Η αναβολή αγώνων κάνει τους δρομείς λιγότερο ευάλωτους στον Κορωνοϊό! 308

Τα άτομα που διατρέχουν τον υψηλότερο κίνδυνο για τον Κορωνοϊό είναι οι ηλικιωμένοι ή πολύ νέοι άνθρωποι.

Τα μέτρα ασφαλείας της ελληνικής Κυβέρνησης κρίνονται επιβεβλημένα σε μια προσπάθεια περιορισμού της επιδημίας. Δεν είναι τυχαίο ότι πρώτα έκλεισαν τα ΚΑΠΗ και στη συνέχεια τα σχολεία, ιδρύματα δηλαδή που φιλοξενούν τις λεγόμενες ευπαθείς ομάδες. Και μπορεί στα παιδιά ο δείκτης θνησιμότητας να είναι μικρός, ένας άλλος δείκτης, ωστόσο, της μετάδοσης του ιού είναι μεγάλος.

Οι δρομείς που γυμνάζονται κανονικά δεν χρειάζεται να ανησυχούν περισσότερο από τον μέσο άνθρωπο, αλλά οι δρομείς που έχουν μόλις τελειώσει έναν μαραθώνιο ή έναν ημιμαραθώνιο διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο.

Σύμφωνα με όσα τονίζει ο David C. Nieman, καθηγητής υγείας στο Appalachian State University και διευθυντής του Εργαστηρίου Ανθρώπινου Ελέγχου στην ερευνητική πανεπιστημιούπολη της Βόρειας Καρολίνας, στο runnersworld.com:

«Σε γενικές γραμμές, για τους δρομείς προπονούνται κανονικά, δεν υπάρχει κανένας παραπάνω κίνδυνος, σε σχέση με τους υπόλοιπους ανθρώπους, εκτός από εκείνους που υπερπροπονούνται και κουράζονται πάρα πολύ. Με δεδομένο ότι η ήπια άσκηση, ενισχύει το ανοσοποιητικό, ίσως μάλιστα οι δρομείς να έχουν κάποιες πιθανότητες λιγότερες να αρρωστήσουν με λοίμωξη του ανώτερου αναπνευστικού συστήματος»

Πώς ένας αγώνας επηρεάζει το ανοσοποιητικό σύστημα 

Οι δρομείς – και άλλοι αθλούμενοι που ασκούνται τακτικά – είναι γενικά λιγότερο πιθανό να αρρωστήσουν αυτούς τους τύπους λοιμώξεων από τους ανθρώπους που δεν είναι ενεργοί, πρόσθεσε ο Nieman.

Η εξαίρεση; Εκείνοι που εξοντώνονται στην προπόνηση ή έχουν μόλις ολοκληρώσει έναν αγώνα μεγάλης απόστασης.

Τι είναι η κορτιζόλη και πως “καταστρέφει” την προπόνησή σας

«Όταν φτάσετε στην κορύφωση της προπόνησης μεγάλης έντασης ή ολοκληρώσετε έναν αγώνα μεγάλης απόστασης, τότε είστε πιο ευάλωτοι σε λοίμωξη», τονίζει ο Nieman. “Για παράδειγμα, μετά από έναν μαραθώνιο, οι δρομείς είναι έξι φορές πιο πιθανό να αρρωστήσουν με μια λοίμωξη του αναπνευστικού συστήματος απ ‘ οτι άνθρωποι που δεν αγωνίστηκαν, επειδή σε έναν αγώνα, πάντα ένας δρομέας δίνει κάτι παραπάνω από ότι στην προπόνησή του. Η θέληση για έναν καλύτερο χρόνο σε έναν αγώνα, προκαλεί επίσης ένα άγχος στο ανοσοποιητικό σας σύστημα, γεγονός που αυξάνει τον κίνδυνο κατάρρευσης ή μιας λοίμωξης τις επόμενες εβδομάδες».

Πέρα λοιπόν από το θέμα της συνάθροισης, υπάρχουν και άλλοι λόγοι που αγώνες δρόμου καλό είναι να μην πραγματοποιούνται.

Πώς Κορωνοϊός επηρεάζει τους αγώνες

Οι περισσότεροι μεγάλοι αγώνες σε ολόκληρο τον κόσμο, είτε αναβλήθηκαν είτε ακυρώθηκαν, κάτι που είναι απόλυτα λογικό.

Ο κορωνοϊός βγάζει… νοκ άουτ Μαραθωνίους σε ολόκληρο τον κόσμο

Στην Ελλάδα ισχύει ακριβώς το ίδιο για τον μήνα Μάρτιο και περιμένουμε τις εξελίξεις τους επόμενους μήνες για να δούμε πότε θα διεξαχθούν ξανά κανονικά αγώνες δρόμου.

Τσουνάμι αναβολών: Μάρτης… γδάρτης για τους αγώνες δρόμου

Σίγουρα, αυτό έχει προκαλέσει έναν… εκνευρισμό σε ορισμένους δρομείς, ωστόσο και αυτοί πρέπει να αντιληφθούν ότι οι συγκεκριμένες αποφάσεις αποτελούν… μονόδρομο για πολλούς και διαφορετικούς λόγους.

“Η σημερινή διεθνής κατάσταση θα έθετε σοβαρά σε κίνδυνο τους πολίτες, ειδικά σε αγώνες που έχουν διεθνείς συμμετοχές. Έτσι κι αλλιώς  πολλές χώρες περιορίζουν τώρα τα διεθνή ταξίδια, λόγω καραντίνας και συμβουλεύουν τους πολίτες και τους διοργανωτές αγώνων και event να αποφεύγουν τις μαζικές συγκεντρώσεις”, ανέφερε ανακοίνωση της IAAF στις 6 Μαρτίου, δίνοντας έτσι ένα μήνυμα για το τι πρέπει να συμβεί στη δρομική κοινότητα.

Υπομονή…

Οι δρομείς θα πρέπει να καταλάβουν ότι δεν τους στερεί κανείς το τρέξιμο. Η προπονήσεις συνεχίζονται κανονικά για όλους. Οι αγώνες σαν εκδηλώσεις συνάθροισης, δεν θα μπορούσαν να ξεφύγουν από τον κανόνα.

Όλες οι αεροπορικές εταιρίες, είναι πλέον πιο ελαστικές με τις αλλαγές στις ημερομηνίες των εισιτηρίων, ενώ και οι εγγραφές τους είναι ασφαλείς και ισχύουν σε όποια ημερομηνία και αν διεξαχθούν οι αγώνες.

Σίγουρα, πολλά πράγματα θα αλλάξουν στον προγραμματισμό για φέτος, αλλά μιλάμε για μια πρωτόγνωρη κατάσταση και ειδικές συνθήκες.

Το σίγουρο είναι ένα: Οι αγώνες θα γίνουν πάλι. Είτε αργότερα, είτε του χρόνου. Για να είμαστε, όμως, εκεί και να τους χαρούμε, θα πρέπει να είμαστε υγιείς.

Με πληροφορίες από το runnersworld.com

Previous ArticleNext Article

12+1 κανόνες συμπεριφοράς για τους δρομείς στις μέρες του Covid-19 10

Γράφει ο Στέφανος Φυγετάκης*

Για όσους τρέχουμε συστηματικά, η προπόνηση του τρεξίματος είναι ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πράγματα που έχουμε να κάνουμε αυτή την εποχή.

Και για τον συντάκτη του άρθρου αυτού η προσμονή για κάθε προπόνηση είναι κάτι που προκαλεί  μόνο θετικά  συναισθήματα.

Σύμφωνα με την τρέχουσα κατάσταση αυτό είναι πιο έντονο  για πολλούς λόγους, όπως για παράδειγμα, τον περιορισμό πολλών άλλων επιλογών που είχαμε  στην προ covid-19 εποχή.

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να κρατάμε τις αποστάσεις και να ελαχιστοποιούμε την μετάδοση του κοροανιού, σε μια διαδρομή η μονοπάτι με πολλούς δρομείς.

Ας ακολουθήσουμε κάποιες συμβουλές, που θα κρατήσουν τους άλλους αλλά και εμάς ασφαλείς.

H πανδημία με έκανε να αγαπήσω κάτι που πάντα μισούσα: Το τρέξιμο

  • Μην βγαίνετε για τρέξιμο αν αισθάνεστε άρρωστος ή νιώθετε ότι θα αρρωστήσετε.
  • Μην “κολλάτε” σε άλλα group δρομέων.
  • Κρατήστε τα δυο μέτρα απόσταση ακόμα και όταν προσπερνάτε άλλους δρομείς.
  • Μην φτύνετε η φυσάτε την μύτη σας κοντά σε άλλους.
  • Αν υπάρχουν πολλοί δρομείς η και άλλα άτομα στη διαδρομή, πχ πεζοί, ποδήλατα, καροτσάκια κλπ τρέξτε ώρες που δεν βγαίνουν οι άλλοι. Πχ νωρίς το πρωί ή αργά το βράδυ ή επιλέξτε φαρδύτερα μονοπάτια και δρόμους.
  • Τρέξτε μόνοι ή με κάποιον δικό σας.
  • Έχετε μαζί το νερό σας και το απολυμαντικό σας και αποφεύγετε τις δημόσιες βρύσες, καθώς και τις δημόσιες τουαλέτες αν αυτό είναι εφικτό.
  • Αν κάποιος “κολλήσει” σε εσάς, ζητήστε του να σας αφήσει περισσότερη απόσταση, ή απλά, αφήστε τον να περάσει.
  • Αποφεύγετε να ακουμπάτε το πρόσωπο σας με γυμνά χέρια ή μανίκια, αλλά και διάφορα αντικείμενα στην διαδρομή, όπως κουπαστές σε σκάλες, παγκάκια κλπ κλπ.
  • Πλένουμε σχολαστικά τα χέρια μας μόλις τελειώσουμε και βάζουμε τα αθλητικά μας για πλύσιμο.
  • Αν σας αγχώνουν όλα τα παραπάνω καλύτερα να μείνετε στο σπίτι ή να κάνετε κάποια εναλλακτική άσκηση σε απόλυτα δικό σας χώρο.
  • Φυσικά αν ξέρετε κάποια δικιά σας μυστική διαδρομή, τώρα είναι η καλύτερη στιγμή για να την δοκιμάσετε.
  • Για όσους τρέχουμε και εκτός δρόμου, είναι η καλύτερη εποχή για νέες διαδρομές offroad.

Καλά τρεξίματα με χαμόγελο και υπομονή.

* Ο Στέφανος Φυγετάκης είναι καθηγητής φυσικής αγωγής και προπονητής αριστούχος του ΤΕΦΑΑ Αθηνών με ειδικότητα τον στίβο, ενώ έχει σπουδάσει προπονητική κι εργοφυσιολογία με υποτροφία στο Πανεπιστήμιο του Idaho στις ΗΠΑ.

Διαβάστε επίσης: Πολίτες στο Μπρίστολ δημιούργησαν λωρίδα δρομέων στο δρόμο!

H πανδημία με έκανε να αγαπήσω κάτι που πάντα μισούσα: Το τρέξιμο 136

Γράφει ο Josh Ocampo*

Πάντα μισούσα το τρέξιμο.

Αν και η ιδέα του, του να τρέχεις έξω αποσυνδεμένος από την ηλεκτρονική εικονική πραγματικότητα, φαίνεται ωραία, άλλα το να σκέφτομαι ασταμάτητα είναι κάτι που με ανησυχεί.

Όταν σηκώνω βάρη, το μυαλό μου είναι κενό. Όταν τρέχω πλημυρίζει από σκέψεις και προβληματισμούς και αυτό ήταν κάτι που δεν μπορούσα να διαχειριστώ.

Αλλά αυτός ο μήνας ήταν διαφορετικός, για εμένα και για πολλούς άλλους. Μετά την πανδημία του νέου κορωνοϊού, για όσους είχαμε μάθει να ασκούμαστε, η προπόνηση στο σπίτι δεν είναι αρκετή. Και τελικά το τρέξιμο ήταν η μόνη επιλογή.

Bιώνει έναν πολύ σκληρό καρκίνο αλλά συνεχίζει να τερματίζει σε μαραθώνιους!

Όχι μόνο γιατί γυμνάζεσαι και σωματικά αισθάνεσαι τα οφέλη, αλλά γιατί νιώθεις τη σύνδεση με τους άλλους ανθρώπους. Μια σύνδεση που έχει χαθεί μέσα στα μέτρα περιορισμού της μετακίνησης. Μια επαφή που η αλήθεια είναι ότι όταν την ανακαλύπτεις σου φαίνεται περίεργο ότι υπάρχει σε ένα άθλημα εντελώς ατομικό.

Και, όμως, συμβαίνει. Ένας χαιρετισμός ή ένα νεύμα (σ.σ. με απόσταση 1,5 μέτρου πάντα), είναι μια κοινωνικοποίηση που αρχίζει και χάνεται τις τελευταίες ημέρες σε όλες τις δραστηριότητες.

Οι άνθρωποι στο δρόμο δεν μιλάνε, αλλάζουν πεζοδρόμιο πριν συναντήσουν τον άλλο που έρχεται και στα Super Market, τα φαρμακεία και τους φούρνους, βλέπεις… ρομποτάκια που απλώς κάνουν τη δουλειά.

“Το τρέξιμο είναι ωραίο γιατί βλέπω ότι συμβαίνουν πράγματα ζωντανά μπροστά μου”, δήλωσε ο Tristin Beliveau, ένας 23χρονος από το Τέξας που ξεκίνησε επίσης να τρέχει μέσα στην καραντίνα. “Κάποιοι άνθρωποι εξακολουθούν να οδηγούν, εξακολουθούν να εργάζονται και εγώ τρέχω και με κάνει να νιώθω ότι είμαι ακόμα μέλος της κοινωνίας”.

Σε μια εποχή αυτο-απομόνωσης και καραντίνας, το τρέξιμο είναι μια ευκαιρία να αλληλεπιδράσουμε έστω και από απόσταση.

Όταν τρέχεις, η εικόνα με τους άλλους δρομείς, τους ανθρώπους που περπατούν με τα σκυλιά τους, εκείνους με τις τσάντες με τα ψώνια τους, είναι μια ανακουφιστική υπενθύμιση ότι αν και όλα είναι κυρίως τρομερά, τα πράγματα μπορεί τελικά να επανέλθουν στο φυσιολογικό.

«Για πολλούς ανθρώπους, υπάρχει μια νέα συνειδητοποίηση για το πόσο αναγκαία είναι και πόσο μεγάλη αξία έχει η παρουσία άλλων ανθρώπων στη ζωή τους», τονίζει ο Δρ Paul McCarthy, ένας “αθλητικός ψυχολόγος ” που ζει στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Τον τελευταίο μήνα που ξεκίνησα και εγώ να τρέχω, κάτι που σιχαινόμουν, αισθάνομαι ελαφρύτερος. Πιο αποφορτισμένος. Δεν με ενοχλούν οι διαρκείς διακοπές από τους άλλους πεζούς, τα φανάρια, τα αυτοκίνητα και απολαμβάνω την προπόνησή μου.

Ο απελπισμένος δρομέας Τζέικ Ράιλι που βρέθηκε από την κόλαση στον παράδεισο

Ακόμα και στη Νέα Υόρκη που είναι μια… αφιλόξενη και αποξενωμένη πόλη, το νεύμα των δρομέων που τρέχουν στους δρόμους, εκπέμπει μια απροσδόκητη φιλικότητα, που κανείς δεν περίμενε ποτέ ότι θα συνέβαινε σε αυτήν την πόλη.

Πριν ξεκινήσω το τρέξιμο, χανόμουν στις σκέψεις μου. Με το τρέξιμο βλέπω τις σκέψεις μου ζωγραφισμένες στα πρόσωπα των άλλων. Μια αγωνία για την οικογένειά μου, τους φίλους μου, τη δουλειά μου. Είναι όλα εκεί. Στα πρόσωπα του κόσμου.

Και ενώ υπάρχει μια μεγάλη ανησυχία, είμαι τουλάχιστον πεπεισμένος ότι τρέχουμε όλοι προς την ίδια κατεύθυνση και θα τα καταφέρουμε.

* Ο Josh Ocampo είναι συντάκτης στο Mens Health που ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη.

x
Send this to a friend