Γρήγορο περπάτημα και τρέξιμο “σκοτώνουν” την κατάθλιψη

Γρήγορο περπάτημα και τρέξιμο "σκοτώνουν" την κατάθλιψη

Μεταξύ τους οι δρομείς το συζητούν συχνά. Το γεγονός ότι το τρέξιμο δρα και ως ψυχοθεραπεία, δεν είναι κάτι καινούριο για όσους τρέχουν. Μελέτες, ωστόσο, που έγιναν επιβεβαιώνουν το γεγονός.

Η σωματική άσκηση αποτελεί -για μερικούς ανθρώπους τουλάχιστον- μια αποτελεσματική θεραπεία της κατάθλιψης, ενώ λειτουργεί ακόμη και προληπτικά, σύμφωνα με τρεις νέες επιστημονικές έρευνες.

Τακτική άσκηση

Οι μελέτες, που πήραν υπόψη τους στοιχεία για πάνω από ένα εκατομμύρια άτομα, επιβεβαιώνουν ότι η τακτική άσκηση ασκεί τέτοια επίδραση στον οργανισμό και στον ψυχισμό, που κάνει τους ανθρώπους πιο ανθεκτικούς απέναντι στην κατάθλιψη.

Μια προηγούμενη μεγάλη μελέτη του 2013 δεν είχε καταφέρει να καταλήξει σε οριστικό συμπέρασμα κατά πόσο η άσκηση αποτελεί αντίβαρο στην κατάθλιψη. Κάποιες μικρότερες έρευνες είχαν δείξει ότι η άσκηση βελτιώνει τα συμπτώματα της σοβαρής κατάθλιψης.

Οι νέες μελέτες (μετα-αναλύσεις), που αξιολόγησαν όλα τα πιο πρόσφατα δεδομένα, σύμφωνα με τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης», φαίνεται να διευθετούν οριστικά το ζήτημα, δείχνοντας ότι ένας άνθρωπος στα πρόθυρα της κατάθλιψης έχει κάθε λόγο να ασκείται συχνά.

Οι τρεις έρευνες δημοσιεύθηκαν αντίστοιχα στα ιατρικά περιοδικά “Preventive Medicine”, “Journal of Psychiatric Research” και “Neuroscience and Behavioral Reviews”.

Γρήγορο περπάτημα και τρέξιμο "σκοτώνουν" την κατάθλιψη

Οι τρεις νέες έρευνες

Η πρώτη μελέτη διαπίστωσε ότι οι πιο αγύμναστοι άνθρωποι (άνδρες και γυναίκες) έχουν κατά μέσο όρο 75% μεγαλύτερη πιθανότητα να διαγνωσθούν με κατάθλιψη, σε σχέση με τους πιο γυμνασμένους. Όσοι βρίσκονται κάπου στη μέση από πλευράς σωματικής άσκησης, έχουν 25% μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν κατάθλιψη.

Η δεύτερη μελέτη συμπέρανε ότι η άσκηση, ιδίως η μέτριας έντασης (δυναμικό περπάτημα, τζόκινγκ κ.α), που μπορεί ο καθένας να την ολοκληρώσει, έχει σημαντική θετική επίδραση στην κατάθλιψη.

Η τρίτη έρευνα, που μελέτησε δείγματα αίματος σε άτομα με κατάθλιψη πριν και μετά τη σωματική άσκηση, έδειξε αφενός μια σημαντική μείωση στα επίπεδα της φλεγμονής και αφετέρου μια αύξηση των ορμονών και άλλων βιοδεικτών που υποδηλώνουν ψυχική υγεία.

Ανοιχτό παραμένει το ερώτημα αν υπάρχει κάποιος ιδανικός τύπος άσκησης ή κάποια ιδανική χρονική διάρκεια για την πρόληψη και θεραπεία της κατάθλιψης, ωστόσο, το τρέξιμο, το τζόκινγκ και το περπάτημα εκτός γυμναστηρίου, φαίνεται να έχουν τον πρώτο λόγο…

Διαβάστε ακόμα:Τρέξιμο ή περπάτημα για απώλεια κιλών και κάψιμο λίπους;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Αντίστροφη μέτρηση για το Coast to Coast Race, μην το χάσεις!

Ο Σύλλογος δρομέων υγείας Ιεράπετρας βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να διοργανώσει για 3η φορά ένα πολιτιστικό – τουριστικό δρώμενο μαζικού αθλητικού χαρακτήρα , όπως αρμόζει στις ιδέες και αρχές μας.

Στις 24 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024 θα πραγματοποιηθεί το Coast to Coast Race και οι προετοιμασίες για τον αγώνα βρίσκονται στην τελική ευθεία.

Οι εγγραφές συνεχίζονται κανονικά. Μην χάσεις την ευκαιρία να τρέξεις από από την Βόρεια πλευρά της Κρήτης στη Νότια και να ζήσεις μια μοναδική εμπειρία.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες και κάντε την εγγραφή σας ΕΔΩ

Μία αγωνιστική διαδρομή από τις ομορφότερες και πιο γραφικές στην πανέμορφη Ανατολική Κρήτη. Με εκκίνηση από την παραλία της Παχιάς Άμμου στο Βόρειο Κρητικό πέλαγος , διανύει το στενότερο σημείο της Κρήτης και με φόντο το εκθαμβωτικό φαράγγι του Χα, περνάει μέσα από το χωριό της Επισκοπής, κατευθύνεται προς το Πάνω Χωριό και στην συνέχεια κατηφορίζει στο Κάτω Χωρίο.

Ακολουθώντας τον κεντρικό δρόμο στρίβει και περνάει από το Κεντρί με τελικό προορισμό την πόλη της Ιεράπετρας. Φτάνοντας στην πόλη τα τελευταία 4 χιλιόμετρα είναι μια μικρή γνωριμία με την πόλη καθώς περνάει από τα πιο σημαντικά αξιοθέατά της και καταλήγει στο πάρκο Μίνως, αγγίζοντας πλέον το νότιο Κρητικό Πέλαγος (Λιβυκό πέλαγος) και έχοντας ολοκληρώσει μια διαδρομή που ενώνει την βόρεια με την νότια ακτή της Ανατολικής Κρήτης!

Δείτε περισσότερες πληροφορίες και κάντε την εγγραφή σας ΕΔΩ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Tsaritsani Trails: Στην τελική ευθεία οι εγγραφές

Λιγότερο από ένας μήνας απόμένει για το κλείσιμο των εγγραφών στους αγώνες Tsaritsani Trails που θα διεξαχθούν στις 7 Απριλίου 2024. Επιλέξτε μια από τις τρεις διαδρομές που σας ταιριάζουν,

Koukouli Trail 32 km
Louki trail 17 km
Alonaki trail 9 km
με βαθμολογία ITRA – International Trail Running Association .

Φυσικά δεν ξεχνάμε τούς μικρούς μας φίλους που θα λάβουν μέρος στον παιδικό αγώνα kids fun run απόστασης 1 χλμ.

Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend