Επιστημονικές απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις των δρομέων για τον Κορωνοϊό 588

Ενώ η πανδημία του Κορωνοϊού συνεχίζει να εξαπλώνεται, προκαλώντας την αναβολή και την ακύρωση αγώνων και πολλών άλλων μεγάλων γεγονότων, αναρωτιέστε τι πρέπει να κάνετε για την προσωπική σας υγεία και πώς αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει την προπόνησή σας.

Το runnersworld.com με τη βοήθεια του David Nieman καθηγητή υγείας στο Appalachian State University και διευθυντή του Εργαστηρίου Ανθρώπινου Δυναμικού στην Ερευνητική Σχολή της Βόρειας Καρολίνας και αυτή του Brian Labus, Ph.D., MPH, επίκουρου καθηγητή στη Σχολή Δημόσιας Υγείας στο Πανεπιστήμιο της Νεβάδα του Λας Βέγκας, δίνει απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα.

Είναι ασφαλές να τρέξω έξω;

Σίγουρα είναι ασφαλέστερο να είσαι έξω όταν πρόκειται για μετάδοση ασθένειας. Όταν οι άνθρωποι συγκεντρώνονται μαζί και κάποιος φτερνίζεται ή βήχει, τα σταγονίδια μπαίνουν σε αντικείμενα που αγγίζουν οι άνθρωποι και έπειτα οι άνθρωποι αγγίζουν το πρόσωπό τους, εξηγεί ο Nieman. Το καλύτερο σχέδιο είναι τα τρέχετε μόνος ή σε πολύ μικρές ομάδες στη φύση και αυτό, όμως, με πολύ μεγάλη προσοχή. Που σημαίνει ότι κρατάμε απόσταση από τον συναθλητή μας, δεν πίνουμε από το ίδιο μπουκάλι νερό και φυσικά προσέχουμε να μην αγγίζουμε το πρόσωπό μας σε κάθε περίπτωση.

Πρέπει να αποφύγω να τρέχω σε ομάδα;

Η έκθεσή σας μαζί με άλλους ανθρώπους στην κατάσταση που βρισκόμαστε θα πρέπει να είναι η ελάχιστη δυνατή. Φυσικά δεν χρειάζεται να πούμε ότι κάποιος που έχει πυρετό ή βήχα πρέπει να μένει σπίτι του.

Η Μαρία Πολύζου γράφει για το τρέξιμο στις μέρες του Κορωνοϊού

Μπορώ να τρέξω έξω αν είμαι σε καραντίνα;

Η προπόνηση 30 έως 60 λεπτών μέτριας δραστηριότητας μπορεί να βοηθήσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, αλλά καλό είναι όσοι νοσούν και βρίσκονται σε καραντίνα να επιλέγουν τρόπους να γυμναστούν στο σπίτι και όχι να βγαίνουν έξω. Εννοείται ότι αν τα συμπτώματα είναι έντονα (π.χ. υψηλός πυρετός), απαγορεύεται η σωματική άσκηση. Είναι μύθος ότι μπορείς να «κερδίσεις» τον ιό με γυμναστική αν νοσείς.

Πρέπει να αποφύγω να φανάρια και κουμπιά σε διαβάσεις;

Τα τελευταία δεδομένα με το νέο Κορωνοϊό είναι ότι δεν μένει μεγάλο διάστημα στις επιφάνειες που είναι σε έκθεση ηλιακού φωτός. Σε γενικές γραμμές, είναι λιγότερο εύκολο να κολλήσετε τον ιό από ένα αντικείμενο που βρίσκεται σε εξωτερικό χώρο, αλλά δεν είναι απίθανό. Γι αυτό, εάν πρέπει να αγγίξετε το κουμπί κυκλοφορίας, μην αγγίζετε το πρόσωπό σας μετά. Ακόμη καλύτερα; Χρησιμοποιήστε ένα γάντι, μανίκι ή αγκώνα. Και πάντα να έχετε μαζί σας αντιβακτηριδιακά μαντιλάκια.

Μπορεί ο κορωνοϊός να εξαπλωθεί μέσω του ιδρώτα;

Σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα η μετάδοση του κορονωϊού συμβαίνει μεταξύ ανθρώπων που βρίσκονται σε στενή επαφή μεταξύ τους (2-3 μέτρα) και μέσω σταγονιδίων από τις αναπνευστικές οδούς  που παράγονται με βήχα ή φτέρνισμα – αλλά όχι τον ιδρώτα. Παρόλα αυτά, ούτε χρειάζεται να αγκαλιαζόμαστε, ούτε να αγγίζουμε ο ένας τον άλλο όταν βρισκόμαστε σε τέτοια κατάσταση.

Είμαι μεταδοτικός εάν δεν έχω συμπτώματα;

Αυτό είναι κάτι που δεν μπορούμε να απαντήσουμε ακόμη με μεγάλη σιγουριά. Είναι πιθανό, να μπορεί να μεταδοθεί ο Κορωνοϊός ακόμα και πριν την εμφάνιση των συμπτωμάτων, αλλά δεν γνωρίζουμε ποια ακριβώς περίοδος είναι μεταδοτική. Είναι ένα θέμα που ακόμα είναι σε έρευνα.

Η αναβολή αγώνων κάνει τους δρομείς λιγότερο ευάλωτους στον Κορωνοϊό!

Είναι το ανοσοποιητικό μου σύστημα πιο αδύναμο μετά το μαραθώνιο ή μετά από μια σκληρή προπόνηση;

Καθώς εξαντλούνται τα αποθέματα γλυκογόνου, το ανοσοποιητικό σας σύστημα δεν λειτουργεί όπως κάνει συνήθως. Αυτό σημαίνει ότι στις ώρες που ακολουθούν έναν ημιμαραθώνιο ή έναν μαραθώνιο, ο οργανισμός είναι πιο ευάλωτος.  Θα ήθελα μάλιστα να προειδοποιήσω τους δρομείς να αποφύγουν το μεγάλο και έντονο τρέξιμο μέχρι να περάσουμε από όλα αυτά που. Να ανησυχείτε περισσότερο για την υγεία σας από ότι το φορμάρισμα ή την γυμναστική. Μην σταματάτε να τρέχετε, αλλά μην πιέζετε τον οργανισμό σας.

Εάν η ο αγώνας μου δεν ακυρωθεί, πρέπει να πάω;

Το πρόβλημα με τους αγώνες, δεν είναι το τρέξιμο, αλλά ο συνωστισμός στην γραμμή εκκίνησης. Είναι καλό να αποφύγετε μια τέτοια διαδικασία μέχρι να επιστρέψει η κανονικότητα.

Πόσο επικίνδυνο είναι να φτύνεις τρέχοντας;

Είναι επικίνδυνο για τους γύρω μας. Μπορεί στο στόμα μας να υπάρχουν σταγονίδια του ιού και στο σάλιο μας, ειδικά αν νοσούμε. Άρα με αυτόν τον τρόπο διασπείρουμε μικρόβια και σταγονίδια. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τις εκκρίσεις βλέννας από τη μύτη.

Διαβάστε επίσης: Προπονητικές συμβουλές μετά την αναβολή αγώνων εξαιτίας του Κορωνοϊού

Previous ArticleNext Article

FAETHON OLYMPUS MARATHON: Στις 11 και 12 Ιουλίου η διεξαγωγή του αγώνα 8

Αγαπητοί φίλοι και συναθλητές

Τον τελευταίο καιρό  η καθημερινότητα όλων μας έχει αλλάξει και ξαφνικά βρισκόμαστε μπροστά από μια οθόνη προσπαθώντας να καταλάβουμε την “απειλή του Κορωνοϊού” και να παρακολουθούμε αποσβολωμένοι, πολλές φορές τις εξελίξεις. Είναι όμως υποχρέωση  όλων μας να παραμείνουμε σπίτι σύμφωνα με τις υποδείξεις  της πολιτείας και να προστατεύσουμε τις ευπαθείς ομάδες, τις οικογένειές μας αλλά και τους εαυτούς μας.

H οργανωτική επιτροπή του Faethon Olympus Marathon παρακολουθεί τις εξελίξεις καθημερινά και μέχρι μέσα Μαΐου θα είναι σε θέση να ανακοινώσει τις τελικές αποφάσεις για την διεξαγωγή του αγώνα.

Σύμφωνα με την επιστημονική κοινότητα, ο Απρίλιος θα είναι πολύ κρίσιμος για την εξέλιξη των κρουσμάτων στη χώρα μας και τον Μάιο θα μπορέσουμε να έχουμε μια καλύτερη εικόνα αν θα είναι δυνατή ή όχι η υλοποίηση του αγώνα στις 11-12 Ιουλίου.

Οι εγγραφές θα παραμείνουν ανοικτές όλο αυτό το διάστημα και όποιος επιθυμεί, μπορεί να εγγραφεί στον 1 από τους 3 αγώνες της διοργάνωσης (FOM, RUPICAPRA, FOM TRAIL) στην ιστοσελίδα μας www.faethonolympusmarathon.gr

Ευχόμαστε υγεία και γρήγορη  επιστροφή στους κανονικούς μας ρυθμούς και στα βουνά που τόσο αγαπάμε!!!!

Για οποιαδήποτε ερώτησή σας σχετικά με τον αγώνα, βρισκόμαστε στη διάθεσή σας.

Παρακαλώ επικοινωνήστε στο [email protected]

Μείνετε όλοι υγιείς.

Η οργανωτική επιτροπή  Faethon Olympus Marathon

Διπλό ραντεβού με το No Finish Line Athens! 17

Το Nο Finish Line Athens αντιλαμβανόμενο τις πολύ δύσκολες στιγμές που περνάει η ανθρωπότητα και πως προτεραιότητα αυτή τη στιγμή είναι η δημόσια υγεία και η αντιμετώπιση της πανδημίας, αλλά παράλληλα και η κοινωνική αλληλεγγύη για κάθε μορφής στήριξη των συνανθρώπων μας, προχώρησε σε σημαντικές αποφάσεις που αφορούν την διεξαγωγή του 4ου “No Finish Line Athens” και οι οποίες επικυρώθηκαν κατά την έκτακτη παγκόσμια τηλεδιάσκεψη του NFL International.

Το NFL Athens αποφάσισε:

  1. Τη μετάθεση διεξαγωγής του 4ουNo Finish Line Athens: the actual run στις 8-11 Οκτωβρίου 2020 με το ίδιο πρόγραμμα και με τον ίδιο σκοπό που είναι η καταγραφή χιλιομέτρων τα οποία η διοργάνωση θα μετατρέψει σε ευρώ για να ενισχύσει την Ένωση «Μαζί για το Παιδί».

Αυτή η εξέλιξη έχει ως συνέπεια να δοθεί η απαραίτητη παράταση των ατομικών ηλεκτρονικών εγγραφών καθώς και των ομαδικών εγγραφών έως 23 Αυγούστου 2020, για όλους τους αγώνες που είναι στο πρόγραμμα του 4ου “No Finish Line Athens: the actual run”.

Να τονιστεί πως όσοι είναι ήδη εγγεγραμμένοι και έχουν λάβει την σχετική επιβεβαίωση, η εγγραφή τους ισχύει κανονικά.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις δηλώσεις συμμετοχής στο “actual run” ακολουθούν παρακάτω.

  1. Τη διεξαγωγή ενός συμβολικού “No Finish Line Athens: the virtual run από 6 έως 10 Μαίου 2020, (αρχική ημερομηνία διεξαγωγής του “actual run”) με δικαίωμα συμμετοχής σε όσους έχουν ήδη ολοκληρώσει την εγγραφή τους.

Κάθε συμμετοχή στο “virtual run“, το NFL Athens θα την μετατρέψει σε ευρώ και το ποσό που θα συγκεντρωθεί από την «εικονική» συμμετοχή στο “No Finish Line Athens: the virtual run”, θα διατεθεί για κάλυψη των άμεσων αναγκών της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί».

H πρωτοβουλία αυτή είναι σε συνεννόηση με την Ένωση «Μαζί για το Παιδί» και τη μεγάλη υποστήριξη ΟΛΩΝ των χορηγών μας: Εθνική Ασφαλιστική, HSBC, Xiaomi, Βίκος, Toyota, Barilla, InterMed / UniPharma, Kyvernitis, Παπαδοπούλου, Fix Άνεϋ, Herbalife Nutrition, BeeCera, Saucony, ΟΛΩΝ των υποστηρικτών μας: Athens Marriott, Όμιλος Ιατρικού, Μπεγνής, Εν Ολύμπω, Praktiker, Χαϊδεμένος, Attica Group.

Διευκρινίζεται πως για συμμετοχή στο συμβολικό “No Finish Line Athens: the virtual run” δεν θα υπάρξει καμία επιπλέον οικονομική επιβάρυνση. Αναλυτικές οδηγίες συμμετοχής στο “virtual run ακολουθούν παρακάτω.

Συμμετοχή στο “actual run”:

Δηλώσεις συμμετοχής ατόμων στους αγώνες που συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα του 4ου NFL Athens (charity run, ultra race 24h, marathon race 42k, family run 1h), θα συνεχίσουν να γίνονται ηλεκτρονικά έως 23 Αυγούστου 2020 μόνο μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της διοργάνωσης nflathens.com.

Αν οι διαθέσιμες θέσεις συμπληρωθούν πρίν τις 23 Αυγούστου θα υπάρξει σχετική ανακοίνωση μέσω της ιστοσελίδας της διοργάνωσης.

Δηλώσεις συμμετοχής ομάδων στον φιλανθρωπικό αγώνα του 4ου NFL Athens, θα συνεχίσουν να γίνονται μόνο μέσω του τμήματος ομαδικών συμμετοχών, σε συνεννόηση του εκπροσώπου κάθε ομάδας με την υπεύθυνη εγγραφών και συντονισμού ομάδων Μαίρη Τσιγκοπούλου και με αποστολή αιτήματος και λίστας συμμετεχόντων στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].

Αιτήματα για ακύρωση συμμετοχής (ατομικής, ομαδικής) λόγω της αλλαγής ημερομηνίας από την πανδημία, θα πρέπει να υποβληθούν από 6 Απριλίου έως 5 Μαίου 2020 με αποστολή μηνύματος στο email: [email protected]

Συμμετοχή στο “virtual run”:

Δικαίωμα συμμετοχής στο “virtual run” έχουν όλοι όσοι έχουν ολοκληρώσει την εγγραφή τους (ατομική, ομαδική) στον φιλανθρωπικό αγώνα 4ο “No Finish Line Athens: the actual run” έως 5 Απριλίου 2020 (αρχική λήξη προθεσμίας εγγραφών).

Οδηγίες συμμετοχής στο “virtual run” ακολουθούν παρακάτω:

  • Πότε θα διεξαχθεί και για πόση διάρκεια;

Το “virtual run” θα αρχίσει 6 Μαίου στις 9πμ και θα ολοκληρωθεί 10 Μαίου στη 1μμ. Η συνολική του διάρκεια θα είναι 100 ώρες. Για ότι αφορά τον “εικονικό” αγώνα θα υπάρχει συνεχής ενημέρωση μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της διοργάνωσης nflathens.com.

  • Πως συμμετέχετε και τι κάνετε;

Θα πρέπει να φορέσετε κάτι άνετο για άθληση, κατά προτίμηση μπλουζάκι από προηγούμενο No Finish Line (αν υπάρχει), και να φωτογραφηθείτε ή να ετοιμάσετε βίντεο μήνυμα 10-15 δευτερολέπτων, που μπορεί να είναι σύμφωνα με το πρότυπο που σας δίνουμε, μπορεί όμως να είναι και δικής σας έμπνευσης.

  • Τι να αναρτήσετε στα social media;

Εντός του χρονικού περιθωρίου διεξαγωγής του “virtual run” (6-10 Μαίου), θα πρέπει να κάνετε ανάρτηση, είτε δική σας έμπνευσης μήνυμα (post) ή το ακόλουθο προτεινόμενο μήνυμα, στον προσωπικό σας λογαριασμό σε ένα από τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης που διαθέτετε, συνοδευόμενο από την φωτογραφία που βγάλατε ή το βίντεο που ετοιμάσατε.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ POST

Προθέρμανση με virtual run @NFLAthens, ραντεβού για actual run 8-11 Οκτωβρίου στον αγώνα χωρίς τερματισμό όπου όλοι είναι νικητές #NFLAthens2020

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για να είναι έγκυρη η συμμετοχή σας στο “virtual run” θα πρέπει στο μήνυμα που θα αναρτήσετε να υπάρχει οπωσδήποτε η ετικέτα (tag) @nflathens για να μπορεί να γίνει η καταμέτρηση συμμετοχής καθώς επίσης να υπάρχει και το hashtag #NFLAthens2020

  • Δεν έχετε λογαριασμό στα social media;

Όποιος/όποια δεν διαθέτει λογαριασμό στα social media μπορεί κατά την διάρκεια διεξαγωγής του “virtual run”, να στείλει με email το μήνυμα και την φωτογραφία/βίντεο στην ηλεκτρονική διεύθυνση της διοργάνωσης [email protected], ώστε να το ανεβάσουμε εμείς στα κοινωνικά μέσα της διοργάνωσης εκ μέρους του/της.

Είναι πολύ σημαντικό να έχουμε την συμμετοχή όλων των εγγεγραμμένων στο “virtual run”, καθώς Μεγάλοι και Επίσημοι Χορηγοί και Υποστηρικτές του 4ου “No Finish Line Athens: the actual run”, παρά τις δύσκολες στιγμές που περνάει η ανθρωπότητα, δείχνοντας μοναδική κοινωνική ευαισθησία και ευθύνη, είναι δίπλα μας σε αυτήν την πρωτοβουλία και συμβάλουν για να διατεθεί στην Ένωση «Μαζί για το Παιδί» το ποσό που θα συγκεντρώσουμε όλοι μαζί με την συμμετοχή μας στο “virtual run”.

Για περισσότερες πληροφορίες

https://www.facebook.com/NoFinishLineAthens

https://www.instagram.com/nflathens

https://twitter.com/NFLAthens

x
Send this to a friend