του Δήμου Αμοργού (Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης), με αυτόν τον σκοπό , όπως επίσης συμφωνήσαμε για μια σειρά αντίστοιχων αθλητικών δράσεων, για να μην αφήσουμε τα παιδιά να ξεχαστούν και να τα κρατήσουμε σε εγρήγορση, και σε αγωνία μέχρι την επόμενη φορά.

Το αποκορύφωμα , ήταν το δρομικό κομμάτι της εκδήλωσης το San-ta Rifakia, που τα παιδιά έτρεξαν μία απόσταση 1.000 περίπου μέτρων με προορισμό την αίθουσα πολλαπλών χρήσεων «Άννα Συνοδινού», όπου τα περίμεναν δώρα και εκπλήξεις, από τον αγαπητό σε όλους «Αγιο Βασίλη».

Ολοκληρώνοντας τις σκέψεις μου, θα σας πω , πως είμαι απόλυτα ικανοποιημένη με το αποτέλεσμα και ήδη άρχισα να επεξεργάζομαι την επόμενη επίσκεψη στην Αμοργό. Ευχαριστώ από καρδιάς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για την ευκαιρία που μας έδωσαν και την εγκάρδια φιλοξενία. Καλές γιορτές σε όλους».

Καλά Χριστούγεννα και από εμάς και ευχάριστες στιγμές για όλους μας».

Αθλητικά παπούτσια ή μπουκέτα;

Αθλητικά παπούτσια ή μπουκέτα;

Ο MFF – είναι τα αρχικά του Mr. Flower Fantastic – είναι ένας ανώνυμος καλλιτέχνης. Γεννήθηκε στο Κουίνς της Νέας Υόρκης και έγινε γνωστός όταν μετέτρεψε το Air Max 97 που φορούσε η Σερένα Ουίλιαμς στο US Open σε ένα αριστούργημα από λουλούδια.

Τοποθετεί μπουμπούκια πάνω σε γνωστά, για την ακρίβεια διάσημα αθλητικά παπούτσια. Χρησιμοποιεί τουλίπες, τριαντάφυλλα, κρίνους, ορχιδέες, γαρύφαλλα και μια ποικιλία άλλων λουλουδιών από την Τουρκία, τη Μέση Ανατολή, την Καραϊβική, τη Βόρεια και Νότια Αμερική.

Οι μνήμες από τα λουλούδια στο σπίτι του και από τους κήπους με λουλούδια στη γειτονιά του είναι ζωντανές για τον MFF. Εξηγεί ότι η ανάγκη του να παραμείνει στην ανωνυμία έχει να κάνει με το ότι επιθυμεί το επίκεντρο της προσοχής να είναι αυτό το «δυνατό παγκόσμιο δώρο των λουλουδιών στην ανθρωπότητα».

«Λένε ότι τα λουλούδια είναι η μνήμη της γνώσης της αλήθειας και κάθε σπόρος ξεκινά με ένα λουλούδι» υπογραμμίζει. «Σ’ όλη την ιστορία, τα λουλούδια προορίζονταν να φέρουν ειρήνη. Με την τέχνη μου, αυτό είναι που θέλω να κάνω».

Send this to a friend