Επιστημονικές απαντήσεις στις πιο συχνές ερωτήσεις των δρομέων για τον Κορωνοϊό

Ενώ η πανδημία του Κορωνοϊού συνεχίζει να εξαπλώνεται, προκαλώντας την αναβολή και την ακύρωση αγώνων και πολλών άλλων μεγάλων γεγονότων, αναρωτιέστε τι πρέπει να κάνετε για την προσωπική σας υγεία και πώς αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει την προπόνησή σας.

Το runnersworld.com με τη βοήθεια του David Nieman καθηγητή υγείας στο Appalachian State University και διευθυντή του Εργαστηρίου Ανθρώπινου Δυναμικού στην Ερευνητική Σχολή της Βόρειας Καρολίνας και αυτή του Brian Labus, Ph.D., MPH, επίκουρου καθηγητή στη Σχολή Δημόσιας Υγείας στο Πανεπιστήμιο της Νεβάδα του Λας Βέγκας, δίνει απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα.

Είναι ασφαλές να τρέξω έξω;

Σίγουρα είναι ασφαλέστερο να είσαι έξω όταν πρόκειται για μετάδοση ασθένειας. Όταν οι άνθρωποι συγκεντρώνονται μαζί και κάποιος φτερνίζεται ή βήχει, τα σταγονίδια μπαίνουν σε αντικείμενα που αγγίζουν οι άνθρωποι και έπειτα οι άνθρωποι αγγίζουν το πρόσωπό τους, εξηγεί ο Nieman. Το καλύτερο σχέδιο είναι τα τρέχετε μόνος ή σε πολύ μικρές ομάδες στη φύση και αυτό, όμως, με πολύ μεγάλη προσοχή. Που σημαίνει ότι κρατάμε απόσταση από τον συναθλητή μας, δεν πίνουμε από το ίδιο μπουκάλι νερό και φυσικά προσέχουμε να μην αγγίζουμε το πρόσωπό μας σε κάθε περίπτωση.

Πρέπει να αποφύγω να τρέχω σε ομάδα;

Η έκθεσή σας μαζί με άλλους ανθρώπους στην κατάσταση που βρισκόμαστε θα πρέπει να είναι η ελάχιστη δυνατή. Φυσικά δεν χρειάζεται να πούμε ότι κάποιος που έχει πυρετό ή βήχα πρέπει να μένει σπίτι του.

Η Μαρία Πολύζου γράφει για το τρέξιμο στις μέρες του Κορωνοϊού

Μπορώ να τρέξω έξω αν είμαι σε καραντίνα;

Η προπόνηση 30 έως 60 λεπτών μέτριας δραστηριότητας μπορεί να βοηθήσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, αλλά καλό είναι όσοι νοσούν και βρίσκονται σε καραντίνα να επιλέγουν τρόπους να γυμναστούν στο σπίτι και όχι να βγαίνουν έξω. Εννοείται ότι αν τα συμπτώματα είναι έντονα (π.χ. υψηλός πυρετός), απαγορεύεται η σωματική άσκηση. Είναι μύθος ότι μπορείς να «κερδίσεις» τον ιό με γυμναστική αν νοσείς.

Πρέπει να αποφύγω να φανάρια και κουμπιά σε διαβάσεις;

Τα τελευταία δεδομένα με το νέο Κορωνοϊό είναι ότι δεν μένει μεγάλο διάστημα στις επιφάνειες που είναι σε έκθεση ηλιακού φωτός. Σε γενικές γραμμές, είναι λιγότερο εύκολο να κολλήσετε τον ιό από ένα αντικείμενο που βρίσκεται σε εξωτερικό χώρο, αλλά δεν είναι απίθανό. Γι αυτό, εάν πρέπει να αγγίξετε το κουμπί κυκλοφορίας, μην αγγίζετε το πρόσωπό σας μετά. Ακόμη καλύτερα; Χρησιμοποιήστε ένα γάντι, μανίκι ή αγκώνα. Και πάντα να έχετε μαζί σας αντιβακτηριδιακά μαντιλάκια.

Μπορεί ο κορωνοϊός να εξαπλωθεί μέσω του ιδρώτα;

Σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα η μετάδοση του κορονωϊού συμβαίνει μεταξύ ανθρώπων που βρίσκονται σε στενή επαφή μεταξύ τους (2-3 μέτρα) και μέσω σταγονιδίων από τις αναπνευστικές οδούς  που παράγονται με βήχα ή φτέρνισμα – αλλά όχι τον ιδρώτα. Παρόλα αυτά, ούτε χρειάζεται να αγκαλιαζόμαστε, ούτε να αγγίζουμε ο ένας τον άλλο όταν βρισκόμαστε σε τέτοια κατάσταση.

Είμαι μεταδοτικός εάν δεν έχω συμπτώματα;

Αυτό είναι κάτι που δεν μπορούμε να απαντήσουμε ακόμη με μεγάλη σιγουριά. Είναι πιθανό, να μπορεί να μεταδοθεί ο Κορωνοϊός ακόμα και πριν την εμφάνιση των συμπτωμάτων, αλλά δεν γνωρίζουμε ποια ακριβώς περίοδος είναι μεταδοτική. Είναι ένα θέμα που ακόμα είναι σε έρευνα.

Η αναβολή αγώνων κάνει τους δρομείς λιγότερο ευάλωτους στον Κορωνοϊό!

Είναι το ανοσοποιητικό μου σύστημα πιο αδύναμο μετά το μαραθώνιο ή μετά από μια σκληρή προπόνηση;

Καθώς εξαντλούνται τα αποθέματα γλυκογόνου, το ανοσοποιητικό σας σύστημα δεν λειτουργεί όπως κάνει συνήθως. Αυτό σημαίνει ότι στις ώρες που ακολουθούν έναν ημιμαραθώνιο ή έναν μαραθώνιο, ο οργανισμός είναι πιο ευάλωτος.  Θα ήθελα μάλιστα να προειδοποιήσω τους δρομείς να αποφύγουν το μεγάλο και έντονο τρέξιμο μέχρι να περάσουμε από όλα αυτά που. Να ανησυχείτε περισσότερο για την υγεία σας από ότι το φορμάρισμα ή την γυμναστική. Μην σταματάτε να τρέχετε, αλλά μην πιέζετε τον οργανισμό σας.

Εάν η ο αγώνας μου δεν ακυρωθεί, πρέπει να πάω;

Το πρόβλημα με τους αγώνες, δεν είναι το τρέξιμο, αλλά ο συνωστισμός στην γραμμή εκκίνησης. Είναι καλό να αποφύγετε μια τέτοια διαδικασία μέχρι να επιστρέψει η κανονικότητα.

Πόσο επικίνδυνο είναι να φτύνεις τρέχοντας;

Είναι επικίνδυνο για τους γύρω μας. Μπορεί στο στόμα μας να υπάρχουν σταγονίδια του ιού και στο σάλιο μας, ειδικά αν νοσούμε. Άρα με αυτόν τον τρόπο διασπείρουμε μικρόβια και σταγονίδια. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τις εκκρίσεις βλέννας από τη μύτη.

Διαβάστε επίσης: Προπονητικές συμβουλές μετά την αναβολή αγώνων εξαιτίας του Κορωνοϊού

Previous ArticleNext Article

Πολύγυρος Run Χαλκιδική στις 23 Αυγούστου 2020

Η οργανωτική επιτροπή του ΠΟΛΥΓΥΡΟΣ RUN ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ, ανακοινώνει την ημερομηνία της διεξαγωγής του 4ου Αγώνα, στις 23 Αυγούστου 2020, στον Πολύγυρο Χαλκιδικής.

Η Διοργάνωση περιλαμβάνει 2 Αγώνες:

  1. Λαϊκό Δρόμο Υγείας 5,2 χλμ με Τρέξιμο ή Δυναμικό Περπάτημα. Ώρα Εκκίνησης 10.00
  2. Αγώνα Βουνού – Πόλης RUN 14,6 χλμ – Ώρα Εκκίνησης 10.15.

Η Εκκίνηση και ο Τερματισμός και για τους 2 Αγώνες θα είναι στην Πλατεία Ηρώων στον Πολύγυρο

Διοργανωτές είναι ο Αθλητικός Όμιλος Πολυγύρου σε συνεργασία με πολλούς τοπικούς συλλόγους και φορείς, υπό την αιγίδα του Δήμου Πολυγύρου.

Η Διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με το Υγειονομικό Πρωτόκολλο που ορίζουν οι αρμόδιοι φορείς.

Σκοπός του event είναι η προώθηση και διάδοση του αθλητικού πνεύματος, η ανάδειξη της φυσικής ομορφιάς του τόπου.

Οι Εγγραφές είναι σε εξέλιξη και πραγματοποιούνται ΜΟΝΟ ηλεκτρονικά, μέσω της ιστοσελίδας της διοργάνωσης http://run.polygyros.gr

ΟΛΑ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΤΗ ΦΕΤΙΝΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΘΑ ΔΙΑΤΕΘΟΥΝ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ «ΑΓΑΠΗ» ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ.

 Όλες τις πληροφορίες σχετικά με το event, θα βρείτε στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης  http://run.polygyros.gr

Τακτικές ενημερώσεις παρέχονται στο facebook του Αγώνα: https://www.facebook.com/polygyrosrun/   Κάντε Like και ελάτε να τρέξουμε ΓΙΑ ΚΑΛΟ ΣΚΟΠΟ!

Άνοιξαν οι εγγραφές για τον 14ο Γύρο Λίμνης Ιωαννίνων

Την αντίστροφη μέτρηση για τον 14ο Γύρο Λίμνης Ιωαννίνων, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 19-20 Σεπτεμβρίου 2020, σηματοδοτεί η έναρξη των εγγραφών, που γίνεται μέσα από την αναβαθμισμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα στο www.ioanninalakerun.gr.

Αν και με καθυστέρηση σε σχέση με τα επόμενα χρόνια, λόγω των υγειονομικών συνθηκών που επέβαλαν την αναδιοργάνωση του αγώνα σε πολλά επίπεδα, δίνεται πλέον η δυνατότητα σε όλους τους δρομείς να δηλώσουν τη συμμετοχή τους για τις γνωστές πλέον διαδρομές γύρω από τη λίμνη Παμβώτιδα.

Όσοι επιθυμούν να τρέξουν στον μεγάλο αγώνα των 30 χλμ., το Δυναμικό Βάδισμα 30 χλμ., τους αγώνες δρόμου 10 χλμ. και 5 χλμ., μπορούν να εγγράφονται στην ιστοσελίδα του αγώνα www.ioanninalakerun .gr. έως τις 4 Σεπτεμβρίου 2020. Με δεδομένο ότι φέτος θα υπάρξει ανώτατος αριθμός συμμετοχής αγωνιζομένων σε κάθε δρόμο, ενδέχεται οι εγγραφές να κλείσουν νωρίτερα, γι’ αυτό καλό θα ήταν να δηλωθεί εγκαίρως η συμμετοχή από όσους δε θέλουν να χάσουν τη χαρά της συμμετοχής σε έναν αγώνα που γίνεται στην ομορφότερη διαδρομή της Ελλάδας.

Για να ολοκληρωθεί η εγγραφή, πρέπει να καταβληθεί το αντίστοιχο αντίτιμο εντός 48 ωρών από την υποβολή της δήλωσης.

Το αντίτιμο συμμετοχής έχει ως εξής:

Ατομικά

  • Γύρος Λίμνης Ιωαννίνων, Δυναμικό Βάδην 30χλμ.: 20 ευρώ.
  • Αγώνας Δρόμου 10χλμ: 15 ευρώ.
  • Αγώνας Δρόμου 5χλμ: 10 ευρώ.

Ομαδικά άνω των 10 ατόμων

  • Γύρος Λίμνης Ιωαννίνων, Δυναμικό Βάδην 30χλμ.: 17 ευρώ.
  • Αγώνας Δρόμου 10χλμ: 12 ευρώ.
  • Αγώνας Δρόμου 5χλμ: 8 ευρώ.

Ομαδικά ΕΟΛΣΜΑ-Υ και ΣΕΓΑΣ άνω των 10 ατόμων

  • Γύρος Λίμνης Ιωαννίνων, Δυναμικό Βάδην 30χλμ.: 14 ευρώ.
  • Αγώνας Δρόμου 10χλμ: 10 ευρώ.
x
Send this to a friend