Υπερυπνία: Ο λόγος που αν και κοιμάσαι πολύ νιώθεις κουρασμένος

Υπερυπνία: Ο λόγος που αν και κοιμάσαι πολύ νιώθεις κουρασμένος Photo by Kyle Glenn on Unsplash

Ποια είναι η ιδανική διάρκεια ύπνου το βράδυ ώστε τα πρωινά να ξυπνάτε πλήρως αναζωογονημένοι; Οι περισσότεροι θα απαντούσαν ότι ο μαγικός αριθμός βρίσκεται ανάμεσα στις 6 με 8 ώρες.

Γιατί λοιπόν, λοιπόν, πολλοί άνθρωποι, ενώ πράγματι κοιμούνται τόσες ώρες, το πρωί με δυσκολία κρατάνε ανοιχτά τα μάτια τους; Σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα σε ζητήματα ύπνου, Δρ. Νερίνα Ραμλακάν, ίσως αυτό να σημαίνει πως έχετε κοιμηθεί παραπάνω από όσο πρέπει. Η απάντηση είναι: Υπερυπνία.

Όπως τονίζει ο Δρ. Ραμλακάν, η υπερυπνία μπορεί να προκαλέσει «υπερβολική υπνηλία» ενώ οι πάσχοντες από αυτή «μπορεί να αγωνίζονται να ξυπνήσουν το πρωί, να αισθάνονται ανήσυχοι, κουρασμένοι και να χάνουν την ικανότητά τους να σκέφτονται καθαρά».

Η σύγχυση σχετικά με την υπερυπνία έχει να κάνει με το ότι μπορεί να σας χτυπήσει την πόρτα ακόμα κι αν νομίζετε ότι είχατε έναν καλό ύπνο ή πως έχετε κοιμηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα. «Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο καλός ύπνος δεν είναι απλά αυτός που διαρκεί 7 ή 8 ώρες. Είναι ζητούμενο και το να κάνετε υψηλής ποιότητας, βαθύ ύπνο», τονίζει ο Ραμλακάν.

Συχνά, οι άνθρωποι πιστεύουν ότι ο καλός ύπνος έχει να κάνει αποκλειστικά με την ποσότητα και καθόλου με την ποιότητα αλλά ο Δρ Ραμλακάν επισημαίνει ότι «η υπερυπνία μπορεί επίσης να είναι ένα πρόβλημα και να προκαλέσει σοβαρά ατυχήματα και τραύματα που σχετίζονται με την εργασία».

«Συχνά θύματα υπερυπνίας είναι οι άνθρωποι που έχουν εμμονή με την ανάγκη ύπαρξης περισσότερου ύπνου όταν στην πραγματικότητα η έλλειψη ύπνου δεν είναι η πραγματική αιτία της κούρασης τους», εξηγεί.

Photo by Priscilla Du Preez on Unsplash

Οι ειδικοί σε ζητήματα ύπνου τονίζουν ότι η συγκεκριμένη κατάσταση μπορεί να προκληθεί από διάφορους παράγοντες, όπως:

  • Προβλήματα του θυρεοειδούς, ιδιαίτερα ο υποθυρεοειδισμός.
  • Χρόνιος πόνος που προκαλεί κακή ποιότητα ύπνου.
  • Δυσκολίες αναπνοής, οι οποίες οδηγούν σε κακή ποιότητα ύπνου. Αυτές περιλαμβάνουν άπνοια, ροχαλητό και νυκτερινό άσθμα.
  • Δουλειά με βάρδιες. Διακόπτεται ο φυσικός κιρκαδικός ρυθμός που επηρεάζει τον κύκλο του ύπνου.
  • Φαρμακευτική αγωγή. Ορισμένα φάρμακα όπως τα δισκία ύπνου, τα αντικαταθλιπτικά, τα αντισταμινικά μπορούν να επηρεάσουν την ποιότητα του ύπνου.
  • Κακός τρόπος ζωής. Η μη υγιεινή διατροφή, η έλλειψη άσκησης, η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης και αλκοόλ μακροπρόθεσμα μπορεί να οδηγήσει σε αλλαγές στη διάθεση και το βάρος που προκαλούν περισσότερη κόπωση.
  • Να είσαι νέος γονιός. Ο διακεκομένος ύπνος μπορεί να προκαλέσει υπερυπνία και υπερβολική υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας.
  • Τα προβλήματα ψυχικής υγείας, όπως το άγχος και η κατάθλιψη, μπορεί να προκαλέσουν σπασμένο και χαμηλής ποιότητας ύπνο.
  • Όταν η ζωή ενός ατόμου στερείται αντικειμένου και νόημα. Σε αυτή την περίπτωση ορισμένοι κυριολεκτικά δεν θέλουν να βγουν από το κρεβάτι για να αντιμετωπίσουν τη ζωή τους και κάνουν φτωχές επιλογές τρόπου ζωής, όπως το να τρώνε άσχημα και να μην αθλούνται. Αυτό που μπορεί να χρειαστεί δεν είναι ένας θεραπευτής ύπνου αλλά ένας ψυχολόγος.

Άλλωστε, στο τέλος της ημέρας όλοι χρειαζόμαστε έναν λόγο να σηκωθούμε από το κρεβάτι το πρωί.

Διαβάστε ακόμα: Δεν σας παίρνει ο ύπνος; Εφαρμόστε τη μέθοδο «4-7-8»!

Previous ArticleNext Article

Δυνατή πρεμιέρα της Βασιλείας Καραχάλιου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Λέιζερ Ράντιαλ

Δυνατή πρεμιέρα της Βασιλείας Καραχάλιου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Λέιζερ Ράντιαλ

Εντυπωσιακό ήταν το ξεκίνημα της Βασιλείας Καραχάλιου στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Λέιζερ Ράντιαλ της Μελβούρνης. Στις δύο ιστιοδρομίες που έχουν γίνει μέχρι τώρα η Ελληνίδα πρωταθλήτρια τερμάτισε 2 και 6 αντίστοιχα και με 8 βαθμούς είναι 4η σε σύνολο 105 σκαφών. Προηγείται η Ελβετίδα Ζ. Μάουντ με 3 βαθμούς και ακολουθούν η Δανέζα Α.Μ.Ρίντομ με 4 βαθμούς και η Ολλανδέζα Μ. Μπαουμίστερ με 6 βαθμούς.

Η Αθανασία Φακίδη τερμάτισε 23 και 32 αντίστοιχα και με 55 βαθμούς είναι 56η.Αύριο Τρίτη αρχίζει στο Σορέντο της Αυστραλίας και το παγκόσμιο πρωτάθλημα RSX στο οποίο θα συμμετέχουν ο Βύρωνας Κοκκαλάνης, η Αγγελική Σκαρλάτου και η Ιωάννα Σίρτη.

 Tο τρίτο προπονητικό καμπ Όπτιμιστ 

 Με τη συμμετοχή 27 αγοριών και κοριτσιών (απουσίασαν τρία παιδιά που ήταν άρρωστα) έγινε το τριήμερο 21 έως και 23 Φεβρουαρίου στο «Athens International Sailing Center» το τρίτο προπονητικό καμπ για την προεθνική ομάδα Οπτιμιστ.

Υπεύθυνος του καμπ ήταν το μέλος του Δ.Σ. της ΕΙΟ και έφορος Αθηνών Γιώργος Παπαστεφάνου και στα παιδιά δίδαξαν ο ομοσπονδιακός τεχνικός Γιώργος Σκλαβούνος και οι προπονητές Αντώνης Δροσόπουλος και Νίκος Μπεναξίδης.

 

Όπως τις προγούμενες δύο φορές έτσι και τώρα έγιναν μαθήματα θεωρίας, προετοιμασίας για το στήσιμο του σκάφους, προπονήσεις, αγώνες και ανάλυση βίντεο.

Οι “Δρομείς Ελπίδας” στο 6ο Lycabettus Run

Οι "Δρομείς Ελπίδας" στο 6ο Lycabettus Run

Χτίζεται κομμάτι κομμάτι η πυραμίδα της αγάπης και της αλληλεγγύης και σκοπός είναι το ύψος της να είναι ψηλότερο κι από τον λόφο του Λυκαβηττού στους δρόμους του οποίου γλέντησαν την περασμένη Κυριακή οι “Δρομείς Ελπίδας”.Ο ομάδα της καρδιάς γιγαντώνεται με ρυθμούς…σπριντ και τα παιδικά χαμόγελα κάνουν την κάθε Κυριακή γιορτή!

Το 6o Lycabettus Run αποδείχθηκε για μια ακόμη φορά πεδίον δόξης λαμπρόν για τον “πιλότο” Σπύρο Ρούσση και την ελπιδοφόρα…παρέα του προκειμένου να αποδείξουν πως όλοι έχουν δικαίωμα στις ίσες ευκαιρίες. Τα 11χλμ της διαδρομής αποδείχθηκαν πολύ λίγα, αφού με τέτοια ενέργεια οι “Δρομείς Ελπίδας” θα μπορούσαν να τρέχουν όλη μέρα γύρω από τον Λυκαβηττό σε μια πάντα επιτυχημένη διοργάνωση.

Η παρατεταμένη…συνύπαρξη σε αυτήν την τρελοπαρέα κεφιού και προσφοράς αλλάζει τα δεδομένα σε ολόκληρο το ελληνικό δρομικό κίνημα. Νέα πρόσωπα προστίθενται διαρκώς σε αυτήν την ιδιότυπη κυψέλη του εθελοντισμού και όλοι, παλιοί και νέοι, “Δρομείς Ελπίδας” λαμβάνουν την ίδια ανταμοιβή: γίνονται αιτία καλού!

x

Send this to a friend