Επιστημονικές απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις των δρομέων για τον Κορωνοϊό

Ενώ η πανδημία του Κορωνοϊού συνεχίζει να εξαπλώνεται, προκαλώντας την αναβολή και την ακύρωση αγώνων και πολλών άλλων μεγάλων γεγονότων, αναρωτιέστε τι πρέπει να κάνετε για την προσωπική σας υγεία και πώς αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει την προπόνησή σας.

Το runnersworld.com με τη βοήθεια του David Nieman καθηγητή υγείας στο Appalachian State University και διευθυντή του Εργαστηρίου Ανθρώπινου Δυναμικού στην Ερευνητική Σχολή της Βόρειας Καρολίνας και αυτή του Brian Labus, Ph.D., MPH, επίκουρου καθηγητή στη Σχολή Δημόσιας Υγείας στο Πανεπιστήμιο της Νεβάδα του Λας Βέγκας, δίνει απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα.

Είναι ασφαλές να τρέξω έξω;

Σίγουρα είναι ασφαλέστερο να είσαι έξω όταν πρόκειται για μετάδοση ασθένειας. Όταν οι άνθρωποι συγκεντρώνονται μαζί και κάποιος φτερνίζεται ή βήχει, τα σταγονίδια μπαίνουν σε αντικείμενα που αγγίζουν οι άνθρωποι και έπειτα οι άνθρωποι αγγίζουν το πρόσωπό τους, εξηγεί ο Nieman. Το καλύτερο σχέδιο είναι τα τρέχετε μόνος ή σε πολύ μικρές ομάδες στη φύση και αυτό, όμως, με πολύ μεγάλη προσοχή. Που σημαίνει ότι κρατάμε απόσταση από τον συναθλητή μας, δεν πίνουμε από το ίδιο μπουκάλι νερό και φυσικά προσέχουμε να μην αγγίζουμε το πρόσωπό μας σε κάθε περίπτωση.

Πρέπει να αποφύγω να τρέχω σε ομάδα;

Η έκθεσή σας μαζί με άλλους ανθρώπους στην κατάσταση που βρισκόμαστε θα πρέπει να είναι η ελάχιστη δυνατή. Φυσικά δεν χρειάζεται να πούμε ότι κάποιος που έχει πυρετό ή βήχα πρέπει να μένει σπίτι του.

Η Μαρία Πολύζου γράφει για το τρέξιμο στις μέρες του Κορωνοϊού

Μπορώ να τρέξω έξω αν είμαι σε καραντίνα;

Η προπόνηση 30 έως 60 λεπτών μέτριας δραστηριότητας μπορεί να βοηθήσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, αλλά καλό είναι όσοι νοσούν και βρίσκονται σε καραντίνα να επιλέγουν τρόπους να γυμναστούν στο σπίτι και όχι να βγαίνουν έξω. Εννοείται ότι αν τα συμπτώματα είναι έντονα (π.χ. υψηλός πυρετός), απαγορεύεται η σωματική άσκηση. Είναι μύθος ότι μπορείς να «κερδίσεις» τον ιό με γυμναστική αν νοσείς.

Πρέπει να αποφύγω να φανάρια και κουμπιά σε διαβάσεις;

Τα τελευταία δεδομένα με το νέο Κορωνοϊό είναι ότι δεν μένει μεγάλο διάστημα στις επιφάνειες που είναι σε έκθεση ηλιακού φωτός. Σε γενικές γραμμές, είναι λιγότερο εύκολο να κολλήσετε τον ιό από ένα αντικείμενο που βρίσκεται σε εξωτερικό χώρο, αλλά δεν είναι απίθανό. Γι αυτό, εάν πρέπει να αγγίξετε το κουμπί κυκλοφορίας, μην αγγίζετε το πρόσωπό σας μετά. Ακόμη καλύτερα; Χρησιμοποιήστε ένα γάντι, μανίκι ή αγκώνα. Και πάντα να έχετε μαζί σας αντιβακτηριδιακά μαντιλάκια.

Μπορεί ο κορωνοϊός να εξαπλωθεί μέσω του ιδρώτα;

Σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα η μετάδοση του κορονωϊού συμβαίνει μεταξύ ανθρώπων που βρίσκονται σε στενή επαφή μεταξύ τους (2-3 μέτρα) και μέσω σταγονιδίων από τις αναπνευστικές οδούς  που παράγονται με βήχα ή φτέρνισμα – αλλά όχι τον ιδρώτα. Παρόλα αυτά, ούτε χρειάζεται να αγκαλιαζόμαστε, ούτε να αγγίζουμε ο ένας τον άλλο όταν βρισκόμαστε σε τέτοια κατάσταση.

Είμαι μεταδοτικός εάν δεν έχω συμπτώματα;

Αυτό είναι κάτι που δεν μπορούμε να απαντήσουμε ακόμη με μεγάλη σιγουριά. Είναι πιθανό, να μπορεί να μεταδοθεί ο Κορωνοϊός ακόμα και πριν την εμφάνιση των συμπτωμάτων, αλλά δεν γνωρίζουμε ποια ακριβώς περίοδος είναι μεταδοτική. Είναι ένα θέμα που ακόμα είναι σε έρευνα.

Η αναβολή αγώνων κάνει τους δρομείς λιγότερο ευάλωτους στον Κορωνοϊό!

Είναι το ανοσοποιητικό μου σύστημα πιο αδύναμο μετά το μαραθώνιο ή μετά από μια σκληρή προπόνηση;

Καθώς εξαντλούνται τα αποθέματα γλυκογόνου, το ανοσοποιητικό σας σύστημα δεν λειτουργεί όπως κάνει συνήθως. Αυτό σημαίνει ότι στις ώρες που ακολουθούν έναν ημιμαραθώνιο ή έναν μαραθώνιο, ο οργανισμός είναι πιο ευάλωτος.  Θα ήθελα μάλιστα να προειδοποιήσω τους δρομείς να αποφύγουν το μεγάλο και έντονο τρέξιμο μέχρι να περάσουμε από όλα αυτά που. Να ανησυχείτε περισσότερο για την υγεία σας από ότι το φορμάρισμα ή την γυμναστική. Μην σταματάτε να τρέχετε, αλλά μην πιέζετε τον οργανισμό σας.

Εάν η ο αγώνας μου δεν ακυρωθεί, πρέπει να πάω;

Το πρόβλημα με τους αγώνες, δεν είναι το τρέξιμο, αλλά ο συνωστισμός στην γραμμή εκκίνησης. Είναι καλό να αποφύγετε μια τέτοια διαδικασία μέχρι να επιστρέψει η κανονικότητα.

Πόσο επικίνδυνο είναι να φτύνεις τρέχοντας;

Είναι επικίνδυνο για τους γύρω μας. Μπορεί στο στόμα μας να υπάρχουν σταγονίδια του ιού και στο σάλιο μας, ειδικά αν νοσούμε. Άρα με αυτόν τον τρόπο διασπείρουμε μικρόβια και σταγονίδια. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τις εκκρίσεις βλέννας από τη μύτη.

Διαβάστε επίσης: Προπονητικές συμβουλές μετά την αναβολή αγώνων εξαιτίας του Κορωνοϊού

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Τρεις ύπουλοι τραυματισμοί στη γάμπα για όσους τρέχουν  

Δεν υπάρχει πιο συνηθισμένη περιοχή για τραυματισμούς για έναν δρομέα από την γάμπα.

Πρόκειται άλλωστε για το σημείο ανάμεσα στο γόνατο και τον αστράγαλο και συνεπώς επιρρεπή για πόνους και τραυματισμούς.

Ακολουθούν ορισμένες από τις πιο κοινές αιτίες πόνου της γάμπας και οι κατάλληλοι τρόποι για να τους αποτρέψετε:

Σύνδρομο διαταραχής των νεύρων

Κατά τη διάρκεια της άσκησης, οι μύες μας διογκώνονται αυξάνοντας τον όγκο τους κατά 20%. Εάν η περιτονία που περιβάλλει τους μύες ας είναι πολύ σφιχτή για να επιτρέψει τη διόγκωση, η ροή του αίματος περιορίζεται και ασκεί πίεση στο νεύρο. Αυτό προκαλεί πόνο και πιθανό μούδιασμα στη γάμπα.

Τα συμπτώματα μπορούν σταματήσουν να εκδηλώνονται ακριβώς μετά το τέλος μιας προπόνησης καθώς το πρήξιμο περνάει και εξαιτίας αυτού, το πόδι συνήθως φαίνεται κανονικό κατά την εξέταση από γιατρό. Η θεραπεία έρχεται με χειρουργική επέμβαση, μετά την οποία οι περισσότεροι αθλητές μπορούν να επιστρέψουν στις πλήρεις δραστηριότητές τους.

Τενοντίτιδα

Πολύ συνηθισμένο πρόβλημα για τη γάμπα. Οι τενόντες συνδέουν το μυ με τα οστά. Η φλεγμονή του τένοντα προκαλεί πόνο όταν ο μυς τεντώνεται ή συστέλλεται και όταν ο τένοντος πρήζεται, μειώνεται τόσο η δύναμη όσο και η ευκαμψία. Προκαλείται συνήθως εξαιτίας της απότομης αύξησης των προπονήσεων και της ταχύτητάς τους.

Βάλτε πάγο στην περιοχή για 15 με 20 λεπτά και τρεις με τέσσερις φορές την ημέρα. Οι επίμονες περιπτώσεις μπορεί να αντιμετωπιστούν με μασάζ, ενώ η χειρουργική επέμβαση είναι η τελευταία λύση.

Φλεγμονή

Οι μεγάλοι μύες μπορεί να πάθουν φλεγμονή εξαιτίας ενός ξαφνικού τραυματισμού. Όταν συμβεί αυτό, το τρέξιμό σας θα γίνει εξαιρετικά οδυνηρό, θα υπάρξει ένα ήπιο οίδημα και ίσως κάποιος μώλωπας στο πόδι.

Η θεραπεία περιλαμβάνει τη χρήση πατερίτσων και ο πάγος πρέπει να χρησιμοποιείται συχνά. Καθώς ο πόνος υποχωρεί, πρέπει να εκτελούνται ασκήσεις δύναμης και ευελιξίας. Όταν ο δρομέας είναι σε θέση να πατάει χωρίς πόνο, ανυψωτικά φτέρνας πρέπει να προστεθούν στα παπούτσια.

Διαβάστε επίσης: Το γόνατο του δρομέα: Τραυματισμοί, αιτίες και λύσεις

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Skyros Run 2021: Χρονιά καθιέρωσης και υπόσχεση για το μέλλον

Με επιτυχία διεξηχθη το 3ο Skyros Run το Σάββατο 28 Αυγούστου και ξεπέρασε κάθε προσδοκία επιβεβαιώνοντας ότι πια έχει καθιερωθεί στην συνείδηση του δρομικού κινήματος.

Μέσα στις δύσκολες συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία, ο Ημιμαραθώνιος Σκύρου και οι παράλληλοι αγώνες αποτέλεσαν μια δρομική όαση. Ένας αγώνας με «χαρακτήρα» που τίμησε για άλλη μια φορά το νησί και τις παραδόσεις του και παράλληλα έκανε ένα βήμα μπροστά κοιτώντας προς το μέλλον.

Στον αγώνα που πια έχει καθιερωθεί στο δρομικό καλεντάρι συμμετείχαν φέτος και σπουδαίοι αθλητές όπως ο Μάριος Αναγνώστου, η Ελίζα Δήμου, ο Γιώργος Ρουκλιώτης, η Οκσάνα Κορένεβα καθώς και δρομείς από το εξωτερικό.

Οι συμμετέχοντες απόλαυσαν τόσο τις διαδρομές όσο και τη φιλοξενία του νησιού και επέστρεψαν τη βάση του με μια γλυκιά προσμονή για την επόμενη διοργάνωση, που σίγουρα θα είναι καλύτερη και ακόμα πιο ανταποδοτική για όσους επιλέξουν να ταξιδέψουν στη Σκύρο.

Οι διοργανωτές εκτός από τους αγώνες κατάφεραν και έδωσαν ένα γιορτινό κλίμα, παρά τις δύσκολές συνθήκες και προσέφεραν ένα χορταστικό τριήμερο με πολλές παράλληλες εκδηλώσεις για μικρούς και μεγάλους, όπως το pasta party, πολιτιστικές εκδηλώσεις και fitness events, δίνοντας ταυτόχρονα την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να γνωρίσουν το πανέμορφο νησί των Σποράδων.

Τα τελικά αποτελέσματα του αγώνα μπορείτε να τα δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο.

www.skyrosrun.com/αποτελέσματα-2

Ο Δήμος Σκύρου και προσωπικά ο δήμαρχος κύριος Νίκος Μαυρίκος καθώς και ο πρόεδρος του ΠΕΑΠ Δήμου Σκύρου ως κύριοι υποστηρικτές της διοργάνωσης καλωσόρισε και υποδέχτηκε τους δρομείς και υποσχέθηκε ότι το ενδιαφέρον για το δρομικό κίνημα θα κρατηθεί ενεργό και το 2022.

Η οργανωτική επιτροπή του Skyros Run αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει τόσο τον Δήμο, όσο και τους χορηγούς που στάθηκαν στο πλευρό της διοργάνωσης σε μια τόσο δύσκολη οικονομική συγκυρία. Ειδικά δε, τους τοπικούς χορηγούς που δοκιμάστηκαν ιδιαίτερα την περασμένη καλοκαιρινή περίοδο και οι οποίοι αποτελούν την «καρδιά» του αγώνα.

Ένα ακόμα μεγάλο ευχαριστώ πρέπει να ακουστεί και για τους δεκάδες εθελοντές, την “ψυχή» του Skyros Run, γιατί χωρίς την πολύτιμη συνεισφορά τους, ο αγώνας δεν θα ήταν ίδιος.

Ραντεβού το 2022. Μέχρι τότε, μείνετε συντονισμένοι…

#Be1ofUs

website: http://www.skyrosrun.com/

facebook: https://www.facebook.com/skyrosrun/

instagram: https://www.instagram.com/skyrosrun/

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend