Πέντε υγιεινές τροφές που μπορούν να γίνουν… εφιάλτης

Πέντε υγιεινές τροφές που μπορούν να γίνουν... εφιάλτης

Μπορεί όλοι να θέλουμε να τρώμε υγιεινά, όμως αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Ακόμα και αν κάποιος θέλει να βελτιώσει τις διατροφικές του συνήθειες, υπάρχουν ορισμένες τροφές, οι οποίες δεν είναι τόσο «αθώες» όσο φαίνονται. Παρακάτω ακολουθούν πέντε τρόφες που «μεταμφιέζονται» σε υγιεινές, αλλά και τρόποι που μπορείτε να τις αντικαταστήσετε.

Γιαούρτια με φρούτα

Το ασβέστιο είναι ένα θρεπτικό συστατικό, το οποίο το βρίσκουμε κυρίως στα γαλακτοκομικά προϊόντα. Μην πέφτετε στην παγίδα ότι σύμμαχός σας στην προσπάθεια αυτή είναι τα έτοιμα γιαούρτια με φρούτα. Βλέπετε, τα επιδόρπια γιαουρτιού που φαίνεται να έχουν φρούτα ορισμένες φορές περιέχουν γλυκαντικές ουσίες, που σας κάνουν να νομίζετε ότι τρώτε φρούτα.

Προσπαθήστε να βάλετε στην διατροφή σας το σκέτο άπαχο γιαούρτι για να μην λείπει από τον οργανισμό σας ασβέστιο, βιταμίνη D και πρωτεΐνη. Για καλύτερη γεύση μπορείτε να βάλετε μία κουταλιά μέλι ή καθαρό σιρόπι σφενδάμου, ακόμα και να προσθέσετε μόνοι σας ότι φρούτα επιθυμείτε.

Φυστικοβούτυρο με λίγα λιπαρά

Αν έχετε πάρει έστω και μία φορά στη ζωή σας φυστικοβούτυρο χαμηλό σε λιπαρά, από δω και πέρα πρέπει να υποσχεθείτε στον εαυτό σας ότι δεν θα το ξανακάνετε! Οταν το συγκεκριμένο προϊόν οταν περνάει από την σχετική επεξεργασία αλλοιώνεται, καθώς η προσθήκη ζάχαρης θεωρείται «απαραίτητη» για να αντισταθμίσει γευστικά την απουσία του λίπους. Αν δεν θέλετε να το βγάλετε από την διατροφή σας, μπορείτε να πάρετε ανάλατα φιστίκια, να τα αλέσετε και στο μείγμα που θα προκύψει να προσθέσετε λίγο αλάτι για καλύτερη γεύση.

Κεκάκια με πίτουρο

Τα κεκάκια ακούγονται ανθυγιεινά, όμως όταν συνοδεύονται από την λέξη «πίτουρο» όλα αλλάζουν. Το πίτουρο είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, είναι ελάχιστα επεξεργασμένο, ενώ κάνει καλό στην λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Ομως είναι υγιεινό όσο ακούγεται; Η απάντηση είναι «όχι», καθώς ένα κεκάκι από πίτουρο έχει περίπου 500 θερμίδες (κύρια αιτία είναι η ζάχαρη) και είναι χειρότερη επιλογή και από ένα μπισκότο σοκολάτας (τα γνωστά cookies).

Προσπαθήστε να αποφύγετε τα προϊόντα του εμπορίου και φτιάξτε τα μόνοι σας, προσθέτοντας ότι υλικό θέλετε στις ειδικές φόρμες που υπάρχουν για κεκάκια. Για καλύτερη γεύση μπορείτε να βάλετε από πάνω και λίγο γιαούρτι.

Γκρανόλα

Για όσους δεν γνωρίζουν η γκρανόλα είναι ένα μείγμα από δημητριακά, το οποίο μπορεί να εμπλουτιστεί καστανή ζάχαρη ή μέλι, κάποιους ξηρούς καρπούς, ακόμα και μπαχαρικά (κυρίως κανέλα). Το θέμα δεν είναι η ποιότητα της τροφής, αλλά η ποσότητά της. Οταν κάτι είναι υγιεινό και νόστιμο δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταναλώνεται χωρίς μέτρο. Προσπαθήστε να ελέγχετε τις μερίδες σας, καθώς μισό φλιτζάνι γκρανόλα αντιστοιχεί σε περισσότερες από 200 θερμίδες.

Smoothies

Ανήκουν στην ίδια κατηγορία με την γκρανόλα. Τα smoothies έχουν χαρακτηριστεί ως ένα ρόφημα που βοηθάει στο αδυνάτισμα και έχουν πολλά καλά, όμως χρειάζεται μεγάλη προσοχή τόσο στην δημιουργία τους όσο και στην κατανάλωσή τους. Καλό θα ήταν τα φρούτα που χρησιμοποιείτε σ’ αυτά να μην ξεπερνούν τις 300 θερμίδες, ενώ πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτική και στην προσθήκη ζάχαρης. Επιπλέον, η κατανάλωση δύο smoothies ημερησίως κρίνεται ικανοποιητική, αλλά ακόμα και εκεί πρέπει να υπάρχει μέτρο.

Διαβάστε ακόμα: Τροφές που έχουν τη φήμη του superfood και τελικά είναι junk food!

Previous ArticleNext Article

Αυτές είναι οι 20 πιο εθιστικές τροφές

O εθισμός σε συγκεκριμένα τρόφιμα χαρακτηρίζεται από συμπτώματα όπως είναι η απώλεια του ελέγχου επί της κατανάλωσής του, δηλαδή η δυσκολία να σταματήσει κανείς να τρώει παρότι έχει αυτή την επιθυμία.

Η απώλεια ελέγχου είναι ο λόγος που αρκετοί ερευνητές πιστεύουν ότι ορισμένες τροφές μπορεί να λειτουργούν στον εγκέφαλο όπως τα ναρκωτικά.

Φαίνεται μάλιστα ότι αυτό που προκαλεί τον εθισμό είναι ο συνδυασμός ζάχαρης, λίπους και αλατιού σε ένα τρόφιμο. Συνήθως στη φύση οι τροφές περιέχουν είτε πολύ ζάχαρη είτε πολύ λίπος. Σπάνια υπάρχουν τροφές που συνδυάζουν και τα δύο. Όμως τα επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν αρκετή ζάχαρη και λίπος μαζί (πίτσες, σοκολάτες, πατατάκι, κούκις, μπισκότα κλπ).

Ζάχαρη, λίπος, αλάτι…

Η ζάχαρη, το λίπος και το αλάτι (μαζί με τεχνητές ουσίες που προσθέτει η βιομηχανία τροφίμων) κάνουν ορισμένες τροφές υπεργευστικές και αυτό είναι ίσως η κύρια αιτία της παχυσαρκίας.

Το ενδιαφέρον είναι πως τα ποντίκια, όταν τους δίνεται ζάχαρη για ένα χρονικό διάστημα και μετά τους στερείται, εμφανίζουν στερητικό σύνδρομο αλλά δεν παχαίνουν. Καταφεύγουν στην υπερφαγία μόνο όταν η τροφή που τους δίνεται συνδυάζει ζάχαρη και λίπος μαζί (κούκις, μπισκότα, τσιπς σαλάμι κλπ).

Τα πιο εθιστικά τρόφιμα

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «PLoS One» κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το πιο εθιστικό φαγητό είναι η πίτσα.

Αμερικανοί ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, κατέγραψαν με ένα ερωτηματολόγιο που έδωσαν σε 504 άτομα ποια είναι τα πιο εθιστικά τρόφιμα. Οι εθελοντές κλήθηκαν να βαθμολογήσουν 35 τρόφιμα, ανάλογα με το πόσο τα θεωρούσαν εθιστικά, δηλαδή δεν μπορούσαν να σταματήσουν στο ένα κομμάτι, αλλά συνέχιζαν μέχρι να νιώσουν ότι θα σκάσουν από το πολύ φαγητό.

Οι ερευνητές συγκέντρωσαν τις απαντήσεις και έβγαλαν ένα μέσο όρο για κάθε τρόφιμο. Τα κατέταξαν σε μία κλίμακα από 1 έως 7, όπου 1 είναι το λιγότερο εθιστικό τρόφιμο και 7 το περισσότερο εθιστικό.

Το πιο εθιστικό τρόφιμο απ’ όλα αναδείχθηκε η πίτσα (μέση βαθμολογία 4,01), η σοκολάτα και τα πατατάκια (με 3,73), τα μπισκότα (με 3,71) και τα παγωτά (με 3,68).

Η λιγότερο εθιστική τροφή από τις 35 αναδείχθηκε το αγγούρι με 1,53 βαθμούς, τα καρότα (με 1,60), τα φασόλια (με 1,63), τα μήλα (με 1,66) και το καφέ ρύζι (με 1,74).

Από την κατάταξη καθίσταται σαφές πως όσο πιο επεξεργασμένο και γεμάτο λίπος μαζί με ζάχαρη είναι ένα τρόφιμο, τόσο πιθανότερο είναι να προκαλεί εθισμό. Τα τρόφιμα αυτά έχουν επίσης υψηλό γλυκαιμικό φορτίο (το γλυκαιμικό φορτίο λαμβάνει υπόψη το γλυκαιμικό δείκτη ενός τροφίμου και την ποσότητα των υδατανθράκων που περιέχεται σε μια μερίδα).

Οι 20 πιο εθιστικές τροφές σύμφωνα με τις απαντήσεις

Ο εθισμός στο φαγητό είναι κάτι αμφιλεγόμενο, ωστόσο η Άσλεϋ Γκέρχαρντ, επίκουρη καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Μίσιγκαν και επικεφαλής της μελέτης λέει πως πρόκειται για πραγματικότητα και όχι για μύθο.

Ο εθισμός στις τροφές ίσως είναι η κύρια αιτία του φαινομένου της παχυσαρκίας η οποία ουσιαστικά δεν υπήρχε στον άνθρωπο (σε επιδημικές διαστάσεις) πριν από έναν αιώνα. Μια άλλη βασική αιτία είναι η αντίσταση στη λεπτίνη που λειτουργεί κι αυτή στον εγκέφαλο αλλά με ένα τελείως διαφορετικό βιολογικό μηχανισμό.

Οι κορυφαίες τροφές για την υγεία της καρδιάς

Οι καρδιακές παθήσεις σκοτώνουν περισσότερους από 325.000 άντρες τη χρονιά, σύμφωνα με το Centers for Disease Control and Prevention. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι άντρες πεθαίνουν πιο συχνά από καρδιακά προβλήματα παρά από καρκίνο, κάνοντας την καρδιά το Νο1 κίνδυνο για την ζωή τους.

Μπορείς όμως να περιορίσεις τις πιθανότητες να εμφανίσεις καρδιακά προβλήματα, αρχίζοντας από μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή που μπορεί να θωρακίσει την καρδιά σου.

Γιατί η αυξομείωση του σωματικού βάρους απειλεί την καρδιά;

Μύρτιλο

Η φλεγμονή στα τοιχώματα των αρτηριών σου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για εμφράγματα, δηλώνει ο καρδιολόγος Adam Skolnick από το NYU Langone Medical Center. Μπορείς όμως να επιβραδύνεις την διαδικασία της φλεγμονής τρώγοντας ένα φλιτζάνι μύρτιλα την ημέρα, χάρη στα αντιοξειδωτικά τους. Αν δεν μπορείς να βρεις φρέσκα, τα κατεψυγμένα είναι το ίδιο αποτελεσματικά. Πρόσθεσε τα στο πρωινό σου, στα δημητριακά ή στο γιαούρτι σου.

Παντζάρι

Αυτές οι έντονες μωβ ρίζες βοηθούν σημαντικά τη καρδιά σου, χάρη στους νιτρίτες που απελευθερώνουν στο αίμα σου, βελτιώνοντας την ροή του. Σε μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Hypertension, τα οφέλη του παντζαριού βοηθούν στην μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Ξηροί καρποί

Τα αμύγδαλα, τα καρύδια και τα φιστίκια είναι σούπερ τροφές για την υγεία της καρδιάς σου. Οι άνθρωποι που καταναλώνουν μια χούφτα ξηρούς καρπούς 5 φορές τη βδομάδα τείνουν να πεθαίνουν λιγότερο από καρδιακά προβλήματα κατά 29%, συγκριτικά με εκείνους που τα αποφεύγουν. Οι ξηροί καρποί περιέχουν καλά λιπαρά για την καρδιά, πρωτεΐνη και φυτικές ίνες. Κατανάλωσε τα ωμά και ανάλατα για να βελτιώσεις την υγεία της καρδιάς σου.

Λιπαρά ψάρια

Ο σολομός, η σαρδέλα, ο τόνος είναι μερικά ψάρια πλούσια σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, τα οποία όπως έχει αποδειχτεί βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς σου. Κατανάλωσε τα 2 φορές την βδομάδα.

Ποια αθλήματα είναι καλύτερα για την καρδιά;

Όσπρια

Όλα τα όσπρια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες τα οποία μειώνουν την χοληστερόλη σου και βελτιώνουν την καρδιά σου. Κατανάλωσε 5 με 10 γρ. φυτικών ινών την ημέρα για να κάνεις την καρδιά σου δυνατή σαν πέτρα!

Διαβάστε επίσης: Κάθε λεπτό τρεξίματος βοηθά την υγεία της καρδιάς

x
Send this to a friend