«Ο μαραθώνιος κατέστρεψε το καλοκαίρι μου και… τον αγαπώ γι’ αυτό»

«Ο Μαραθώνιος κατέστρεψε το καλοκαίρι μου και... τον αγαπώ γι' αυτό»

Ο Ντέιβ Χολμς είναι σεναριογράφος, παραγωγός, ηθοποιός και γενικότερα, άνθρωπος της τηλεόρασης. Ταυτόχρονα είναι ερασιτέχνης δρομέας. Τις προηγούμενες ημέρες έτρεξε και μάλιστα με εξαιρετική παρουσία στον Μαραθώνιο της Νέας Υόρκης στον οποίο και πήρε μέρος.

Ο Χολμς έγραψε ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο στο runnersworld.com στο οποίο αναφέρθηκε στην καλοκαιρινή του προετοιμασία, η οποία μοιάζει αρκετά με αυτή που κάνουν οι δρομείς για τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, αφού ο μαραθώνιος της Νέας Υόρκης γίνεται λίγες ημέρες νωρίτερα.

Το κείμενό του αναλυτικά:

«Φέτος έτρεξα τον δεύτερο Μαραθώνιό μου στην Νέα Υόρκη. Η αλήθεια είναι πως μόνο καλά λόγια μπορώ να πω για τους φθινοπωρινούς μαραθώνιους. Από τη μία, είναι η πιο εμπνευσμένη, προκλητική και ενθουσιώδης ευκαιρία να καταστρέψετε ολόκληρο το καλοκαίρι σας. Από την άλλη θα περάσετε τη γραμμή τερματισμού με μια αίσθηση ολοκλήρωσης που ποτέ δεν είχατε φανταστεί. Θα φορέσετε το μετάλλιο και θα νιώσετε μια πρωτόγνωρη περηφάνια. Θα αποκτήσετε αναμνήσεις και θα βιώσετε ιστορίες που θα τις λέτε για μια ζωή. Θα σας μείνουν φωτογραφίες του εαυτού όπου θα μοιάζετε σαν να έχετε μόλις πέρασει από μια σκληρή ανάκριση.

Στα τέλη της άνοιξης, όταν ο καιρός θα έχει αρχίσει να γίνεται ζεστός, κάθε Σάββατο ή Κυριακή θα ξυπνάτε νωρίτερα σε σχέση ακόμα και με τις καθημερινές που πηγαίνετε στη δουλειά σας, θα βάζετε τα παπούτσια σας και θα ξεκινάτε προπόνηση. Μία φορά την εβδομάδα, ο στόχος σας θα είναι να τρέξετε παραπάνω από το κανονικό και στη συνέχεια, εφόσον το έχετε καταφέρει, θα προσπαθείτε να τρέξετε μερικά χιλιόμετρα παραπάνω. Θα είναι μια αποστολή γύρω από την οποία θα περιστρέφεται ολόκληρη η εβδομάδα σας.

Είναι δύσκολο αλλά μου αρέσει. Μου άρεσε πάντα αυτή η διαδικασία και ποτέ δεν μου άρεσε παραπάνω από εκείνη την ημέρα που εξαιτίας της είχε καταστραφεί ένα ταξίδι μου στο Λονδίνο. Πρέπει να ξεκαθαρίσω εδώ ότι το Λονδίνο είναι η αγαπημένη μου πόλη στον πλανήτη. Είναι μια πόλη με τεράστια ιστορία, με μπόλικο πολιτισμό και γεμάτη ευκαιρίες να επισκεφθείς άπειρες παμπ. Ήμουν εκεί για το Φεστιβάλ Podcast του Λονδίνου, ανάμεσα σε πάρα πολλούς ραδιοτηλεοπτικούς οργανισμούς, συγγραφείς και δημιουργούς κόμικς από όλο τον κόσμο. Ήμουν με ανθρώπους που μου άρεσε να μιλάω μαζί τους κάθε βράδυ κάτι που όντως έκανα από το τελευταίο μου βράδυ στην πόλη όταν και έπρεπε ετοιμάσω τις βαλίτσες μου και να κοιμηθώ. Το επόμενο πρωί, ακολούθησα μια διαδρομή μέσα από τους δρόμους του Ανατολικού Λονδίνου και τους κοιτούσαμε μεγαγχολία.

Και μέσα σε περίπου 20 λεπτά κάτι μαγικό είχε συμβεί. Επειδή είχα κουραστεί να αποφεύγω τους περαστικούς με τους οποίους ερχόμουν πρόσωπο με πρόσωπο και ταυτόχρονα έπρεπε να έχω το μυαλό μου στο να μην με πατήσει κάποιο αμάξι, βγήκα από τον κεντρικό δρόμο. Και άρχισα να τρέχω για μερικά στενά κοιτώντας τμήματα της πόλης που ήδη ήξερα. Στη συνέχεια, άρχισα να εξερευνώ τα γειτονιές που δεν είχα δει ποτέ. Βρήκα μέρη που μόνο ένας ντόπιος θα γνώριζε και τελικά έφτασα στο Victoria Park, ένα πανέμορφο καταπράσινο χώρο όπου έτρεξα μαζί σε άλλους δρομείς, μερικοί από τους οποίους φαινόταν να έχουν μόλις βιώσει την ίδια εμπειρία με εμένα.

Έτσι, γνώρισα την αγαπημένη μου πόλη λίγο καλύτερα. Μπορεί να έχασα το ξενύχτι της προηγούμενης Παρασκευής, κάτι που αρχικά μετάνιωνα, αλλά τελικά κέρδισα ένα αξέχαστο πρωινό ως αντάλλαγμα.

Όταν γύρισα στις ΗΠΑ έκανα ακριβώς το ίδιο: ξεκίνησα να τρέχω σε μέρη του Λος Άντζελες που δεν τα ήξερα, μια πόλη που δεν μπορείς να την εξερευνήσεις με ευκολία μέσα από ένα αμάξι. Γνώρισα διάφορες γειτονιές του Λος Άντζελες, πήρα μια ιδέα για το πως ζουν οι άνθρωποι σε αυτές, έμαθα νέα πράγματα για το μέρος όπου ζω και απέφυγα διάφορες λάθος αποφάσεις που θα μπορούσα να έχω πάρει σε παρασκευάτικες βραδινές εξόδους.

Ναι, η προπόνηση για έναν μαραθώνιο θα σας αποσυντονίσει εντελώς, θα σας βγάλει έξω από το καθιερωμένο σας πρόγραμμα. Όμως αυτό γιατί είναι απαραίτητα κακό;».

Previous ArticleNext Article

Την Κυριακή 15 Μαρτίου ξεκινούν οι εγγραφές του Faethon Olympus Marathon

Η οργανωτική επιτροπή του αγώνα σας ενημερώνει ότι την Κυριακή 15 Μαρτίου και ώρα 00:01 π.μ. ανοίγουν οι εγγραφές για τον κορυφαίο Sky Running αγώνα της Ελλάδας, τον 9o Faethon Olympus Marathon. Οι εγγραφές θα διαρκέσουν μέχρι την Παρασκευή 15 Μαΐου.

O F.O.M είναι ένα trail running event γεμάτο έντονες συγκινήσεις και πραγματικές αθλητικές ιστορίες που διαδραματίζονται στις αλπικές κόψεις του Θεσσαλικού Ολύμπου. Κάθε χρόνο πολλοί Έλληνες και ξένοι αθλητές εμπνέονται από τη μοναδικότητα του Ολύμπου και της αέρινης διαδρομής που για 30 χλμ. κινείται πάνω από τα 2000 μ. υψόμετρο και  στήνονται στην εκκίνηση προκειμένου να ανακαλύψουν τα όρια τους και  να ζήσουν την εμπειρία του «Τρέχοντας μεταξύ ουρανού και γης» στο βουνό των Θεών. Όσοι από εσάς θέλουν να ζήσουν αυτό το Sky Running ταξίδι και να τρέξουν στα μονοπάτια του μυθικού βουνού δεν έχουν παρά να δηλώσουν συμμετοχή στην επίσημη ιστοσελίδα μας www.faethonolympusmarathon.gr  

Το 2020  το αγωνιστικό διήμερο του FAETHON OLYMPUS MARATHON θα πραγματοποιηθεί στις 11-12 Ιουλίου. Θα διεξαχθούν και οι τρείς πλέον αγώνες υψηλών προδιαγραφών του αγωνιστικού διημέρου. 

FAETHON (44km, +3600μ) [Βαθμοί ITRA 2]

Αποτελεί τον βασικό αγώνα της διοργάνωσης, μιας και είναι ο απόλυτος sky running αγώνας της χώρας μας! Τα 30 από τα 44 χλμ. διεξάγονται πάνω από τα 2000μ. υψόμετρο, ενώ οι αθλητές διασχίζουν 10 κορυφές πάνω από τα 2000 μ., μεταξύ των οποίων και το «Σκολιό» (υψόμετρο 2911 μ.), τη δεύτερη ψηλότερη κορυφή της Ελλάδος.  Κόστος συμμετοχής: 40 ευρώ το απλό πακέτο, 45 ευρώ με μεταφορά με λεωφορείο από Αθήνα.

RUPICAPRA (20km, +1500μ) [Βαθμοί ITRA 1]

Πρόκειται για έναν ημιμαραθώνιο, μικρογραφία του μεγάλου του αδερφού του F.O.M. Ξεκινώντας από τον Κοκκινοπλό διασχίζει το Ε4 μέχρι περίπου τα 2300 μ. όπου στη συνέχεια το αφήνει για να ακολουθήσει τις ατελείωτες κόψεις του Δυτικού Ολύμπου με ψηλότερο σημείο την Κορυφή Φλάμπουρο (υψόμετρο 2455 μ.). Στη συνέχεια βυθίζεται απότομα μέχρι το χωριό Κοκκινοπλός.

Κόστος συμμετοχής: 20ευρώ το απλό πακέτο, 25ευρώ με μεταφορά με λεωφορείο από Αθήνα.

FAETHON TRAIL (14km, +400m) – Σάββατο 11 Ιουλίου 2020

Ο Faethon Trail  αγώνας των 15 χλμ. απευθύνεται σε λιγότερο έμπειρους αθλητές ή άτομα που θέλουν να γευτούν την εμπειρία ενός ορεινού αγώνα τρεξίματος. Από το 2019 έχει  προστεθεί ηλεκτρονική χρονομέτρηση και θα δοθεί τεχνικό μπλουζάκι Dynafit σε όλους τους συμμετέχοντες. οι εγγραφές και πληρωμές θα γίνονται ηλεκτρονικά όπως και στους δύο μεγαλύτερους αγώνες στην επίσημη ιστοσελίδα μας www.faethonolympusmarathon.gr

Κόστος συμμετοχής : 10,00 ευρώ

Ενημέρωση για τα λεωφορεία από Αθήνα

Φέτος η διοργάνωση θα ναυλώσει 2 λεωφορεία από Αθήνα, 50 θέσεων το καθένα (σύνολο 100 άτομα). Το αντίτιμο για τη μεταφορά από την Αθήνα ορίζεται στα 5 ευρώ ανά άτομο. Έτσι, όσοι δηλώσουν συμμετοχή στον FAETHON (44km) και επιθυμούν το πακέτο συμμετοχής με τη μεταφορά με λεωφορείο από Αθήνα θα πρέπει να καταθέσουν στην Τράπεζα το αντίτιμο των 45 ευρώ.

Αντίστοιχα, όσοι δηλώσουν συμμετοχή στον RUPICAPRA (20km) και επιθυμούν το πακέτο συμμετοχής με την μεταφορά με λεωφορείο από Αθήνα θα πρέπει να καταθέσουν στην Τράπεζα το αντίτιμο των 25 ευρώ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Η μεταφορά αφορά μόνο μετακίνηση από Αθήνα και περιοχές που βρίσκονται πάνω στη διαδρομή Αθήνα- Ελασσόνα!

Αφού καταβληθεί το κόστος συμμετοχής στην Τράπεζα, εν συνεχεία για να εξασφαλίσετε θέση στο λεωφορείο επικοινωνείτε με τον υπεύθυνο λεωφορείων Κ. Φουρκιώτη στο τηλ. 6944641873.

Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας για τις 100 θέσεις των λεωφορείων!

Ραντεβού στον Κοκκινοπλό το δεύτερο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου στον 9ο Faethon Olympus Marathon!

Για τον F.O.M (ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΣΟΥΡΕΚΑΣ)

Η οργανωτική επιτροπή του αγώνα

Φαινόμενο EPOC: Τι είναι και πως επηρεάζει τους δρομείς;

Φαινόμενο EPOC: Τι είναι και πως επηρεάζει τους δρομείς;

Όταν ολοκληρώνετε μια έντονη άσκηση, γνωρίζετε πως έχετε κάψει ένα σημαντικό αριθμό θερμίδων. Αυτό που ωστόσο ίσως δεν συνειδητοποιείτε είναι ότι το σώμα σας συνεχίζει να καίει θερμίδες ακόμα μετά την άσκηση.

Αυτή η διαδικασία ονομάζεται υπερβολική κατανάλωση οξυγόνου μετά την άσκηση (EPOC), και είναι αυτό που γενικά αναφέρεται ως «επίδραση μετάκαυσης».

Δυο πιστοποιημένοι ειδικοί για την αντοχή και την εκγύμναση αναλύουν τα βασικά στοιχεία για το τι είναι πραγματικά το EPOC και τι σημαίνει για τους δρομείς.

Τι είναι λοιπόν το EPOC;

Το EPOC είναι απλά ο τρόπος που το σώμα σας απενεργοποιείται μετά την άσκηση. Τα σώματά μας χρησιμοποιούν οξυγόνο για να παράξουν ενέργεια ενώ ασκούμαστε και όσο περισσότερο οξυγόνο χρησιμοποιείται σε μια άσκηση τόσο και περισσότερες θερμίδες καίγονται.

«Μετά την άσκηση, το σώμα σας χρειάζεται να αποκαταστήσει την ισορροπία των ορμονών του, τα αποθέματα καυσίμων του και τους κατεστραμμένους μυϊκούς ιστούς και τα κύτταρα, ώστε να επιστρέψει στην κανονική του κατάσταση», όπως τονίζει η Τζανέτ Χάμιλτον, ιδιοκτήτρια της Running Strong, μιας εταιρείας που προσφέρει υπηρεσίες καθοδήγησης και αποκατάστασης στους δρομείς. «Το σώμα σας εξαντλεί την ενέργειά του για την επίτευξη ενός στόχου και αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το σώμα σας να συνεχίζει να καίει θερμίδες ακόμη και μετά την ολοκλήρωση της προπόνησης».

Για να καταστεί ευκολότερη η κατανόηση του EPOC, ο ειδικός Πιτ Μακ Καλ συγκρίνει το ανθρώπινο σώμα με ένα αυτοκίνητο: «Αν διανύσετε μια μεγάλη απόσταση με το αυτοκίνητό σας και στη συνέχεια το σβήσετε, δεν θα κρυώσει αυτόματα. Θα εξακολουθήσει εξακολουθεί να είναι ζεστό για αρκετή ώρα. Κάπως έτσι λειτουργεί και το ανθρώπινο σώμα».

Πώς επηρεάζει τους δρομείς το EPOC;

«Όσο πιο έντονη είναι η προπόνησή σας, τόσο περισσότερο και το EPOC που θα έχετε. Αν κάνετε έντονες ασκήσεις ταχύτητας ή αντοχής, θεωρητικά η ενέργεια των μυών σας θα πρέπει να έχει εξαντληθεί μέχρι το τέλος του προγράμματός σας», λέει ο Μακ Καλ.

Φαινόμενο EPOC: Τι είναι και πως επηρεάζει τους δρομείς;

Η ποσότητα των θερμίδων που ο μέσος άνθρωπος καίει μέσω του EPOC είναι πολύ παραπάνω από όσο νομίζετε. «Αν κάνετε μια μέτρια έως σκληρή προπόνηση, το EPOC σας μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 10 ώρες και μπορεί αν χάσετε μέχρι και 20 θερμίδες ανά ώρα, δηλαδή περίπου 150 μέχρι 200 θερμίδες συνολικά», τονίζει ο Μακ Καλ ενώ σύμφωνα με μια έρευνα, οι ποδηλάτερς και οι δρομείς που κάνουν υψηλής έντασης προπόνηση καίνε από 45 μέχρι 65 θερμίδες μέσα στις δύο πρώτες ώρες μετά την προπόνηση.

Από την άλλη, η επίδραση του EPOC έπειτα από μια μεγάλη μεν αλλά πιο αργή πορεία δε, δεν είναι τόσο μεγάλη, καθώς δεν έχετε σπαταλήσει όλη την ενέργεια των μυών σας κατά τη διαδρομή.

Συμπερασματικά…

Αν είστε δρομείς, πρέπει να γνωρίζετε όσο περισσότερο υψηλής έντασης είναι οι προπονήσεις που κάνετε σε τακτική βάση, τόσο πιο αποτελεσματικό είναι το EPOC που συντελείται στο σώμα σας. Σε βάθος χρόνου μπορεί να σας βοηθήσει να ενισχύσετε την αντοχή, τη δύναμη και την ταχύτητά σας.

Διαβάστε ακόμα: Τι είναι το φαινόμενο runger που αντιμετωπίζουν συχνά οι δρομείς;

Πηγή: www.runnersworld.com

x

Send this to a friend